п'ятниця, 26 квітня 2024 г.

Проєкт “Децентралізація”: новоствореним райрадам Київщини бракує коштів на існування

Проєкт “Децентралізація”: новоствореним райрадам Київщини бракує коштів на існування

Влада обмежила районним радам джерела наповнення бюджетів. Подекуди районам не вистачає коштів на утримання апарату та заробітну платню. На заможнішій Київщині ситуація порівняно краща: сподіваються “протриматися” до кінця року. У владних колах запевняють, що працюють над покращенням фінансового стану, але точні терміни невідомі. 

Як передає корреспондент KV, 2 липня у Київській обласній раді відбулися Збори Української Асоціації районних та обласних рад на тему "Проблемні питання фінансового забезпечення районних рад". 

Подписывайтесь на новости “КиевVласть”
 

Як зазначив Президент Української асоціації районних та обласних рад Сергій Чернов, ініціатива проведення Зборів виникла у керівників органів місцевого самоврядування субрегіонального рівня у зв’язку з реалізацією законів за реєстраційними номерами № 907-IX “Про внесення змін до Бюджетного кодексу України” та 1009-IX “Про внесення змін до деяких законів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування і районних державних адміністрацій”.

“Ці нормативно-правові акти значно обмежили джерела наповнення районних бюджетів, а також виключили районні ради з фінансової мережі на одержання коштів із Державного бюджету України. У результаті районні ради не можуть повноцінно виконувати свої конституційні повноваження – надавати послуги громадянам, а більшість з них навіть не мають можливості утримувати свої апарати”, – наголосив Сергій Чернов.

У ході зборів виступили представники районної влади з більш ніж 10 областей України. Зокрема, на всіх територіях проблеми однакові – частіше за все це недостатнє фінансування новостворених районних рад, борги районних рад, які ліквідуються, включно з виплатами заробітних плат, та відсутність можливостей для розвитку.

Подписывайтесь на новости “КиевVласть” в Телеграм

Експерти

Про шляхи вирішення фінансових проблем розповіли представники Верховної Ради, Міністерства розвитку громад та території і Міністерства фінансів України.

Генеральний директор Директорату з питань розвитку місцевого самоврядування, територіальної організації влади та адміністративно-територіального устрою Міністерства розвитку громад та територій України Сергій Шаршов:

Від представників райрад лунали скарги щодо передачі майна громадам. Міністерство щотижнево моніторить це питання і можу сказати, що станом на 30 червня не було передано близько 96 об'єктів, передано – близько 25 тисяч. Законом передбачено, що все майно має бути передано до 1 липня. Проблеми в основному пов’язані або з територіями Луганщини та Донеччини або, у переважній більшості, – це борги. Щодо змін до Бюджетного кодексу, які були прийняті Конституційною більшістю у вересні минулого року, то Мінрегіон вже через тиждень спрогнозував проблеми, які наразі обговорюються. Було запропоновано три варіанти вирішення. Один з них: у 2021 році передбачити субвенцію або дотацію для визначення та фінансування штатної кількості працівників райрад і оплату комунальних платежів. Це близько мільярда гривень. Така пропозиція була подана до Мінфіну тричі, але неврахована, наскільки я розумію. Другий варіант рішення: разом із УАРОР ми напрацювали проєкт щодо розподілу повноважень районних і обласних рад і через тиждень-два у парламенті буде законопроєкт про місцеве самоврядуванні із чіткими розмежованими повноваженнями. Оскільки жодних змін щодо повноважень обласних, районних рад і адміністрацій не було внесено. У зв'язку з тим, що обласна і районна ради виконують одну функцію – забезпечення спільних інтересів тергромад, можна було б запропонувати кілька варіантів – щоб обласна рада шляхом трансфертів здійснювала фінансування і утримання райрад, або імперативно внести зміни до Бюджетного кодексу. Аналізуючи цифри, можна сказати, що вистачило б і 1% від податку на доходи фізосіб для утримання апарату райрад і оплату комунальних послуг. Та була відібрана пропозиція, що має бути перехідний період і виділена дотація. Далі мають бути розмежовані повноваження районних і обласних рад та закладено в бюджет відповідне фінансування. Хочу підкреслити, що такий шлях вирішення проблеми наше Міністерство ініціює ще з вересня минулого року. 

Директор Департаменту політики міжбюджетних відносин та місцевих бюджетів Міністерства фінансів Олександр Корень:

Цей рік є непростим в плані бюджетного фінансування абсолютно всіх місцевих бюджетів, в тому числі тергромад. Ми маємо новий адмінтерустрій, за яким ніхто не працював. Розрахунки, які здійснювались при плануванні бюджету 2020-2021, були на основі наявної на той момент інформації. Ніхто не знав, як це буде працювати на практиці і прорахувати було неможливо. Наразі близько 75% місцевих бюджетів є дотаційними. У минулому році це було 70%. Адмінтерреформа була потрібна, але з точки зору фінансового механізму, ми над цим працюємо зараз. Міністерство фінансів працює над ситуацією горизонтального вирівнювання. Вона не є простою. Питання чисельності апаратів є актуальним не тільки для райрад, а й для всієї системи місцевих бюджетів. Тиждень тому була зустріч із заступником Міністра фінансів. Ми розуміємо проблематику. Я розумію, що відповіді, які ви (представники райрад, – KV) отримуєте, нікого не влаштовують. Але, як посадова особа, я дію в спосіб і в межах законодавства, яке сьогодні існує. Те, що вносились пропозиції, які єдиний законодачий орган не підтримав, приймаючи бюджет на 2021 рік, ми не виправимо. Виправити це можна тільки прийнявши зміни до Закону. Мінфін працює над цим. Щодо ліквідації старих райрад ми зібрали інформацію щодо боргів та судових позовів. Ситуація не дуже критична. Працівникам, що нерозраховані, борг складає близько 5 млн гривень. Так, у масштабах країни це небагато, але це важливо для кожної конкретної людини. Щодо субрегіонального рівня – ми можемо говорити про конкретні цифри, тільки розуміючи, чим конкретно займається той чи інший орган влади. Коли немає чітких повноважень, ми маємо конфліктні ситуації на територіях. Усі моменти будуть пропрацьовуватись на робочих групах.

Голова Комітету Верховної Ради України з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування, народний депутат 9 скликання (“Слуга народу”) Андрій Клочко:

З початку бюджетного періоду по даний час до Комітету надійшло близько 30 звернень райрад, 20 звернень від голів райрад і 4 – від обласних рад, підтриманих відповідними рішеннями з пропозицією щодо внесення змін до Бюджетного кодексу у частині визначення додаткових джерел наповнення бюджету новоутворених райрад, передбачення окремої субвенції на забезпечення функціонування райрад, внесення змін до закону “Про місцеве самоврядування” в частині унормування повноважень райрад з метою забезпечення достатнього фінансування для здійснення їх повноважень. Комітет підтримав пропозицію Асоціації районних та обласних рад до проєкту Закону “Про державний бюджет на 2021 рік” щодо виявлення додаткової дотації на підвищення рівня фінансування місцевих бюджетів на період визначення наявних ресурсів в обсязі 459,2 млн гривень. Однак вони не були враховані Комітетом з питань бюджету та Кабміном при розгляді. Наш Комітет звертався до Кабміну з проханням проінформувати про заходи, що здійснюються Урядом в цьому напрямку. За дорученням Прем'єр-міністра України, Мінфін надав відповідь, де зазначив, що в умовах перехідного періоду місцеві ради мають здійснювати свої повноваження згідно до чинного законодавства в межах надходжень до районних бюджетів, а також за рахунок залучених на договірних засадах коштів сільських, селищних та міських бюджетів для реалізації спільних проєктів. Для вирішення проблеми субрегіонального рівня 11 травня прийнято рішення “Про вдосконалення законодавчого регулювання умов для забезпечення фінансової самостійності бюджетів місцевого самоврядування та спроможності територіальних громад”. Цим рішенням рекомендовано Кабміну за участі комітетів ВР, Всеукраїнських організації, органів місцевого самоврядування активізувати роботу з підготовки закопроєктів щодо забезпечення районних бюджетів фінансовим ресурсом для належного виконання визначених законом повноважень. Зокрема, шляхом надання додаткової дотації з держбюджету. 

Точка зору

KV також поцікавилася у районних керівників Київщини, яка нині ситуація із фінансовим забезпеченням районних рад, з яких джерел відбувається утримання апарату і чи вистачає взагалі надходжень на покриття заробітних плат. 

Голова Бориспільської районної ради, Антон Мотрич:

Мене обрали уповноваженим від області представляти на зібранні інтереси громад та позицію семи районних рад. Відбувся конструктивний діалог з владою. По Бориспільському районі коштів вистачає на 2021 рік. З 2022 року вже не розуміємо, з яких джерел фінансування будуть надходження, навіть для того, щоб утримувати апарат. І ця проблема стосується усіх семи районів. Адже ради вже не матимуть перехідних коштів, ПДФО: з січня всі кошти перейшли до громад. Райрадам пообіцяли розглянути два законопроєкти і передбачити профільні повноваження. Наразі приймаються рішення чи надавати цільову субвенцію під утримання апарату в загальній суммі 3 млн гривень на рік і далі цими коштами ради розпоряджатимуться вже на свій розсуд. Чи залишити на рівні районів 1% від ПДФО. Це приблизно 10 млн гривень на утримання апарату та надання підтримки населенню за програмою соціального забезпечення. Райради стали би участниками розбудови районних лікарень чи ремонту тих же дошкільних закладів. Цей варіант є найбільш прийнятним. Депутати районного рівня мали б можливість працювати на округах, контролювати соціальні проєкти. Наразі ці повноваження незрозумілі. Також, якщо районному рівню залишать більше коштів, то депутати могли би надавати матеріальну допомогу за програмою "Турбота", наприклад, маючи у розпорядженні 100 тис. гривень на рік. Профільний комітет ВРУ обіцяє позитивно розглянути цю законодавчу базу. Є низка напрацювань, вносяться пропозиції. Все залежатиме від бюджетного законодавства. Очікується від Міністерства фінансів подання проєкту бюджету на наступний рік, де передбачать видатки на райради. Тож, яка ситуація буде надалі, стане більше зрозуміло лише з 15 вересня.

Голова Обухівської районної ради Антон Карманов:

Наш район – це пристоличний регіон і, в порівнянні з іншими райрадами, коштів вистачає. Ми навіть допомагаємо вирішувати такі питання, як фінансування лікарень. Але це тільки цього року. Наступного року фінансування вже не буде. І тих доходів, які ми отримуємо за нинішнім законодавством, яке повністю не відповідає Конституції України і закону про місцеве самоврядування. Це, що стосується внесення змін до Бюджетного кодексу. Фактично новим кодексом обмежили права і повноваження районних рад. Київська область самодостатня. Всі райони фінансово спроможні, так як залишилися залишки бюджетів за минулий рік. Але це ж тільки Київська область, а є ще інші регіони, куди з гіршою ситуацією. Так, багато районів скаржаться на брак фінансування. Є райони, у яких реальна заборгованість, є і випадки кримінальних справ, які завели на голів рад через невиплати заробітних плат. Це – парадокс.

Проте законодавець не хоче урегулювати цей аспект. Ми сьогодні прийшли до розуміння, що в Україні дворівнева система, обласна та місцева ланки, не працює, з огляду на таку велику територію. Необхідний районний рівень і однаково до нього в результаті повернемося, якщо райони ліквідують. Є питання, з якими громади просто не зможуть впоратися. Це – утримання лікарень, які обслуговують укрупнені райони, дошкільна освіта, адже є вже випадки закриття закладів. Районні ради повинні бути невеликою надбудовою, ми не говоримо про передачу повноважень, які вирішують спільні глобальні проблеми всього району, в першу чергу, екологічні питання, організацію територіальної оборони та транспортного сполучення.

Голова Броварської райради Сергій Гришко:

Сподіваємося, що в ВРУ, КМУ дослухаються до пропозицій щодо подальшого існування районного субрегіонального рівня. Адже проблеми є. Зараз ради живуть на перехідний залишок від минулорічних бюджетів Броварського, Баришівського та Згурівського районів. Позакривали всі виплати по заробітній платі цими коштами, кредиторські заборгованості певних КП. І цей рік ми доживемо, і дотацій, саме по заробітній платі, наразі не потребуємо. Після об'єднання виникли питання із заборгованості комунальних закладів, як у Баришівці щодо водоканалу, де борг сягає 9 млн гривень зі штрафами. І рада таких коштів немає. Було б добре, якщо до кінця року ухвалили зміни до держбюджету і надали субвенцію на погашення заробітних плат. Адже в низці областей масово розпочаті кримінальні провадження і подані позови до суду щодо затримки з виплатами. Покриття цих статей на 2021 рік у держбюджеті взагалі відсутнє. Якщо дослухаються і внесуть зміни до держбюджету саме по джерелам наповнення районних бюджетів, можливо, ради одержать частину реверсної обласної дотації. Вважаю, що, навіть, 10% було б достатньо для утримання. Це також надало би змогу реанімувати, наприклад у Броварському районі, терцентр соціального обслуговування. Центр було передано на утримання громаді, там же його вирішили зачинити через брак коштiв. Сьогодні, на жаль, принцип самодостатності має територіальний дисбаланс. Таким чином, ми потроху взагалі відійдемо від принципу соціальної справедливості. Або необхідно прибирати цей рівень, або закріплювати за райрадами низку повноважень та функцій. Це може бути первинна медицина, екологічні питання, транспортне сполучення, аграрний сектор. Ці повноваження не потребують додаткових витрат. Є безліч питань щодо дошкілля, ДЮСШ тощо, а їх міг би вирішувати саме субрегіональний рівень. Наразі ж всі пункти Конституції просто не працюють, законопроєкти – лобіюють. Децентралізація не виправдовує очікувань.

Читайте: 

Проект Децентрализация: Софиевская и Петропавловская Борщаговки не спешат объединяться

Проект “Децентрализация”: Войти в Озернянскую ОТО готовы лишь два сельсовета из шести

Проект “Децентрализация”: Великодымерская теробщина этой осенью идет на выборы

Проект “Децентрализация”: Медвинская теробщина идет на выборы в неполном составе

Проект “Децентрализация”: Фурсовская теробщина может лишиться части бюджета

Проект “Децентрализация”: Села Переяслав-Хмельницкого района отказались примкнуть к городу

Проект “Децентрализация”: Кагарлыкская теробщина объединит город и 26 сельсоветов

Проект “Децентрализация”. Политические амбиции мешают состояться большой Боярской теробщине

Проект “Децентрализация”: Тетиевская терробщина готовится к выборам в декабре

Проект "Децентрализация". Узинской терробщине придется поработать над развитием

Проект “Децентрализация”: КОГА тормозит назначение выборов в Циблевской терробщине

Проект “Децентрализация”: Гостомельская ОТО пойдет на выборы только в составе Киево-Святошинского района

Проект “Децентрализация”: Студениковская терробщина готовится к выборам в декабре

Проект “Децентрализация”: Предусмотренная Кабмином Дымерская ОТО может не состояться

Проект “Децентрализация”: Мироновская терробщина ждет позитивного вывода от КОГА

Проект “Децентрализация”: Ржищевская терробщина может стать проблемой для Кагарлыкского района

Проект “Децентрализация”: Ходосовская терробщина может объединить села трех районов

Проект “Децентрализация”: села Ставищенского района готовы митинговать против объединения

Проект “Децентрализация”: Яготинская терробщина не спешит на выборы

“Проект Децентрализация”: Создание Боярской ОТО дошло до суда

Проект “Децентрализация”. Сельсоветы потенциальной Вороньковской ОТО не готовы объединяться

Проект “Децентрализация”: Власти Згуровщины не готовы терять полномочия

Проект “Децентрализация”: Потенциальная Дмитровская терробщина уже год дожидается выборов

Проект “Децентрализация”: Гребенковская терробщина не может быть создана без согласия двух сельсоветов

“Проект Децентрализация”: Создание потенциальной Бышевской ОТО остановилось в 2015 году

Проект “Децентрализация”: Козин поборется за право быть центром терробщины

Проект “Децентрализация”: Пирновская терробщина может быть создана только принудительно

Проект “Децентрализация”: Процесс объединения в Барышевке даже не начали

Проект “Децентрализация”: Терробщина с центром в Украинке может быть названа Трипольской

Проект “Децентрализация”: Рожновская терробщина не может определиться с центром

“Проект Децентрализация”: Обухов может присоединить окрестные села

Проект “Децентрализация”: Иванковская ОТО поборется за зону отчуждения

Проект “Децентрализация”: Ташанская терробщина год ждет позитивного вывода КОГА

Проект “Децентрализация”: Березанская терробщина будет проходить процедуру создания ОТО заново

Проект “Децентрализация”: Володарский район не планирует объединяться в ближайшее время

Проект “Децентрализация”: Полесский район этим летом планирует начать процесс объединения

Проект “Децентрализация”: Богуславская ОТО может объединить не все сельсоветы

Проект “Децентрализация”: Ракитнянский район может объединиться в две терробщины

Проект “Децентрализация”: Калиновская терробщина может быть создана с разрешения Кабмина

Проект “Децентрализация”: Белая Церковь может присоединить три сельсовета

Проект “Децентрализация”: В Броварском районе может появиться Придеснянская терробщина

Проект “Децентрализация”: Потенциальная Вишневская ОТО начала процесс объединения

Проект “Децентрализация”: Германовка и Григоровка Обуховского района хотят быть центрами одной ОТО

Проект “Децентрализация”: Сельсоветы Таращанского района не хотят объединяться в терробщину

Проект “Децентрализация”: Процесс создания Чабановской терробщины стоит на месте

Проект “Децентрализация”: Скандальная Бучанская ОТО первой на Киевщине воспользовалась законом о присоединении

Проект “Децентрализация”: Потенциальная Томашовская терробщина объединит два района Киевщины

Проект “Децентрализация”: Ржищев начал присоединять села двух районов

Проект “Децентрализация”: Потенциальная Бородянская терробщина готова идти на выборы

Проект “Децентрализация”: Фастов планирует присоединить окружающие села

Проект “Децентрализация”: потенциальная Киево-Святошинская терробщина разделилась на две ОТО

Проект “Децентрализация”: КОГА утвердила Мироновскую терробщину

Проект “Децентрализация”: Заборский сельсовет не отдадут Боярке

Проект “Децентрализация”: Барышевская ОТО готовится к выборам

Проект “Децентрализация”: вялое руководство, имитация объединения и недостаточный результат

Проект “Децентрализация”: Обухов планирует присоединить один сельсовет

Проект “Децентрализация”: Березань присоединила пять сельсоветов

Проект “Децентрализация”: Богуславская ОТО не пошла на зимние выборы из-за бездействия КОГА

Проект “Децентрализация”: Ковалевскую терробщину за один день утвердили в КОГА и отправили на выборы

Проект “Децентрализация”: жители Клавдиево-Тарасово просят президента ускорить их объединение

Проект “Децентрализация”: выборы в терробщинах Киевщины под угрозой срыва

Проект “Децентрализация”: 4 сельсовета Иванковского района тормозят создание терробщины

Проект “Децентрализация”: в Бузовском сельсовете скандал из-за присоединения к Ирпеню

Проект “Децентрализация”: потенциальная Вишневская терробщина готовится подавать документы в КОГА

Проект “Децентрализация”: в Ирпене со скандалом пытаются присоединить два сельсовета

Проект “Децентрализация”: Полесский район отложил объединение на следующий год

Проект “Децентрализация”: еще 6 сельсоветов могли бы присоединиться к Ржищеву

Проект “Децентрализация”: терробщины Киевщины просят парламент провести объединение по закону

Проект “Децентрализация”: Киевщина оказалась в числе аутсайдеров рейтинга формирования ОТО 

Проект “Децентрализация”: терробщинам Киевщины урезали дотацию на содержание школ и больниц

Проект “Децентрализация”: сельсоветы Белоцерковщины просят Киевоблсовет ускорить их присоединение к городу

Проект “Децентрализация”: Гройсмана просят разобраться с объединением территориальных общин на Згуровщине

Проект “Децентрализация”: протестующий Ворзель войдет в состав Бучанской ОТО

Проект “Децентрализация”: Киевская ОГА одобрила создание Томашовской терробщины

Проект Децентрализация: в Васильковском районе может появиться Калиновская терробщина

Проект Децентрализация: КОГА утвердила создание Глевахской ОТО 

Проект Децентрализация: Созданию Макаровской ОТО угрожает новоявленная Комаровская община

Проект Децентрализация: Ташанская терробщина готова идти на выборы

Проект Децентрализация: Гребенковская терробщина поборется за положительное заключение КОГА

Проект Децентрализация: Гатное и Вита-Почтовая хотят спастись от столицы совместным объединением 

Проект Децентрализация: Гостомель борется с Ирпенем за создание отдельной общины

Проект “Децентрализация”: администрация Терещука выдала общинам Киевщины еще два позитивных вывода

Проект “Децентрализация”: Калиновская община Броварского района может объединить четыре сельсовета

Проект “Децентрализация”: Сельсоветы Фастовского района надеются успеть добровольно объединиться в Кожанскую ОТО

Проект “Децентрализация”:  теробщины Киевщины жалуются на нехватку инфраструктурной субвенции 

Проект “Децентрализация”: судебное дело о присоединении Заборья к Боярке рассмотрят заново 

Проект “Децентрализация”: смена власти в Копылове заблокировала создание Березовской терробщины

Проект “Децентрализация”: села Бориспольщины хотят спастись от города созданием Золочевской общины

Проект “Децентрализация”: КОГА утвердила создание Обуховской терробщины

Проект “Децентрализация”: Гоголевская община продолжит объединение после утверждения перспективного плана

Проект “Децентрализация”: процесс утверждения Вишневской общины может затянуться до конца года

Проект “Децентрализация”: Козинскую общину Обуховского района могут исключить из перспективного плана

Проект “Децентрализация”: в Бородянском районе суды тормозят объединение общин

Проект “Децентрализация”: Островская община просит президента Зеленского разобраться с решениями КОГА

Проект “Децентрализация”: села потенциальной Боровской ОТО может переманить новоявленная Мотовиловская община

Проект “Децентрализация”: миллионные долги могут оставить жителей Калитянской ОТО без воды и света

Проект “Децентрализация”: Таращанский район может разделиться на две общины

Проект “Децентрализация”: теробщины Киевщины недополучают налоги за землю

Проект “Децентрализация”: бюджеты четырех теробщин Киевщины оказались под угрозой

Проект “Децентрализация”: Киевщину могут поделить на шесть районов

Проект “Децентрализация”: пять теробщин Киевщины хотят расшириться за счет окрестных сел

Проект “Децентрализация”: села на Васильковщине, рассорившиеся из-за реформы, могут объединить насильно

Проект “Децентрализация”: Киевская ОГА дала сельсоветам последний шанс добровольно присоединиться к ОТО

Проект “Децентрализация”: Бориспольщина и Белая Церковь не определились с центрами развития теробщин

Проект “Децентрализация”: общины Киево-Святошинского района требуют от КОГА пересмотреть состав и количество местных общин

Проект “Децентрализация”: Киевоблсовет просит ВРУ и Кабмин разобраться с проблемными селами Киевщины

Проект “Децентрализация”: вокруг потенциальной Боярской теробщины разгорелся новый скандал

Проект “Децентрализация”: КОГА может вынести негативный вердикт потенциальной Пристоличной ОТО 

Проект “Децентрализация”: села Киево-Святошинского района спешно взялись за объединение

Проект “Децентрализация”: Бориспольщину разделят на шесть теробщин

Проект “Децентрализация”: потенциальная Березовская ОТО под угрозой срыва

Проект “Децентрализация”: судьбу потенциальной Феодосиевской общины решит Кабмин

Проект “Децентрализация”: Мироновская ОТО расширила границы за счет трех сельсоветов

Проект “Децентрализация”: Богуславская ОТО просит Кабмин откорректировать перспективный план

Проект “Децентрализация”: Обуховская ОТО поборется за окружающие села с потенциальной Козинской общиной

Проєкт “Децентралізація”: Петропавлівська і Софіївська Борщагівки проти об'єднання з Вишневим та столицею

Проєкт “Децентралізація”: села Переяслав-Хмельницького району відстоюють потенційну Гайшинську громаду

Проєкт “Децентралізація”: найгучніші провали й успіхи Київщини у 2019 році

Проєкт “Децентралізація”: Київщина увійшла в ТОП-5 областей-аутсайдерів за рейтингом формування спроможних громад

Проєкт “Децентралізація”: на Київщині стартувало примусове об’єднання громад

Проєкт “Децентралізація”: сільради Київщини знову відмовляються об’єднуватися із містянами в одну громаду

Проєкт “Децентралізація”: села Миронівського та Кагарлицького районів готові протестувати проти Ржищівської ОТГ

Проєкт “Децентралізація”: громади Київщини вимагають від уряду обіцяного ПДФО

Проєкт “Децентралізація”: зміни в Конституцію та права громад

Проєкт “Децентралізація”: десятки громад на Київщині запізнились втрапити в перспективний план

Проєкт “Децентралізація”: Київщина виступила за ліквідацію районних рад 

Проєкт “Децентралізація”: села Києво-Святошинського району погрожують перекривати дороги у разі насильницького об'єднання 

Проєкт “Децентралізація”: одиниці тергромад Київщини потрапили в рейтинг потужних ОТГ України 

Проєкт “Децентралізація”: секвестр бюджету залишить ОТГ без засобів для існування та боротьби з епідемією

Проєкт “Децентралізація”: громади Київщини озброюються засобами захисту та ведуть профілактичну боротьбу з коронавірусом 

Проєкт “Децентралізація”: Ірпінь та Бородянка поборються за звання райцентру субрегіонального рівня

Проєкт “Децентралізація”: громади Київщини нажахані перспективою укрупнення та централізації повноважень

Проєкт “Децентралізація”: громади Фастівського району виступили проти примусового об’єднання

Проєкт “Децентралізація”: Обухівська громада планує розширюватися за рахунок суміжних сіл

Проєкт “Децентралізація”: Кабмін схвалив ще 45 ОТГ Київщини

Проєкт “Децентралізація”: Вишгород зазіхнув на звання центру Приірпіння

Проєкт “Децентралізація”: Кабмін змінив конфігурації п’яти громад Києво-Святошинського району

Проєкт “Децентралізація”: Урядовий проєкт укрупнення районів обурив Київщину (опитування)

Проєкт “Децентралізація”: громади Київщини позбавлять фінансової залежності від районних рад

Проєкт “Децентралізація”: громадам Київщини дозволили змінювати цільове призначення землі та затверджувати містобудівну документацію

Проєкт “Децентралізація”: села Київщини боронитимуть право на добровільне об’єднання в суді

Проєкт “Децентралізація”: Мінгромад обіцяє ОТГ поповнення бюджетів за рахунок ПДФО 

Проєкт “Децентралізація”: асоціаціям Київщини не вдалось відстояти “мажоритарку” для сіл

Проєкт “Децентралізація”: На Київщині через недобровільність об’єднання знову судяться Боярка і Забір’я

Проєкт “Децентралізація”: Миронівська ОТГ планує заробляти на природі та інвестиціях

Проєкт “Децентралізація”: Студениківська ОТГ збагатиться за рахунок банку землі та “Ниви Переяславщини” 

Проєкт “Децентралізація”: Фурсівській ОТГ не вистачає коштів на розвиток громади 

Проєкт “Децентралізація”: Бородянська ОТГ розвиватиметься за рахунок донорів

Проєкт “Децентралізація”: Ржищівська ОТГ для одержання прибутків задіє водний та освітньо-туристичний потенціал 

Проєкт “Децентралізація”: Баришівка мітить у п'ятірку найбагатших громад Київщини

Проєкт “Децентралізація”: Пісківська ОТГ хоче стати популярним курортом Київщини

Проєкт “Децентралізація”: Обухівська ОТГ спрямує на свій розвиток понад півмільярда гривень до 2030 року

Проєкт “Децентралізація”: Бучанська ОТГ направить мільйони на розбудову комфортної інфраструктури

Проєкт “Децентралізація”: Великодимерська ОТГ проведе інвентаризацію землі

Проєкт “Децентралізація”: громади Київщини взялися ділити ОТГ на округи та обирати старост 

Проєкт “Децентралізація”: Узинська ОТГ шукає 65 млн гривень на будівництво очисних споруд

Проєкт “Децентралізація”: держава переклала на старост владні компетенції сільських голів

Проєкт “Децентралізація”: обіцяні громадам землі за межами населених пунктів пустили з молотка

Проєкт “Децентралізація”: у тергромад Київщини бракує коштів на якісні адмінпослуги

Проєкт “Децентралізація”: на зміну дільничним у об'єднаних громадах прийдуть поліцейські офіцери 

Проєкт “Децентралізація”: найгучніші провали й успіхи Київщини у 2020 році

Проєкт “Децентралізація”: громади Київщини не можуть отримати від районів  комунальне майно

Проєкт “Децентралізація”: статус і повноваження старост у громаді залежатимуть від Верховної Ради

Проєкт “Децентралізація”: у 2021 році Тетіївська громада збагатиться за рахунок гранту в 26 млн гривень

Проєкт “Децентралізація”: на Київщині почали ліквідовувати райони, перший на черзі – Згурівський 

Проєкт “Децентралізація”: ліквідована Іванківська райрада залишила громаді-спадкоємцю мільйонні борги 

Проєкт “Децентралізація”: голови громад мають право накладати вето лише на прийняті рішення ради

Проєкт “Децентралізація”: ліквідації Баришівського району заважають комунальні борги

Проєкт “Децентралізація”: Миронівську райраду ліквідують із боргами по зарплаті 

Проєкт “Децентралізація”: депутати ВРУ взялися за урбанізацію міст

Проєкт “Децентралізація”: Київщина втрачає першість у рейтингу заможності громад

Проєкт “Децентралізація”: майно та активи Бородянського району розділили між шістьма громадами 

Проєкт “Децентралізація”: Обухівський район віддасть Букринський плацдарм на утримання області

Проєкт “Децентралізація”: пандемія та безгрошів’я блокують розвиток культпослуг на Київщині

Проєкт “Децентралізація”: Держгеокадастру дозволили і далі розпоряджатися землями Київщини 

Проєкт “Децентралізація”: Славутич збільшить бюджет за рахунок бізнес-парку та інвестицій

Проєкт “Децентралізація”: Васильківський район ліквідують упродовж місяця

Проєкт “Децентралізація”: уряд взявся за діджиталізацію тергромад 

Проєкт “Децентралізація”: Київщина позмагається за гранти для розвитку громад

Проєкт “Децентралізація”: дві селищні громади Київщини заявили про бажання стати містом

Проєкт “Децентралізація”: на утримання громад хочуть передати приватизовані гуртожитки та бомбосховища 

Проєкт “Децентралізація”: громади Київщини формують партнерські об’єднання для збільшення ресурсів

Проєкт “Децентралізація”: громади Київщини планують оптимізацію освітніх закладів

Проєкт “Децентралізація”: громади та асоціації Київщини виступають за збільшення ПДФО

Проєкт “Децентралізація”: громади можуть втратити мільйони разом з акцизом на тютюн 

Фото: колаж KV

КиевVласть

Вікторія Білоус, Інна Міхно

Теги: новости киевской области, новости киевщины, власть киевщина, кабмин, финансирование, децентрализация, вру, реформа, Обуховский район, бориспольский район, проект децентрализация, броварской район, госбюджет, эксперт, минфин, сергей гришко, местное самоуправление, государственный бюджет, законопроекты, районные советы, антон карманов, андрей клочко, субрегиональный уровень, александр корень, минразвитие общин и территорий, сергей чернов, антон мотрыч, сергей шаршов

середа, 17 квітня 2024 г.
18:19
УВАГА!!! КиївВлада переїхала на новий домен
п'ятниця, 12 квітня 2024 г.
20:56
“Українська команда” передала велику партію дронів-літаків легендарному батальйону “Ахіллес”, - Палатний
20:51
Ексміністр оборони Резніков став директором безпекових і оборонних програм в ГО “Український інститут майбутнього”
20:45
Начальник КОВА Руслан Кравченко у Чернівцях взяв участь у Конгресі місцевих та регіональних влад при Президентові України
20:34
На київській ТЕЦ-5 встановлять додаткові генератори
20:20
В Україну повернули тіла 99 полеглих захисників
20:02
У Києві з суботи відновлює роботу автобус № 7 (схема)
19:54
На Бахмутському та Новопавлівському напрямках відбито понад 40 атак, загалом на фронті 81 боєзіткнення, - Генштаб ЗСУ
19:43
Представники громадськості вимагають припинити переслідування антикорупційних активістів та журналістів-розслідувачів
19:31
Відзавтра, 13 квітня, столичний автобус № 35 подовжить свій маршрут до вулиці Гліба Бабіча (схема)
19:13
“Укренерго” організувала для ветеранів війни програму навчання та працевлаштування “Разом”
19:01
На Броварщині витратять 1,86 млн гривень на облаштування дитмайданчиків
18:49
На вулиці Богатирській у Києві до 21 квітня обмужать рух транспорту (схема)
18:36
У Броварах з'явився новий патріотичний стінопис “Обіймаю тебе, моя Україно!”
18:17
Столична влада зупинила проведення аукціону з надання в оренду Житнього ринку
18:04
У реєстрі зниклих безвісти наразі налічується понад 2 тисяч дітей
Календар подій