четвер, 21 листопада 2024 г.
Україна - соціальна держава: Усуспільнення, як умова існування соціальної держави

Україна - соціальна держава: Усуспільнення, як умова існування соціальної держави

Роман Головін

Голова Всеукраїнського об`єднання власників землі

Ст. 1 Конституції України визначає, що Україна – соціальна держава, а  ст. 3 Конституції України – що  держава забезпечує соціальну спрямованість економіки.

Соціум – іноземне слово й означає “спільний”. Іноземні мови виявились біднішими за українську, адже крім поняття “спільний” в українській мові є й поняття “суспільний”. А суспільне – це вже об’єднання спільного.

У науковому вимірі звикли вживати поняття “соціальне” частіше в розумінні поділу на групи, верстви, об’єднання за певними наявними чи відсутніми ознаками. Суспільне ж уже сприймається як  поняття, що об’єднує, у тому числі – об’єднання (узагальнення) соціальних явищ (проявів).Тож можна говорити, що соціальна держава – це держава, де спільне є головним і є в основі будь-яких процесів.

Спільне означає й рівне, рівно розподілене, рівно забезпечене, рівно надане від спільного. Звідси й береться поняття соціальної справедливості: коли від того, чим можна володіти й користуватись спільно, усім надається порівну.

Досягнення соціальної справедливості відбувається за рахунок усуспільнення результатів. Усуспільнення результатів діяльності – це справедливий (рівний) розподіл результатів (створених матеріальних благ, утриманих податків та платежів, отриманого прибутку) між кожним членом суспільства через встановлені законом публічні механізми розподілу.

Державна із соціально спрямованою економікою повинна мати матеріальну основу для реалізації такої економіки.

Підписуйтесь на “КиївВладу”
 

Надра, земля, вода та інші природні ресурси є матеріальною основою для здійснення та розвитку соціально спрямованої економіки та є матеріальною основою будь-якої держави.

Недаремно ст. 13 Конституції визначає, що держава забезпечує соціальну спрямованість економіки, адже саме ця стаття передбачає й те, що земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об'єктами права власності українського народу – і це ознака соціальної держави, держави, яка діє в інтересах суспільства, а не певних осіб.

Соціальна спрямованість економіки забезпечується наявністю та розвиненістю за принципами необхідності та достатності процесів, спрямованих на усуспільнення результатів діяльності.

Наприклад, нафта – це надра, і відповідно уся нафта належить українському народу. Де закінчується межа розподілу результатів діяльності (межа усуспільнення) над нафтою? Логічно припустити, що на кінцевому споживанні, а саме при  продажі бензину на автозаправній станції, як результату нафтопереробки. Тобто результат для усуспільнення від видобутку нафти не закінчується на її видобутку, а продовжує формуватися до кінцевого споживання – і це єдина правильна модель усуспільнення.

Натомість ми маємо куце усуспільнення, а правильніше назвати – обкрадання українського народу. Замість того, щоб усуспільнення відбувалось на кожній стадії виробництва та реалізації, український народ отримує якусь мізерну ренту від видобутку надр, а інше отримує олігархія.

Слідкуйте за “КиївВладою” в Телеграм

Рента – це маленька частка від прибутку, який отримує той, кому держава дозволила видобувати надра, і рента – це узаконення грабунку народу України та дешева візуалізація імітації того, що надра народні.

Чи могли б державні підприємства добувати надра? Відповідь однозначна: могли б. Чи могла б держава забезпечити ефективне управління надрами та їхнє використання в інтересах українського народу?  Звісно, що могла б! Адже копати чи качати надра – це не на Марс корабель будувати, тут значно простіше – копнув й потекли гроші річкою.

Цей яскравий приклад з нафтою розповсюджується й на руду, на газ, на вугілля й на землю.

Із землею ситуація взагалі особлива. З одного боку,  суб’єктами права власності на  на 95% землі сільгосппризначення поки що є мільйони громадян та держава, а фактично – земля в оренді,  і видерти ту землю з оренди дуже складно – влада роками прописувала законодавство під орендарів. Така ситуація з орендою землі призвела до того, що земля вже не належить українському народу: український народ вже не володіє й не користується землею та не має права розпоряджатися землею без згоди орендаря.

З відкриттям так званого ринку землі ситуація стала ще більш загрозливою – почалася скупівля землі орендарями. Така концентрація землі в “одних руках” протирічить Конституції, суспільно-економічній стабільності й розвитку та є загрозою національній безпеці країни, і це є кроком в нікуди. Тож необхідно діяти в правильному напрямку – через концентрацію державного управління та об’єднання (кооперацію) громадян.

У земельному питанні необхідно переходити до самостійного господарювання на землі (Товариства Власників Землі),  яке має стати базою розширеної виробничої кооперації, в основі якої – громадянин (власник землі) як продуктивна сила й отримувач результатів діяльності  (прибутків).

Критична інфраструктура, надра, суспільно важливе виробництво, природні та економічні концентрації (монополії)  повинні бути усуспільнені. Це стане основою процесів усуспільнення та мобілізаційної економіки.

У цей складний період винятково мобілізаційна економіка може забезпечити рішення багатьох проблем та завдань, які постали перед країною та українським народом.

Обов`язково для читання та використання в управлінні державою:

Не будьмо московитами! Українцям потрібна народна земельна реформа!

Олігархи та земельні орендарі не платять податки!

До уваги уряду та офісу Президента: МОБІЛІЗАЦІЯ АГРАРНОГО ВИРОБНИЦТВА!

ЗА УКРАЇНСЬКУ ЗЕМЛЮ БЕЗ ОКУПАНТІВ ТА ОРЕНДАРІВ-ОКУПАНТІВ!

Влада навіть в цей час краде у українського народу: Сольський і Ко – новий аграрний олігархат на народних землях!

До уваги уряду та офісу Президента: МОБІЛІЗАЦІЯ ТЕРИТОРІАЛЬНИХ ГРОМАД (загальні положення)

План Зеленського: мобілізаційна економіка України вже зараз!

Для уряду та офісу Президента: Мобілізаційна економіка – загальні положення та механізми

Мобілізаційна економіка під час війни

Роман Головін, голова Всеукраїнського об`єднання власників землі

КиївВлада

Теги: новини україни, надра, народна земельна реформа, усуспільнення, рента, економічна теорія, економічна практика

середа, 17 квітня 2024 г.
18:19
УВАГА!!! КиївВлада переїхала на новий домен
п'ятниця, 12 квітня 2024 г.
20:56
“Українська команда” передала велику партію дронів-літаків легендарному батальйону “Ахіллес”, - Палатний
20:51
Ексміністр оборони Резніков став директором безпекових і оборонних програм в ГО “Український інститут майбутнього”
20:45
Начальник КОВА Руслан Кравченко у Чернівцях взяв участь у Конгресі місцевих та регіональних влад при Президентові України
20:34
На київській ТЕЦ-5 встановлять додаткові генератори
20:20
В Україну повернули тіла 99 полеглих захисників
20:02
У Києві з суботи відновлює роботу автобус № 7 (схема)
19:54
На Бахмутському та Новопавлівському напрямках відбито понад 40 атак, загалом на фронті 81 боєзіткнення, - Генштаб ЗСУ
19:43
Представники громадськості вимагають припинити переслідування антикорупційних активістів та журналістів-розслідувачів
19:31
Відзавтра, 13 квітня, столичний автобус № 35 подовжить свій маршрут до вулиці Гліба Бабіча (схема)
19:13
“Укренерго” організувала для ветеранів війни програму навчання та працевлаштування “Разом”
19:01
На Броварщині витратять 1,86 млн гривень на облаштування дитмайданчиків
18:49
На вулиці Богатирській у Києві до 21 квітня обмужать рух транспорту (схема)
18:36
У Броварах з'явився новий патріотичний стінопис “Обіймаю тебе, моя Україно!”
18:17
Столична влада зупинила проведення аукціону з надання в оренду Житнього ринку
18:04
У реєстрі зниклих безвісти наразі налічується понад 2 тисяч дітей
Календар подій
Підтримка армії та більше коштів на “цивільні” напрямки: Київрада внесла зміни до бюджету-2024 і Програми соцекономрозвитку
12 квітня 2024 г. 15:00
Підтримка армії та більше коштів на “цивільні” напрямки: Київрада внесла зміни до бюджету-2024 і Програми соцекономрозвитку
Столична міськрада 11 квітня 2024 року внесла чергові зміни до бюджету Києва на 2024 рік, а також відкоригувала нову Програму економічного та соціального розвитку (ПЕСР), яка розрахована на 2024-2026 роки. Точний перелік всіх коригувань буде доступний після публікації цих документіві, адже депутати і чиновники погодили внесення до відповідних проєктів рішень численних правок безпосередньо перед їх розглядом в сесійній залі. Між тим, відомо, що дохідну частину бюджету було збільшено до 75,2 млрд гривень, видаткову – до 92,5 млрд гривень. Відповідно, додаткові 995 млн гривень планується витратити по програмі “Захисник Києва”, 79,9 млн – на обладнання опорних пунктів в межах столиці, 459,3 млн гривень – на різні соціальні виплати військовослужбовцям, 30 млн гривень – напряму нададуть Міністерству оборони України в якості субвенції тощо. Не обійшлося і без збільшення витрат на “цивільні” напрямки – ще 89,4 млн було виділено на ремонтні роботи на дорогах, 50,8 млн – на реконструкцію ліфтового обладнання в багатоповерхівках і т.д. Була відповідно відкорегована і нова Програму економічного та соціального розвитку (ПЕСР), яка розрахована на 2024-2026 роки. 
Бюджет Києва дуже скромно поповнився за рахунок оренди та приватизації комунального майна у 2023 році
10 квітня 2024 г. 09:00
Бюджет Києва дуже скромно поповнився за рахунок оренди та приватизації комунального майна у 2023 році
У 2023 році столична влада продемонструвала одні з найгірших результатів наповнення бюджету за рахунок оренди і приватизації комунального майна за останні роки. Як стало відомо, від такої оренди до міської скарбниці надійшло 33,9 млн гривень, що більш ніж в половину менше планових показників, а від продажу комунальної нерухомості – 81,9 млн гривень (плюс ще 18.9 млн гривень, які були перераховані у 2024 році), що набагато менше ніж у попередні роки. Судячи з усього, причиною таких скромних надходжень до міського бюджету є і повномасштабна війна, яка знизила бізнес-активність у столиці, і систематичні порушення процедур і законодавства з боку профільних чиновників КМДА, які кожного року обходяться киянам у десятки мільйонів гривень.