среда, 21 ноября 2018 г.
SOS: “євробляхи” на дорогах

SOS: “євробляхи” на дорогах

Станіслав Куценко

Експерт-юрист, начальник Головного територіального управління юстиції у м. Києві

На українських шляхах останнім часом все більше автомобілів можна побачити на єврономерах. Ці машини привозять до нашої країни в основному з Польщі та Литви. Їх кількість за різними даними уже подолала 1,5 мільйона. Але вся проблема в тому, що майже всі вони завезені в Україну ігноруючи митне законодавство.

Власники автомобілів на єврономерах повинні платити ввізне мито на рівних умовах з іншими автовласниками.

Я впевнений, що в Україні на авто з єврореєстрацією їздять багато добропорядних людей. Однак, на таких авто також здійснюється велика кількість злочинів, наїздів і вбивств. І дуже часто винуватці просто залишають транспортні засоби й тікають. І знайти їх стає практично неможливо. Тож такі машини терміново потрібно реєструвати, правильно адмініструвати.

Подписывайтесь на новости “КиевVласть”
 

Проте наразі Уряд знайшов вихід із ситуації та 21 грудня 2017 року Верховною Радою України був прийнятий  Закон "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування сфери парковки транспортних засобів". За допомогою цих новацій вулиці країни можуть поступово очистити від напливу автомобілів з іноземною реєстрацією.

У тому випадку, якщо власники таких авто будуть порушувати правила паркування, зупинки чи не сплачують за паркування – поліція матиме право забрати машину на штраф-майданчик. При цьому,  евакуювати буде не тільки поліція, а й співробітники парковки. В Кодексі України про адміністративні правопорушення з’явилася ст. 265-4 - "Тимчасові затримання транспортних засобів інспекторами з паркування" згідно якої тимчасове затримання транспортного засобу інспектором з паркування здійснюється шляхом доставки для зберігання на спеціальний майданчик або стоянку за допомогою спеціального автомобіля - евакуатора. Також в ст.265-2 і в ст.265-4 з’явилося доповнення щодо повернення транспортного засобу затриманого шляхом доставки для зберігання на спеціальний майданчик чи стоянку.

 Таким чином буде можливо з’ясувати власника авто в Україні. Повернення відбувається після сплати штрафу та оплати вартості послуг транспортування авто одразу після звернення відповідальної особи, зазначеної у частині першій статті 142 цього Кодексу, або особи, яка ввезла транспортний засіб на територію України, або особи, яка керувала транспортним засобом на момент вчинення правопорушення.  

Багато хто використовує машини, які зареєстровані на іноземні фірми  та  возять їх в Україну в митному режимі "транзит". У такому режимі по Україні машина могла їздити не більше 10 діб. Цю норму закону, порушивши ст. 485 Митного кодексу – “дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів”. Санкція за цією статтею - штраф у 300% від несплачених платежів, до яких відноситься мито, акцизний податок і податок на додану вартість.

Якщо ти іноземець і заїхав у країну, проїжджаючи з Мінську в Бухарест  і їдеш всього шість годин, то тебе не реєструють в постійній базі. Ти просто транзитний. А якщо ти робиш вигляд, що ти їдеш, умовно, з Мінську в Бухарест через Україну і знаходишся тут шість або вісім місяців, а потім приїжджаєш і блокуєш дороги... Як забезпечити цей процес ‑ це питання фіскальної служби, яка повинна запропонувати відповідні механізми.

До речі, перше рішення по справі порушення митного законодавства щодо водія авто з іноземними номерами Вищий адміністративний суд України ухвалив в травні 2017року. Водія зобов’язали сплатити шраф у розмірі 420 тис грн., а машину конфіскували. А у липні 2017 року Київський апеляційний адміністративний суд став на сторону Державної фіскальної служби й постановив стягнути з власника авто 1,68 млн грн. Mercedes на іноземній реєстрації належав мешканцю Черкас.

Поліція не має повноважень карати за порушення митних правил. Проте, може повідомити про порушення до Державної фіскальної служби. Тож, якщо ви їздите на авто з іноземною реєстрацією та при цьому таксуєте – отримайте штраф у 300% від вартості машини. По це вам нагадає Стаття 485 Митного кодексу України: “Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів”.

Власники автомобілів на єврономерах повинні платити ввізне мито на рівних умовах з іншими автовласниками. Уряд подав закон на голосування депутатів, який є базовим для посилення відповідальності за грубе порушення правил дорожнього руху. У ньому прописано реєстрацію таких автомобілів, щоб можна було чітко розуміти, хто на них їздить. Очікуємо на новації уже у першій половині 2018.

Тож будьте обережні на дорогах. Поважайте інших учасників дорожнього руху та не порушуйте митні правила України.

Читайте:

Чи законно не пускати дітей до школи через те, що вони не щеплені?

Поліцейські на дорогах: як відстояти свої права?

Новації парламентарів. Як заживе український бізнес?

Юридична освіта має бути стаціонарною

Свобода в інтернеті, або як захистити торгову марку

Як отримати спадщину: юридична консультація

Легальні документи для українців, які проживають на тимчасово окупованих територіях

Онлайн-сервіси Мін’юсту. Як онлайн зареєструвати чи ліквідувати ФОП в Україні?

Кожна дитина має право на якісне харчування

МАФи Vs Київ

Нове дихання судової системи України

Безкоштовна земля. Як отримати свої гектари?

Насильство в школі. Захист від психологічних та фізичних знущань

П'ять основних фактів, які слід знати про право поліції на огляд приватних речей

Як громадянин може отримати допомогу з депутатського фонду

Рейдери не зможуть забрати квартиру, занесену до реєстру

Чому українці мають не менше право на спокійний сон, ніж жителі інших країн Європи

Станіслав Куценко, експерт-юрист, начальник Головного територіального управління юстиції у місті Києві

KиевVласть

Теги: таможня, штрафы, станислав куценко, еврономера, правила парковки, закон про парковки, таможенная пошлина, машины на еврономерах

среда, 21 ноября 2018 г.
09:44
На Крещатике в Киеве открыли одиннадцатую мини-скульптуру в рамках проекта “Шукай! (фото)
09:28
Для самых необычных и ласковых питомцев “Сириуса” ищут заботливый дом
09:04
Депутаты Киевсовета внесли изменения в бюджет-2018: куда направят дополнительные деньги
07:15
Плановые отключения электроэнергии в Киевской области 21 ноября 2018 года (полный список населенных пунктов)
07:00
Погода в Киеве и Киевской области: 21 ноября 2018
вторник, 20 ноября 2018 г.
20:44
В среду ярмарки пройдут в шести районах Киева (адреса)
20:27
В Киевсовете заявили, что в 2018 году город приобрел 110 квартир для детей-сирот и детей, лишенных родительской опеки
20:03
Крупнейший лоукостер в 2019 году планирует открыть пять новых маршрутов из Киева
19:49
ТРЦ Gulliver и “Аптека доброго дня” дарят сертификаты на 500 гривен каждый
19:27
В “Киевводоканале" назвали адреса плановых отключений водоснабжения в Киеве на этой неделе (график)
19:04
На три ночи изменяется маршрут столичного трамвая №33к (график)
18:44
“Киевтрансгаз” закупил дорогие литовские роутеры и китайские антенны на 12 млн гривен
18:29
Подающих отчетность в электронном виде налогоплательщиков Киевщины стало почти на 16 тысяч больше
18:04
“Киевзеленстрой” закупил скамейки и урны для парка Потапова по завышенной в 2 раза цене - депутат Киевсовета
17:44
Из общей суммы наложенных штрафов судами на рыбаков-нарушителей взыскано только 15%
17:23
Клиенты СК “КРОНА” получат приятные сюрпризы к Black Friday
Календарь событий
Притрушенные снегом. Рейтинг активности депутатов Киевсовета (12-18 ноября 2018 года)
20 ноября 2018 г. 20:05
Притрушенные снегом. Рейтинг активности депутатов Киевсовета (12-18 ноября 2018 года)
В Киевсовете не понимают, как можно было затеять одновременный капитальный ремонт сразу четырех киевских мостов, обрекая горожан на стояние в бесконечных пробках. Директор департамента образования и науки Киевской горгосадминистрации (КГГА) Елена Фиданян не позаботилась об освещении территории школ и детсадов. Руководство столицы просят не допустить строительства вредного предприятия по производству асфальтобетона рядом с Национальным ботсадом им. Гришко. “Чудачества” транспортных чиновников КГГА делают невозможным построение в Киеве безбарьерного пространства. От чиновников администрации Кличко ждут отчеты об их служебных командировках, чтобы оценить их эффективность. Об этом и многом другом — в очередном обзоре запросов и обращений депутатов Киевсовета от КиевVласть.