середа, 24 квітня 2024 г.

На зліт: у серпні-вересні на Київщині знову підвищаться ціни на проїзд

На зліт: у серпні-вересні на Київщині знову підвищаться ціни на проїзд

На Київщині продовжує дорожчати проїзд – вартість міжміських і внутрішньоміських перевезень за літо зросла до 18-30%. І це не межа: у вересні очікується нова хвиля здорожчання. Перевізники звично скаржаться на необхідність техобслуговування машин, підвищення цін на пальне та зменшення пасажиропотоку в карантин. Люди ж звинувачують перевізників у тому, що усим цим вони прикривають жагу до наживи.

Як повідомляє KV, зростання цін упродовж липня-серпня на проїзд у громадському транспорті Київщини – не остаточне. Це стосується однаково як приміських перевезень (з обласних міст до Києва), так і міських. 

Подписывайтесь на новости “КиевVласть”
 

Що зросло

За літо підвищення відбулося одразу на чималій кількості міжміських маршрутів. Дешевше за все сьогодні маршрут з Броварів до Києва (відбулося зростання з 18 до 20 гривень). У маршрутних таксі на маршруті Вишгород – Київ (ст. м. “Героїв Дніпра”) через ст. м. “Почайна”, та на маршруті Лісовичі – Київ ціна піднялася до 20 гривень. Вишгород – Київ (вул. Богатирська) – 10 гривень. Проїзд з Вишневого до Києва обійдеться у 23 гривні (Вишневе – ст.м. Академмістечко). 

Зросла ціна проїзду маршрутом Ірпінь-Академмістечко – відтепер 24 гривні. До купи ціни піднялися у напрямках міст Біла Церква, Бровари. У напрямку Ірпеня, Гостомеля, Бучі – до 27 гривень. Дістатися Києва з Боярки та Тарасівки – 30 гривень (до ст.м. Житомирська, Берестейська).

Найдорожчою сьогодні є вартість проїзду з Василькова до Києва – ціна досягла 41 гривні. Туди ж дорога до Димера, яка вартуватиме жителю області 40, а якщо на передньому сидінні – цілих 50 гривень.

Піднявся тариф і в деяких містах. Наприклад, у містах Вишневе, Боярка проїзд тепер вартує 8 гривень. А у Білій Церкві вартість однієї поїздки на маршрутках з більшим пасажиропотоком становитиме 7 гривень, а з меншим – 8 гривень. Перевізники, утім, вимагали підняти вартість проїзду до 10,05-11,97 гривень. 

Подписывайтесь на новости “КиевVласть” в Телеграм

Вересневі прогнози

З вересня на приміських маршрутах Києва тарифи на проїзд у маршрутках обіцяють підняти на 10-16%. Так каже виконавчий директор громадської організації "Асоціація автоперевізників Київщини" Олексій Павленко. Він додає, що карантин створив багато проблем для водіїв, але і самі водії не без вини.

“Подорожчання проїзду найближчим часом торкнеться всієї правобережної частини Київської області. За час карантину наші підприємства сильно постраждали, адже працювали в півсили, а підтримки від держави не отримали. […] У вересні підвищення буде від 10 до 16%, але на кожному маршруті індивідуально. […] Ціни залишаються стабільними. Але не виключено, що тарифи можуть проіндексувати в межах власних перерахунків – через збільшення цін на паливо. Через різні обставини водії маршруток змушені працювати в таких умовах. Особливо на такі рішення вплинув локдаун. […] Основні збитки у нас не через те, що ми мало заробляємо, а тому, що водії привласнюють солідні суми. Квитки не врятують, як і кондуктори. Вихід – тільки безконтактна форма оплати врятує. Всі перевізники розуміють механізм, але терплять, тому що водіїв не вистачає", – пояснює Павленко.

В ПП “А.Т.Н.”, наприклад, звинувачують “погіршення фінансового стану автотранспортної галузі, викликаним карантинними обмеженнями внаслідок дії адаптивного карантину пов’язаного з СОVID-19, а також зростання вартості енергоносіїв, запасних частин та інших витратних матеріалів” (маршрут Вишгород-Київ). 

А от водії маршруток самі не в захваті. Стверджують, що для них здорожчання проїзду означає, як не дивно, менший заробіток у підсумку.

"Нашим начальникам все мало, ось вони і підвищують вартість проїзду. А насправді і 17 гривень було б достатньо. Карантин, підвищення ціни на деталі або пальне – це брехня. Зарплата водіїв не підвищується, ремонтуємо маршрутки своїм коштом. А при цьому з підвищенням вартості нам підняли планку-план з перевезень і зборів збільшили. Ми самі не раді. Вони ж ще й по місту хотіли підняти проїзд з 7 до 10 гривень. Вранці в суботу ми возили по 10 гривень, в обід знизили, тому що місцева маршрутка не підняла вартість", – розповів Олександр, водій маршрутного таксі Ірпінь – Київ – Ірпінь.

Щодо цін на паливо, то, згідно з даними видання Мінфін, упродовж червня-серпня вони помірно зростали. Наприклад, дизель у період 01.06-02.08 піднявся у ціні з 27,35 гривень/літр до 28,44 гривень/л. А92 за цей же період – з 28,17 до 28,44 гривень/л. Ціна на газ падала упродовж червня, але в липні знов почала зростати, як підсумок – за цей же період зростання з 15,71 до 16,88 гривень/л.

Реакція

Підняття цін прогнозовано викликало гнів народних мас. Бо головна претензія людей у тому, що за вищу ціну вони не отримують кращий сервіс – їх так само возитимуть жовті “Богдани”, до стану яких у багатьох є претензії.

А деяких обурює нахабність перевізників – мовляв, з людей просто хочуть збити побільше грошей. 

Народний депутат від Білої Церкви Микола Бабенко висловився на своїй фейсбук-сторінці, пообіцявши, що не полишатиме спроб притягнути до відповідальності причетних рішення Білоцерківського виконкому про здорожчання вартості проїзду містом. 

“[…] Висновок судово-економічної експертизи, яка була проведена в рамках кримінальної справи, що була порушена за моєю заявою, прямо встановлює, що фактичний монополіст-перевізник, компанія “Транссіті”, сфальсифікувала свої витрати більше, ніж на 6 млн гривень. […] Тариф в 10-11 гривень для Білої Церкви неприйнятний! […] Після підвищення вартості проїзду з 12 серпня, я особисто беру це питання на контроль! Ми створимо гарячу лінію і у разі скарг та нарікань на перевізників, будемо вживати всіх можливих заходів! […] Ми будемо зупиняти маршрути, розривати договори та відкривати кримінальні справи”, – зазначив він.

Реакція обладміністрації не змусила себе чекати. Керівник управління пасажирських перевезень КОДА Ігор Григоренко в ефірі телеканалу “Погляд” 2 серпня спочатку наполягав на тому, що підвищення є обґрунтованими і обумовленими подорожчанням паливно-мастильних матеріалів – принаймні так їх запевняють перевізники.

А вже 6 серпня голова КОДА Василь Володін провів зустріч з перевізниками, у ході якої “попередньо домовилися про зниження тарифів на напрямках, де підвищення відбувались протягом 2021 року – таке підвищення не може перевищувати 15-18%”, пише пресслужба КОДА.

“Наразі вже знижено тарифи на 9 маршрутах. Це розумний компроміс, який враховує економічні реалії, в яких працюють перевізники, та можливості населення оплачувати їх послуги. Вважаю, що решта надавачів послуги також мають з розумінням поставитися до платоспроможності людей та переглянути тарифи”, – каже Володін.

За даними управління пасажирських перевезень Київської облдержадміністрації, скорочення вартості проїзду відбулося на наступних напрямках: Вишневе – Київ; Боярка – Київ; Васильків; Криве Озеро – Київ; Ірпінь – Київ; Чабани – Київ; Петрівське – Київ; Крюківщина – Київ АС Київ; Крюківщина – Київ АС Південна. Збільшення вартості проїзду на жодному із перелічених напрямків не перевищує 18%, засвідчують в адміністрації.

Що далі

Що у підсумку? Є як мінімум три табори, згідно з реакцією людей в соцмережах. Одні вважають здорожчання неправильним, бо не отримують якісного сервісу. Інші кажуть, що здорожчання повинно відбутися ще більше – дотягувати ціни на проїзд до європейських, аби у перевізників з’явилася можливість підняти доходи та за рахунок прибутку дотягувати до європейського рівня і сервіс (нові автобуси, безконтактна оплата, тощо). А треті – іронізують.

“Спробував сьогодні маршрутку за 8 гривень. Враження одним словом не передати. Тож, це абсолютно новий транспорт, сучасний та комфортний автобус, ніби щойно з конвеєра. Прибув вчасно з точністю до секунди. Зручні сидіння з пасками безпеки та кондиціонер. Гучномовець озвучує кожну зупинку. Привітний водій в однострої бажає приємної подорожі та керує у відповідності до всіх вимог ПДР з дотриманням протиепідемічних вимог (всі в захисних масках, а на кожному поручні автоматичні санітайзери). Для зручності пасажирів і, щоб не відволікати водія, за проїзд можна сплатити карткою, а квитки, придбані за готівку, в обов'язковому порядку валідуються. Все ж таки, за вісім гривень це Вам не за шість. Жодних порівнянь!” – глузує користувач фейсбуку з проїзду у тому ж самому жовтому “Богдані” за новою ціною. 

А в управлінні пасажирських перевезень Київської ОДА обіцяють, що й надалі будуть “у межах своїх повноважень” просити перевізників не заламувати ціни.

“Як представник держави, хочу зазначити, що ще в 2015 році вийшла постанова Кабінету міністрів №240, яка скасувала державне регулювання тарифів на приміських та міжміських перевезеннях. Це щоб не були адресовані всі питання з приводу регулювання тарифів до нас. […] Це підвищення є повністю обґрунтованим. Більш того, незважаючи на те, що держава не регулює ціни, вона виступає організатором перевезень – в разі Київської області це КОДА. Всі перевезення регулюються підписаними договорами, де регламентуються обов'язки сторін і ми максимально це контролюємо. Ми не регулюємо ціни, але зобов'язали перевізників обґрунтовувати підняття тарифів і контролюємо це. Офіційно підняття цін не узгоджувалося (з АМКУ), але всі вони були обгрунтовані і спрямовані в АМКУ, де я поки теж не отримував зауважень”, – розповів Григоренко.

Як писала KV, голова Київської ОДА Василь Володін 21 березня дав доручення Управлінню пасажирських перевезень, невідкладне до виконання: залучити патрульну поліцію, рятувальників і транспортну служби до перевірки маршрутників на предмет дотримання протипожежних вимог. Це доручення він дав у зв'язку з інцидентом, який стався в неділю 21 березня 2021 в місті Вишневе Київської області, де вночі згорів пасажирський автобус.

Читайте: Полиция и ГСЧС проверят пожарную безопасность маршруток на Киевщине

Нагадаємо, в лютому цього року на маршрутах №392, 379 і 420, які курсують між Ірпенем та станцією метро "Академмістечко" в Києві, вартість проїзду до столиці подорожчала на 3 гривень –до 20 гривень. Також на 3 гривень дорожче став проїзд з Ірпеня до Києва на автобусах маршруту №400, яким можна дістатися до метро "Святошин" – до 23 гривень.

Також повідомлялося, що зросли тарифи і на пасажирські перевезення між населеними пунктами Приірпіння. Вартість проїзду на автобусах маршрутів №3 та №18 (Ірпінь – Буча) подорожчала з 9 до 10 гривень, а №20 (Ірпінь – Гостомель) – з 7 до 10 гривень.

Читайте: В Ирпене местный перевозчик повысил стоимость проезда до Киева

З початку лютого цього року більше за міжміські поїздки стали платити жителі Баришівки, Згурівки, Ірпеня. З середини місяця виростуть ціни і на багатьох інших маршрутах. Перевізники обіцяють зростання від 10 до 25%. Однак, є і ті, хто побоюється більшого та вказує: із черговим зростанням вартості непогано б нарешті покращити і якість послуг, що надаються.

Читайте: Дорогі пасажири: як і чому в маршрутках Київської області ростуть ціни на проїзд 

Фото: коллаж KV

КиевVласть

Влад Григор'єв

Теги: новости киевской области, транспорт, белая церковь, проезд, общественный транспорт, буча, ирпень, василий володин, маршрутка, маршрутки, маршрутки, киевская ога, перевозчики, стоимость проезда, Київщина, пассажирский транспорт, новости киевщина, алексей павленко, перевезення, игорь григоренко, управление пассажирских перевозок, здорожчання

середа, 17 квітня 2024 г.
18:19
УВАГА!!! КиївВлада переїхала на новий домен
п'ятниця, 12 квітня 2024 г.
20:56
“Українська команда” передала велику партію дронів-літаків легендарному батальйону “Ахіллес”, - Палатний
20:51
Ексміністр оборони Резніков став директором безпекових і оборонних програм в ГО “Український інститут майбутнього”
20:45
Начальник КОВА Руслан Кравченко у Чернівцях взяв участь у Конгресі місцевих та регіональних влад при Президентові України
20:34
На київській ТЕЦ-5 встановлять додаткові генератори
20:20
В Україну повернули тіла 99 полеглих захисників
20:02
У Києві з суботи відновлює роботу автобус № 7 (схема)
19:54
На Бахмутському та Новопавлівському напрямках відбито понад 40 атак, загалом на фронті 81 боєзіткнення, - Генштаб ЗСУ
19:43
Представники громадськості вимагають припинити переслідування антикорупційних активістів та журналістів-розслідувачів
19:31
Відзавтра, 13 квітня, столичний автобус № 35 подовжить свій маршрут до вулиці Гліба Бабіча (схема)
19:13
“Укренерго” організувала для ветеранів війни програму навчання та працевлаштування “Разом”
19:01
На Броварщині витратять 1,86 млн гривень на облаштування дитмайданчиків
18:49
На вулиці Богатирській у Києві до 21 квітня обмужать рух транспорту (схема)
18:36
У Броварах з'явився новий патріотичний стінопис “Обіймаю тебе, моя Україно!”
18:17
Столична влада зупинила проведення аукціону з надання в оренду Житнього ринку
18:04
У реєстрі зниклих безвісти наразі налічується понад 2 тисяч дітей
Календар подій