п'ятниця, 19 квітня 2024 г.

“Київпастранс” зі скандалом закупив велику партію обладнання для електротранспорту

“Київпастранс” зі скандалом закупив велику партію обладнання для електротранспорту

КП “Київпастранс” замовило найбільшу партію залізничного обладнання для електротранспорту за останні 7 років. Для того, щоб 130,84 млн бюджетних гривень оттимав “улюблений постачальник” – ТОВ “МС Трейд Україна”, в перелік товарів по цій закупівлі “втиснули” 27 найменувань обладнання різних категорій. Це обурило учасників ринку, адже позбавило можливості взяти участь в тендері компанії, що виробляють окремі види товарів. Всі зауваження у “Київпастрансі” проігнорували та, не дочекавшись висновків Держаудитслужби, підписали договір з фірмою, яка в декількох кримінальних провадженнях фігурує як фірма-прокладка для відмивання бюджетних грошей. Для розуміння, “МС Трейд Україна” має розгалужені дружні, родинні та бізнесові зв'язки, які ведуть, зокрема, до голови Південно-західного апеляційного господарського суду Наталії Богацької, скандальної сім'ї нардепів-регіоналів Ландиків, екс-урядовця Сергія Тігіпко та подружжя Віктора та Олени Пінчуків.

Як стало відомо KВ з оголошення електронної системи ProZorro, 3 березня 2023 року КП "Київпастранс" (*) уклало з ТОВ “МС Трейд Україна” (**) договір на постачання залізничного обладнання. Ціна договору склала 130,84 млн гривень.

Підписуйтесь на “КиївВладу”
 

Хід закупівлі

За умовами угоди, підрядник повинен поставити 27 найменувань товарів – залізничні і трамвайні рейки, спецчастини для трамвайних колій, залізобетонні шпали, дерев’яні бруси для стрілочних переводів, колійні скріплення та механізований інструмент і обладнання в наступній кількості:

Поставити товар ТОВ “МС Трейд Україна” повинно буде до кінця 2023 року за адресою Служби колії КП “Київпастранс” по вул. Павла Усенка, 7/9.

Закупівля супроводжувалася вимогами трьох потенційних учасників внести зміни до умов тендеру, а саме – розділити закупівлю на лоти. В цих компаніях одноголосно зауважували, що об'єднання такої кількості залізничного обладнання в одну закупівлю позбавляє можливості взяти участь в тендері виробників окремих груп товарів, що порушує їх права на добросовісну конкуренцію. Жодна з цих вимог “Київпастрансом” задоволена не була, йти на жодні поступки в підприємстві не захотіли.

За таких обставин в хід вказаного тендеру вирішила втрутитися Держаудитслужба, яка в кінці лютого 2023 року оголосила про початок моніторингу закупівлі. Станом на 6 березня висновки аудиторів в ProZorro ще не були опубліковані.

Слідкуйте за “КиївВладою” в Телеграм

Історія закупівель залізничного обладнання “Київпастрансом”

За даними публічного модуля аналітики BI.Prozorro, з часу запровадження системи ProZorro (з серпня 2016 року), КП “Київпастранс” уклало на постачання рейок, шпал та комплектуючих 24 договори на сумму 416,13 млн гривень. Нинішня закупівля є найбільшою за весь час, до цього найдорожчим був договір 2021 року ціною 62,24 млн гривень. 

“Київпастранс” замовляв вказані товари протягом майже семи років у десяти компаній. При цьому нинішний підрядник – ТОВ “МС Трейд Україна” – має суттєвий відрив від конкурентів: цій фірмі дісталися 7 договорів загальною ціною 307,8 млн гривень (74% від вартості всіх підрядів).

Хто стоїть за “МС Трейд Україна”

Згідно з даними аналітичної системи Youcontrol, ТОВ “МС Трейд Україна” було зареєстровано у 2017 році у Дніпрі. Статутний фонд компанії – 50 тис. гривень. Основний вид діяльності – неспеціалізована оптова торгівля. Засновники – Олексій Морщагін та Олексій Слюсарев. Керівник – Михайло Коган.

ТОВ “МС Трейд Україна” входить в бізнес-групу родини Морщагіних, ключовою особою якої є Олексій Морщагін з донецькою пропискою. Компанії групи, яких налічуться девять, працюють в сферах торгівлі, виробництва металевих виробів та взуття. Головний актив групи – ТОВ "МС Трейд Україна", яке є офіційним дистриб'ютором світових компаній з виробництва товарів для залізниці та міського електротранспорту. В 2021 році "МС Трейд Україна" приватизувала єдиний майновий комплекс ДП “Дніпропетровський орган з сертифікації залізничного транспорту” Мінінфраструктури.

Значно цікавішими є особистісні контакти власників ТОВ "МС Трейд Україна". Олексій Морщагін, за даними ЗМІ, є співмешканцем Наталії Богацької – голови Південно-західного апеляційного господарського суду.

Батько Олексія Морщагіна – Валерій Морщагін – у 2002-2009 роках був засновником ТОВ “Донбас Плюс”. Останнє належить братам, депутатам Верховної Ради минулих скликань від Партії регіонів – Володимиру (V і VI скликання) та Валентину (ІІ, IV-VII скликання) Ландикам.

Сім'я Ландиків в часи президентства Віктора Януковича була широковідома не тільки своєї політичною діяльністю, а і численними скандалами. Так, у березні 2011 року, за заявами співробітників МВС України в Луганську, охоронець Володимира Ландика побив інспектора ДАІ. А у липні того ж року його син Роман Ландик, який також був членом Партії регіонів та депутатом Луганської міськради, привселюдно побив дівчину у луганському ресторані. У 2012 році Романа Ландика було засуджено до трьох років позбавлення волі зі звільненням від покарання на випробувальний термін на 2 роки, однак у 2015 році Сватівський районний суд Луганської області скасував вирок, визнав Романа Ландика невинним, а саму справу закрив.

Читайте: Очередной ТРЦ на Троещине откроет компания из орбиты скандального регионала Ландика

Другий співвласник ТОВ “МС Трейд Україна” – Олексій Слюсарев – у 2014 році балотувався у парламент від партії “Сильна Україна” Сергія Тігіпка. Крім того, в 2005 році Олексій Слюсарев керував ТОВ “Інтерпайп Україна”, що належить Віктору та Олені Пінчукам.

За даними Clarity Project, ТОВ “МС Трейд Україна” за результатами публічних закупівель уклало в Україні 68 договорів майже на 777,75 млн гривень. З цієї суми договорів на 322,92 млн гривень підписано зі столичним КП “Київпастранс”, ще на 177,65 млн гривень – з філією "Центр забезпечення виробництва" АТ "Укрзалізниця".

ТОВ “МС Трейд Україна” фігурує в двох кримінальних провадженнях, в яких воно значиться як фірма з ознаками фіктивності. Так, за матеріалами провадження Офісу генпрокурора (провадження № 42018000000002200 від 03.09.2018 року), філії “Панютинський вагоноремонтний завод” та “Стрийський вагоноремонтний завод” ПАТ “Українська залізниця” замовляли у декількох підрядників запчастини за завищеними цінами, а втілювали це через підконтрольні підприємства, одним з яких є ТОВ “МС Трейд Україна”.

Схожа схема розслідується в провадженні СУ ФР ГУ Державної фіскальної служби у Запорізькій області (провадження №62019080000000365 від 07.08.2019 року). Слідчі встановили, що один з підрядників філії “Пасажирська компанія” АТ “Українська залізниця” – ТОВ “МЗ “Квік” – ухилялося від сплати податків через внесення до своєї звітності неіснуючих операцій з підприємствами “з ознаками фіктивності”, серед яких знову ж “засвітилося” ТОВ “МС Трейд Україна”.

КП “Київпастранс” засновано в 2011 році Київрадою. З 30 серпня 2016 року ним керує Дмитро Левченко.

Читайте: Дизель-шоу: “Київпастранс” продовжує підтримувати грошима “улюблених” постачальників палива

Як неодноразово повідомляла KВ, КП “Київпастранс” регулярно фігурує у корупційних скандалах, які стають предметом кримінальних розслідувань. Зокрема, Головне слідче управління Нацполіції шукає докази того, що посадові особи КП “Київпастранс” займалися розтратою та присвоєнням бюджетних коштів при закупівлі у 2017 році “сучасних павільйонів очікування з вмонтованими урнами для сміття”, а також послуг з капремонту будівель та споруд.

Читайте: Следствие по закупке “Киевпастрансом” остановочных павильонов затягивается

Окрім того, факти можливого розкрадання коштів керівництвом КП “Київпастранс” з вересня 2020 року розслідує Служба безпеки України (СБУ). Попередньо йдеться про співпрацю вказаного підприємства як мінімум із 8 компаніями, яким комунальні "транспортники" протягом останніх трьох з половиною років перерахували близько 406 млн гривень.

Читайте: В СБУ заинтересовались сотрудничеством “Киевпастранса” со скандальными компаниями

Підприємство підпорядковане Департаменту транспортної інфраструктури Київської міськдержадміністрації (КМДА), який з 1 вересня 2021 року очолює Руслан Кандибор.

З 25 квітня 2016 року по 25 квітня 2017 року цим департаментом керував Сергій Майзель, з 4 серпня 2017 року до 3 грудня 2018 року – Сергій Симонов, з 13 серпня 2019 року до 31 жовтня 2019 року – Іван Федоров, а з 6 лютого 2020 року до 5 квітня 2021 року – Валентин Осипов. У “проміжках” між призначеннями директорів обов'язки керівника виконував перший заступник директора цієї структури Іван Шпильовий.

Діяльність зазначеного департаменту з 9 листопада 2021 року направляє особисто Віталій Кличко. З 2 березня 2020 року роботу зазначеної структури тепер уже екс-заступник голови КМДА Олександр Густелев.

* КП “Київпастранс” (код ЄДРПОУ: 31725604) 

** ТОВ “МС Трейд Україна” (код ЄДРПОУ: 41470176)

Фото: колаж КВ

КиївВлада

Альона Момот

Теги: новини києва, prozorro, Віталій Кличко, закупівлі, київпастранс, руслан кандибор, YouControl, департамент транспортної інфраструктури, дмитро левченко, кримінальні провадження, віктор пінчук, сергій тігіпко, роман ландик, мс трейд україна, наталія богацька, валерій морщагін, валентин ландин, володимир ландик, олексій слюсарев, олена пінчук, олексій морщагін, залізничне обладнання

середа, 17 квітня 2024 г.
18:19
УВАГА!!! КиївВлада переїхала на новий домен
п'ятниця, 12 квітня 2024 г.
20:56
“Українська команда” передала велику партію дронів-літаків легендарному батальйону “Ахіллес”, - Палатний
20:51
Ексміністр оборони Резніков став директором безпекових і оборонних програм в ГО “Український інститут майбутнього”
20:45
Начальник КОВА Руслан Кравченко у Чернівцях взяв участь у Конгресі місцевих та регіональних влад при Президентові України
20:34
На київській ТЕЦ-5 встановлять додаткові генератори
20:20
В Україну повернули тіла 99 полеглих захисників
20:02
У Києві з суботи відновлює роботу автобус № 7 (схема)
19:54
На Бахмутському та Новопавлівському напрямках відбито понад 40 атак, загалом на фронті 81 боєзіткнення, - Генштаб ЗСУ
19:43
Представники громадськості вимагають припинити переслідування антикорупційних активістів та журналістів-розслідувачів
19:31
Відзавтра, 13 квітня, столичний автобус № 35 подовжить свій маршрут до вулиці Гліба Бабіча (схема)
19:13
“Укренерго” організувала для ветеранів війни програму навчання та працевлаштування “Разом”
19:01
На Броварщині витратять 1,86 млн гривень на облаштування дитмайданчиків
18:49
На вулиці Богатирській у Києві до 21 квітня обмужать рух транспорту (схема)
18:36
У Броварах з'явився новий патріотичний стінопис “Обіймаю тебе, моя Україно!”
18:17
Столична влада зупинила проведення аукціону з надання в оренду Житнього ринку
18:04
У реєстрі зниклих безвісти наразі налічується понад 2 тисяч дітей
Календар подій
Підтримка армії та більше коштів на “цивільні” напрямки: Київрада внесла зміни до бюджету-2024 і Програми соцекономрозвитку
12 квітня 2024 г. 15:00
Підтримка армії та більше коштів на “цивільні” напрямки: Київрада внесла зміни до бюджету-2024 і Програми соцекономрозвитку
Столична міськрада 11 квітня 2024 року внесла чергові зміни до бюджету Києва на 2024 рік, а також відкоригувала нову Програму економічного та соціального розвитку (ПЕСР), яка розрахована на 2024-2026 роки. Точний перелік всіх коригувань буде доступний після публікації цих документіві, адже депутати і чиновники погодили внесення до відповідних проєктів рішень численних правок безпосередньо перед їх розглядом в сесійній залі. Між тим, відомо, що дохідну частину бюджету було збільшено до 75,2 млрд гривень, видаткову – до 92,5 млрд гривень. Відповідно, додаткові 995 млн гривень планується витратити по програмі “Захисник Києва”, 79,9 млн – на обладнання опорних пунктів в межах столиці, 459,3 млн гривень – на різні соціальні виплати військовослужбовцям, 30 млн гривень – напряму нададуть Міністерству оборони України в якості субвенції тощо. Не обійшлося і без збільшення витрат на “цивільні” напрямки – ще 89,4 млн було виділено на ремонтні роботи на дорогах, 50,8 млн – на реконструкцію ліфтового обладнання в багатоповерхівках і т.д. Була відповідно відкорегована і нова Програму економічного та соціального розвитку (ПЕСР), яка розрахована на 2024-2026 роки. 
Бюджет Києва дуже скромно поповнився за рахунок оренди та приватизації комунального майна у 2023 році
10 квітня 2024 г. 09:00
Бюджет Києва дуже скромно поповнився за рахунок оренди та приватизації комунального майна у 2023 році
У 2023 році столична влада продемонструвала одні з найгірших результатів наповнення бюджету за рахунок оренди і приватизації комунального майна за останні роки. Як стало відомо, від такої оренди до міської скарбниці надійшло 33,9 млн гривень, що більш ніж в половину менше планових показників, а від продажу комунальної нерухомості – 81,9 млн гривень (плюс ще 18.9 млн гривень, які були перераховані у 2024 році), що набагато менше ніж у попередні роки. Судячи з усього, причиною таких скромних надходжень до міського бюджету є і повномасштабна війна, яка знизила бізнес-активність у столиці, і систематичні порушення процедур і законодавства з боку профільних чиновників КМДА, які кожного року обходяться киянам у десятки мільйонів гривень.