п'ятниця, 1 липня 2022 г.
Парковка в містах: муніципальна варта та мільярди в бюджет

Парковка в містах: муніципальна варта та мільярди в бюджет

Дмитро Ісаєнко

Секретар комітету з питань державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування Верховної Ради VIII скликання

Запаркуватися у центрі великого українського міста в будній день – це, фактично, неможливе завдання. Революційні правила паркування, прийняті минулого року, так і не почали діяти на практиці. І ситуація не зміниться, аж доки не буде прийнятий новий закон про муніципальну варту із фокусом на контролі за дотриманням норм паркування.

Дуже часто жителі великих міст скаржаться на неможливість знайти легальну парковку біля ключових соціальних та комерційних об’єктів. Мова йде про державні установи, лікарні та офісні центри – місця, куди щодня прямують сотні або тисячі людей. У свою чергу, автомобілісти не хочуть бути “крайніми” в ситуації. А тому часто кидають власні авто на смугах транспорту, газонах чи тротуарах без дотримання норм мінімальної ширини проходу для пішоходів. Зрештою, це створює реальний хаос, від якого страждають усі без виключення учасники процесу.

Велика частина водіїв свідомо йдуть на порушення правил дорожнього руху при паркуванні. Адже вони знають, що не отримають жодного покарання за невиконання чинних норм.

Подписывайтесь на новости “КиевVласть”
 

Починаючи з середини минулого року в Україні запрацювали нові правила паркування. Для фіксації неправильної парковки тепер можна не чекати на водія особисто. Адже власник транспортного засобу просто не стане підходити до автомобіля, якщо поруч знаходиться представник поліції. Натомість можна зробити фотофіксацію порушення, а потім відправити горе-водію “лист щастя”. Та на практиці держава не розробила конкретного механізму реалізації нових правил, і вони діють виключно на папері.

Прийняття нового закону про муніципальну варту може переломити ситуацію та змусити людей нарешті почати виконувати правила. До повноважень муніципальної варти треба включити контроль за паркуванням із можливістю електронної фіксації порушень та конкретним механізмом для її реалізації: від моменту фотографування автомобіл, і до отримання власником транспортного засобу інформації про необхідність оплатити штраф. Навіть можна ввести додаткову фінансову мотивацію для тих працівників, які серйозно поставляться до своїх нових функцій.Від такого рішення виграють всі.

Найперше, серйозні додаткові кошти отримає міський бюджет. За оцінками експертів, сьогодні лише 5% людей, які залишають свої авто на комунальних парковочних місцях, платять за них. Якщо збільшити показник до 80-90%, це окупить навіть розширення штату муніципальної варти, утримання власної системи збору інформації про порушення, а також дозволить місту заробляти.

Зараз всі комунальні паркінги столиці приносять Києву близько 50 мільйонів гривень на рік. Для такого великого міста із понад мільйоном автомобілів – це непомірно низька сума. Реальний заробіток на парковках та штрафах у разі неправильного паркування має складати від одного до двох мільярдів гривень. Отже, мова йде уже про можливість брати гроші з парковок, у тому числі, на покращення системи міського транспорту.

Звісно, до реалізації таких проєктів необхідно залучати приватні компанії. Це може бути будівництво зручних паркінгів у центрі та на околицях. Зараз людина може залишити автомобіль незаконно, проте зовсім безкоштовно та без ризику отримати навіть штраф. Для того, щоб зацікавити інвесторів, нам треба повністю виключити таку можливість.

Друга група – це самі водії. Автомобілісти, які вирішують їхати в самісінький центр, мають платити за це ринкову ціну. Наприклад, будь-яка точка продажу чи кафе платить гроші за ту площу, якою користується. У свою чергу, автомобіль займає від 12 до 20 квадратних метрів. І якщо він стоїть в центрі міста впродовж восьми годин, то можна розрахувати конкретний комерційний тариф. Якщо людина згодна його сплатити – вона їхатиме до центру, і доволі легко знаходитиме місце для паркування поруч з точкою призначення.

Інша категорія автомобілістів – ті, хто, за умови невідворотності плати за паркування, захоче все ж таки зекономити. Такі водії зможуть залишати авто на так званих перехоплюючих паркінгах, які знаходяться не в центрі, а тому коштують значно менше. Їх ринкова ціна становить від 50 гривень за 12 годин. Також бажано, щоб вони були розташовані поруч з метро, і людина могла б легко доїхати у будь-яку точку міста.

Нарешті, виграють й ті, в кого зараз немає авто. По-перше, за умов контролю, автомобілісти перестануть залишати авто на смугах громадського транспорту. Це значно спростить пересування на автобусах і тролейбусах. По-друге, місто зможе направляти додаткові кошти з парковок на розвиток комунального транспорту.

Сьогодні в Україні діють цілком європейські норми паркування, але з нашою родзинкою у вигляді повної відсутності механізму контролю за їх виконанням. Найголовнішим кроком у розв’язанні проблеми є прийняття нового закону про муніципальну варту. До сфери відповідальності якої треба віднести контроль за паркуванням – разом із конкретним механізмом фіксації правопорушень, та подальшим притягненням водіїв до відповідальності. Така система дозволить містам збирати кошти за паркування, забезпечувати дотримання чинних норм, а також зробить сферу привабливою для приватного капіталу, який зможе остаточно вирішити проблему паркінгів в усіх ключових локаціях.

Читайте: Власти Киева объявили о старте пилотного проекта по внедрению “умной” системы оплаты парковки

Дмитро Ісаєнко, секретар комітету з питань державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування Верховної Ради VIII скликання

КиевVласть

Теги: новости киева, новости киевской области, новости киевщины, новости украины, муниципальная варта, дмитрий исаенко, правила парковки

п'ятниця, 1 липня 2022 г.
18:01
Ознак піготовки повторного наступу на Київ нині немає, але загроза удару залишається, - Жирнов
17:30
Відновлено рух через міст між Києвом та Черніговом, який був пошкоджений вибухом (фото)
17:14
Цієї суботи в Києві буде змінено маршрути трьох автобусів та одного тролейбуса (схема руху)
16:42
Вилучене в Києві скло російського виробництва планують передати на відбудову області (фото, відео)
16:26
Збирали дані щодо оборони Києва: СБУ знешкодила агентів рф
16:01
“Київміськбуд” завершує роботи на ЖК Freedom (фото)
15:45
У Київраді планують заборонити оренду та приватизацію комунальної власності для осіб, які є громадянами або мають відношення до рф
15:26
Столичний тимчасовий автобусний маршрут до Пуща-Водиці з 2 липня змінить трасу руху (схема)
15:04
За добу на Київщині знешкоджено майже півтисячі вибухонебезпечних предметів
14:49
Експерт Стаковиченко розповів, які технології будуть використані для відновлення житлового фонду України.
14:35
У Київраді планують заборонити публічне використання в столиці російськомовного “культурного продукту"
14:23
Дефіцит солі в Україні був тимчасовим, український продукт вже замінений імпортним – Клуб Експертів
14:03
Легендарний паровоз з 3 липня почне курсувати Київською дитячою залізницею
13:45
Із суботи, 2 липня, столичний автобус №19 змінить свій маршрут (схема)
13:26
Внаслідок ракетного обстрілу цивільних об’єктів на Одещині вже підтверджено загибель щонайменше 19 людей
13:10
Рада призначила новим омбудсменом Дмитра Лубінця
Календар подій
Забути історію: Київрада і КМДА пробачили забудовнику знищення “Садиби” XIX століття на вул. Лабораторній, 9-Б
30 червня 2022 г. 09:00
Забути історію: Київрада і КМДА пробачили забудовнику знищення “Садиби” XIX століття на вул. Лабораторній, 9-Б
Столична влада вирішила заплющити очі на знесення історичної будівлі на вул. Лабораторній, 9-Б (Садиби, яку було збудовано в XIX столітті). Так, незважаючи на обіцянки розібратись з порушником, Київська міськдержадміністрація (КМДА) не змогла в судовому порядку довести законність внесення цього об'єкта до Державного реєстру нерухомих пам’яток України. В свою чергу, Київрада минулого четверга ще й погодила його власнику – ТОВ “Скайпроджект” (входить до групи “Альтіс-Холдинг”) – поновлення договору оренди суміжного “клаптика землі”. Вочевидь, все це робиться для того, щоб максимально допомогти цій компанії будувати в історичному центрі столиці багатофункціональний комплекс (БФК) преміум-класу “Metropole” з перевищенням допустимої поверховості. Цікаво, що донька власника компанії-забудовника Катерина Глімбовська (на колажі лвіоруч) менше місяця тому прийняла повноваження депутатки Київради.