неділя, 28 квітня 2024 г.

Зношеність автобусного парку в Києві досягла 72%, а середній вік вагонів метро - 33 років

Зношеність автобусного парку в Києві досягла 72%, а середній вік вагонів метро - 33 років

На придбання рухомого складу громадського транспорту міська влада Києва в минулому році планувала витратити 3,59 млрд гривень, а фактично витратила 882,3 млн гривень. За ці кошти КП “Київпастранс” придбав усього 9 трамвайних вагонів та 39 автобусів. Жодного тролейбусу (план – 90 одиниць), електробусу (план – 5 одиниць) та вагону метро (план – 5 одиниць) в 2021 році закуплено не було. В результаті, зношеність рухомого складу автобусів у 2021 році складала 72%, замість запланованих 25%, а середній вік вагонів метро досяг 33 років.

Про це KВ дізналася зі звіту Київської міськдержадміністрації (КМДА) щодо виконання в 2021 році Плану заходів на 2021-2023 роки з реалізації Стратегії розвитку Києва до 2025 року. Документ зараз знаходиться на розгляді постійних комісій Київради.

Підписуйтесь на “КиївВладу”
 

За інформацією звіту, в минулому році столична влада закупила для потреб міста лише 9 нових трамвайних вагонів та 39 автобусів. Натомість Стратегією було передбачено, що кияни мають отримати 35 нових трамвайних вагонів, 100 автобусів, а також – 90 тролейбусів, 5 електробусів та 5 вагонів метро. 

Зазначається, що невиконання цього плану зумовлено недостатнім обсягом асигнувань з міського бюджету Києва. В результаті, на закупівлю рухомого складу з міського бюджету було витрачено 519,49 млн гривень. З інших джерел на ці цілі було залучено 363,29 млн гривень . Як повідомляла KВ, мова йде про кошти міжнародних кредитів. 

Читайте: Кличко позволили взять в кредит у ЕБРР до 120 млн евро на развитие общественного транспорта

Разом з тим, згідно даних звіту, стан транспорту муніципального перевізника КП “Київпастранс” близький до критичного. Так, загальний рівень зносу рухомого складу автобусів у 2021 році становив 72%, тролейбусів – 56%, а трамваїв – 77%. При цьому, Стратегією було передбачено, що показник зносу всього рухомого складу “Київпастрансу” в минулому році не повинен був перевищувати 25%. У звіті також зазначається, що КП “Київський метрополітен” не вимірює “рівень зносу” рухомого складу,  а показник середнього віку вагонів метро на підприємстві становить 33 роки.

Слідкуйте за “КиївВладою” в Телеграм

Нагадаємо, що столична влада регулярно декларує необхідність оновлення рухомого складу комунальних перевізників і неодноразово заявляла про поступовий перехід на сучасні види транспорту, наприклад – електробуси. Але такі заяви так і залишаються заявами. Наприклад, незважаючи на офіційні плани, у 2020 році чиновники також не закупили жодного трамвайного вагону та жодного електробусу. Можновладці постійно скаржаться на брак коштів у бюджеті Києва. 

Разом з тим, навіть коли міська влада знаходить фінансові ресурси для закупівлі транспорту, ці процеси супроводжуються скандалами с кримінальним підтекстом. Приклад – ситуація із закупівлею в лізинг білоруських автобусів МАЗ у середині 2020 року, на яку звернули увагу навіть правоохоронці. 

Читайте: Прокопив и Кличко игнорируют “аферу” с закупкой автобусов для “Киевпастранса”

Нагадаємо також, що на початку 2020 року депутати минулого VIII скликання Київради заявляли про те, що столичний комунальний транспорт програє боротьбу приватним маршруткам. Народні обранці звертали увагу на те, що чиновники лише звітують про закупівлю автобусів та тролейбусів, але при цьому ігнорують комплексний підхід до вирішення проблеми. У відповідь на такі звинувачення керівництво КП “Київпастранс” вчергове нарікало на зношеність комунального транспорту і заявило, що столичний муніціпалітет повинен закупити їм близько 900 одиниць рухомого складу.

Читайте: Столичные власти не справляются с организацией пассажирских перевозок в Киеве

З 17 липня 2014 року КП "Київський метрополітен" очолює Віктор Брагінський (на колажі праворуч). КП “Київпастранс” з 31 серпня 2016 року керує Дмитро Левченко (на колажі ліворуч). 

Обидва підприємства підпорядковані Департаменту транспортної інфраструктури КМДА, який з 1 вересня 2021 року очолює Руслан Кандибор. Його попередником на цій посаді був Валентин Осипов, який керував департаментом з 6 лютого 2020 року по 5 квітня 2021 року. Після звільнення Осипова і до призначення Кандибора обов'язки директора даної структури виконував перший заступник керівника цього департаменту Іван Шпильовий.

Діяльність Департаменту транспортної інфраструктури КМДА з 9 листопада 2021 року контролює особисто Віталій Кличко. Раніше, з 2 березня 2020 року, роботу зазначеної структури контролював тепер вже екс заступник голови КМДА Олександр Густелєв.

Треба зазначити, що на час воєнного стану вся повнота влади в Києві належить Київській міській військовій адміністрації (КМВА), яку з початку березня 2022 року очолює генерал Микола Жирнов. В голови КМВА є два заступники, одним з яких є голова КМДА, мер Києва Віталій Кличко.

Читайте: КМДА – підрозділ військової адміністрації міста, а Кличко мій заступник, – Жирнов 

Стратегія розвитку Києва до 2025 року була затверджена рішенням Київради від 15 грудня 2011 року №824/7060. Цей документ незначно був відредагований рішенням міської ради від 6 липня 2017 року №724/2886. План заходів на 2021 – 2023 роки з реалізації цієї Стратегії було затверджено рішенням Київради від 28 липня 2020 року №73/9152.

Читайте: КГГА создала комитет по разработке стратегии развития Киева до 2035 года

Фото: колаж КВ

КиївВлада

Іван Кулик

Теги: новини києва, КМДА, кп, київрада, Віталій Кличко, закупівлі, кредит, кмва, валентин осипов, київпастранс, маршрутки, київський метрополітен, автобуси, руслан кандибор, тролейбуси, микола жирнов, пасажирські перевезення, трамваї, віктор брагінський, олександр густєлєв, перевезення, дмитро левченко, іван шпильовий, стратегія розвитку києва, рухомий склад, вагони метро, електробуси

середа, 17 квітня 2024 г.
18:19
УВАГА!!! КиївВлада переїхала на новий домен
п'ятниця, 12 квітня 2024 г.
20:56
“Українська команда” передала велику партію дронів-літаків легендарному батальйону “Ахіллес”, - Палатний
20:51
Ексміністр оборони Резніков став директором безпекових і оборонних програм в ГО “Український інститут майбутнього”
20:45
Начальник КОВА Руслан Кравченко у Чернівцях взяв участь у Конгресі місцевих та регіональних влад при Президентові України
20:34
На київській ТЕЦ-5 встановлять додаткові генератори
20:20
В Україну повернули тіла 99 полеглих захисників
20:02
У Києві з суботи відновлює роботу автобус № 7 (схема)
19:54
На Бахмутському та Новопавлівському напрямках відбито понад 40 атак, загалом на фронті 81 боєзіткнення, - Генштаб ЗСУ
19:43
Представники громадськості вимагають припинити переслідування антикорупційних активістів та журналістів-розслідувачів
19:31
Відзавтра, 13 квітня, столичний автобус № 35 подовжить свій маршрут до вулиці Гліба Бабіча (схема)
19:13
“Укренерго” організувала для ветеранів війни програму навчання та працевлаштування “Разом”
19:01
На Броварщині витратять 1,86 млн гривень на облаштування дитмайданчиків
18:49
На вулиці Богатирській у Києві до 21 квітня обмужать рух транспорту (схема)
18:36
У Броварах з'явився новий патріотичний стінопис “Обіймаю тебе, моя Україно!”
18:17
Столична влада зупинила проведення аукціону з надання в оренду Житнього ринку
18:04
У реєстрі зниклих безвісти наразі налічується понад 2 тисяч дітей
Календар подій
Підтримка армії та більше коштів на “цивільні” напрямки: Київрада внесла зміни до бюджету-2024 і Програми соцекономрозвитку
12 квітня 2024 г. 15:00
Підтримка армії та більше коштів на “цивільні” напрямки: Київрада внесла зміни до бюджету-2024 і Програми соцекономрозвитку
Столична міськрада 11 квітня 2024 року внесла чергові зміни до бюджету Києва на 2024 рік, а також відкоригувала нову Програму економічного та соціального розвитку (ПЕСР), яка розрахована на 2024-2026 роки. Точний перелік всіх коригувань буде доступний після публікації цих документіві, адже депутати і чиновники погодили внесення до відповідних проєктів рішень численних правок безпосередньо перед їх розглядом в сесійній залі. Між тим, відомо, що дохідну частину бюджету було збільшено до 75,2 млрд гривень, видаткову – до 92,5 млрд гривень. Відповідно, додаткові 995 млн гривень планується витратити по програмі “Захисник Києва”, 79,9 млн – на обладнання опорних пунктів в межах столиці, 459,3 млн гривень – на різні соціальні виплати військовослужбовцям, 30 млн гривень – напряму нададуть Міністерству оборони України в якості субвенції тощо. Не обійшлося і без збільшення витрат на “цивільні” напрямки – ще 89,4 млн було виділено на ремонтні роботи на дорогах, 50,8 млн – на реконструкцію ліфтового обладнання в багатоповерхівках і т.д. Була відповідно відкорегована і нова Програму економічного та соціального розвитку (ПЕСР), яка розрахована на 2024-2026 роки. 
Бюджет Києва дуже скромно поповнився за рахунок оренди та приватизації комунального майна у 2023 році
10 квітня 2024 г. 09:00
Бюджет Києва дуже скромно поповнився за рахунок оренди та приватизації комунального майна у 2023 році
У 2023 році столична влада продемонструвала одні з найгірших результатів наповнення бюджету за рахунок оренди і приватизації комунального майна за останні роки. Як стало відомо, від такої оренди до міської скарбниці надійшло 33,9 млн гривень, що більш ніж в половину менше планових показників, а від продажу комунальної нерухомості – 81,9 млн гривень (плюс ще 18.9 млн гривень, які були перераховані у 2024 році), що набагато менше ніж у попередні роки. Судячи з усього, причиною таких скромних надходжень до міського бюджету є і повномасштабна війна, яка знизила бізнес-активність у столиці, і систематичні порушення процедур і законодавства з боку профільних чиновників КМДА, які кожного року обходяться киянам у десятки мільйонів гривень.