субота, 20 квітня 2024 г.

Без покращення: “Укрзалізницю” просять добудувати житло мешканцям бараків у Вишневому

Без покращення: “Укрзалізницю” просять добудувати житло мешканцям бараків у Вишневому

У Вишневому мешканці бараків вже 15 років чекають на нове житло. З аварійних будинків своїх працівників обіцяла відселити “Укрзалізниця”. Після активного старту, будівництво швидко заморозили. Привід: мільйонні штрафні санкції, порушення вимог будівництва та багаторічні суди. Немає порозуміння в залізничників і з мерію Вишневого щодо договору оренди необхідної землі. Тож розібратися у ситуації народні обранці вже змушені просити самого Президента. 

Як стало відомо KV, 19 червня голова Верховної Ради та 28 народних обранців направили депутатський запит на ім’я Президента Володимира Зеленського.

Тема - ситуація, що виникла на Київщині у зв'язку з будівництвом регіональною філією “Південно-Західна залізниця” АТ “Укрзалізниця” житлового будинку для вирішення житлової проблеми мешканців бараків у Вишневому. Зведення нового житла перетворилося в звичайний довгобуд, який обіцяють завершити вже як 15 років. 

Подписывайтесь на новости “КиевVласть”
 

Зарадити проблемі мала б передача недобудованого будинку по вулиці Європейська (Жовтнева) з балансу філії Південно-Західної залізниці до тергромади міста. 

“АТ “Укрзалізниця” не тільки не змогла за 11 років побудувати будинок, а і за 4 роки не вирішила питання щодо оформлення та передачі об’єкту незавершеного будівництва до комунальної власності м. Вишневе”, – йдеться у зверненні. 

Подписывайтесь на новости “КиевVласть” в Телеграм

На думку депутатів, ані Кабмін, ані Мінінфраструктури та АТ “Укрзалізниця” за весь час так і не вжили дієвих заходів для вирішення проблеми. А багаточисленні запити народних депутатів, не однієї каденції, просто залишають без уваги. Тож ситуація вже потребує особистого втручання голови держави. 

Історія довгобуду

Про відселення мешканців Вишневого з непридатних для проживання бараків та гуртожитків по вулицях Залізнична та Чорновола вперше заговорили ще у 2004-2005 роках. А саме: після обстеження фахівцями санепідслужб тимчасових службових будинків барачного типу по вулиці Залізничній 2, 4, 6, 11. 

Після неодноразових звернень мешканців та доручення експрезидента Ющенка, регіональна філія “Південно-Західна залізниця” (ПЗЗ) таки звернулась до Вишневої міськради щодо виділення землі під будівництво багатоповерхового будинку.

Уже в листопаді 2005 року мерія погодила (рішенням № 42 сесії виконкому) розташування земельної ділянки площею в 1,2 га під забудову по вулиці Європейська. Проте лише для відселення мешканців із санітарно-захисної зони (вулиці Залізнична №№ 2, 4, 6, 11, Чорновола №№ 7-31 та 2, 4, 6, 32). А у 2007 році надала дозвіл на виконання проєкту землеустрою ділянки на умовах оренди.

Вдруге питання завершення будівництва піднімалося вже у 2014 році. Тоді Мінінфраструктури повідомляло, що ціна питання – 148 млн. гривень. Та на звернення нардепів врешті завершити об’єкт, від ПЗЗ надходили відмовки – видатки на будівництво заборонені Кабміном. А то й зовсім відмови мотивували тим, що залізниця – банкрот. 

У березні ж 2016 року будівництво зупинилось взагалі. Залізниця встигла звести лише шість поверхів першого під’їзду та чотири поверхи другого під’їзду 16-ти поверхового будинку на 384 квартири.

Версія ДАБІ

Також у зверненні наголошується про викриття обману з боку ПЗЗ. Виявляється, залізниця занизила категорію складності будівництва з п’ятої на третю. Тому Державна архітектурно-будівельна інспекція (ДАБІ) і заборонила продовження будівництва та оштрафувало ПЗЗ на сумму в 1,4 млн. гривень. І зобов’язала відкоригувати кошторисну документацію. 

Дану інформацію та початок будівництва без отримання дозволу на виконання відповідних робіт у відповідь на запит KV, підтвердила і ДАБІ. 

Зокрема, у документі зазначено, що будівництво І черги житлового будинку по вулиці Європейській (Жовтнева, № КС 083150760142) було розпочато 17 березня 2015 року після реєстрації відповідної декларації саме з III категорією складності. 

А в 2016 році за результатами позапланової перевірки, ДАБІ скасувала реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт та оштрафував не лише замовника, а й генерального підрядника ТОВ "Українська Будівельно-Інвестиційна компанія "Укрбудінвест". Штрафні ж санкції було накладено на порушників у розмірі 2,4 млн. гривень. 

Крім того, було надано і припис про усунення порушень. Після цього контроль об’єкту будівництва вже не здійснювався.

Версія міськради та земельне питання

Сьогодні ж, як зауважено у запиті нардепів,  залізниця звинувачує депутатський корпус Вишневого та мера міста, що саме міськрада не продовжує договір оренди землі. 

У свою ж чергу мерія Вишневого запевняє, що саме “Укрзалізниця” порушила строки подання листа про поновлення договору оренди та не надала перелік необхідних документів для цього.

У коментарі ж KV секретар Вишневої міськради Сергій Пишний розповів, що питання завершення будівництва лише в руках “Укрзалізниці”. І що міськрада не вбачає проблем у продовженні термінів договору оренди землі. 

“Представники залізниці просто не відвідують комісії, не з'являється на сесії. Тому, якби вони захотіли вести діалог з міською владою, то таких питань не виникало. Ця ситуація тягнеться вже багато років. Свого часу тривало інтенсивне будівництво. Я так розумію, що у них немає фінансування на його завершення. Об’єкт повністю заморозили. Вони встигли збудувати скелет чотирьох поверхів. Охорона для збереження цього об’єкта також відсутня. Тимчасово ж мешканців з бараків підприємство не відселяли. Вони як раз і будували цей будинок для того, щоб переселити їх. Будинки, в якому вони продовжують жити й нині, в катастрофічному стані. Це відомче житло Укрзалізниці. Мешканці були працівниками підприємства і їм видавалося житло в постійне проживання в цих бараках. Якщо дім таки добудують, то повинні роздати там квартири. Міська влада однозначно не буде його добудовувати. За рахунок яких коштів? Міська рада провела дуже багато переговорів із керівництвом філії "Південно-Західної залізниці" і самої "Укрзалізниці". Багато разів зустрічалися і з активною групою мешканців, їздили до міністерств”, – розповів секретар. 

Версія “Укрзалізниці”

На інформаційний запит KV, керівництво АТ "Укрзалізниця" (УЗ) готувало відповідь впродовж місяця.

На питання ж, чи були виконані вимоги Вишневої міськради для поновлення договору оренди ділянки, необхідного для держреєстрації об'єкта незавершеного будівництва, в УЗ зазначили, що вона "здійснює заходи щодо оформлення права користування земельною ділянкою".

Так, за інформацією, ще у 2017 році регіональна філія намагалася пролонгувати договір оренди земельної ділянки на 5 років. Та термін дії продовжили на один рік. Крім того, філія намагалася одержати ділянку в постійне користування, але це прагнення не підтримала Вишнева міськрада. Разом з тим, питання поновлення договору оренди землі від 2018 року розглядалося на чотирьох сесіях (у грудні 2019 року, в лютому, квітні та червні 2020 року), однак знову не було підтримано більшістю депутатів.

Нещодавно, 8 липня, УЗ повторно звернулася з листом про поновлення дії договору вже терміном на 3 роки. Тож питання мають знову розглянути на найближчій сесії.

Варто відмітити, що у документі датою початку будівництва об’єкту зазначено 2013 рік,. Підставами ж для будівництва була декларація про початок підготовчих робіт та розроблена проектно-кошторисна документація.

“Проведена експертиза проекту та одержано експертний звіт з рекомендаціями для подальшого затвердження з відповідними показниками. Із 4-х запроектованих секцій житлового будинку здійснено будівництво монолітного каркасу підвального і 5-ти житлових поверхів першої секції та монолітного каркасу підвального і 3-х житлових поверхів другої секції. Також збудовано будівлю трансформаторної підстанції (ТП) та частково прокладено силові електромережі від зовнішніх джерел до ТП”, – йдеться у документі.

Також зауважено, що у 2016 році, після скасування ДАБІ декларації про початок будівництва і його призупинення, УЗ розпочала судові процеси. А саме: стосовно скасування штрафних санкцій за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та визнання протиправним припису ДАБІ про усунення порушень.

З березня 2018 року Південно-Західна залізниця пройшла через дві судові інстанції: Окружний адмінсуд міста Києва та Київський апеляційний адміністративний суд. Та вони відмовили філії УЗ у задоволенні позову. 

У липні 2018 року Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адмінсуду відкрив касаційне провадження за скаргою залізниці. Та наголошується, що дата засідання на даний час так і не була призначена.

Наразі ж УЗ оформлює право власності на даний об’єкт. Тож проєктну документацію на будівництво таки було відкориговано з урахуванням зміни вартості робіт і вимог будівельних норм. А також проведено експертизу проєкту. І як наголошується, проєкт рішення проходить погодження в структурних підрозділах апарату товариства.

У той же час, 24 липня за дорученням Прем’єр-міністра на лист Президента, Мінінфраструктури надало відповідь на запит депутатів ВРУ стосовно недобудови. У листі ж запевняють, що і Міністерство, і “Укрзалізниця” “вживають всіх можливих заходів щодо вирішення порушеного питання”. 

Читайте: Экономные железнодорожники устроили на Киевщине вагонный коллапс 

Бізнес підрядника

Згідно з даними аналітичної системи Youcontrol, ТОВ "УБІК" Укрбудінвест”* існує з 2003 року. Її власниками є Віталій і Олександр Сєнькіни, які зареєстровані за однією адресою. Директором числиться Віктор Ширін, підписантом – Віталій Сенкін. Останній також в числі власників ТОВ "Українська проектно-будівельна та інвестиційна компанія" Укрпроектстроінвест "і ТОВ" Укрпроектсройінвест "(разом з Сергієм Сєнькіним, який також зареєстрований в одній квартирі з Віталієм і Олександром Сєнькіними).

Відзначимо, що Віталій Сенькін відома фігура не тільки в бізнесі, а й у владі – як регіональній, так і загальнодержавній. Так, в 1990-х роках він був заступником голови Київської ОДА. Згодом – керуючим справами Верховної Ради. Після цього, згідно з інформацією на його сторінці в Facebook, депутатом Київської облради (висунутий в 2006 році Київською міською організацією Соціалістичної партії України).

Варто зазначити, що "УБІК "Укрбудінвест" є фігурантом кримінального провадження. Згідно з ухвалою Київського райсуду Харкова від 4 серпня 2017 року, ця компанія підозрювалася податківцями в створенні на території Харкова і Харківської області схеми з ухилення від сплати податків на суму 3,5 млн гривень.

Згідно з даними Zакупівлі, ТОВ цьогоріч вже встигла виграти чотири лоти на загальну суму понад 11 млн гривень. Загалом же, за результатами участі в державних закупівлях, одержали більше 30 підрядів вартістю в понад 250 млн гривень.

Нагадаємо, у 2019 році Петропавлівсько-Борщагівська сільрада продовжила вливати кошти в будівництво школи на вулиці Парковій, 34-Б, яке почалося ще в 2016 році. Черговий підряд, вартістю 27 млн ​​гривень, дістався улюбленому підряднику сільради Петропавлівської Борщагівки – ТОВ "УБІК" Укрбудінвест". 

Читайте: Холодне знання: батьки учнів школи №1 у Вишневому погрожують масштабним страйком

* ТОВ “Українська будівельно-інвестиційна компанія “Укрбудінвест” (код ЄДРПОУ: 32343522).

Фото: колаж KV

КиевVласть

Інна Міхно

Теги: новости киевской области, новости киевщины, владимир зеленский, власть киевщина, обращение, укрзализныця, президент украины, вишневое, общежитие, долгострой, сергей пышный, юго-западная железная дорога, народный депутат украины, ооо украинский строительно-инвестиционная компания укрстройинвест, ооо украинский строительно-инвестиционная компания укрстройинвест, бираки, ооо украинский строительно-инвестиционная компания укрстройинвест, ооо украинский строительно-инвестиционная компания укрстройинвест

середа, 17 квітня 2024 г.
18:19
УВАГА!!! КиївВлада переїхала на новий домен
п'ятниця, 12 квітня 2024 г.
20:56
“Українська команда” передала велику партію дронів-літаків легендарному батальйону “Ахіллес”, - Палатний
20:51
Ексміністр оборони Резніков став директором безпекових і оборонних програм в ГО “Український інститут майбутнього”
20:45
Начальник КОВА Руслан Кравченко у Чернівцях взяв участь у Конгресі місцевих та регіональних влад при Президентові України
20:34
На київській ТЕЦ-5 встановлять додаткові генератори
20:20
В Україну повернули тіла 99 полеглих захисників
20:02
У Києві з суботи відновлює роботу автобус № 7 (схема)
19:54
На Бахмутському та Новопавлівському напрямках відбито понад 40 атак, загалом на фронті 81 боєзіткнення, - Генштаб ЗСУ
19:43
Представники громадськості вимагають припинити переслідування антикорупційних активістів та журналістів-розслідувачів
19:31
Відзавтра, 13 квітня, столичний автобус № 35 подовжить свій маршрут до вулиці Гліба Бабіча (схема)
19:13
“Укренерго” організувала для ветеранів війни програму навчання та працевлаштування “Разом”
19:01
На Броварщині витратять 1,86 млн гривень на облаштування дитмайданчиків
18:49
На вулиці Богатирській у Києві до 21 квітня обмужать рух транспорту (схема)
18:36
У Броварах з'явився новий патріотичний стінопис “Обіймаю тебе, моя Україно!”
18:17
Столична влада зупинила проведення аукціону з надання в оренду Житнього ринку
18:04
У реєстрі зниклих безвісти наразі налічується понад 2 тисяч дітей
Календар подій