Інтегрований урок: наш герой Василь Сліпак
Новітня українська школа – це в першу чергу новітні технології організації простору і часу. Члени мережевої команди джур-кіборгів командно-штабної гри "Кіберджура" (керівник – український режисер, ведучий, співак, член ГО "Музичний батальйон" Сергій Файфура) спільно з ГО "Міжнародна академія геоінформатики" створили у хмарній технології ГІС – проєкт про життєвий шлях Героя України Василя Сліпака для проведення інтегрованого уроку в новітній українській школі про сучасну історію країни. Презентація проєкту відбулася в Українському медіа-центрі.
На жаль, презентація проєкту пройшла при порожній залі – журналістів не зацікавила тема. Але це не завадило провести інтегрований урок, до якого було включено інформатику, географію, математику та національно-патріотичне виховання.
Материал подготовлен в рамках Проекта "Юн-Пресс-KV"
Сергій Файфура наголосив на тому, що це все ж таки історичний урок: “Світ дуже активно змінюється і архіважливим є те, що за справу беруться діти. І після них ці уроки - це вже реальний матеріал, щоб надалі дорослі проводили ці інтегровані уроки. На мій погляд, це є -величезна цінність.
Основним блоком проєкту є мапа історії життя Василя Сліпака. Якщо навести на певну геомітку на карті, учні можуть дізнатися яка саме подія відбулася в житті нашого героя. Джерела використовувалися не лише відкриті. Було знайдено інтерв’ю з Василем Сліпаком, зроблені на лінії фронту. Тут же є медіа-збірка з фрагментами відео концертів, інтерв’ю його побратимів, членів родини тощо.
Мета проєкту в складі трьох уроків: прослідкувати як історичні умови вплинули на формування української культури з одного боку та на формування самої історичної постаті, ознайомитися з музичним мистецтвом. Завдання для учнів були найрізноманітніші, наприклад, ментальна карта, розумова картографія, інтелектуальна гра – проклади маршрут (дитинство, освіта, творчість і бойовий шлях) тощо. Інша група учнів прослідковує як Василь Сліпак із сцени оперного театру прийшов до окопів на українському фронті. Учні пишуть нариси й есе на тему “Героями не народжуються, а стають” або “Патріот – це обов’язок чи покликання серцем?”.
“Хочу подякувати вчителям за таку проникливу і глибоку роботу яку ви провели. Василь Сліпак наш учасник успішна людина до того як він став військовим. Він ішов на війну не загинути, Василь Сліпак ішов на війну захистити ті цінності, які він постулював зі сцени, які він постулював через свої пісні, через своє життя, свої знання . І те, що Василь Сліпак загинув на війні, і те що він є представником західної України, а загинув він на Сході країни, захищаючи тих людей, які навіть не розуміють чому він це зробив. Він ніби накрив крилами всю Україну, намагаючись її згуртувати проти загрози. І наше завдання – донести дітям, чому він так зробив, це найголовніше в у цьому уроці, – зазначає Валентина Піскун, – доктор історичних наук інституту української археографії та джерелознавства ім. Н. С. Грушевського НАН.
Анатолій Коноваленко, продюсер Студії “TV-7 production”: “Цей урок як колективна творчість. Тут дуже важко збрехати, наприклад поширити інформацію про розіп’ятого хлопчика, про якого поширювали інформацію напередодні цієї війни, але коли багато людей беруть учать у такому проєкті, вони брехливу інформацію не зможуть підтвердити своїм консенсусом. У нас цю інформацію переписують кожного дня, але те, що ви виклали на ютюб, залишиться там, напевно, назавжди.
Іван Галенко, віцепрезидент ГО "Міжнародна академія геоінформатики": “Таких, як ви, важко знайти в Україні, і я бажаю вам створити власну українську школу… Ми намагаємося зшити Україну через мережу. Я хочу, щоб була інстальована така роль серед дітей як кібер-штурмовик, тобто дитина яка просуває отримані результати і цінності в кібер-просторі. Ми повинні агресивно просувати свої смисли і цінності, вчитися у євреїв насамперед, не звертати уваги на їхній лемент, ми нічим не гірші і не кращі за вас, ми – не расисти, ви теж не расисти. Насправді, окрім того, що ми формуємо сьогодні український кіберпростір, ми ще й тестуємо методи когнітивного управління, коли суспільство керується не адміністративними вказівками, не методичками, а керується чимось важливим для себе особисто, смислами, цінностями. Те, що робиться зараз у нас воно більше схоже на створення цифрового концтабору і ви фактично закладаєте основи громадянського вільного суспільства”.
На мою думку, інтегровані патріотичні уроки це великий внесок в нову українську школу та іновації в оствіті. Я дякую вчителям та учням, що створили цей урок за їхню старанну працю та сумлінну підготовку, яка дійсно викликає захоплення. Та на жаль, презентація була трохи незрозумілою і особисто мене не змотивувала дивитися її з цікавістю, окрім звичайно мапи життя і творчості Василя Сліпака. Так, я захотіла подивитися фільм про нашого героя і дізнатися про нього більше аніж просто прочитати статтю з Вікіпедії. Та в мене виникло питання до організаторів проєкту: “Чи буде молодь з цікавістю дивитися цю презентацію? Чи їм у цьому невпинному темпі світу та невблаганному русі часу варто приділити увагу такому уроку?”
Материал подготовлен в рамках Проекта "Юн-Пресс-KV"