Блогінг як медіа
Друзі, ми знову повертаємося до Міжнародного фестивалю дитячо-юнацької журналістики “Прес-весна на Дніпрових схилах”. На сторінках видання – роботи лауреатів Фестивалю.
Блогінг сьогодні можна зустріти повсюди, на кожній платформі, у кожному ґаджеті. У кого не запитай, кожна людина слідкує за блогом, тема якого для нєї є цікавою. Сучасні медіа – посередник, через який передається інформаційне повідомлення, яке можна знайти в постійному доступі на ґаджетах.
Блогінг – відображення якоїсь інформації на різну тематику. Перший блог з’явився у 1992-му році на окремих сторінках американської газети “Washington Profile”, започаткував блогінг Тім Бернерс-Лі. Але блогінг як масове явище почав розвиватися лише з 2000-х років, тоді нараховувалося лише 23 блоги, а в наші часи їх більш 1,5 більйонів по всьому світові на різних платформах та у різному форматі. Тож, можна побачити, що їх кількість та популярність виросла за пару десятиліть у багато разів.
Материал подготовлен в рамках Проекта "Юн-Пресс-KV"
Як для мене, блогінг є частинкою медіа, адже вони обидва доступні у постійному користуванні. Блоги читає багато людей, тому що цікаво дізнаватися багато нового, та слідкувати за життям інших людей.
Зараз блогінг є одним із найпоширеніших медіа. Популярний він як серед молоді, так і серед дорослих, людей похилого віку. Блогів існує багато на різні теми, починаючи з особистих блогів про власне повсякденне життя, закінчуючи тестуванням автомобілів. У блогінгу є багато плюсів, але мінуси також присутні.
Існує безліч платформ та багато блогерів, кожен з яких має свій підхід до людини. З кожним днем людство починає все більше приділяти часу соціальним мережам. Найпопулярнішою з них є “Instagram”, у якому більш ніж 500 мільйонів активних користувачів. Ця соцмережа є першою за користуванням у Європі та шостою по всьому світові.
Звичайно, ведення блога - це не легко, потрібно з чогось починати, а потім зі ста підписників ти й не помітиш, як буде перший мільйон.
Багато людей ставляться до блогінгу негативно, кажуть, “на це багато розуму не потрібно”. Щось по типу: лежачи на дивані, показувати в своїх сторіс, який фільм ти дивишся та коментувати якість не дуже смачного попкорну… Заробляти з такого відео, на перший погляд, просто. Але блогерам треба багато чого продумувати, тому що у блозі, як і у житті, бувають білі смужки, коли пости набирают багато лайків і сторіс дивиться кожен підписник та аудіторія зростає, а бувають чорні, коли підписникам вже не так цікаво, і вони починають хейтити та взагалі відписуватися.
Блоги бувають на різні теми та для різного віку. Як на мою думку, найпростішою темою є особистий блог (найпопулярніший – @senoritasaeva, більш 6 млн підписників), де людина просто показує своє життя, я, звісно ж, розумію, що у будь-якому випадку потрібен стартовий капітал: на якісну техніку, на рекламу просування свого блога та багато іншого. При веденні особистого блогу слід не показувати достатньо інтимні моменти свого життя. Людині, яка веде такий блог, можна приклеїти телефон до руки, щоб вже напевне не забути щось засняти. Крім цього, є інші теми для блогінгу. Дівчата віддають перевагу блогам про красу волос та шкіри (@goar_avetisyan – 9 млн) та готування смаколиків (raisa_foodblogger – 2,8 млн). Родина Кардашьян має велику популярність як серед чоловіків, так і серед жінок, їх знають усі люди та світ, їх особисті блоги в Інстаграм мають більш 200 мільйонів підписників, які приносять своїми переглядами багато коштів.
Нещодавно я провела опитування у “Instagram”, щоб дізнатися яка кількість людей з мого оточення слідкує за блогами та яка тематика їм цікава, проаналізувати, які блоги дійсно читають, а які існують для галочки. Виявилося, що з 26 дівчат віком 13-20 років більша частина дивиться особисті блоги, 33% – блоги про красу, 24% – про кулінарію, 3% – щось інше. А ось серед респондентів у віці 25-40 років 13% – взагалі не цікавляться, 37% подобається готування, 16% – особисті блоги, 23% – турбота про себе, залишок – інше. І всі блоги вище перераховані мають чималий успіх.
Більша частина чоловіків, не дивлячись на вік, цікавляться машинами та байками (@dimagordey – 3,1млн), запчастинами (@euroauto_official – 243 тис.), полюванням та рибалкою (@rybalka_i_okhota_dv – 162 тис.). Універсальними та досить популярними у блогінгу є блоги про різні способи заробляти гроші та накопичувати (@sveta_economy – 177 тис.), блоги про подорожі (@ptuherman – 1,7 млн).
Провівши опитування, я можу сказати, що більшість блогів корисні та допомагають людям вирішувати їх проблеми, відповідаючи на їх питання.
У сучасному світі блогінг для багатьох людей є досить стабільним заробітком, і таких блогів з кожним днем стає більше і більше. Але сьогодні цей блог може бути важливим, а завтра його активність може знизитися набагато. За рахунок блога можна зробити рекламу своєму бізнесу, гроші з якого зможуть забезпечувати блогера протягом багатьох років.
На даний момент блогінг зайняв досить вагоме місце у сучасних медіа, з блогів можна дізнатися про щось невідоме для читача, або зануритися в деталі досить знайомої теми. Людина в наші часи не може прожити і пів дня без ґаджетів, а значить, і без медіа. Адже тут можна швидко знайти відповіді на свої питання, це дуже зручно, ось чому люди користуються цим.
Материал подготовлен в рамках Проекта "Юн-Пресс-KV"