п'ятниця, 22 листопада 2024 г.
Законопроекти про столицю: все, що завгодно - тільки не виконком

Законопроекти про столицю: все, що завгодно - тільки не виконком

Леонід Косаківський

Київський міський голова, голова Київради, голова міської державної адміністрації в 1993 - 1998 рр.

Усе, що завгодно, — тільки не виконком. Натомість в законопроектах № 2143-1, № 2141-2, № 2143-3, тексти яких, нарешті, з’явилися на сайті ВР пропонуються як виконавчий орган Київради Київський магістрат, Адміністрація міста Києва, а в одному взагалі вважають за можливе залишити таким Київську міськдержадміністрацію. Хто в ліс, хто по дрова. Те саме в районах. Хто на що гаразд. Що стосується депутатського корпусу, то його в одному законопроекті на міському рівні взагалі пропонують зробити професійним, тобто місцем постійної роботи, обирати за пропорційною системою з відкритими списками, чисельність депутатів Київради встановляються на рівні 80, райрад — 20 осіб.

Загальне враження — автори не надто “заморочуються” відповідністю їхніх новацій Конституції й законам України.

Подписывайтесь на новости “КиевVласть”
 

Коротко про найважливіше, що вписано в ці проекти.

1.Так званий законопроект Кличка № 2143-1 (автори н.д. Алєксєєв С. О., Гончаренко О.О., Саврасов М.В., Дубневич Я.В., Люшняк М.В., Кіт А.Б., Бєлькова О.В., Фріз І.В., Горват Р.І.):

— рішення про утворення і ліквідацію, встановлення та зміну меж, найменування і перейменування районів у місті Києві приймає Київрада;

— первинним суб’єктом місцевого самоврядування у місті Києві, основним носієм його функцій і повноважень є територіальна громада міста Києва;

— виконавчими органами Київської міської ради є: Адміністрація міста Києва (яка у сутності повноважень є теперішньою КМДА — тільки вигляд збоку, і заступників не треба погоджувати в КМ), департаменти, управління, відділи, сектори та інші виконавчі органи Київської міської ради;

— відроджуються районні у місті Києві ради, виконавчі комітети районних у місті Києві рад;

— ліквідовується Київська міська державна адміністрація та районні у місті Києві державні адміністрації після обрання депутатів Київської міської ради та районних у місті Києва рад на наступних чергових місцевих виборах.

Читайте: Закон о столице от Кличко: ликвидация КГГА, единая община Киева и реанимация райсоветов

2. Законопроект № 2143-2 (автори н.д. Осадчук А.П., Макаров О.А., Рудик К.О., Лозинський Р.М.)

Суть його зводиться до наступного — на посаду голови Київської міської державної адміністрації призначається особа, обрана Київським міським головою; відновлення райрад, ліквідації РДА та заміну їх виконавчими органами райрад (якими саме не конкретизовано). Зміни до чинного Закону мінімальні.

3. Законопроект № 2143-2 (автори н.д. Ткаченко О.В., Гурін Д. О., Бондар Г.В. та інші — усього 19 осіб).

Найбільш радикальний і революційний — якщо в інших трьох законопроектах йшла мова про зміни до чинного Закону, то в цьому пропонується Закон 1999 року скасувати, і ухвалити новий в їх редакції. Виписаний найбільш предметно й прискіпливо. Але й найпроблемніший. Бо його норми переважно виходять за межі Конституційного і правового поля. І з точки зору практичного застосування й працездатності в наших умовах доволі проблематичні.

Що в ньому? Пунктирно по вузловим питанням:

— систему адміністративно–територіального устрою Києва складає десять районів в місті. Рішення про створення, найменування, перетворення, ліквідацію та встановлення меж районів у місті Києві приймається Київською міською радою;

— система місцевого самоврядування у місті Києві включає: територіальну громаду міста Києва; Київського міського голову; Київську міську раду; Київський магістрат; територіальні громади районів у місті Києві; районні у місті Києві ради; районні у місті Києві адміністрації; органи самоорганізації населення;

— Київський міський голова очолює виконавчий орган Київської міської ради – Київський магістрат та головує на засіданнях Київської міської ради;

— Київський міський голова має заступника Київського міського голови з питань фінансів, заступника Київського міського голови – Головного архітектора, заступника Київського міського голови – Керуючого справами Київського магістрату, інших заступників та визначає сфери їх повноважень з урахуванням положень цього Закону;

— загальний склад Київської міської ради становить вісімдесят депутатів;

— секретар Київської міської ради (уже не в ранзі заступника);

— депутат Київської міської ради бере участь у роботі Київської міської ради на постійній основі та є посадовою особою органу місцевого самоврядування – Київської міської ради;

— Київський магістрат створюється Київською міською радою та є її виконавчим органом (цікавим є новела, що Київський магістрат у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, жодними нормами яких він не передбачений);

— загальний склад районної в місті Києві ради становить двадцять депутатів;

— виконавчим органом районної у місті Києві ради є районна у місті Києві адміністрація. Районну в місті Києві адміністрацію очолює голова, який призначається районною у місті Києві радою за результатами відкритого конкурсу. Якщо протягом десяти днів після оголошення результатів конкурсу жодний кандидат не буде призначений на посаду голови районної в місті Києві адміністрації, Київський міський голова призначає виконуючого обов’язки голови районної в місті Києві адміністрації;

— Київська міська державна адміністрація є місцевим органом виконавчої влади і входить до системи органів виконавчої влади. Київську міську державну адміністрацію очолює голова, який призначається на посаду і звільняється Президентом України за поданням Кабінету Міністрів України на строк повноважень Президента України. Київська міська державна адміністрація на території міста Києва відповідно до частини 3 статті 143 Конституції України надає Київському магістрату повноваження, визначені Законом України “Про місцеві державні адміністрації” та іншими законами, за виключенням наступних повноважень:

1) забезпечення виконання Конституції та законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, інших органів виконавчої влади;

2) забезпечення законності і правопорядку, додержання прав і свобод громадян в межах міста Києва;

3) звіт про виконання відповідних бюджетів та програм;

4) координування діяльності територіальних органів центральних органів виконавчої влади;

5) забезпечення взаємодії органів виконавчої влади з органами місцевого самоврядування;

6) здійснення нагляду за додержанням Конституції та законів України органами місцевого самоврядування;

7) спрямовує і організовує діяльність територіальних органів центральних органів виконавчої влади та забезпечує їх взаємодію з органами місцевого самоврядування в умовах воєнного або надзвичайного стану, надзвичайної екологічної ситуації.

Голова Київської міської державної адміністрації може здійснити перевірку актів органів місцевого самоврядування міста Києва, крім індивідуальних актів, на предмет їх відповідності Конституції та (або) законам України. Цьому порядку присвячена окрема стаття 37.

— у кожному районі міста Києва за рішенням районної у місті Києві ради може створюватися Ратуша. Ратуша – це окрема будівля, що є місцем розташування органів місцевого самоврядування відповідного району у місті Києві, інших органів, які їм підпорядковані. Ратуша є центром надання соціальних, адміністративних та інших послуг;

— створюється міська електронна канцелярія;

— передбачні контрольно–ревізійні комісії Київської міської ради;

— вибори депутатів Київської міської ради проводяться за пропорційною виборчою системою в багатомандатних виборчих округах. Вибори відбуваються за відкритими виборчими списками міських організацій політичних партій у спосіб, що надає право виборцю визначати пріоритетність позиції кандидата у списку партії, за яку він голосує. Участь у виборах до Київської міської ради в порядку самовисування кандидатів не допускається;

— право на участь у розподілі депутатських мандатів набувають кандидати в депутати, включені до виборчих списків міських організацій партій, що отримали п’ять і більше відсотків голосів виборців у відношенні до сумарної кількості голосів виборців, поданих за кандидатів у депутати;

— вибори Київського міського голови (у два тури) проводяться за мажоритарною системою абсолютної більшості в єдиному одномандатному виборчому окрузі, що збігається з територією міста Києва.

— вибори депутатів районних у місті Києві рад проводяться за мажоритарною системою відносної більшості;

— право висування кандидатів у депутати районної у місті Києві ради належить виборцям і реалізується ними через місцеві організації партій або шляхом самовисування.

І т.д. і т.п. Ще один законопроект № 2143 ми вже аналізували.

Про те, як це все узгоджується з чинним законодавством, у наступному пості.

Читайте: Новый закон о Киеве: восстановленные райсоветы и досрочные выборы мэра и горсовета

Леонід Косаківський, Київський міський голова, голова Київради, голова міської державної адміністрації в 1993 – 1998 рр.

КиевVласть

Теги: самоуправление, законопроекты, Леонид Косаковский, обзор, закон про столицу

середа, 17 квітня 2024 г.
18:19
УВАГА!!! КиївВлада переїхала на новий домен
п'ятниця, 12 квітня 2024 г.
20:56
“Українська команда” передала велику партію дронів-літаків легендарному батальйону “Ахіллес”, - Палатний
20:51
Ексміністр оборони Резніков став директором безпекових і оборонних програм в ГО “Український інститут майбутнього”
20:45
Начальник КОВА Руслан Кравченко у Чернівцях взяв участь у Конгресі місцевих та регіональних влад при Президентові України
20:34
На київській ТЕЦ-5 встановлять додаткові генератори
20:20
В Україну повернули тіла 99 полеглих захисників
20:02
У Києві з суботи відновлює роботу автобус № 7 (схема)
19:54
На Бахмутському та Новопавлівському напрямках відбито понад 40 атак, загалом на фронті 81 боєзіткнення, - Генштаб ЗСУ
19:43
Представники громадськості вимагають припинити переслідування антикорупційних активістів та журналістів-розслідувачів
19:31
Відзавтра, 13 квітня, столичний автобус № 35 подовжить свій маршрут до вулиці Гліба Бабіча (схема)
19:13
“Укренерго” організувала для ветеранів війни програму навчання та працевлаштування “Разом”
19:01
На Броварщині витратять 1,86 млн гривень на облаштування дитмайданчиків
18:49
На вулиці Богатирській у Києві до 21 квітня обмужать рух транспорту (схема)
18:36
У Броварах з'явився новий патріотичний стінопис “Обіймаю тебе, моя Україно!”
18:17
Столична влада зупинила проведення аукціону з надання в оренду Житнього ринку
18:04
У реєстрі зниклих безвісти наразі налічується понад 2 тисяч дітей
Календар подій
Підтримка армії та більше коштів на “цивільні” напрямки: Київрада внесла зміни до бюджету-2024 і Програми соцекономрозвитку
12 квітня 2024 г. 15:00
Підтримка армії та більше коштів на “цивільні” напрямки: Київрада внесла зміни до бюджету-2024 і Програми соцекономрозвитку
Столична міськрада 11 квітня 2024 року внесла чергові зміни до бюджету Києва на 2024 рік, а також відкоригувала нову Програму економічного та соціального розвитку (ПЕСР), яка розрахована на 2024-2026 роки. Точний перелік всіх коригувань буде доступний після публікації цих документіві, адже депутати і чиновники погодили внесення до відповідних проєктів рішень численних правок безпосередньо перед їх розглядом в сесійній залі. Між тим, відомо, що дохідну частину бюджету було збільшено до 75,2 млрд гривень, видаткову – до 92,5 млрд гривень. Відповідно, додаткові 995 млн гривень планується витратити по програмі “Захисник Києва”, 79,9 млн – на обладнання опорних пунктів в межах столиці, 459,3 млн гривень – на різні соціальні виплати військовослужбовцям, 30 млн гривень – напряму нададуть Міністерству оборони України в якості субвенції тощо. Не обійшлося і без збільшення витрат на “цивільні” напрямки – ще 89,4 млн було виділено на ремонтні роботи на дорогах, 50,8 млн – на реконструкцію ліфтового обладнання в багатоповерхівках і т.д. Була відповідно відкорегована і нова Програму економічного та соціального розвитку (ПЕСР), яка розрахована на 2024-2026 роки. 
Бюджет Києва дуже скромно поповнився за рахунок оренди та приватизації комунального майна у 2023 році
10 квітня 2024 г. 09:00
Бюджет Києва дуже скромно поповнився за рахунок оренди та приватизації комунального майна у 2023 році
У 2023 році столична влада продемонструвала одні з найгірших результатів наповнення бюджету за рахунок оренди і приватизації комунального майна за останні роки. Як стало відомо, від такої оренди до міської скарбниці надійшло 33,9 млн гривень, що більш ніж в половину менше планових показників, а від продажу комунальної нерухомості – 81,9 млн гривень (плюс ще 18.9 млн гривень, які були перераховані у 2024 році), що набагато менше ніж у попередні роки. Судячи з усього, причиною таких скромних надходжень до міського бюджету є і повномасштабна війна, яка знизила бізнес-активність у столиці, і систематичні порушення процедур і законодавства з боку профільних чиновників КМДА, які кожного року обходяться киянам у десятки мільйонів гривень.