п'ятниця, 27 травня 2022 г.
Як керівництво КП “Київський метрополітен” дурить киян своєю вимогою підняти тариф на проїзд. Частина III

Як керівництво КП “Київський метрополітен” дурить киян своєю вимогою підняти тариф на проїзд. Частина III

Георгій Могильний

експерт з аналізу конфліктних забудов

Чому протести працівників Метрополітену і економічно обґрунтований тариф у 21 грн – дешева вистава, що готувалася ще з початку року і просто чекала свого часу.

Почнемо із перевірки заяви КП "Київський метрополітен", що вигнав своїх співробітників на пікети під Київраду.

Чи отримувало КП в минулому році збитки у 1,17 мільярди грн?

На папері – так, прописавши собі фіктивний збиток у 1.8 мільярди від амортизації безоплатно переданого в користування майна територіальної громади.

Але метро працює не за липові гроші, а реальні, тож дивимося реальний стан речей по звіту про рух коштів.

Завдяки завищеним компенсаціям із міського бюджету, від операційної діяльності Метрополітен в минулому році отримав плюс 402 млн.

Внаслідок витрат на інвестиційну та фінансову діяльності, реальний прибуток КП не такий значний – воно на рік збагатіло на 95 млн, збільшивши резерви грошових коштів на рахунках до 384,5 млн грн.

Подписывайтесь на новости “КиевVласть”
 

Як бачите, збитки за минулий рік отримало не КП, а територіальна громада – КП навпаки стало багатшим.

Чи буде міфічний "прогнозований фінансистами" збиток у 3,4 мільярди в цьому році?

На папері все можливо, а перевірити ми можемо лише ситуацію за І квартал.

На папері – за І квартал майже 624 млн збитків (при цьому фейкові збитки від амортизації на 475 млн).

Дивимось рух коштів. Від операційної діяльності – Метрополітен в плюсі на 47,5 млн. Загалом – в мінусі 138 млн, які використали із накопичених в минулі роки коштів (в заначці на кінець кварталу залишилося 246,5 млн).

Насправді, реальні збитки мали бути меншими, якби Місто виконало перед КП свій обов'язок.

Дивимося розкладку по собівартості і отриманій платі за проїзд, яку я вчора вже аналізував.

Прибираємо із зазначеної у Звіті собівартості липові витрати від амортизації і отримуємо реальні витрати КП на перевезення пасажирів за І квартал – 749,8 млн. Отримали за перевезення 460,4 млн.

Як я вчора вже розписував із посиланням на ЗУ "Про міський електричний транспорт", збитки від перевезення мали компенсувати із міського бюджету. Реальних збитків КП від перевезення – 289,4 млн, але із бюджету компенсували лише 220 млн. Нестача – рівно половина реальних збитків Метрополітену за квартал.

Цікавий момент: платні пасажири платили в середньому 6,86 за поїздку, а пільговиків компенсували менше ніж на половину, недоплативши 56 мільйонів, що були закладені в бюджет міста.

Як бачите, якби Місто під керівництвом Кличка виконувало свій обов'язок, то витрати на компенсацію збитків КП із бюджету, прямо передбачені Законом, були би менше 1 мільярда за рік, а невеликі залишкові збитки Метрополітен легко покриває із накопичених на початок року 384 млн грн резерву на своїх рахунках, бо реальних збитків з динамікою І кварталу за рік набігає 250-300 млн, а не міфічні 3,4 мільярди.

Тепер щодо собівартості, яку метрополітен нарахував у 20 грн, а Кличко у 15 грн. Вчора я вже писав, що у І кварталі реальна собівартість скала 9,95 грн на одну поїздку. І такі високі витрати на одну поїздку є виключно результатом коронавірусу. У докарантинний 2019 рік за квартал метро перевозило в середньому 123 млн пасажирів, тож якби не вірус, то реальна собівартість для КП одного перевезення зараз би складала 6,09 грн при діючому тарифі від 6,5 до 8 грн.

А "собівартість від Кличка" у 15 грн – це повна собівартість, що включає амортизацію комунального майна (тобто, кияни мають двічі платити за будівництво метро і купівлю рухомого складу – перший раз із бюджету при будівництві/купівлі, а другий – поступово оплачуючи амортизацію свого власного майна).

Повторюю: якби не спад перевезень внаслідок корони, навіть діючий тариф перевищував би собівартість перевезення для КП, адже майно для роботи вони отримали безоплатно, а гроші витрачають лише на його обслуговування, зарплату працівникам і т.д.

А тепер як завжди найцікавіше.

Як вважаєте, напочатку цього року Віталій Кличко і керівник Метрополітену та, одночасно, депутат Київради від УДАРу Брагінський Віктор знали про карантин, зменшення числа пасажирів та фінансову ситуацію метрополітену?

11 лютого цього року Кличко власноруч розпорядженням № 214 затвердив Програму технічного розвитку Київського метрополітену на 2021 рік, а такі програми готує саме підприємство.

Ця Програма, як прямо зазначено в розпорядженні, затверджена в порядку процедури встановлення нового тарифу.

І що в програмі? Кличко з подачі Брагінського навішує на Метрополітен додаткові витрати на розвиток в розмірі майже 2,2 мільярди!

Тепер зрозуміли, звідки понад 3 мільярди збитків у КП в цьому році? Мільярд – це внаслідок падіння числа перевезень, що має бюджет компенсувати, а ще 2,2 мільярди – це розпорядження Кличка за погодженням із керівництвом самого Метрополітену.

І ось ці додаткові 2,2 мільярди за формулою розрахунку закладаються в економічно обґрунтований тариф на метро.

Тобто, своїм розпорядженням Кличко підвищив цей самий економічно обґрунтований тариф більш ніж на 7 грн за одну поїздку!

Кличко зі своєю командою тримає киян за дурнів. Він особисто намалював Метрополітену під час карантину додаткові збитки на 2,2 мільярди і підвищив економічно обґрунтований тариф на 7 грн. Під його керівництвом, міський бюджет не компенсує в повному об'ємі перевезення пільговиків (хоча гроші на це закладені) і збитки Метрополітену від падіння кількості пасажирів.

А потім депутат його партії вигнав на вулиці працівників Метрополітену вимагати шалені гроші компенсації неіснуючих збитків або встановлення фантастичного тарифу за перевезення.

Висновки.

Чи несе Метрополітен зараз збитки?

Так, але вони на рівні 1 мільярда на рік і є виключно результатом карантину. Якби не коронавірус і викликане ним падіння пасажирів, встановленого в липні 2018 року тарифу було би більш ніж достатньо, щоб покривати всі витрати КП "Київський Метрополітен" на перевезення пасажирів.

Чи треба зараз підняти тариф, щоб діяльність КП стала беззбитковою в частині перевезення пасажирів?

В цивілізованих країнах, державна та місцева влада підтримує власних громадян, які фінансово постраждали від карантинних обмежень. І лише в столиці України, міський голова розігрує виставу, щоб обібрати постраждалих містян, покривши за їх рахунок збитки комунального підприємства, отримані внаслідок як коронавірусу, так і афер міського керівництва.

Читайте:

Як керівництво КП “Київський метрополітен” дурить киян своєю вимогою підняти тариф на проїзд. Частина II

Як керівництво КП “Київський метрополітен” дурить киян своєю вимогою підняти тариф на проїзд. Частина I

Георгій Могильний, експерт з аналізу конфліктних забудов

Джерело публікації

КиевVласть

Теги: новости киева, киевский метрополитен, доходы, убытки, тариф на проезд, георгий могильный, отчетность, КП Київський Метрополітен, экономически обгрунтованный тариф

четвер, 26 травня 2022 г.
23:33
У Польщі обмежать безкоштовний проїзд для українців у поїздах з 1 червня
23:01
Україна має достатні запаси зерна, щоб задовольнити внутрішній і світовий попит принаймні до кінця 2022 року, - ОП
22:44
В РНБО не змогли пояснити стрімке захоплення окупантами Херсонської області, розбиратися збираються після війні
22:16
У Харкові через обстріли рашистів вісім загиблих, серед яких немовля
21:47
Наступні кілька тижнів будуть вкрай важкими, - Данілов
21:27
На Позняках у Києві на штрафмайданчику згоріло сім автомобілів
21:08
До захисників “Азовсталі” не застосовують тортур, – РНБО
20:46
Міністерство юстиції запускає портал “Скажи правду”для збору доказів проти росії
20:27
Білорусь створює Південне оперативне командування на кордоні з Україною
20:05
Ворог продовжує наступ у напрямку Сєвєродонецька та Борівського, посилює підрозділи танковим батальйоном на Запоріжчині, - Генштаб ЗСУ
19:44
Гору Юрковиця на столичному Подолі планують оголосити ландшафтним заказником
19:29
Окупанти не дають провести ремонт на Каховській гідроелектростанції : під загрозою затоплення опинився Херсон
19:03
Столичні правоохоронці затримали чоловіка за розбещення семирічної дівчинки
18:49
Майже 400 дітей учасників АТО/ООС зможуть безкоштовно відвідати Київський зоопарк
18:36
Почалося громадське обговорення перейменування 22 вулиць Фастова та парку (список)
18:06
Подати заяву про зруйноване житло відтепер можуть не тільки фактичні власники
Календар подій
Багатоповерхівка на місці автостоянки: Київрада може “благословити” чергове скандальне будівництво на Оболоні
26 травня 2022 г. 16:00
Багатоповерхівка на місці автостоянки: Київрада може “благословити” чергове скандальне будівництво на Оболоні
Київська міськдержадміністрація (КМДА) запропонувала Київраді змінити цільове призначення ділянки площею 1,22 га на вул. Північній, 1, профільна комісія міськради вже погодила відповідний проєкт. Таким чином орендар цієї землі – ТОВ “Авва-Сервіс” (компанія із орбіти забудовника “МЖК “Оболонь”) – зможе побудувати на ній 26-поверховий житловий будинок. Вірогідно, що процес даної забудови вже не зупинити, адже ці роботи були фактично легалізовані при затвердженні скандально відомого Детального плану території (ДПТ) північно-західної частини Оболонського району. При цьому, столична влада, схоже, вирішила проігнорувати той факт, що заплановане будівництво суперечить Генеральному плану Києва, згідно з яким дана земля відноситься до комунально-складських територій.
З київської громади знов намагаються стягнути 671,5 млн. гривень за “примарну” реконструкцію Харківської площі
24 травня 2022 г. 09:00
З київської громади знов намагаються стягнути 671,5 млн. гривень за “примарну” реконструкцію Харківської площі
В суді по другому колу починається розгляд справи про стягнення з бюджету Києва 24,46 млн доларів США (671,5 млн. гривень) на користь екс-інвестора реконструкції Харківської площі. Мова йде про ТОВ “Київ Термінал” (компанія відомого грузинсько-російського бізнесмена Тамаза Сомхішвілі), яке не встигло приступити до реконструкції: підписаний в 2007 році інвестдоговір було розірвано в 2013 році, але фірма начебто понесла значні збитки. Черговий раунд судових розглядів може бути поганим знаком для столичної громади: у “Київ терміналі” за невідомих обставин погодились зменшити розмір своїх претензій та не побоялись заплатити солідний судовий збір. На думку фахівців, це може свідчити про певні домовленості на “найвищому рівні”. При цьому, для громадськості можуть ускладнити участь у судовому процесі через воєнний стан.