Як керівництво КП “Київський метрополітен” дурить киян своєю вимогою підняти тариф на проїзд. Частина III
Чому протести працівників Метрополітену і економічно обґрунтований тариф у 21 грн – дешева вистава, що готувалася ще з початку року і просто чекала свого часу.
Почнемо із перевірки заяви КП "Київський метрополітен", що вигнав своїх співробітників на пікети під Київраду.
На папері – так, прописавши собі фіктивний збиток у 1.8 мільярди від амортизації безоплатно переданого в користування майна територіальної громади.
Але метро працює не за липові гроші, а реальні, тож дивимося реальний стан речей по звіту про рух коштів.
Завдяки завищеним компенсаціям із міського бюджету, від операційної діяльності Метрополітен в минулому році отримав плюс 402 млн.
Внаслідок витрат на інвестиційну та фінансову діяльності, реальний прибуток КП не такий значний – воно на рік збагатіло на 95 млн, збільшивши резерви грошових коштів на рахунках до 384,5 млн грн.
Як бачите, збитки за минулий рік отримало не КП, а територіальна громада – КП навпаки стало багатшим.
На папері все можливо, а перевірити ми можемо лише ситуацію за І квартал.
Дивимось рух коштів. Від операційної діяльності – Метрополітен в плюсі на 47,5 млн. Загалом – в мінусі 138 млн, які використали із накопичених в минулі роки коштів (в заначці на кінець кварталу залишилося 246,5 млн).
Насправді, реальні збитки мали бути меншими, якби Місто виконало перед КП свій обов'язок.
Дивимося розкладку по собівартості і отриманій платі за проїзд, яку я вчора вже аналізував.
Прибираємо із зазначеної у Звіті собівартості липові витрати від амортизації і отримуємо реальні витрати КП на перевезення пасажирів за І квартал – 749,8 млн. Отримали за перевезення 460,4 млн.
Як я вчора вже розписував із посиланням на ЗУ "Про міський електричний транспорт", збитки від перевезення мали компенсувати із міського бюджету. Реальних збитків КП від перевезення – 289,4 млн, але із бюджету компенсували лише 220 млн. Нестача – рівно половина реальних збитків Метрополітену за квартал.
Цікавий момент: платні пасажири платили в середньому 6,86 за поїздку, а пільговиків компенсували менше ніж на половину, недоплативши 56 мільйонів, що були закладені в бюджет міста.
Як бачите, якби Місто під керівництвом Кличка виконувало свій обов'язок, то витрати на компенсацію збитків КП із бюджету, прямо передбачені Законом, були би менше 1 мільярда за рік, а невеликі залишкові збитки Метрополітен легко покриває із накопичених на початок року 384 млн грн резерву на своїх рахунках, бо реальних збитків з динамікою І кварталу за рік набігає 250-300 млн, а не міфічні 3,4 мільярди.
А "собівартість від Кличка" у 15 грн – це повна собівартість, що включає амортизацію комунального майна (тобто, кияни мають двічі платити за будівництво метро і купівлю рухомого складу – перший раз із бюджету при будівництві/купівлі, а другий – поступово оплачуючи амортизацію свого власного майна).
Повторюю: якби не спад перевезень внаслідок корони, навіть діючий тариф перевищував би собівартість перевезення для КП, адже майно для роботи вони отримали безоплатно, а гроші витрачають лише на його обслуговування, зарплату працівникам і т.д.
А тепер як завжди найцікавіше.
Як вважаєте, напочатку цього року Віталій Кличко і керівник Метрополітену та, одночасно, депутат Київради від УДАРу Брагінський Віктор знали про карантин, зменшення числа пасажирів та фінансову ситуацію метрополітену?
11 лютого цього року Кличко власноруч розпорядженням № 214 затвердив Програму технічного розвитку Київського метрополітену на 2021 рік, а такі програми готує саме підприємство.
Ця Програма, як прямо зазначено в розпорядженні, затверджена в порядку процедури встановлення нового тарифу.
І що в програмі? Кличко з подачі Брагінського навішує на Метрополітен додаткові витрати на розвиток в розмірі майже 2,2 мільярди!
Тепер зрозуміли, звідки понад 3 мільярди збитків у КП в цьому році? Мільярд – це внаслідок падіння числа перевезень, що має бюджет компенсувати, а ще 2,2 мільярди – це розпорядження Кличка за погодженням із керівництвом самого Метрополітену.
І ось ці додаткові 2,2 мільярди за формулою розрахунку закладаються в економічно обґрунтований тариф на метро.
Тобто, своїм розпорядженням Кличко підвищив цей самий економічно обґрунтований тариф більш ніж на 7 грн за одну поїздку!
Кличко зі своєю командою тримає киян за дурнів. Він особисто намалював Метрополітену під час карантину додаткові збитки на 2,2 мільярди і підвищив економічно обґрунтований тариф на 7 грн. Під його керівництвом, міський бюджет не компенсує в повному об'ємі перевезення пільговиків (хоча гроші на це закладені) і збитки Метрополітену від падіння кількості пасажирів.
А потім депутат його партії вигнав на вулиці працівників Метрополітену вимагати шалені гроші компенсації неіснуючих збитків або встановлення фантастичного тарифу за перевезення.
Чи несе Метрополітен зараз збитки?
Так, але вони на рівні 1 мільярда на рік і є виключно результатом карантину. Якби не коронавірус і викликане ним падіння пасажирів, встановленого в липні 2018 року тарифу було би більш ніж достатньо, щоб покривати всі витрати КП "Київський Метрополітен" на перевезення пасажирів.
Чи треба зараз підняти тариф, щоб діяльність КП стала беззбитковою в частині перевезення пасажирів?
В цивілізованих країнах, державна та місцева влада підтримує власних громадян, які фінансово постраждали від карантинних обмежень. І лише в столиці України, міський голова розігрує виставу, щоб обібрати постраждалих містян, покривши за їх рахунок збитки комунального підприємства, отримані внаслідок як коронавірусу, так і афер міського керівництва.
Читайте:
Георгій Могильний, експерт з аналізу конфліктних забудов