четвер, 28 березня 2024 г.
Як керівництво КП “Київський метрополітен” дурить киян своєю вимогою підняти тариф на проїзд. Частина II

Як керівництво КП “Київський метрополітен” дурить киян своєю вимогою підняти тариф на проїзд. Частина II

Георгій Могильний

експерт з аналізу конфліктних забудов

Про принципи формування тарифів, компенсації перевізникам і "економічно обґрунтовану" фантастичну ціну.

Відразу, щоб уникнути питань про гроші за рекламу в метро, повідомляю: ці питання так дістали нашу чудову владу, що у 2016 році Мінтранс всі інші доходи метрополітену, не пов'язані із перевезенням пасажирів (реклама, оренда приміщень тощо) тупо виключив із формули розрахунку.

А тепер по суті.

Законодавча основа про тарифи прописана в статті 14 ЗУ "Про міський електричний транспорт".

Найбільш важливі дві норми у частині другій:

- Установлення тарифів на проїзд у транспорті здійснюється з урахуванням необхідності забезпечення беззбиткової роботи перевізників ТА забезпечення захисту малозабезпечених громадян.

- У разі встановлення рівня тарифу, який не покриває витрат, пов’язаних з перевезенням пасажирів, втрати перевізника компенсуються уповноваженим органом, яким затверджуються тарифи, за рахунок коштів відповідних бюджетів.

Подписывайтесь на новости “КиевVласть”
 

Тобто, ситуація наступна.

1. Тариф не зобов'язаний покривати повністю навіть витрати КП на перевезення – громадський транспорт має бути доступним навіть для малозабезпечених.

2. Якщо тариф не покриває витрат на перевезення, втрати компенсуються із бюджету.

Важливо. Зверніть увагу, що із бюджету компенсуються втрати на перевезенні пасажирів, а не всі забаганки перевізника. Якщо КП "Метрополітен" викидає гроші на сплату нав'язаних боргів Укррослізинг або інвестиційну діяльність по добудові чогось на майбутнє, то ці витрати із бюджету не повинні компенсуватися – якщо немає прибутку, то і гроші не треба викидати.

Подписывайтесь на новости “КиевVласть” в Телеграм

Саме з цим пов'язане шахрайство із фіктивними витратами Метрополітену від амортизації безоплатно переданого йому комунального майна. КП всі свої ліві збитки не світить, а баланс підганяє додатковими липовими збитками від перевезення пасажирів, щоб йому могли вливати гроші із бюджету під виглядом регулювання ціни на перевезення.

Тож скільки Метрополітен реально витрачає на перевезення пасажирів і яка реальна собівартість однієї поїздки за його звітами?

Візьмемо останній звіт за І квартал цього року.

Вчора я розписував, що Метрополітен включає фіктивні втрати на амортизацію. КП отримало безоплатно майно територіальної громади, тому у нього немає витрат від його амортизації. Амортизація має зазначатися у звіті двічі – як витрати, і як дохід, щоб в сумі давати нуль. Про те, що амортизація безоплатно переданого майна має відображатися і в доходах, прямо зазначено в п. 21 Національного положення (стандарт) бухгалтерського обліку 15 "Дохід".

Прибираємо із зазначеної у Звіті собівартості липові витрати від амортизації і отримуємо реальні витрати КП на перевезення пасажирів за І квартал – 749,8 млн. Пасажирів перевезли 75,3 млн, тож витрати на одного – 9,95 грн, а не 15 грн, як брехав Кличко.

Але такі високі витрати на одну поїздку є виключно результатом коронавірусу. У докарантинний 2019 рік за квартал метро перевозило в середньому 123 млн пасажирів, тож якби не вірус, то реальна собівартість для КП одного перевезення зараз би складала 6,09 грн при діючому тарифі від 6,5 до 8 грн.

А що таке економічно обґрунтований тариф, який за словами представників Метрополітену перевищує 21 грн?

Це тариф, розмір якого розраховується відповідно до затвердженого Мінтрансом порядку, і його встановлення не є обов'язковим.

Порядок формування тарифів на послуги міського електричного транспорту (метрополітену)

Формула розрахунку є на першому скріншоті.

Специфіка цього тарифу.

1. Він включає повну собівартість разом із амортизацією, а не витрати КП на перевезення пасажирів. Тобто, за ним кияни двічі сплачують вартість будівництва метро і закупки поїздів – перший раз через будівництво/закупку за рахунок бюджету, а другий – поступово оплачуючи в тарифі амортизацію свого власного майна.

2. Він включає плановий прибуток. А плановий прибуток може включати багато чого. Наприклад, додаткові мільярди на розвиток метрополітену згідно програми технічного розвитку, яку затверджує Кличко.

P.S. В третій частині буде про реальний фінансовий стан КП "Київський метрополітен" в цьому році та як Віталій Кличко власноруч 11 лютого збільшив економічно обґрунтований тариф на цій рік мінімум на 7 грн за одну поїздку.

Читайте: Як керівництво КП “Київський метрополітен” дурить киян своєю вимогою підняти тариф на проїзд. Частина I

Георгій Могильний, експерт з аналізу конфліктних забудов

Джерело публікації

КиевVласть

Теги: новости киева, киевский метрополитен, доходы, убытки, КП Київський Метрополітен, тариф на проезд, георгий могильный, отчетность, экономически обгрунтованный тариф

четвер, 28 березня 2024 г.
18:26
Завтра у Димерській громаді частково не буде світла
18:06
Донори крові з Києва - у топі серед команд DonorUA for Teams
17:46
Новий міжнародний залізничний маршрут з Києва до Кошице планують запустити вже цього року
17:21
“Українська команда” передала батальйону “Свобода” велику партію дронів-літаків, – Палатний
17:03
Український гідрометцентр попередив про небезпечні метеорологічні явища на Київщині
16:46
Ювенальні прокурори зафіксували загибель 537 дітей внаслідок збройної агресії рф
16:26
У президентській резиденції на Липській вирішили відремонтувати каналізацію
16:06
Зеленський представив нового голову Служби зовнішньої розвідки
15:46
Для Голосіївського району столиці збираються накупити цибулин тюльпанів та нарцисів на 1,4 млн гривень
15:24
У Києві вручили нагороди переможцям конкурсу стартапів ProIT Startup Toloka
15:15
На Харківщині під черговим обстрілом рф загинула щонайменше одна людина, є поранені
15:05
На Київщині без електропостачання наразі 300 точок обліку, – Міненерго
14:45
СБУ затримала високопосадовця Київської ОВА, який збирався шпигувати на користь рф
14:24
В “Інтергал-Буд” діють 2% знижки для військових та медиків на купівлю житла
14:06
Освітяни Козина замовили сухофрукти у ФОПа дорожче, ніж ринку
13:45
100 Волинська бригада ТрО запрошує на службу в підрозділах бригади
Календар подій
На Київщині триває скандал щодо будівництва кінологічного центру
28 березня 2024 г. 13:00
На Київщині триває скандал щодо будівництва кінологічного центру
У столичному регіоні розробка Детальних планів території (ДПТ) все частіше використовується місцевими владами для легалізації самочинних будівництв через зміну цільового призначення земельних ділянок. Приклад – будівництво кінологічного центру біля села Рославичі на території Феодосіївської громади, яке явно без жодних дозвільних документів триває вже більше двох років і наразі активно підтримується керівництвом громади всупереч позиції місцевих мешканців. Громадські активісти наголошують на тому, що такий об'єкт матиме серйозний негативний вплив на екологію: створить ризик зараження людей різними хворобами через відсутність місця для утилізації собачих фекалій та загрозу для розташованого поруч ландшафтного заповідника “Васильківські карпати”. В Київській облраді, схоже, з цим згодні, але нічого зробити не можуть. Що стосується обурених громадян, то, якщо у Феодосіївській сільраді їх “не почують”, вони збираються звертатись до правоохоронців і суду.
Точка забруднення: мешканці Обухівського району обурені розливом мастил на місці свердловини питної води
26 березня 2024 г. 09:00
Точка забруднення: мешканці Обухівського району обурені розливом мастил на місці свердловини питної води
В Таценках на Обухівщині – скандал навколо підприємства, що планує займатися розливом мастил та оливи. Місцеві жителі вказують, що на земельній ділянці, де будуються виробничі потужності підприємства, розташована свердловина питної води, а поряд — житлова забудова і бювети. На думку мешканців, така наближеність створює ризик забруднення хімією навколишніх джерел. Люди налякані не тільки екологічними ризиками, а й воєнними: росіяни вже неодноразово доводили свій інтерес до підприємств нафтової галузі. Заручившись підтримкою місцевої влади, активісти дійшли аж до Міністерства екології. Однак, підприємство й досі продовжує здійснювати свою роботу. Чого прагнуть мешканці, чи дійсно підприємство загрожує екології села та як у ситуацію планують втручатись владні органи, – дізнавалася КВ.