Удари по воді. В Укргідроенерго спростовують заяви міністра енергетики України
Зважаючи на поширення у мережі Інтернет листа Міністра енергетики України Германа Галущенка до КМУ з пропозицією переглянути доцільність перебування Ігоря Сироти на посаді генерального директора ПрАТ “Укргідроенерго”, повідомляємо наступне.
Раніше, на виконання доручення Прем’єр-міністра України Дениса Шмигаля, ПрАТ “Укргідроенерго” отримало від Кабінету Міністрів України вищезазначений лист Міненерго щодо результатів роботи Міжвідомчої робочої групи з перевірки діяльності ПрАТ “Укргідроенерго”, утвореної відповідно до наказу Міненерго від 08.12.2021 № 325, яким також був затверджений її склад (далі – Робоча група).
Варто зазначити, що відповідно до чинного Положення про Міністерство енергетики України, воно може забезпечувати перевірки господарської діяльності лише на тих підприємствах, в установах та організаціях, що належать до сфери управління Міненерго.
Функції з управління Товариством, починаючи з лютого 2021 року, виконує безпосередньо Кабінет Міністрів України, а отже, дії Міненерго з перевірки господарської діяльності Товариства не належать до компетенції Міненерго і були здійснені з перевищенням повноважень та у спосіб, не передбачений законодавством України. Те саме стосується і розгляду питань призначення чи звільнення кандидатури на посаду генерального директора ПрАТ “Укргідроенерго”.
Інформуємо, що жодних запитань від Робочої групи Товариство не отримувало. Крім того, ані посадові особи, ані будь-які інші працівники Товариства Робочою групою до перевірки не залучалися.
Разом з тим, відповідно до п. 1 вищезазначеного наказу Міненерго, Робоча група була створена для перевірки діяльності ПрАТ “Укргідроенерго” щодо купівлі-продажу електричної енергії. Тобто було чітко визначено предмет перевірки, що стосувався виключно діяльності Товариства на ринку електричної енергії.
Ба більше, з огляду на текст листа Міненерго, Робоча група безпідставно змінила предмет перевірки та розглядала питання, які перебували поза межами її компетенції та не були пов’язані з виконанням поставлених перед нею завдань.
Жодні посилання у листі Міненерго щодо так званих “порушень” так і не були підтверджені.
Частину тих же ж так званих “порушень”, зазначених у листі, наведено з висновків перевірки Державної аудиторської служби України у 2021 р., результати якої Товариство спростувало: зазначені висновки були скасовані у судовому порядку, судові рішення набрали законної сили. Судовими рішеннями також підтверджено відсутність заборгованості зі сплати дивідендів за 2018 рік.
Нелогічним є і той факт, що Міненерго у своєму листі посилається на так зване нанесення збитків Товариству в результаті виконання розпорядження Уряду щодо розміру PSO. Адже розрахунок обсягу PSO у розмірі 30 % чистого прибутку здійснювало та вносило на розгляд Уряду України безпосередньо Міністерство енергетики України. Отже, саме в такому обсязі спеціальні зобов’язання були затверджені відповідною постановою КМУ і безумовно виконані ПрАТ “Укргідроенерго”.
Більше того, на сьогодні Міністерство енергетики України запропонувало нову фінансову модель PSO, в результаті чого Товариство лише протягом останнього кварталу витратило близько 4 млрд грн незапланованих коштів.
Таким чином, Міненерго надало цим листом до Кабінету Міністрів України недостовірну, безпідставну та таку, що не відповідає дійсності, інформацію про порушення в діяльності Товариства.
Принагідно звертаємо увагу, що станом на сьогодні відсутні будь-які кримінальні провадження, які могли б бути пов’язані зі зловживаннями та порушеннями в роботі Товариства, проти генерального директора та будь-кого з посадових осіб ПрАТ “Укргідроенерго”.