п'ятниця, 22 листопада 2024 г.
Комунальні “сюрпризи” у 2019 році

Комунальні “сюрпризи” у 2019 році

Володимир Гуцул

Журналіст

Це торкнеться кожного власника квартири, це відчують всі мешканці багатоквартирних будинків. Йдеться не про тарифи на газ. 2019 рік буде насиченим на фундаментальні зміни у сфері житлово-комунальних послуг. Нижче перелік головних “сюрпризів”.

№1. Пеня. З 1 травня 2019 року вводиться пеня за несплату вартості житлово-комунальних послуг у визначені терміни. Це передбачає закон “Про житлово-комунальні послуги”.

Подписывайтесь на новости “КиевVласть”
 

№2. Нові договори на комунальні послуги: опалення, водопостачання та водовідведення. Починаючи з 1 травня 2019 року власники квартир можуть вибрати одну з моделей договірних відносин, яку передбачає все той же закон “Про житлово-комунальні послуги”:

  • індивідуальний договір. Укладається між власником квартири та “монополістом” (надавачем комунальної послуги, згідно закону);

  • колективний договір. Це законодавча новинка, яка передбачає наступну процедуру: співвласники багатоквартирного будинку проводять збори - приймають рішення укласти колективний договір - обирають уповноважену особу, яка проводить переговори та підписує договір з “монополістом”;

  • договір з колективним споживачем: укладається між ОСББ та “монополістом”.

Чим же будуть відрізнятись ці моделі договірних відносин від діючих? Відповідь у законі “Про житлово-комунальні послуги”. Тепер вартість комунальних послуг буде складатись з трьох складових:

  • обсягу споживання;

  • плати за обслуговування будинкових мереж;

  • плати за абонентське обслуговування.

Нові типи договорів визначають, хто ж за яку складову тепер відповідатиме та отримуватиме за це плату від власників квартир. Більше детальна інформація у відеолекції нижче.

Важливо: старі договори на ці комунальні послуги продовжують діяти до укладання нових.

№3. Плата за абонентське обслуговування за комунальні послуги (опалення, водопостачання та водовідведення ). Це окремий платіж за адміністрування розрахунків зі споживачами. Він має бути виділений в окрему графу у платіжках за тепло та воду. Теоретично, “абонплату” мають відняти від тарифу, тобто це не має призвести до зростання загальної суми у платіжці, наприклад, за опалення.

№4. Реформа системи електропостачання. Вона передбачає розділення звичних нам “монополістів” на операторів системи розподілу (займаються утримання електричних мереж) та постачальників електроенергії. Для побутових споживачів це означає наступні зміни:

  • у квитанціях з’являться дві окремі графи ( сумарна вартість 1 кВт*год не зміниться);

  • договорів на електропостачання має бути два: з оператором системи розподілу та постачальником електроенергії. Приєднання до цих договорів буде відбуватись автоматично (якщо продовжуєте платити за наданими реквізитами, то погоджуєтесь з умовами цих договорів – це якщо спрощено пояснювати). Однак процедура може відрізнятись у різних компаніях.

Більш детальна інформація у відеоролику:

№ 5. Електроенергія на потреби будинку: освітлення під’їздів, робота ліфтів та іншого обладнання. А ось тут реформа ринку електроенергії може відобразитись на платі за утримання будинків. Це пов’язано з двома проблемами, які виникли напередодні нового року:

  • НКРЕКП не вважає освітлення під’їздів та роботу ліфтів потребами населення. Відповідно і тариф на електроенергію для потреб будинку має бути вищим, ніж для власників квартир. Сьогодні це 1,68 гривень за кВт*год, після Нового року вийде 2,32 гривень за кВт*год або вище. Це визначено у їх свіжій постанові, яка станом на 24.12.2018 року ще не опублікована, тож в дію не вступила;

  • передоплата за електроенергію, яка йде на потреби будинку. У зв’язку з введенням у дію закону “Про ринок електричної енергії”, юридичні особи повинні укласти договори на електропостачання на нових умовах. Це стосується, в тому числі ОСББ, ЖБК та Управляючими компаніями (ЖЕКами). Одна з умов цих договорів – обов’язкова передоплата. Фактично ці вимоги є катастрофою, як для ОСББ, ЖБК так і для Управляючих компаній (ЖЕКів) – їм доведеться вираховувати прогнозні обсяги споживання електроенергії на загальні потреби будинку, оплачувати їх наперед, при тому, що гроші від власників квартир надійдуть тільки у наступному місяці, ближче до 20 числа. Якщо обсяги споживання спрогнозовані неправильно – штраф. Першим з такою проблемою зіткнувся Київ.

№6. Зміна Управляючої компанії (ЖЕКу) – це також одна з новацій закону “Про житлово-комунальні послуги”, підкріплена піднормативними актами: типовим договором та правилами утримання багатоквартирних будинків. Тепер співвласники кожного будинку мають право змінювати Управляючу компанію (ЖЕК) за визначеною процедурою.

Головна особливість нових правил утримання будинків:

  • кожен будинок повинен провести збори та вибрати Управителя. Альтернативний варіант – створення ОСББ;

  • окремий кошторис та договір по кожному будинку. Тепер Управителі (ЖЕКи) не зможуть перекидати гроші з одного будинку на інший для виконання ремонтних та інших робіт.

Важливо: старі договори між власниками квартир та Управляючими компаніями (ЖЕКами) продовжують діяти до моменту їх розірвання. А підставою для розірвання може бути перегляд тарифу на утримання будинку. Відповідно, якщо вартість електроенергії на загальні потреби будинків зросте, Управителі (ЖЕКи) будуть змушені піднімати тарифи, що стане підставою для розірвання діючих договорів та необхідності укладати нові договори за описаною вище процедурою.

№7. Монетизація субсидій. Черговий етап у цьому процесі може розпочатись наступного року. На сайті Мінсоцполітики було опубліковано відповідний проект постанови. Одна з новацій – це відкриття свого роду “рахунків” на кожного отримувача субсидії в “Ощадбанку”.

На ці рахунки буде нараховуватись субсидія, і з цих же рахунків будуть оплачувати житлово-комунальні послуги. Проект постанови викликав чимало критики щодо складності адміністрування та дискредитації ОСББ. Більш детальна інформація у статті, посилання на яку міститься в коментарях до цього поста.

№8. Фонд енергоефективності. Його запуск запланований на наступний рік. Ця структура буде надавати фінансову підтримку ОСББ у впровадженні енергоефективних заходів (модернізація системи опалення, утеплення будинку і т.п.).

Читайте: С 1 января киевляне будут платить “Киевтеплоэнерго” за тепло и горячую воду на 22% больше

Володимир Гуцул, журналіст

Источник публикации

KиевVласть

Теги: новости киева, осмд, осбб, жилищно-коммунальные услуги, коммунальные новшества 2019

середа, 17 квітня 2024 г.
18:19
УВАГА!!! КиївВлада переїхала на новий домен
п'ятниця, 12 квітня 2024 г.
20:56
“Українська команда” передала велику партію дронів-літаків легендарному батальйону “Ахіллес”, - Палатний
20:51
Ексміністр оборони Резніков став директором безпекових і оборонних програм в ГО “Український інститут майбутнього”
20:45
Начальник КОВА Руслан Кравченко у Чернівцях взяв участь у Конгресі місцевих та регіональних влад при Президентові України
20:34
На київській ТЕЦ-5 встановлять додаткові генератори
20:20
В Україну повернули тіла 99 полеглих захисників
20:02
У Києві з суботи відновлює роботу автобус № 7 (схема)
19:54
На Бахмутському та Новопавлівському напрямках відбито понад 40 атак, загалом на фронті 81 боєзіткнення, - Генштаб ЗСУ
19:43
Представники громадськості вимагають припинити переслідування антикорупційних активістів та журналістів-розслідувачів
19:31
Відзавтра, 13 квітня, столичний автобус № 35 подовжить свій маршрут до вулиці Гліба Бабіча (схема)
19:13
“Укренерго” організувала для ветеранів війни програму навчання та працевлаштування “Разом”
19:01
На Броварщині витратять 1,86 млн гривень на облаштування дитмайданчиків
18:49
На вулиці Богатирській у Києві до 21 квітня обмужать рух транспорту (схема)
18:36
У Броварах з'явився новий патріотичний стінопис “Обіймаю тебе, моя Україно!”
18:17
Столична влада зупинила проведення аукціону з надання в оренду Житнього ринку
18:04
У реєстрі зниклих безвісти наразі налічується понад 2 тисяч дітей
Календар подій
Підтримка армії та більше коштів на “цивільні” напрямки: Київрада внесла зміни до бюджету-2024 і Програми соцекономрозвитку
12 квітня 2024 г. 15:00
Підтримка армії та більше коштів на “цивільні” напрямки: Київрада внесла зміни до бюджету-2024 і Програми соцекономрозвитку
Столична міськрада 11 квітня 2024 року внесла чергові зміни до бюджету Києва на 2024 рік, а також відкоригувала нову Програму економічного та соціального розвитку (ПЕСР), яка розрахована на 2024-2026 роки. Точний перелік всіх коригувань буде доступний після публікації цих документіві, адже депутати і чиновники погодили внесення до відповідних проєктів рішень численних правок безпосередньо перед їх розглядом в сесійній залі. Між тим, відомо, що дохідну частину бюджету було збільшено до 75,2 млрд гривень, видаткову – до 92,5 млрд гривень. Відповідно, додаткові 995 млн гривень планується витратити по програмі “Захисник Києва”, 79,9 млн – на обладнання опорних пунктів в межах столиці, 459,3 млн гривень – на різні соціальні виплати військовослужбовцям, 30 млн гривень – напряму нададуть Міністерству оборони України в якості субвенції тощо. Не обійшлося і без збільшення витрат на “цивільні” напрямки – ще 89,4 млн було виділено на ремонтні роботи на дорогах, 50,8 млн – на реконструкцію ліфтового обладнання в багатоповерхівках і т.д. Була відповідно відкорегована і нова Програму економічного та соціального розвитку (ПЕСР), яка розрахована на 2024-2026 роки. 
Бюджет Києва дуже скромно поповнився за рахунок оренди та приватизації комунального майна у 2023 році
10 квітня 2024 г. 09:00
Бюджет Києва дуже скромно поповнився за рахунок оренди та приватизації комунального майна у 2023 році
У 2023 році столична влада продемонструвала одні з найгірших результатів наповнення бюджету за рахунок оренди і приватизації комунального майна за останні роки. Як стало відомо, від такої оренди до міської скарбниці надійшло 33,9 млн гривень, що більш ніж в половину менше планових показників, а від продажу комунальної нерухомості – 81,9 млн гривень (плюс ще 18.9 млн гривень, які були перераховані у 2024 році), що набагато менше ніж у попередні роки. Судячи з усього, причиною таких скромних надходжень до міського бюджету є і повномасштабна війна, яка знизила бізнес-активність у столиці, і систематичні порушення процедур і законодавства з боку профільних чиновників КМДА, які кожного року обходяться киянам у десятки мільйонів гривень.