Хочемо як в Амстердамі? То не мітингуємо, а більше їздимо на велосипедах
Закликаю своїх нормальних друзів НЕ брати участь у акціях велосипедистів під будівлями владних структур. Маючи гіпертрофоване ЧСВ (рус. “чувство собственной важности”, – переклад KV), як кожна людина, яка чогось там змогла самотужки, маю сказати, що у нас викривлене ставлення до реальності. Я поясню.
1. Нас ніхто навмисно не утискає на дорогах. Поставте дзеркало заднього виду – і ви здивуєтеся, скільки автівок тягнуться за вами, допоки у вас немає можливості пропустити їх, посунувшись правіше.
2. Нас ніхто навмисно не калічить на дорогах. Водії одне одного калічать набагато частіше. І не треба розповідати про п'ять вбитих велосипедистів за рік. Подивіться статистику жертв аварій авто-авто чи збитих пішоходів. Травматизм велосипедистів – наслідок загальної ситуації на дорогах. Жодного виключного ставлення до велосипедистів нема. Не лестите собі.
3. Переважна більшість водіїв – або нейтральні, або привітні до велосипедистів, і цей відсоток драматично збільшується з року в рік. Подивіться, як зросла кількість авто з велокріпленнями на даху. Спорт стає дедалі популярнішим – велосипед також.
4. Велосипедисти не мають мати особливе положення на дорозі. Велосипедисти – учасники дорожнього руху, а не "священна корова". Нам і так де-факто можна їздити тротуарами, на червоне, між рядами автівок. І навіть іноді по зустрічній, що заборонено ПДР, але всі так можуть робити – і за це нічого не буде, якщо не сталося ДТП. Якщо не бути занадто наглим, то водії ставляться до цього з розумінням. Україна – така країна, де кожен порушує в межах можливостей. Всі ж водії їздять +20км/год. Кожному виду ТЗ притаманні свої "пробачні порушення" – і у вело їх, мабуть, найбільше. Не привертайте зайвої уваги, не погіршуйте стан речей.
5. В ПДР немає ані "1,5 поваги" ані "метр від бровки". Там є пункт 11.14 і "якомога правіше" – і це не дискримінація. Це правило "share the road", коли сказано, що в межах полоси авто – лівіше, а вело – правіше. На розгляд велосипедиста залишається визначення безпечної відстані за умов ямковості та припаркованих ТЗ. Їхати якомога правіше – це прояв взаємної поваги. Їхати по центру полоси – зухвалість і мудачество. Я нікого не закликаю шоргати колесом по бордюру, але випиратися на Житомирці на середину правої полоси – це неповага до інших учасників руху. І це заслуговує на відповідну реакцію з їхнього боку.
6. Коли дорога порожня – катайтеся хоч по п'ять в ряд, але коли позаду з'являється інше ТЗ – в один ряд і якомога правіше. Власне так ми годинами базікаємо на бреветах. Як вчасно побачити ТЗ і нікому не заважати – дзеркало маст хев або озиратися назад. Бути уважним до інших – прояв розвиненої особистості.
7. Так, є певний відсоток неадекватів, але їм ваші акції до одного місця. Ви на них хочете вплинути? Серйозно?
Чому не варто збиратися на акції, очікуючи, що все буде як в Амстердамі. Що робити, щоб стало як в Амстердамі.
Як не дивно, для цього треба буть. В Києві має бути 50 тис. велосипедистів, що їздять принаймні раз в три дні по побутовим питанням. І зимою теж. Коли ця умова буде виконана – вам не доведеться вимагати велодоріжки. Вам їх запропонують. Подивіться на свій пробіг за рік, скільки разів на тиждень їздите містом, згадайте скільки разів ви каталися навіть цієї теплої зими. Порахуйте своїх друзів і ви зрозумієте, що велосипедистів в Києві нема – є півтора фріка, що постійно щось вимагають від влади.
Вам дуже везе, що в КМДА сидить адекватний ВК. Коли мудрий народ його не переобере, і туди прийде хтось, кому проблема велосипедизму буде геть незрозумілою — плакайте, бо я б на його місці заборонив рух велосипедів містом і крапка. Пару особливо упоротих оштрафував, чи дав 15 діб – і проблему вирішено.
Вас не калічать і не вбивають. Катайтеся в парках. Проблеми нема.
Так що подумайте ще раз – чого саме ви йдете вимагати? Рівності та свободи (яку ми маємо і не користуємося в достатній мірі) чи виключного ставлення до себе, як до носіїв лосин? Я чекаю не дочекаюся, коли влада вас почує і закрутить гайки. Тільки потім не скигліть.
Чи може краще спрямувати зусилля на те, щоб підсадити на велос пару-тройку друзів і опанувати зимову їзду, чим дійсно посприяти зростанню велосипедистів у місті з усіма позитивними наслідками?
Якщо Київ і стане колись схожим на Амстердам, то не завдяки спортсменам і протестувальникам, а завдяки гловерам і їм подібним на скрипучих Ашанах, що день в день, зимою і літом за допомогою ровера вирішують свої дрібні питання.
Читайте: Неизвестные ночью повредили 15 велосипедов сети велопроката в Киеве (фото)
Армен Мосесян, велосипедист
Источник Facebook автора