п'ятниця, 22 листопада 2024 г.
Економічний протекціонізм: національні інтереси в першу чергу

Економічний протекціонізм: національні інтереси в першу чергу

Катерина Одарченко

Партнер SIC Group Ukraine

Впевнена, багатьох турбує тихенький продаж активів України, особливо під час карантину. В цілому, до цього ми чули про лібертаріанство й переваги комплексного продажу “неактуального майна”, запуск “ринку землі”. Але на практиці все відбувається інакше.

Як же розібратися в складних термінах, не втратити суверенітет країни та досягти нехай поступового, але зростання? 

Подписывайтесь на новости “КиевVласть”
 

Відкритими залишаються наступні запитання:

1. Наші партнери допоможуть. Я, в першу чергу, людина, що підтримує демократичні цінності та цінності, на яких було створено, наприклад, Євросоюз. Але це не означає, що потрібно повністю виконувати їх поради і забаганки.

Думаю й школяру зрозуміло, що кожна країна переслідує, в першу чергу, свої інтереси. Наївно думати, що так звані західні партнери в першу чергу думають про інтереси сільського жителя Миронівського району, а не про аграрне лоббі всередині ЄС. Звісно ні.

В першу чергу – свої інтереси, що дозволяють оплачувати гідний рівень життя виборцям у своїй країні та мати політичну підтримку. Тому висновок такий: співпрацювати, але з дотриманням своїх інтересів.

2. Легко сказати – українські інтереси понад усе, але як це зробити на практиці? По-перше, потрібно розуміти свої інтереси. Для прикладу, якщо у нас логічно будувати транзитну державу (використовуючи зрозуміле всім географічне становище – і в транспортуванні газу, і в логістиці, і в пасажирських перевезеннях), то дивно віддавати цей актив іноземцям. Адже ми мали майже монопольне становище (до проектів “Північний потік”).

Пріоритетом розвитку може бути, припустимо, і вторинне аграрне виробництво. Дивно продавати пшеницю за ціною сировини, а потім купувати дорогі іноземні макарони. Також дивно, маючи війну, не виробляти необхідні патрони. Я інколи навмисно привожу прості приклади та спрощую – для детального пояснення матеріалу. Але суть, сподіваюсь, зрозуміла. У країні на першому місці мають бути національні інтереси.

3. Хто пише ці плани? Зазвичай вони пишуться у реальних програмах політичних сил, котрі потім мають місця в профільних комітетах Верховної Ради і міністерствах та подаються в планах дій коаліції та уряду (загальні речі, які нам презентують останнім часом – це не більше ніж тексти, а не реальний план дій уряду).

У європейських країнах ці плани стартують від цінностей. Наприклад, коли ключова цінність партії – солідарність, у планах враховують досить широкий пакет соціальних послуг (звісно з розрахунками звідки кошти – рівень податків тощо). На цьому будується й рішення “родин партій” у Європарламенті.

4. Звідки взяти гроші? Звісно, кошти потрібні навіть для створення потужностей  виробництва макаронів, не кажучи про більш складні виробництва. 

По-перше, за зрозумілої податкової бази підприємці самостійно визначають вигідність виробництва. По-друге, зниження мита на ввіз техніки для виробництва, податкові канікули, дотації – це інструменти які зрозумілі й використовуються у розвинутих країнах. Хочемо захистити власне виробництва меблів – заборона експорту сировини, пільги на техніку, розумне дотування, підтримка економічного літеру з центру та муніципалітету. Додаткові податки на імпортні аналоги. Знову ж таки, але алгоритм дій такий.

5. Незрозуміло, чому нинішня влада діє не так. Ключові економічні гіганти світу користувалися саме протекціонізмом.

Часто дуже просто прийняти чужий план – за гроші, тому що немає часу приймати свій, від некомпетентності, бажаючи закрити внутрішні соціальні проблеми за чужий рахунок, тощо. Саме тому з міжнародними кредиторами кожен будує історію – хтось успішно використовує кошти зі збереженням своїх інтересів, хтось продає за безцінь її ресурси, аби рік-два втримати владу. Тут все залежить від рівня компетентності та державницької позиції.

Але, як діє наша влада? Нахабно віддає активи зовнішнім і внутрішнім лобістам. Це шлях Монголії, Аргентини й інших країн з глибокими проблемами. Тому дуже важливо в цей період перейти на модель економічного протекціонізму, щоб вирішити наявні проблеми та уникнути майбутніх.

Читайте: Що має зробити уряд Шмигаля, щоб вивести Україну з економічної кризи

Катерина Одарченко, партнер SIC Group Ukraine

КиевVласть

Теги: новости киева, новости киевской области, новости киевщины, новости украины, экономический кризис, кабмин дениса шмыгаля

середа, 17 квітня 2024 г.
18:19
УВАГА!!! КиївВлада переїхала на новий домен
п'ятниця, 12 квітня 2024 г.
20:56
“Українська команда” передала велику партію дронів-літаків легендарному батальйону “Ахіллес”, - Палатний
20:51
Ексміністр оборони Резніков став директором безпекових і оборонних програм в ГО “Український інститут майбутнього”
20:45
Начальник КОВА Руслан Кравченко у Чернівцях взяв участь у Конгресі місцевих та регіональних влад при Президентові України
20:34
На київській ТЕЦ-5 встановлять додаткові генератори
20:20
В Україну повернули тіла 99 полеглих захисників
20:02
У Києві з суботи відновлює роботу автобус № 7 (схема)
19:54
На Бахмутському та Новопавлівському напрямках відбито понад 40 атак, загалом на фронті 81 боєзіткнення, - Генштаб ЗСУ
19:43
Представники громадськості вимагають припинити переслідування антикорупційних активістів та журналістів-розслідувачів
19:31
Відзавтра, 13 квітня, столичний автобус № 35 подовжить свій маршрут до вулиці Гліба Бабіча (схема)
19:13
“Укренерго” організувала для ветеранів війни програму навчання та працевлаштування “Разом”
19:01
На Броварщині витратять 1,86 млн гривень на облаштування дитмайданчиків
18:49
На вулиці Богатирській у Києві до 21 квітня обмужать рух транспорту (схема)
18:36
У Броварах з'явився новий патріотичний стінопис “Обіймаю тебе, моя Україно!”
18:17
Столична влада зупинила проведення аукціону з надання в оренду Житнього ринку
18:04
У реєстрі зниклих безвісти наразі налічується понад 2 тисяч дітей
Календар подій
Підтримка армії та більше коштів на “цивільні” напрямки: Київрада внесла зміни до бюджету-2024 і Програми соцекономрозвитку
12 квітня 2024 г. 15:00
Підтримка армії та більше коштів на “цивільні” напрямки: Київрада внесла зміни до бюджету-2024 і Програми соцекономрозвитку
Столична міськрада 11 квітня 2024 року внесла чергові зміни до бюджету Києва на 2024 рік, а також відкоригувала нову Програму економічного та соціального розвитку (ПЕСР), яка розрахована на 2024-2026 роки. Точний перелік всіх коригувань буде доступний після публікації цих документіві, адже депутати і чиновники погодили внесення до відповідних проєктів рішень численних правок безпосередньо перед їх розглядом в сесійній залі. Між тим, відомо, що дохідну частину бюджету було збільшено до 75,2 млрд гривень, видаткову – до 92,5 млрд гривень. Відповідно, додаткові 995 млн гривень планується витратити по програмі “Захисник Києва”, 79,9 млн – на обладнання опорних пунктів в межах столиці, 459,3 млн гривень – на різні соціальні виплати військовослужбовцям, 30 млн гривень – напряму нададуть Міністерству оборони України в якості субвенції тощо. Не обійшлося і без збільшення витрат на “цивільні” напрямки – ще 89,4 млн було виділено на ремонтні роботи на дорогах, 50,8 млн – на реконструкцію ліфтового обладнання в багатоповерхівках і т.д. Була відповідно відкорегована і нова Програму економічного та соціального розвитку (ПЕСР), яка розрахована на 2024-2026 роки. 
Бюджет Києва дуже скромно поповнився за рахунок оренди та приватизації комунального майна у 2023 році
10 квітня 2024 г. 09:00
Бюджет Києва дуже скромно поповнився за рахунок оренди та приватизації комунального майна у 2023 році
У 2023 році столична влада продемонструвала одні з найгірших результатів наповнення бюджету за рахунок оренди і приватизації комунального майна за останні роки. Як стало відомо, від такої оренди до міської скарбниці надійшло 33,9 млн гривень, що більш ніж в половину менше планових показників, а від продажу комунальної нерухомості – 81,9 млн гривень (плюс ще 18.9 млн гривень, які були перераховані у 2024 році), що набагато менше ніж у попередні роки. Судячи з усього, причиною таких скромних надходжень до міського бюджету є і повномасштабна війна, яка знизила бізнес-активність у столиці, і систематичні порушення процедур і законодавства з боку профільних чиновників КМДА, які кожного року обходяться киянам у десятки мільйонів гривень.