Бюджет-2022 - чому його досі не прийнято?
Сьогодні завершилася триденна епопея з публічного обговорення проєкту бюджету Київської області на 2022 рік у Київській обласній раді. Як один з ініціаторів цього заходу хочу підбити підсумки і прояснити певні моменти.
Найголовніше питання: чому бюджет на 2022 рік ДОСІ не прийнято? Відповідь на нього проста і складна водночас.
Нагадаю, що розпорядником коштів і суб’єктом подання проєкту бюджету є Київська обласна державна адміністрація. А на Київську обласну раду покладено функцію його схвалення. Цей формат передбачає активну співпрацю чиновників і депутатів.
Передбачається, що чиновники, керівники департаментів і управлінь ОДА є якісними спеціалістами у своїх галузях, а депутати, у свою чергу, краще орієнтуються в ситуації на місцях і потребах громад. Тому проєкт бюджету, по суті, мав би готуватися у дуже тісній співпраці КОДА і КОР.
Але на практиці усе, на жаль, трохи не так. КОДА шаблонно з року в рік подає проєкт бюджету, абсолютно не аналізуючи потреби у фінансуванні тих чи інших заходів. У свою чергу ми, депутати Київської обласної ради, впродовж року виїзними засіданнями комісій проінвентаризували наші обласні установи та заклади. І виявили, що багато з них потребують зміни формату фінансування, а саме оптимізація видатків до реальних потреб, а деякі потребують збільшення. Тому Київська обласна рада підійшла до цього бюджету дуже підготовленою і налаштованою на серйозні і ефективні зміни, як у власне фінансовій частині, так і щодо формату нашої співпраці з КОДА.
Наші бюджетні напрацювання ми неодноразово доносили до представників КОДА під час численних зустрічей на різних рівнях ще в кінці минулого року. Ми також офіційно подали відповідні пропозиції, щоб їх врахували у Бюджеті-2022. Але, на жаль, вони були враховані лише частково. Наприклад, якщо говорити про програму “Здоров’я Київщини”, то ми бачимо неефективне використання бюджетних коштів на відповідні заходи в сумі у 137 млн грн. Це серйозні кошти для нашої області і ми просто дивуємося, чому в КОДА вперто не хочуть нас чути.
При цьому голова КОДА Василь Володін, замість того, щоб вийти на діалог з обласною радою, записував відео з нападками на депутатів. На його думку, це так працює – сказати у відео, що проєкт бюджету хороший, а депутати – погані. І після цього ми, мабуть, мали б відразу його послухатися і проголосувати за те, що нам підсовують.
Тому ми ініціювали публічне обговорення проєкту обласного бюджету. Протягом цих трьох днів ми провели додаткові і, сподіваюсь, остаточні консультації з КОДА. Ми зробили цей процес публічним, щоб кожен охочий міг побачити, що відбувається, і оцінити позиції сторін. Ця ситуація впевнила нас у тому, що тільки подібна публічність може стати запорукою нормального бюджетного процесу у майбутньому. Уже при підготовці наступного бюджету ми робитимемо це повністю прозоро і публічно, із трансляціями, залученням ЗМІ тощо.
За підсумками цих трьох днів є певні напрацювання. Усі зауваження, які були подані керівникам департаментів і управлінь КОДА, будуть почуті і враховані. Голова обласної ради направить до КОДА пропозиції, які були напрацьовані за ці три дні.
Чергова сесія КОР призначена на 17 лютого. Це достатній час для того, щоб врахувати наші вимоги і пропозиції. Ми, у свою чергу, до того часу готові провести засідання комісій для схвалення збалансованого документу, який ми чекаємо від КОДА. Як і раніше, ми відкриті до діалогу та публічної, прозорої і конструктивної співпраці з КОДА. Вірю, що уже 17 числа ми схвалимо Бюджет-2022.
Читайте:
Не без скандала: Киевсовет утвердил бюджет столицы на 2022 год
“Бюджет-2022 базируется на беспрецедентном повышении налогов”, — Ярослав Москаленко
Бюджет Київщини на 2022 рік проголосують у січні, – Василь Володін
Киевоблсовет рассмотрит бюджет-2022 на очередной сессии в феврале
Проект бюджета – 2022 – это стоп-кран развития экономики – Гройсман
Ярослав Добрянський, перший заступник голови Київської обласної ради, депутат від фракції ПП “ЗА МАЙБУТНЄ”