3 вересня 4 напрямки в Європу могли б коштувати 30-40 євро
Україна - особлива і унікальна, і авіаційний ринок абсолютно відрізняється від усіх. Навіть прямі посилання на Документ Єрокомісії мають у нас бути "прикрашеними" і домальованими, щоб не дай Бог не зіпсували нам неповторний ринок авіаперевезень. Там де в ЄС 100 км - це відстань, яку фактично може подолати пасажир, а у нас 100 км - це не для пасажирів, а для безпілотників, якщо йдеться про загрозу конкуренції!
Є хороша новина: насправді комерційна складова для заходу авіакомпанії Ryanair вирішена, і дуже давно. А саме, якщо відкинути фантасмагорію із безкоштовними готелями і землею, то найгостріше комерційне питання у підписанні контракту із аеропортом Бориспіль є застосування знижки на новий рейс до Стенстеда (Лондон).
Аеропорт Бориспіль у всіх публікаціях та інтерв'ю посилався на 100 км зону.
Мабуть не всі зрозуміли що це, тому варто пояснити. В Керівництві Єврокомісії по наданню державної допомоги аеропортам та авіакомпаніям 2014/С 99/03 у пункті (12) вказано, що зоною охоплення одного аеропорта є 100 км, або 60 хв в дорозі машиною, автобусом, потягом. Тобто, доцільно надавати знижки на аеропорти, які знаходяться в 60 хв або в 100 км відстані, тому що для пасажира все те, що виходить за рамки 100 км і 60 хв - це вже зона іншого аеропорту. Чудова ініціатива впровадити документ ЄС в українські реалії, от тільки одна ремарка - у своєму Положенні про застосування знижок, що було затверджено в Травні 2017, аеропорт свідомо, щоб не надавати знижку конкретній авіакомпанії, "розбавляє" норми інструкції, і пише, що 100 км зона - це ортодромічна відстань.
Тобто відстань по прямій на карті!
Відчуйте різницю - відстань між АП Стенстед і АП Гетвік складає по прямій на карті менше 100 км, але пасажиру, щоб доїхати між 2 аеропортами фактично знадобиться 1 год 10 хв (при помірному трафіку) і 111 км!
Тобто зараз, керуючись рекомендаційними! нормами ЄС, на які аеропорт і посилається, знижка може застосовуватись на цей напрямок включно із 3 іншими, на які починає вильоти компанія.
Проте ні, комерційна складова недостатня, оскільки потрібно придумати ще мільйони причин чому Ryanair не може вилітати із Борисполя. Як наприклад, "неможливість обслуговувати одночасно трансферні рейси і лоу-кост рейси", "неможливість відкрити термінал Б чи F", "неможливість надання стоянок".
Їх може бути ще мільйон, але вони точно не стосуються економіки аеропорту.
Просто для чого конкурувати і змагатися шляхом кращих сервісів, вищого рівня комфорту, дешевших цін, якщо можна просто закрити головні повітряні ворота країни.
А українець - нікуди не подінеться, заплатить 500 дол за квиток!
А з вересня 4 напрямки в Європу могли б коштувати 30-40 євро і з 2018 року таких авіасполучень з Києвом лише мали б бути десятки!
Володимир Омелян, міністр інфраструктури України