п'ятниця, 22 листопада 2024 г.
Авто з-за кордону. Всі деталі розмитнення

Авто з-за кордону. Всі деталі розмитнення

Станіслав Куценко

Експерт-юрист, начальник Головного територіального управління юстиції у м. Києві

Автомобіль має бути не розкішшю, а засобом пересування. Та оскільки новенький легковик з автосалону не кожному по кишені, багато хто вирішує купувати вживаний автомобіль за кордоном. Адже немає нічого поганого в тому, що він поїздив по європейських дорогах навіть 8-10 років.

Під час ввезення іномарки в Україну її потрібно розмитнити протягом 10 днів. Для цього необхідно сплатити три головних платежі: мито, акциз та ПДВ. Мито розраховується як відсоток від оціночної вартості автомобіля (тієї, за яку авто було придбано, або ж отриманої зі спеціальних каталогів). Акциз визначається за формулою (для легковиків), або має фіксований розмір (для гібридів), або ж вираховується від типу та об’єму циліндрів двигуна. ПДВ завжди становить 20% від суми (оціночна вартість ТЗ) + (мито) + (акциз).

Подписывайтесь на новости “КиевVласть”
 

Із серпня 2016 року діяв Закон №1389-VIII (його ще називають “3251” за номером законопроекту), яким запроваджено зниження податків на розмитнення легкових автомобілів. У результаті цього авторинок іномарок в Україні отримав нове життя.

На основі “3251” протягом 2017 року з застосуванням знижених ставок акцизу було ввезено 69 535 легковиків, а за повними ставками 12 680. Зміни до Податкового кодексу діяли тимчасово до 31 грудня 2018 року.

Завдяки цій ініціативі український автопарк поповнився на 192 809 легкових автомобілів із екологічним стандартом Євро-5/6, а державний бюджет отримав майже 13,4 мільярди гривень лише митними платежами, не рахуючи коштів від збору в Пенсійний фонд за першу реєстрацію ТЗ.

Наявність тенденції щодо “зниження податків – підвищення доходів у бюджет” дозволила створити такі ініціативи: два законопроекти – №8487 та №8488, які 25 листопада 2018 року набули чинності. Отже, з того ж дня запрацювали нові правила розмитнення легкових автомобілів та умови в’їзду ними у режимі “транзит” і “тимчасове ввезення”.

Відповідно до Закону №2611-VIII (законопроект №8487) “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів” для визначення розміру акцизу для конкретного авто до базової ставки будуть застосовувати коефіцієнти за такою формулою:

Базова ставка х Коефіцієнт двигуна х Коефіцієнт віку = Сума акцизного податку.

Базові ставки акцизного податку 

для авто з бензиновим двигуном:

- з об’ємом циліндрів до 3000 куб. сантиметрів – 50 євро;

- з об’ємом циліндрів понад 3000 куб. сантиметрів – 100 євро;

для авто на дизелі:

- з об’ємом циліндрів до 3500 куб. сантиметрів – 75 євро;

- з об’ємом циліндрів понад 3500 куб. сантиметрів – 150 євро.

Коефіцієнт двигуна = показник об'єму двигуна, поділений на 1000.

Коефіцієнт віку – кількість повних календарних років.

Приклад розрахунку акцизного податку для авто з бензиновим двигуном:

об’єм двигуна: 2000 см3, рік випуску авто: 2013 (повних 5 років) –

50 (євро) х 2 (2000 см3/1000) х 5 (років) = 500 євро.

Приклад розрахунку акцизного податку для авто з дизельним двигуном:

об’єм двигуна:1600 см3, рік випуску авто: 2008 (повних 10 років) –

75 (євро) х 1,6 (1600 см3/1000) х 10 (років) = 1200 євро.

На оформлення нерозмитнених автомобілів дається 180 робочих днів. При цьому акцизний податок зменшується на 50% для авто, які будуть розмитнені протягом перших 90 днів після вступу закону в силу, тобто до 23 лютого 2019 року. В останні 90 днів “пільгового” періоду ставки стануть повними, але штрафи за порушення термінів перебування накладатися не будуть.

Закон №2612-VIII (законопроект №8488) “Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України” передбачає штрафи за порушення умов тимчасового ввезення та транзиту авто.

Запрацюють жорсткі санкції для водіїв за порушення терміну перебування нерозмитненого автомобіля на території України, а саме: за один день прострочення вивезення транзитного авто з порушника буде стягнуто 170 гривень, а за три дні – 850 гривень. Зайвий місяць перебування такого автомобіля на митній території України коштуватиме порушнику 170 тисяч гривень або навіть транспортного засобу, який може бути конфіскований за рішенням суду.

Якщо дозволений строк перебування іномарки в Україні сплив, а машина так і не була вивезена, митник повинен повідомити інші органи про вчинення правопорушення.

Отримавши повідомлення, поліцейські мають пильніше відслідковувати таке авто на автомобільних дорогах України, а прикордонники, в свою чергу, повинні не допустити перетину кордону особою, яка ввезла авто без сплати відповідних штрафів.

Крім того, Національній поліції було надано право перевіряти особу водія іномарки на відповідність особі, яка його ввезла. Якщо за кермом буде будь-яка інша особа, поліцейський може накласти на водія відповідний штраф і повідомити митницю про порушення митних правил.

Важливо, що протокол про порушення може бути складений митником за відсутності порушника і вручений йому під час виїзду з України.

Зменшення акцизного податку, а також зняття заборони на митне оформлення та державну реєстрацію авто без обмежень за екологічними нормами – те компромісне рішення, що враховує інтереси всіх сторін: держави, офіційних автоімпортерів, сумлінних платників податків і тих, хто користується автомобілем без митного оформлення та реєстрації в Україні.

Нова модель оподаткування дозволить зменшити вартість нових транспортних засобів і створить правові та економічні умови для реєстрації ввезених в Україну авто з іноземними номерами.

Читайте:

Сів за кермо напідпитку – плати!

Робота понаднормово: які права мають українці

Афери в режимі онлайн. Як не натрапити на віртуального шахрая

Життя на колії. Чи можна бути впевненим у своїй безпеці під час подорожі залізничним транспортом

Радники у домашніх конфліктах

Відповідальність батьків за безпеку дитини

Батькам на замітку

Що робити, якщо у вашому багатоповерховому будинку вимкнули опалення

Увага! Викрали дитину!

А кредит не справжній...

Станіслав Куценко, експерт-юрист, начальник Головного територіального управління юстиції у м. Києві

KиевVласть

Теги: авто, юрист, советы юриста, расчет, растаможивание, авто из-за границы, акцизный сбор

середа, 17 квітня 2024 г.
18:19
УВАГА!!! КиївВлада переїхала на новий домен
п'ятниця, 12 квітня 2024 г.
20:56
“Українська команда” передала велику партію дронів-літаків легендарному батальйону “Ахіллес”, - Палатний
20:51
Ексміністр оборони Резніков став директором безпекових і оборонних програм в ГО “Український інститут майбутнього”
20:45
Начальник КОВА Руслан Кравченко у Чернівцях взяв участь у Конгресі місцевих та регіональних влад при Президентові України
20:34
На київській ТЕЦ-5 встановлять додаткові генератори
20:20
В Україну повернули тіла 99 полеглих захисників
20:02
У Києві з суботи відновлює роботу автобус № 7 (схема)
19:54
На Бахмутському та Новопавлівському напрямках відбито понад 40 атак, загалом на фронті 81 боєзіткнення, - Генштаб ЗСУ
19:43
Представники громадськості вимагають припинити переслідування антикорупційних активістів та журналістів-розслідувачів
19:31
Відзавтра, 13 квітня, столичний автобус № 35 подовжить свій маршрут до вулиці Гліба Бабіча (схема)
19:13
“Укренерго” організувала для ветеранів війни програму навчання та працевлаштування “Разом”
19:01
На Броварщині витратять 1,86 млн гривень на облаштування дитмайданчиків
18:49
На вулиці Богатирській у Києві до 21 квітня обмужать рух транспорту (схема)
18:36
У Броварах з'явився новий патріотичний стінопис “Обіймаю тебе, моя Україно!”
18:17
Столична влада зупинила проведення аукціону з надання в оренду Житнього ринку
18:04
У реєстрі зниклих безвісти наразі налічується понад 2 тисяч дітей
Календар подій
Підтримка армії та більше коштів на “цивільні” напрямки: Київрада внесла зміни до бюджету-2024 і Програми соцекономрозвитку
12 квітня 2024 г. 15:00
Підтримка армії та більше коштів на “цивільні” напрямки: Київрада внесла зміни до бюджету-2024 і Програми соцекономрозвитку
Столична міськрада 11 квітня 2024 року внесла чергові зміни до бюджету Києва на 2024 рік, а також відкоригувала нову Програму економічного та соціального розвитку (ПЕСР), яка розрахована на 2024-2026 роки. Точний перелік всіх коригувань буде доступний після публікації цих документіві, адже депутати і чиновники погодили внесення до відповідних проєктів рішень численних правок безпосередньо перед їх розглядом в сесійній залі. Між тим, відомо, що дохідну частину бюджету було збільшено до 75,2 млрд гривень, видаткову – до 92,5 млрд гривень. Відповідно, додаткові 995 млн гривень планується витратити по програмі “Захисник Києва”, 79,9 млн – на обладнання опорних пунктів в межах столиці, 459,3 млн гривень – на різні соціальні виплати військовослужбовцям, 30 млн гривень – напряму нададуть Міністерству оборони України в якості субвенції тощо. Не обійшлося і без збільшення витрат на “цивільні” напрямки – ще 89,4 млн було виділено на ремонтні роботи на дорогах, 50,8 млн – на реконструкцію ліфтового обладнання в багатоповерхівках і т.д. Була відповідно відкорегована і нова Програму економічного та соціального розвитку (ПЕСР), яка розрахована на 2024-2026 роки. 
Бюджет Києва дуже скромно поповнився за рахунок оренди та приватизації комунального майна у 2023 році
10 квітня 2024 г. 09:00
Бюджет Києва дуже скромно поповнився за рахунок оренди та приватизації комунального майна у 2023 році
У 2023 році столична влада продемонструвала одні з найгірших результатів наповнення бюджету за рахунок оренди і приватизації комунального майна за останні роки. Як стало відомо, від такої оренди до міської скарбниці надійшло 33,9 млн гривень, що більш ніж в половину менше планових показників, а від продажу комунальної нерухомості – 81,9 млн гривень (плюс ще 18.9 млн гривень, які були перераховані у 2024 році), що набагато менше ніж у попередні роки. Судячи з усього, причиною таких скромних надходжень до міського бюджету є і повномасштабна війна, яка знизила бізнес-активність у столиці, і систематичні порушення процедур і законодавства з боку профільних чиновників КМДА, які кожного року обходяться киянам у десятки мільйонів гривень.