п'ятниця, 13 грудня 2024 г.
Анонсована реформа у сфері містобудування провалена

Анонсована реформа у сфері містобудування провалена

Виктор Глеба

Эксперт-градостроитель, член-корреспондент Украинской академии архитектуры, кандидат наук государственного управления

ВІДКРИТЕ ЗВЕРНЕННЯ до Президента України

Щодо дискредитації реформи містобудування та знищення державного нагляду і контролю у будівництві.

Анонсована реформа у сфері містобудування провалена Офісом Президента, профільним комітетом Верховної ради і Кабінетом міністрів України, які мають понести відповідальність за впровадження Постанов КМУ 218 та 219 всупереч положенням містобудівного законодавства.

Псевдореформа ДАБІ стала інструментом оновленої корупційної схеми – це історія непрозорих, непослідовних, поспішних та непрофесійних кроків.

Подписывайтесь на новости “КиевVласть”
 

Кадрові призначення та професійний рівень нових очільників стали чіткими сигналами суспільству про імітацію реформи. Відсутність необхідної для процесу змін комунікації та координації з експертними колами свідчить про упередженість членів команди Президента, які засідають в бек-офісах "смотрящих" та штабі "Велюр".

Читайте: Живой труп Госархстройинспекции и реформаторские “чек-листы”

Досі ніхто з них не визнав себе автором чи співавтором реформи. Жоден з державних діячів не взяв на себе політичної відповідальності за впровадження реформи, яка створила колапс системи містобудування, зупинила державний нагляд і контроль у будівництві, спричинила тяжкі наслідки безконтрольності (руйнація будівель і споруд в Одесі) замість анонсованого покращення.

Відсутність контролю за будівництвом призводить до цілого ряду проблем, таких як хаотична забудова населених пунктів, знищення культурних пам'яток, завдання значної шкоди навколишньому природному середовищу, поява самочинних об’єктів та довгобудів, тисячі постраждалих інвесторів тощо.

Попри те, що сама по собі ідея розподілу дозвільних та контрольних функцій є правильною, її імплементація без зміни порядку функціонування не усуває існуючу корупційну модель. Експертне середовище, будівельники, прості громадяни мають розбіжності у поглядах щодо механізмів реалізації контролю за будівництвом, втім всі вони єдині в тому, що потрібно провести широке обговорення з фахівцями галузі та прийняти Концепцію публічного управління у сфері містобудівної діяльності, якою визначено комплексне бачення реформи сфери містобудування.

Настав час комплексно реформувати порядок надання адміністративних послуг, зокрема, повноцінно запровадити належний нагляд і контроль за планувальною і проєктною документацією.

Вже третій рік поспіль громадськість вимагає створити на базі Мінрегіону Єдину державну електронну систему в сфері будівництва (Містобудівний кадастр).

Читайте: Щодо впровадження в Україні “Єдиної державної е-системи у сфері будівництва”

Необхідно встановити кримінальну відповідальність для суб'єктів містобудування, які здійснюють проектування об'єктів, експертизу проектів будівництва за заниження класу наслідків (відповідальності) об'єкта будівництва та грубі порушення, які можуть завдати шкоду життю і здоров’ю.

Потрібно запровадити відповідальність держорганів та персональну відповідальність інспекторів за перевірку якості будівництва та забезпечити якісну перевірку з боку органів будівельного контролю відповідності проектів будівництва вимогам містобудівної документації, містобудівним умовам та обмеженням.

Читайте: Столичное руководство бережет “архитектора” Свистунова как зеницу ока

Потрібно законодавчо передбачити кримінальну відповідальність для осіб, які здійснюють самочинне будівництво за деякими ознаками, такими як клас наслідків об’єктів СС2 та СС3, на вільній земельній ділянці, в зоні охорони пам’яток архітектури та інше.

Доцільно впровадити механізм досудового оскарження відмов у видачі дозволів на виконання будівельних робіт та сертифікатів про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів та оскарження рішень органів нагляду і контролю.

Необхідно встановити, що державний архітектурно-будівельний контроль щодо об’єктів будівництва може здійснюватися без обов’язкової присутності керівника або уповноваженого представника суб’єкта містобудування, та встановити перелік випадків, коли такі заходи можливі.

На сьогодні сфера містобудування на невизначений строк залишилася без будь-якого контролю з боку органів ДАБІ чи якихось інших органів, в тому числі з боку органів місцевого самоврядування. Це унеможливлює формування комфортного, безпечного середовища для жителів, запроваджує схему отримання хабарів за неперешкоджання незаконному будівництву.

Враховуючи вищевикладене, просимо врахувати такі пропозиції:

1. Створити при Міністерстві розвитку громад і територій України координаційну робочу групу, до якої залучити представників галузі та експертного середовища, забезпечити участь у її роботі керівництва ЦОВВ.

2. Забезпечити прозору процедуру експертних обговорень усіх подальших змін та кроків впроваджуваної реформи сфери містобудування, а також виважене та системне реформування галузі.

3. Відповідним дорученням змусити всіх суб'єктів урядово-парламентської ініціативи врахувати зазначені пропозиції та залучити представників експертного середовища до написання і обговорення законодавства у сфері містобудування.

З повагою,

Віктор Глеба, кандидат наук державного управління, член-кореспондент Української академії архітектури, незалежний експерт в галузі містобудування, сертифікований архітектор 

КиевVласть

Теги: новости украины, строительство, коррупция, гаси, реформа, дабі, градостроительное законодательство, госнадзор, госконтроль, містобудівний кадастр

середа, 17 квітня 2024 г.
18:19
УВАГА!!! КиївВлада переїхала на новий домен
п'ятниця, 12 квітня 2024 г.
20:56
“Українська команда” передала велику партію дронів-літаків легендарному батальйону “Ахіллес”, - Палатний
20:51
Ексміністр оборони Резніков став директором безпекових і оборонних програм в ГО “Український інститут майбутнього”
20:45
Начальник КОВА Руслан Кравченко у Чернівцях взяв участь у Конгресі місцевих та регіональних влад при Президентові України
20:34
На київській ТЕЦ-5 встановлять додаткові генератори
20:20
В Україну повернули тіла 99 полеглих захисників
20:02
У Києві з суботи відновлює роботу автобус № 7 (схема)
19:54
На Бахмутському та Новопавлівському напрямках відбито понад 40 атак, загалом на фронті 81 боєзіткнення, - Генштаб ЗСУ
19:43
Представники громадськості вимагають припинити переслідування антикорупційних активістів та журналістів-розслідувачів
19:31
Відзавтра, 13 квітня, столичний автобус № 35 подовжить свій маршрут до вулиці Гліба Бабіча (схема)
19:13
“Укренерго” організувала для ветеранів війни програму навчання та працевлаштування “Разом”
19:01
На Броварщині витратять 1,86 млн гривень на облаштування дитмайданчиків
18:49
На вулиці Богатирській у Києві до 21 квітня обмужать рух транспорту (схема)
18:36
У Броварах з'явився новий патріотичний стінопис “Обіймаю тебе, моя Україно!”
18:17
Столична влада зупинила проведення аукціону з надання в оренду Житнього ринку
18:04
У реєстрі зниклих безвісти наразі налічується понад 2 тисяч дітей
Календар подій
Підтримка армії та більше коштів на “цивільні” напрямки: Київрада внесла зміни до бюджету-2024 і Програми соцекономрозвитку
12 квітня 2024 г. 15:00
Підтримка армії та більше коштів на “цивільні” напрямки: Київрада внесла зміни до бюджету-2024 і Програми соцекономрозвитку
Столична міськрада 11 квітня 2024 року внесла чергові зміни до бюджету Києва на 2024 рік, а також відкоригувала нову Програму економічного та соціального розвитку (ПЕСР), яка розрахована на 2024-2026 роки. Точний перелік всіх коригувань буде доступний після публікації цих документіві, адже депутати і чиновники погодили внесення до відповідних проєктів рішень численних правок безпосередньо перед їх розглядом в сесійній залі. Між тим, відомо, що дохідну частину бюджету було збільшено до 75,2 млрд гривень, видаткову – до 92,5 млрд гривень. Відповідно, додаткові 995 млн гривень планується витратити по програмі “Захисник Києва”, 79,9 млн – на обладнання опорних пунктів в межах столиці, 459,3 млн гривень – на різні соціальні виплати військовослужбовцям, 30 млн гривень – напряму нададуть Міністерству оборони України в якості субвенції тощо. Не обійшлося і без збільшення витрат на “цивільні” напрямки – ще 89,4 млн було виділено на ремонтні роботи на дорогах, 50,8 млн – на реконструкцію ліфтового обладнання в багатоповерхівках і т.д. Була відповідно відкорегована і нова Програму економічного та соціального розвитку (ПЕСР), яка розрахована на 2024-2026 роки. 
Бюджет Києва дуже скромно поповнився за рахунок оренди та приватизації комунального майна у 2023 році
10 квітня 2024 г. 09:00
Бюджет Києва дуже скромно поповнився за рахунок оренди та приватизації комунального майна у 2023 році
У 2023 році столична влада продемонструвала одні з найгірших результатів наповнення бюджету за рахунок оренди і приватизації комунального майна за останні роки. Як стало відомо, від такої оренди до міської скарбниці надійшло 33,9 млн гривень, що більш ніж в половину менше планових показників, а від продажу комунальної нерухомості – 81,9 млн гривень (плюс ще 18.9 млн гривень, які були перераховані у 2024 році), що набагато менше ніж у попередні роки. Судячи з усього, причиною таких скромних надходжень до міського бюджету є і повномасштабна війна, яка знизила бізнес-активність у столиці, і систематичні порушення процедур і законодавства з боку профільних чиновників КМДА, які кожного року обходяться киянам у десятки мільйонів гривень.