суббота, 24 июля 2021 г.

Білінгові системи і водоканали: ті, що про всіх все знають

Білінгові системи і водоканали: ті, що про всіх все знають

Водопровідно-каналізаційна галузь стає дедалі більш технологічною і потребує сучасних підходів до управління з використанням ІТ-систем. Йдеться про геоінформаційні системи з гідравлічним обрахуванням, ERP-системи для управління майном та закупівлями, система SCADА для моніторингу функціонування мереж підприємства в реальному часі, а також про білінгові системи, що є найважливішими з точки зору споживачів. Вони вже давно й успішно використовуються багатьма підприємствами, для нарахування та контролю оплати за спожиті послуги. Але мало хто з пересічних мешканців міст здогадуються, що це набагато більше, ніж просто виписані квитанції за спожиті послуги. Про те, що таке білінгова система і яка з неї користь, ми розмовляли з президентом Асоціації “Укрводоканалекологія” Дмитром Новицьким на прикладі кейсу Київводоканалу. 

KVМогли б Ви пояснити простими словами що таке білінгові системи і яка з них користь споживачам водоканалу?

Дмитро Новицький: Якщо уявити білінг айсбергом, то те, що ми бачимо на поверхні – це лише облік переданих показників лічильників, а також виставлені та оплачені рахунки за послуги водопостачання і водовідведення. Але є і більша частина білінгового “айсберга” – та, що залишається здебільшого непоміченою, але є не менш важливою. Вона включає в себе ще безліч необхідних для споживачів можливостей і даних для коректних розрахунків за спожиті послуги.

Подписывайтесь на новости “КиевVласть”
 

Так, приміром, якщо споживач загубив квитанції про сплату за попередні роки, у білінговій системі зберігається вся історія нарахувань та оплат через різні платіжні системи та банки. Для тих, хто має кілька квартир у місті або сплачує не лише за свою квартиру, а й за батьків чи дітей, то наш білінг для цього пристосований. Він дозволяє одному абоненту легко і зручно вести кілька особових рахунків з одного особистого кабінету. 

Наша білінгова система зберігає історію не тільки платежів, а й зміни тарифів, а це гарантія коректних розрахунків, наприклад, при погашенні заборгованостей.

У системі також фіксуються всі показники лічильників,  також дати і канали їх передачі, тому, за необхідності, ми швидко і легко здійснюємо коригування на вимогу споживачів. Білінгова система також зберігає усі дані по повірці лічильників.

KVЧи передбачає білінгова система облік даних від підприємств та установ міста? Чи юридичні особи обліковуються окремою білінговою системою?

Дмитро Новицький: Останній апгрейд (оновлення) білінгової системи Київводоканалу, над впровадженням якої зараз працюють наші фахівці, – це створення єдиної бази абонентів – фізичних та юридичних осіб. При цьому останні вже зараз користуються білінговою системою для передачі показників, формування та друку квитанцій за спожиті послуги тощо.

Об’єднавши в одній системі фізичних і юридичних осіб, ми зробимо нарешті дуже важливий і довгоочікуваний крок до максимально точного обліку спожитої води у місті. Адже таким чином буде встановлено 100% контроль за водоспоживанням і наше підприємство отримає більш повне відшкодування витрат на водопідготовку та водовідведення, а це в свою чергу “живі” гроші на модернізацію наших водопровідних станцій і мереж.

Подписывайтесь на новости “КиевVласть” в Телеграм

KVМожливо вже є готові системи, здатні прямо зараз, запустити цю функцію і підприємству достатньо просто впровадити готове рішення?

Дмитро Новицький: Над розробкою потужного і багатофункціонального білінгу, яким він є зараз, Розрахунковий департамент Київводоканалу спільно з фахівцями з розробки програмного забезпечення працювали досить тривалий час. За останні п’ять років нам вдалось створити самодостатню і надзвичайно об’ємну базу даних, що поєднує в собі відомості майже 1,3 млн особових  рахунків споживачів за весь цей період, працює з усіма платіжними системами, зберігає дані по встановленню та повірці лічильників, формує маршрутні листи контролерів, виконує функції СRM системи, що зберігає історію звернення споживачів – фізичних та юридичних осіб тощо. 

Жодна інша білінгова система з тих, що використовуються в Україні зараз, не здатна впоратись з такими колосальними масивами інформації так, щоб це було зрозуміло відображено в особистих кабінетах споживачів та зручно для використання фахівцями водоканалу, які можуть формувати як зведені дані за певними адресами чи районами, так і створювати максимально детальну і повну картку окремого споживача. 

У разі, якщо розпочнемо впровадження нового білінгу, усі ці дані можуть будути втрачені, а зручність обслуговування наших споживачів по принципу “єдиного вікна” відкотиться на кілька років назад. Саме тому ми системно підтримуємо і розвиваємо свою білінгову систему та плануємо продовжувати це робити в майбутньому. 

До слова, білінгу Київводоканалу є куди рости. Так, зараз проєктуються ще дві великі опції, які суттєво полегшать та оптимізують наші взаємостосунки із забудовниками (йдеться про видачу технічних умов) та об’єктами і підприємствами, що стоять на обліку в Департаменті екологічного нагляду Київводоканалу (йдеться про видачу паспорта водного господарства, умов на скид, контроль якості стічних вод тощо). Після запровадження цього оновлення, білінг Київводоканалу вестиме облік даних 100% споживачів за всіма напрямкам діяльності підприємства. 

КиевVласть

Спілкувався Олексій Алтинов

Теги: киевводоканал, дмитрий новицкий, билинговые системы

суббота, 24 июля 2021 г.
18:01
Планові відключення електроенергії в Київській області 25 липня 2021 року (повний список населених пунктів)
17:03
Полицию просят проверить законность размещения автомобильной стоянки по улице Драгоманова, 6
16:06
На проспекте Бандеры произошел пожар на СТО
15:01
За сутки в Киеве от последствий COVID-19 умер один человек
14:55
Осенью в Киеве и ряде городов Украины вырастут тарифы на горячую воду и отопление
14:04
В Киеве отметили 31-ю годовщину поднятия украинского флага над столицей (фото)
13:06
Сегодня вечером, 24 июля, на трех станциях метро возможны ограничения из-за футбола
12:13
Олексій Чернишов: Проєкт “DNISTER CANYON” — чудовий приклад переваг децентралізації
12:02
За останню добу на коронавірус захворіли 30 жителів Київщини
11:03
В Броварах капітально відремонтують освітлення на 23 вулицях та шляхопроводі
10:04
За сутки в Украине привились от коронавируса почти 153 тысячи человек
09:01
В Украине отменили штрафы за нарушение правил въезда-выезда из ОРДЛО
08:06
В Украине увеличился налог на доход по страховым договорам для аграриев
07:15
Субботние ярмарки 24 июля пройдут в восьми районах Киева (адреса)
07:00
Погода в Киеве и Киевской области: 24 июля 2021 года
пятница, 23 июля 2021 г.
20:45
Планові відключення електроенергії в Київській області 24 липня 2021 року (повний список населених пунктів)
Календарь событий