Життя на показ – тренд нового покоління
Друзі, ми знову повертаємося до Міжнародного фестивалю дитячо-юнацької журналістики “Прес-весна на Дніпрових схилах”. На сторінках видання – роботи лауреатів Фестивалю.
Світ невпинно летить вперед. Наше життя щодня змінюється. Нові технології, цінності, стандарти, критерії. Все це можна назвати одним словом мода. Мода нового покоління.
В моді виділяють певні тренди. Одним із трендів нового покоління є життя на показ.
Материал подготовлен в рамках Проекта "Юн-Пресс-KV"
З появою нових технологій головною метою людини стало завжди бути першою. Але є і такі люди, яким не вдається бути першими. Тому вони проклали власний шлях для своєї реалізації. Вони ставали популярними завдяки соцмережам. На сьогодні ця сфера діяльності розвивається з шаленою швидкістю, набираючи при цьому все більших обертів. Instagram, Telegram, Twitter, Facebook, Pinterest, Snapchat… Це мізерний перелік соцмереж, в яких ми витрачаємо вільні хвилини свого життя.
Прийшли в кафе – фотографуємо каву, їжу і дуже важливо зробити селфі в дзеркалі, зробили новий манікюр – а як же не “тицьнути” новенькі нігтики в камеру. А коли поїхали на море чи виходимо заміж, то буде трильйон однакових фотографій, але з різних ракурсів. Про те, щоб радіти тихо й мови бути не може. Як можна піти на шашлики й не розповісти про це всім своїм підписникам?
Або ж, наприклад, ви зробили якусь добру справу. І хто ж про це дізнається, якщо не було опубліковано відео чи фото в мережі. Це ж навіть не цікаво тоді. Не можна ж тихесенько допомогти комусь, не отримуючи від цього такої собі слави та незрозумілої вигоди.
З вище написаного можна зробити легкий висновок – сучасний світ – це життя на показ. На своїх сторінках в соцмережах ми постійно демонструємо прикрашену версію свого життя. Фото, на яких всі усміхнені та щасливі, обійми молодої пари на піщаному березі моря під заходом сонця, святкування великих масштабів з шикарними подарунками, кондитерські шедеври, милі кошенятка та хом'ячки… Але буденні події підлягають жорсткій цензурі.
Цікаво, як би виглядали стрічки в Instagram чи Facebook, якби люди замість прикрашеного життя показували те, що є насправді. Адже наше життя на більшу частину складається саме з банальних речей. Але тоді постають питання “У чому фішка ділитись своїм повсякденним, монотонним, сірим життям? Кому це буде цікаво?” І тому люди хизуються тим, що вважають важливим та значущим: діти, робота, хобі, відпочинок… А замість слів використовують смайлики.
Щоразу як я їду в маршрутці, стою в черзі чи просто йду вулицею бачу людей, які “залипають” у смартфонах. Іноді страшно стає, коли ти просто стоїш, а на тебе впевнено так йде молодий хлопець з телефоном в руках і навіть не помічає тебе. Відчуття, неначе наступить і навіть не помітить. А в телефоні напевно відкрита стрічка новин в Instagram…
Але все-таки, якщо на хвилинку уявити, як би виглядали всі наші сторіси та дописи в реальному житті: ми щодня виходимо на вулицю і розповідаємо перехожим що ми їли на сніданок, який в нас настрій, чим ми плануємо займатись впродовж дня. Даємо незнайомим людям свої фотографії, фото свого котика чи хом'ячка, фото, на якому нам 3 роки, ми закутані шарфом по самий ніс і сидимо в кучугурі снігу. Слухаємо чужі розмови й замість того, щоб натиснути лайк (що ми й робимо в соцмережах), говоримо “Мені подобається”. Просимо: “хлопчики-дівчатка, виручайте. Яку кофтинку краще одягти – червону чи рожеву?” Якби таке відбувалося в реальному житті, нас давно б лікували від шизофренії чи біполярного розладу. Але чому ж тоді в Інтернеті такі дії нікого не дивують?
Сучасне життя нагадує мені роман Френсіса Фіцджеральда “Великий Гетсбі”. Головний герой роману, таємничий молодий мільйонер (його звали Джей Гетсбі), намагався привернути до себе увагу дівчини, яка йому дуже подобалася (її звали Дейзі Б’юкенен). Робив він це за допомогою своїх численних вечірок, на яких всі були одягнені в красиві сукні та костюми. Як це відбувається в романі, у вигаданому світі, так і в реальному житті ми робимо теж саме – намагаємося красуватись, при цьому трохи перебільшуючи та прикрашаючи події.
Колись соцмережі були просто засобами спілкування. Зараз же їх використовують для того, щоб похизуватися, привернути чиюсь увагу, стати популярнішим. Заради цього люди не нехтують навіть жорстокими способами.
У кожного свої пріоритети та цінності. Замість того, щоб створювати “райське життя” в Instagram чи Facebook, краще вдосконалювати свою реальність. Адже, як каже моя подруга, телефон не вислухає тебе і не дасть хорошої поради, смайлики не замінять тобі усмішку людини, а віртуальні сердечки – прості обійми.
Життя на показ – це тренд. Тренд – це мода. Мода – це класика. А класика – вічна. Але навіть вона може загубитись у вирі сучасного життя та нових відкриттів.
Материал подготовлен в рамках Проекта "Юн-Пресс-KV"