п'ятниця, 19 липня 2024 г.

Вагони київського метрополітену

Вагони київського метрополітену

Історія київського метрополітену цікава та сповнена різних цікавих фактів, а мене завжди приваблювали його вагони – старого типу та нового покоління, тож я вирішив дослідити, які саме вагони є в київському метро і знайти щось про них незвичне.

Почнемо з опису різних вагонів.

Материал подготовлен в рамках Проекта "Юн-Пресс-KV" 

Вагони типу Д

Такі вагони використовувалися на червоній гілці метро з моменту її відкриття, їх виробляли в Митищах під Московою.  Потім ці вагончики віддали в Ленінградський метрополітен, а згодом нам повернули найперший вагон № 2135, який був у складі першого потягу київського метро, і його можна побачити в електродепо “Дарниця”. До пандемії туди можно було потрапити на екскурсію, і я з нетерпінням очікую можливість побачити його наживо.

Подписывайтесь на новости “КиевVласть”
 

Вагони типу Е, Еж та Ем

Ці вагони також виготовляли в Митищах, вони були швидші за тип Д, а також мали певні відмінності в салоні (наприклад мали ширші двері і коротші сидіння в кінці вагону). Еж та Ем виготовляли не тільки під Москвою, а почали збирати на заводі імені Єгорова (в тогочасному Ленінграді). Різниця між цими вагонами була в електрооснащенні, матеріалами оздоблення салону та розташуванням дверей. На початку 2000-х років було модернізовано такі вагони, змінили розташування фар на головному вагоні, і найперший такий відремонтований потяг отримав назву “Столичний”. А в народі такі вагончики називають “їжачки” (ёжики) через літеру Е в назві типу вагонів. З 2013 року багато вагонів цих моделей було модернізовано і вони отримали тип Е-Км-Гб/Пм, інвестиції на модернізацію Україна отримала завдяки Кіотському протоколу задля збереження навколишнього середовища. Багато скептиків говорили, що за ці гроші можна було зробити закупівлю нових вагонів, які прослугували б довше. Але, по-перше, модернізація була зроблена завдяки іноземним грошам і Україна зекономила свій бюджет, по-друге, виробництва нових кузовів вагонів збільшує парникові гази та їх викиди в атмосферу.

Номерні вагони (81-717/714 та інші)

Найпомітніша різниця з попередніми типами вагонів – відсутність дверей на лобовій частині вагону, тепер там велике скло і кращий обзор для машиніста. Саме ці вагони використовували і використовують на синій гілці метрополітену, їх привезли в Київ, коли відкривали метро на Оболонь. У 2019 році на Подолі відкрився унікальний хостел, який зробили в двох вагонах саме такого типу, метрополітен продав їх на аукціоні більш ніж за півмільйона гривень. Вагони реставрували і тепер там номери на чотири людини, кожна кімната має назву відомої станції метрополітену світу.

Вагони типу “Славутич”

Такий потяг в Києві єдиний і він використовується на синій гілці метрополітену. Це спільний проєкт заводу “Вагонмаш” (Санкт-Петербург), “Шкода” (Чехія) та КП “Київський метрополітен”. Розташування сидінь в вагонах незвичне для нас (сидіння як в автобусі), це запропонували чехи.

Вагони типу 81-7021/7022

Ці вагони українського виробництва Крюківського вагонобудівного заводу в Кременчузі. І якщо першопочатково в них було багато деталей, що виготовляли в Росії, наразі їх кількість зменшена до мінімуму. Першопочатково були скарги на погану вентиляцію, ці проблеми було частково вирішено.

Періодично на зеленій та червоній гілці метро можна побачити вагони з тематичними фотовиставками, на жаль, сайт метрополітену не має розкладу таких потягів.

Під час підготовки цього матеріалу мені пощастило потрапити на кілька цікавих тематичних сайтів та форумів. Особливо хочу виділити сайти:

-  Метровагони (http://vagon.metro.ru/depo/kiev.html  )

- Світ метро (http://www.mirmetro.net/kyiv/trains)

- Сайт міського електротранспорту (https://transphoto.org/) Саме звідси використані фотографії до цієї статті.

На останньому сайті можна побачити кожний вагончик, зробити сортування по держномеру, в якому депо обслуговується, бортовому номеру, даті випуска, списання тощо. Можна побачити склад кожного потяга, віднайти фотографії до кожного вагона, а також до всього спецтранспорту, який допомагає щоденному життю київського метрополітена.

У мене було на думці зробити статистичні дані, скільки яких вагонів використовується в київському метро, якого виробництва і яких серій. Але на тому ж сайті електротранспорту вже є така статистика, як і актуальні фотографії кожного типу вагонів. Поки що я очікую закінчення карантинних обмежень для того, щоб записатися на екскурсію до Дарницького депо і, можливо, там у мене виникнуть нові ідеї для дослідження вагонів київського метрополітена.

Дякую за увагу!

Материал подготовлен в рамках Проекта "Юн-Пресс-KV" 

КиевVласть

Ілля Лямін, 11 років, гурток "Юні краєзнавці" ЦТКУМ Святошинського району

Теги: киевский метрополитен, юн-пресс, история, вагоны, типы вагонов

середа, 17 квітня 2024 г.
18:19
УВАГА!!! КиївВлада переїхала на новий домен
п'ятниця, 12 квітня 2024 г.
20:56
“Українська команда” передала велику партію дронів-літаків легендарному батальйону “Ахіллес”, - Палатний
20:51
Ексміністр оборони Резніков став директором безпекових і оборонних програм в ГО “Український інститут майбутнього”
20:45
Начальник КОВА Руслан Кравченко у Чернівцях взяв участь у Конгресі місцевих та регіональних влад при Президентові України
20:34
На київській ТЕЦ-5 встановлять додаткові генератори
20:20
В Україну повернули тіла 99 полеглих захисників
20:02
У Києві з суботи відновлює роботу автобус № 7 (схема)
19:54
На Бахмутському та Новопавлівському напрямках відбито понад 40 атак, загалом на фронті 81 боєзіткнення, - Генштаб ЗСУ
19:43
Представники громадськості вимагають припинити переслідування антикорупційних активістів та журналістів-розслідувачів
19:31
Відзавтра, 13 квітня, столичний автобус № 35 подовжить свій маршрут до вулиці Гліба Бабіча (схема)
19:13
“Укренерго” організувала для ветеранів війни програму навчання та працевлаштування “Разом”
19:01
На Броварщині витратять 1,86 млн гривень на облаштування дитмайданчиків
18:49
На вулиці Богатирській у Києві до 21 квітня обмужать рух транспорту (схема)
18:36
У Броварах з'явився новий патріотичний стінопис “Обіймаю тебе, моя Україно!”
18:17
Столична влада зупинила проведення аукціону з надання в оренду Житнього ринку
18:04
У реєстрі зниклих безвісти наразі налічується понад 2 тисяч дітей
Календар подій
Підтримка армії та більше коштів на “цивільні” напрямки: Київрада внесла зміни до бюджету-2024 і Програми соцекономрозвитку
12 квітня 2024 г. 15:00
Підтримка армії та більше коштів на “цивільні” напрямки: Київрада внесла зміни до бюджету-2024 і Програми соцекономрозвитку
Столична міськрада 11 квітня 2024 року внесла чергові зміни до бюджету Києва на 2024 рік, а також відкоригувала нову Програму економічного та соціального розвитку (ПЕСР), яка розрахована на 2024-2026 роки. Точний перелік всіх коригувань буде доступний після публікації цих документіві, адже депутати і чиновники погодили внесення до відповідних проєктів рішень численних правок безпосередньо перед їх розглядом в сесійній залі. Між тим, відомо, що дохідну частину бюджету було збільшено до 75,2 млрд гривень, видаткову – до 92,5 млрд гривень. Відповідно, додаткові 995 млн гривень планується витратити по програмі “Захисник Києва”, 79,9 млн – на обладнання опорних пунктів в межах столиці, 459,3 млн гривень – на різні соціальні виплати військовослужбовцям, 30 млн гривень – напряму нададуть Міністерству оборони України в якості субвенції тощо. Не обійшлося і без збільшення витрат на “цивільні” напрямки – ще 89,4 млн було виділено на ремонтні роботи на дорогах, 50,8 млн – на реконструкцію ліфтового обладнання в багатоповерхівках і т.д. Була відповідно відкорегована і нова Програму економічного та соціального розвитку (ПЕСР), яка розрахована на 2024-2026 роки. 
Бюджет Києва дуже скромно поповнився за рахунок оренди та приватизації комунального майна у 2023 році
10 квітня 2024 г. 09:00
Бюджет Києва дуже скромно поповнився за рахунок оренди та приватизації комунального майна у 2023 році
У 2023 році столична влада продемонструвала одні з найгірших результатів наповнення бюджету за рахунок оренди і приватизації комунального майна за останні роки. Як стало відомо, від такої оренди до міської скарбниці надійшло 33,9 млн гривень, що більш ніж в половину менше планових показників, а від продажу комунальної нерухомості – 81,9 млн гривень (плюс ще 18.9 млн гривень, які були перераховані у 2024 році), що набагато менше ніж у попередні роки. Судячи з усього, причиною таких скромних надходжень до міського бюджету є і повномасштабна війна, яка знизила бізнес-активність у столиці, і систематичні порушення процедур і законодавства з боку профільних чиновників КМДА, які кожного року обходяться киянам у десятки мільйонів гривень.