Шлях до знань
Ми продовжуємо знайомити читачів з роботами переможців і лауреатів Міжнародного фестивалю-конкурсу дитячої та юнацької журналістики “Прес-весна на Дніпрових схилах”.
“Вчись, щоб стати успішним…”
Впевнена, що в багатьох сім’ях звучить ця фраза. Бо батьки розуміють, що будь-які навички та знання можуть допомогти в різних ситуаціях – від звичайної розмови до прийняття важливих рішень. В ХХІ столітті освіта попри все, але отримати її не так легко: 11 років школи, потім кілька років університету, тільки після цього вже дорослій людини видається диплом, папірець, який може твоє майбутнє розписати від “А” до “Я”.
Материал подготовлен в рамках Проекта "Юн-Пресс-KV"
Але хтось скаже, що за статистикою більше людей, які зробили крок вперед, це двієчники та трієчники.
Втім, з того часу багато чого змінилося. При прийнятті на роботу обов’язково цікавляться освітою та знанням іноземних мов. Людині можуть відмовити тільки через те, що вона не знає добре українську чи англійську мову. Бо багатьом підприємствам потрібні освічені люди, вони можуть довіритися фахівцям своєї справи.
Повернемося на початок. Школа. Найкращі роки, радісні спогади, веселі ситуації. Але є такі студенти, дорослі люди, для яких школа була не місцем щасливих спогадів, а справжньою каторгою. “Незрозумілі теми, так важко, вчитель погано пояснив, прослухав інформацію, почитав, все одно не зрозумів”, – з цього все й починається. Учневі здається, що ситуація безвихідна, та він намагається знайти зрозумілі пояснення в інтернеті, знаходить цікавий матеріал або блогера, який зможе пояснити та розкласти все по полицях. Але найчастіше натикається на сайт ГДЗ (або інший сайт з готовим матеріалом, який задав вчитель або викладач ЗВО для самостійного виконання).
ГДЗ (готові домашні завдання) стали популярними в 1990-х роках. Раніше випускалися в роздрукованому виді. Нині, в “епоху Інтернету”, є багато таких сайтів, на яких до сьогодні публікуються відповіді до підручників. Вони спочатку були створені не для того, щоб списувати, а щоб дитина могла розібрати приклад по діях, зрозуміти, що вона вирішує не так, де робить помилку.
Зараз учні списують не тільки вдома, але й на уроці. Багато людей скажуть, що ці сайти тільки заважають новому поколінню розвиватися. Бо діти наше майбутнє, вони повинні вдосконалювати свої знання та допомогти світу стати краще. Деякі батьки навіть не проти, щоб їхня дитина списувала, бо “моїй дитині не потрібна англійська мова (чи будь який інший предмет)”. На мою думку, це тільки виправдовування, бо батьки бачать, що дитині тяжко, а так як вони самі не вчили старанно цей предмет у дитинстві, то не можуть допомогти, та закривають на списування очі.
Але учні, які можуть легко вивчити новий матеріал тільки за допомогою книги та вчителя, вигадують собі новий спосіб заробітку. Цей заробіток полягає в тому, що не до кожного підручника є відповіді, та учні (або частіше студенти) за невелику платню виконують домашню роботу, можуть виконати багато завдань – від легких самостійних робіт до важких контрольних, курсових. Розміщують рекламу в соціальних мережах чи в Інтернеті. Підлітки натикаються на оголошення, телефонують чи пишуть, домовляються та відсилають фото завдання, яке потрібно виконати. Знову “ось як раз вчинки дітей нам і доказують, що в ГДЗ дуже багато мінусів! діти не вчаться самостійно! які мізки можуть бути в тій голові!”.
Так, звісно, це неправильно, але якщо подивитися з іншого боку, учні старших класів починають думати, як можна заробити чесним шляхом на свої потреби, в них починає формуватися доросла людина, яка вже думає, де ж заробити гроші. Діти середніх та старших класів навчаються розмовляти, домовлятися.
Можна навести ще багато подібних прикладів, де з однієї сторони мінус, але, якщо подивитися з іншого боку, можна побачити плюс. Хто б як не захищав ГДЗ, але він приносить мало позитивних результатів, бо учні звикли користуватися ним не так, як було задумано.
Потрібно підвищити відсоток сприйняття нового матеріалу, щоб зменшити потребу у використанні сайтів з готовими домашніми завданнями. Наприклад: під час карантину заклади освіти працюють дистанційно, деякі педагоги виходять на зв`язок онлайн, інші видають відео з поясненнями, параграф з книги та домашню роботу. Вчителі можуть знайти в інтернеті блогера, який добре пояснює матеріал та додатково кидати покликання в кінці дня в групу класу (або на сайт закладу), щоб учні, які не зрозуміли тему, могли подивитися відео та самостійно вивчити новий матеріал. Це одне з тисяч рішень цього питання.
Таким чином, слід шукати “золоту середину”. Поєднання самостійного пошуку інформації та отримання готового матеріалу може дати позитивний результат.
Материал подготовлен в рамках Проекта "Юн-Пресс-KV"
Фото: obrmos.ru