Що краще: дистанційне чи офлайн (нормальне) навчання?
Із самісінької весни, COVID19 заполонив увесь світ і дотепер панує над нами. Ми з вами вже спробували всі його подаруночки: дистанційне навчання, закриття усіх важливих для нас магазинів та підприємств, масочний режим, загальнонаціональний карантин та ще багато чого іншого.
Карантин, на щастя, випустив із полону й з-під домашнього арешту мільйони школярів і студентів. І Київський Палац дітей та юнацтва теж радісно відчинив свої двері для маленьких, юних і майже дорослих дітей. Палац активно готується до Дня відкритих дверей.
Материал подготовлен в рамках Проекта "Юн-Пресс-KV"
А юні журналісти, вихованці гуртків “Репортери” (керівник – Наталя Плохотнюк) і “Кореспондент друкованого та електронного видання” (керівник – Олеся Катрич) Інформаційно-творчого агентства “ЮН-ПРЕС” вирішили дізнатися у підлітків та їх батьків, якому виду навчання сьогодні віддають перевагу. Ми провели невеличке опитування людей на доволі актуальну і цікаву тему щодо дистанційного навчання, його мінусів і плюсів, та як взагалі учні та їх батьки ставляться до здобування освіти онлайн.
Виходячи із свого власного досвіду, школярі віддавали перевагу навчанню в офлайні, а не дистанційному. Хоча кілька студентів, вихованців Мистецького центру “АРТ-мікс” відділу івент-менеджменту та арт-проєктів обгрунтували плюси навчання онлайн: наприклад, більше вільного часу, комфорт або можливість навчитися працювати самостійно. Але досягти якогось результату в творчості, особливо театральній, дистанційно неможливо.
- Не можна навчитися танцювати, грати в футбол чи плавати, сидячи лише за монітором комп’ютера, – кажуть 13-річні учасниці хореографічного ансамблю “Квіти України” Іванка й Руслана, - Під час карантину у нас було кілька занять он-лайн: наші тренери показували рухи перед камерою, а ми вдома їх повторювали. Смішно й сумно! А зараз ми знову – разом! І готуватимемо танцювальні номери! – Головним мінусом онлай-навчання дівчата вважають проблеми, які виникають з технікою та зв'язком, який переривається, не кожен може вчасно підключитися до заняття тощо.
15-річні Микита й Уляна з гуртка української мови надають перевагу офлайн навчанню (живе спілкування, та енергетика колективних занять, побачення з педагогами), хоча не виключають і онлайн заняття, які економлять час.
Марія, Іванка та Катя (по 13 років) кажуть, що за весь час карантину у них було одне заняття онлайн і навіть воно було неефективно. Навчання вони хотіли б продовжувати саме в Палаці.
А 12-річний Максим вважає, що школа може бути дистанційною, а от заняття в гуртках – лише наживо!
Натомість, батьки зовсім не знаходять привілеїв у дистанційному здобуванні освіти. На їх думку, за дітьми потрібен постійний контроль, заохочення й зацікавлення. До того ж, більшість із них зазначають відсутність знань з деяких предметів, брак власного часу через роботу, тобто, саме батькам довелося перекваліфікуватися на вчителів із усіх предметів водночас!
Хоча Євгенія, 36 років, мама другокласника, каже, що її сину, який займається в ансамблі сучасної хореографії "Фламінго", було зручно танцювати перед монітором, адже "у цьому гуртку можливо все".
Чоловік, який чекав на свою дитину, впевнений, що дистанційне навчання не несе у собі користі ані для дітей, ані для батьків. Плюси дистанційного навчання, на його думку: дитина не залежить ні від школи, ні від часового обмеження, може робити домашнє завдання коли завгодно. Але мінуси такі, що батькам доводиться більше контролювати дитину.
Софія (38 років) зазначає: "Дітям дистанційне навчання вдалося складнішим, ніж звичайне, тому що моя дитина просто не хоче нічого робити (але вдома відчуває себе вільно). Все залежить від дитини, якщо вона може самодисциплінуватися, то все “Ок” з дистанційний навчанням. Мій молодший син (6 років) ходить на заняття до народного цирку "Але-ап", то він взагалі не може займатися онлайн. Коли нам дали завдання за тиждень навчитися ставати на голову, ми ледве шию не звернули без вказівок вчителя, вчилися за якимись роликами з ютюба. Це дуже незручно."
Ще одна мама каже, що коли батьки працюють, а дитина сама вдома перед комп'ютером то переваг у онлайн навчання немає. "Нам потрібно, щоб наша дитина була під наглядом якогось керівника. Для нас дистанційне навчання це нереальна "єрунда".
Тому, більшість думок було на користь навчання офлайн. До того ж, учням потрібне спілкування з однолітками та якісна подача інформації.
Усі наші респонденти відвідують різні гуртки та секції в КПДЮ. У ситуації з пандемією, більшість змушені були займатися зі своїми вчителями дистанційно. На їх думку, це нереально в онлайн режимі, адже у випадку зі спортом, танцями та цирковим мистецтвом, дитині потрібно займатися у професійних умовах.
У результаті опитування виявилося: 90% опитуваних вважають, що навчання офлайн краще ніж дистанційне; 15% більше подобається дистанційна освіта. Також під час розмови з людьми було таке запитання: " Чи є плюси у дистанційному навчанні? " 60% дітей сказали: "так", але у всіх були різні причини. Хтось інтроверт, а комусь так зручно списувати. Батьки мають іншу думку оскільки у багатьох з них були маленькі першокласники, і тому відповідь була – "ні".
І все ж таки, навчанню з відвідуванням школи, різних гуртків, клубів, секцій та живим спілкуванням учні радіють більше, ніж онлайн.
Ми теж – за це, тому бажаємо, щоб у всіх вас завжди було 36,6!
Материал подготовлен в рамках Проекта "Юн-Пресс-KV"