суббота, 25 сентября 2021 г.

Дерев’яна наука Миколи Бондарчука

Дерев’яна наука Миколи Бондарчука

“З дитинства я постійно щось вирізав звичайним складаним ножичком. І до дорослого віку навіть не здогадувався, що є інструменти для різьблення, як і сама професія – різьбяр. У людині щось закладено самою природою, і розвиток тих чи інших здібностей залежить від багатьох чинників. Не беруся це  пояснювати, у кожного своя доля,”- каже талановитий різьбяр з Рівненщини, автор скульптур в Ірпінському парку письменників Микола Бондарчук.

Матеріал створено в рамках Проекту “Юн-Пресс-KV 

Образотворчому мистецтву митець навчався у Луцькому педінституті. З 1983 року Микола Бондарчук — постійний учасник обласних, республіканських та всесоюзних виставок декоративно-прикладного мистецтва. Створив близько 200 авторських робіт, виконаних у різних видах різьблення. Серед яких - різьблені скульптури в парку Шевченка у місті Дубно, фігури Мойсея та Богдана Хмельницького у Золочеві, що на Львівщині, вирізьблені зі старих тополь, що вже відживали свій вік.

Серед робіт автора багато творів, що показують негативні сторони життя. “Має ж хтось і правду казати, – каже Микола Петрович. – Людина стає людиною тоді, коли починає боротися зі своїми, а також із суспільними вадами, гармонізуючи як свій внутрішній світ, так і суспільне життя навколо себе. В усі віки це було не просто і навіть небезпечно, однак, людство таки розвивається завдяки цьому”.

За словами автора, його роботи при нормальному догляді можуть стояти багато років. Коли вони вже повністю висихають їх покривають спеціальними  матеріалами, щоб вберегти від руйнування.

За фахом Микола Бондарчук - професійний різьбяр, який займається цією справою вже понад 24 роки, майстер і викладач різьби по дереву. Він є автором автором науково–популярного видання “Начизм”, низки краєзнавчих і мистецтвознавчих публікацій.

Подписывайтесь на новости “КиевVласть”
 

Восени минулого року мешканці Ірпіня побачили нові творіння автора, талантом якого були вражені після представлення його роботи у парку “Покровський” – ангела з дитиною на руках заввишки три з половиною метри. Тепер дітищами різьбяра прикрасили парк письменників в Ірпені. Це “семеро діток” для алеї молодих дарувань (так жартома назвали її самі письменники).

Скульптура “Письменник і вічність” присвячена майстрам слова. Скульптура виконана з деревини тополі висотою 280 см і діаметром 120 см. Це збірний образ письменника-мислителя, що йде крізь час і простір, несучи у книгах слово. Розгорнутий сувій пергаменту з початковими буквами слов’янської азбуки, огортаючи фігуру мислителя, ніби губиться у просторі космосу, в якому виростають нові світи.

Вже на основі цифрових технологій символічно показано час, плинність неповторних явищ, від писаного слова до сучасного, оцифрованого.

Фото: OLX

Скульптурна композиція наповнена символікою. Внизу лежать різьблені жорна часу, як каже народне прислів’я: “Божі жорна мелють повільно, але невблаганно”.

Кожен мистецький твір проходить випробовування часом. Зірка - символ неба, висоти, провідна зоря у темноті ночі, незнання. Перо і олівець – це ті чарівні палички, за допомогою яких вибудовують нові світи. Книги - символ знань, масове друкування книг стимулювало розвиток в усіх сферах людської діяльності.

Обличчя мислителя в задумі, ледь прикриті повіки очей, легка складка на лобі, прямі зрізи стамески чергуються шліфованою поверхнею. Рівновага між деталізацією та узагальненням сприймаються, як гармонійне завершення композиції.

Хлопчик у костюмі” ніби заховався під книгою, внизу напис:“Дай, Боже, розуму”. Знайома картина кожному школяру, який мріє, що одного дня знання з усіх на світі книжок самі перемістяться йому в голову.

Ось, уся в хмаринках, стоїть “Мрійниця”. Ноги на земній кулі, а думками десь у стратосфері, спершись ліктями на хмаринку, про щось замріялась. Цікаво, про що вона мріє? Можливо, Ірпінь, це таке місто, де добре мріється серед запашних лугів і лісових гущавин? Бо хіба може бути поет чи письменник без власних мрій, адже це мрійники і мислителі рухають цей світ, змінюють і поліпшують його.

Підпис з тильної сторони скульптури свідчить, що “Хлопчик в штанях і футболці”, спершись ліктем на книги, чекає на свою музу. Раптові, осяйні, мов блискавка серед ночі, приходять ідеї, рішення, слова. Ніби відкривається вікно у всесвіт. І тоді, лише встигай записувати. Часто у поетів такими музами були кохані жінки, що надихали їх на творчість.

Мабуть, не буває таких письменників, котрі б не мріяли про славу. В Давньому Римі поета урочисто увінчували лавровим вінком. Ми бачимо “Босого хлопчика”, зі складеними на грудях руками і гордо піднятою головою, увінчаною лавровим вінком.

Слава може прийти не тоді, коли людина вже багата, модно одягнута, з легким черевцем чи сивою бородою. Але, і в ранньому віці, коли немає за що і черевики купити. В усі віки доля не завжди балувала поетів і письменників, і не в кожного був свій меценат. І рання слава, інколи, ставала вбивчою. Пізнавши радість визнання, митець боїться втратити своїх прихильників і в “довгожданні” втрачає себе.

Муки творчості”. Юнак бродить по кімнаті. Під ногами - купа списаного,зіжмаканого паперу. Сорочка вибилась із штанів, в одній руці - гусяче перо, іншою хлопець схопився за голову. Обличчя напружене, очі дивляться вгору, шукаючи рішення.

Муки творчості відомі всім поетам і письменникам. Робота над літературним твором починається з мрій, продовжується у муках творчості і закінчується поширенням видання. Хіба можна передати словами той стан душі, коли вистраждане тобою, викохане слово видрукуване у книжці, що пахне ще свіжою друкарською фарбою? Могутня хвиля теплих емоцій заливає доверху, мов перше кохання.

Останній експонат колекції - “Поет в костюмі”, розхристаний, з розпатланим волоссям, одна рука в кишені, ноги злегка розставлені, впевнений і гордий, стоїть перед мікрофоном і запалює серця своїм словом.

Сім композицій, сім дітищ, народжених уявою їхнього творця. Здається, що ці семеро дітей знають більше, ніж кожен дорослий. Про що вони думають, що приховують? Можливо, хочуть розповісти щось відвідувачам парку, змусити переосмислити сенс буття.

Фото: ОГО

Матеріал створено в рамках Проекту “Юн-Пресс-KV

KиевVласть

Валерія Самошина

Теги: скульптура, дерево, творчество, Микола Бондарчук, поделки

суббота, 25 сентября 2021 г.
16:04
Жители Святошинского района обеспокоены скоплением наркозависимых у аптек сети “Фармация"
15:05
80% тепловых сетей требуют ремонта - “Киевтеплоэнерго” (видео)
14:04
Сегодня, 25 сентября, возможно ограничение работы трех центральных станций метро из-за футбола
13:03
“Киевзеленстрой” пригласил жителей столицы присоединиться к осенней высадке деревьев
12:02
За останню добу на коронавірус захворіли 290 жителів Київщини
11:01
Сегодня, 25 сентября, в столице работают мобильные пункты приема старой бытовой техники (адреса)
10:04
Столичные фискалы ликвидировали межрегиональный “конвертцентр” с оборотом более 1,5 млрд гривен (фото)
09:01
В Украине за сутки вакцинировано от COVID-19 около 160 тысяч человек
07:15
Сегодня, 25 сентября, ярмарки пройдут во всех десяти районах Киева (адреса)
07:00
Погода в Киеве и Киевской области: 25 сентября 2021 года
пятница, 24 сентября 2021 г.
20:45
Планові відключення електроенергії в Київській області 25 вересня 2021 року (повний список населених пунктів)
20:23
Завтра, 25 сентября, ярмарки изменят движение ряда маршрутов столичного общественного транспорта (схемы)
20:05
С территории около столичного рынка “Юность” за день вывезли более 20 грузовиков с демонтированными МАФами
19:44
Причиной замора рыбы на Киевщине стало зарыбление без научно-биологического обоснования, - Киевский рыбоохранный патруль
19:26
Полицейские установили личность водителя, сбившего насмерть двух человек на Киевщине
19:01
В “Борисполе” пограничники предотвратили перемещение через границу 85 девайсов Apple под видом мусора (фото, видео)
Календарь событий
Защитники культурного наследия Киева не смогут повлиять на реконструкцию усадьбы на Антоновича
24 сентября 2021 г. 12:00
Защитники культурного наследия Киева не смогут повлиять на реконструкцию усадьбы на Антоновича
ООО “Контур Девелопмент” из орбиты небезызвестных братьев Дмитрия и Леонида Крючковых (на коллаже слева и справа) смогло через суд добиться разрешения на реконструкцию здания конца XIX столетия по ул. Антоновича, 7-А без согласования с органами охраны культурного наследия. Недавно Окружной административный суд Киева (ОАСК) отменил пять соответствующих положений градостроительных условий и ограничений (ГУО). Также эта компания смогла убедить служителей Фемиды в том, что она имеет право не придерживаться требований высотности, которые ограничивают высоту объекта после реконструкции 9 этажами. Ситуацию, вероятно, все еще может изменить Департамент градостроительства и архитектуры Киевской горгосадминистрации (КГГА), обжаловав судебный вердикт в апелляционной инстанции.