п'ятниця, 19 квітня 2024 г.

От мэра Киева открыто потребовали публичной и эффективной работы

От мэра Киева открыто потребовали публичной и эффективной работы

Известные эксперты и общественные деятели написали Виталию Кличко открытое письмо. Они призвали мэра столицы учесть мнение общественности при формировании городских бюджетных программ на 2015 год, перестать прятать от граждан результаты финансово-хозяйственной деятельности коммунальных предприятий, и запустить эффективные механизмы, способные существенно снизить коррупционные риски.

Подписывайтесь на новости “КиевVласть” в Facebook 

 

ВІДКРИТЕ ЗВЕРНЕННЯ

до міського голови Києва Віталія Кличка

з приводу забезпечення дієвої участі громадськості

в обговоренні бюджету Києва на 2015 рік

 

Підтримуючи ініціативу міського голови Києва Віталія Кличка щодо початку обговорення бюджету Києва на 2015 рік,

  • користуючись правом територіальної громади на участь в бюджетному процесі,

  • прагнучи забезпечити дієвий громадський контроль за виконанням та формуванням бюджету Києва,

  • зважаючи на необхідність попередження втрат доходів бюджету через неефективну та нерезультативну бюджетну політику,

  • вважаючи за необхідне протидіяти численним корупційним ризикам в роботі комунальних підприємств та бюджетних організацій,

  • визнаючи важливість формування реалістичних показників доходів міського бюджету та оптимізації витратної частини бюджету,

  • усвідомлюючи необхідність співпраці влади та громадськості при формуванні та реалізації бюджетної політики на місцевому рівні,

звертаємося до голови міста Києва Віталія Кличка

з приводу призначення проведення публічних громадських обговорень міських бюджетних програм та вжиття дієвих заходів щодо попередження корупційних ризиків, підвищення прозорості, відкритості та підзвітності бюджетної політика на місцевому рівні, а саме:

1.  Провести обговорення Програми використання та охорони земель міста Києва на 2011-2015 роки за участю Департаменту земельних ресурсів КМДА та профільних комісій міської ради (в тому числі бюджетної комісії) не пізніше ніж  5 листопада 2014 року.

Метою обговорення є визначення проблем, пов’язаних із систематичною практикою невиконання показників надходження плати за землю в цілому та орендної плати зокрема, та відповідного перегляду показників результативності та ефективності роботи Департаменту земельних ресурсів КМДА. Таке обговорення дасть змогу сформувати обґрунтовані прогнозовані показники надходжень плати за землю в цілому та орендної плати зокрема, а також надходжень від пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пунктув проекті бюджету Києва на 2015 рік.

Експерти Фундації “Відкрите суспільство” готові сприяти в організації цього обговорення та надати відповідні оцінки й пропозиції щодо прискорення оформлення договірних відносин та перегляду договорів із землекористувачами, скасування рішень по неоформлених землевідведеннях, вдосконалення проведення земельних аукціонів, визначити чіткі  перспективи збільшення надходжень від пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту та стягнення заборгованості по надходженнях по цій статті доходів  тощо.

2. У  зв’язку із неоднозначною реакцією громадськості на Генплан-2025 та й оприлюднені громадськими експертами виявлені неузгодженості щодо функціональних  призначень окремих територій у Генплані-2020 та Генплані- 2025, а  також враховуючи важливість заслуховування різних заінтересованих сторін пропонуємо не пізніше ніж 15 листопада 2014 року провести громадське обговорення цільових програм “Розробка схем та проектних рішень масового застосування” та  “Керівництво і управління у сфері містобудування та архітектури в місті Києві” та проекту Генплану Києва до 2025 р. та плану земельно-господарського устрою за участю громадськості та профільних комісій міської ради (у тому числі бюджетної комісії).

Експерти Фундації “Відкрите суспільство” разом із профільними експертами та представниками громадськості готові сприяти в організації цього обговорення та надати відповідні оцінки та пропозиції.

 

3. Розвиток міста Києва потребує визначення меж із Київською областю в інтересах соціально-економічного розвитку цих територій та відповідного наповнення бюджетів. Пропонуємо в термін до 20 листопада 2014 року провести обговорення в Київській міській раді “Меморандуму” між Києвом та областю і вирішити питання межі, розміщення об’єктів ЖКГ, промисловості та громадського обслуговування.

До участі в заході пропонуємо запросити експертів, що не брали участі в розробці генпланів Києва та прилеглих територій, не отримували замовлень та грошей від попередньої влади та відповідно не обтяжені власними бізнес-інтересам. Пропонуємо винести на розгляд міськради питання погодження генеральних планів та проектів землеустрою прилеглих до Києва  населених пунктів (дев’яти районів області).

Експерти Фундації “Відкрите суспільство” разом із профільними експертами та представниками громадськості  готові сприяти в організації цього обговорення та надати відповідні оцінки та пропозиції.

4. Розмістити у відкритому доступі на веб-сторінці КМДА перелік, розміри та адреси всіх комунальних площ, які орендуються та/або здаються в оренду із зазначенням вільних площ та умов їх оренди та продажу. Пропонуємо передбачити кошти в бюджеті Києва-2015 на створення відкритої єдиної електронної бази комунального майна Києва, що продається або здається в оренду. Це дасть змогу підвищити ефективність використання комунального майна та значно збільшити надходження до міського бюджету (за передніми експертними оцінками, додатковий дохід може скласти майже 1 млрд грн).

5. Розмістити на офіційній веб-сторінці КМДА вичерпний перелік усіх комунальних підприємств м. Києва тапоказників ефективності й результативності їх робити, витрат із міського бюджету на їх утримання та сплачених до міського бюджету податків (зокрема, податку на прибуток, податку на доходи фізичних осіб тощо).

Розмістити у відкритому доступі на офіційній веб-сторінці КМДА детальні результати перевірки роботи кожного із 38 комунальних підприємств із зазначенням суми та причин збитків по кожному з них, про які було публічно проінформовано керівництвом КМДА.

Пропонуємо в термін до 25 листопада 2014 року провести обговорення за участю громадськості заходів із підвищення ефективності та результативності роботи провідних комунальних підприємств міста з акцентом на діяльності тих підприємств, стосовно яких громадські активісти та експерти повідомляли та оприлюднювали інформацію про корупційні ризики та втрати (серед них варто окремо відзначити КП “Київський метрополітен”, КП “Київводоканал”, КП “Київзеленбуд”, КП “Київпастранс”, КП “Київпарктранссервіс” тощо).

6. Розпочати розробку нової міської цільової антикорупційної програми в м. Києві силами аналітичних центрів і громадських організацій у співпраці з КМДА.

Фундація “Відкрите суспільство” на підставі напрацювань у сфері моніторингу антикорупційних програм на місцевому рівні (зокрема, на обласному та міському рівнях в 2012-2013 рр.), типових  корупційних ризиків та втрат міського бюджету від них, разом із профільними експертами та представниками громадськості,  готова  сприяти в розробці даної цільової програми.

7. У зв’язку із системним невиконанням показників надходжень до міського бюджету від оренди землі повторно звертаємося з приводу важливості оприлюднення списків юридичних і фізичних осіб із зазначенням адрес земельних ділянок, які відмовляються укладати договори про оренду землі з Київською міською радою (і, відповідно,  не сплачують 3-12% від її нормативної грошової оцінки до бюджету), водночас забезпечення цим особам можливості публічного спростування поширеної інформації чи надання пояснень безпосередньо в момент і в місці її оприлюднення.

 

8. У зв’язку з публічним оприлюдненням інформації про подання керівництвом міськради до прокуратури справ на 132-х боржників по сплаті пайових внесків на розвиток інфраструктури на суму 736 млн грн просимо оприлюднити назви боржників, адреси земельних ділянок і об’єктів та суму заборгованості по кожному з них на офіційній веб-сторінці КМДА та міської ради із зазначенням відповідного посилання.  

Просимо оприлюднити списки юридичних осіб, які звільнені від сплати пайових внесків у 2014  році, із зазначенням сум, які недоотримає міський бюджет від таких рішень, адрес та розмірів об’єктів та підстав для такого звільнення.

 

9. Забезпечити впровадження Рішення Київради № 89/9146 від 28 лютого 2013 року щодо застосування ст. 288 Податкового кодексу про укладання договорів оренди із власниками земельних ділянок та інформування громадськості щодо вжитих заходів.

Звернення підписали:

Леся Шевченко, президент Фундації “Відкрите суспільство”, головний експерт Реанімаційного пакету реформ–Київ

Іван Сікора, директор Фундації “Відкрите суспільство”, експерт  з питань бюджетної та антикорупційної політики

Ігор Луценко, депутат Київської міської ради, член ВО "Батьківщина"

Тетяна Бойко, Громадянська мережа Опора

Віктор Глеба, експерт у галузі регіонального розвитку та містобудування, кандидат наук з  державного управління, дійсний член Української академії архітектури

Андрій Скіпальський, Голова правління, Центр громадянського представництва "Життя"

Ігор Шевляков, директор програм, Український інститут публічної політики

Іван Лукеря, Український незалежний центр політичних досліджень (УНЦПД)

Альбіна Паренюк, президент благодійної організації “Благодійний фонд “Дари навчання”, менеджер групи “Освіта” Реанімаційного пакету реформ

Роман Куйбіда, член територіальної громади Києва

Леся Чміль, підриємець, РПР-Киів

 

КиевVласть

Теги: кличко, бюджет киева, открытое письмо, обсуждения, фундация открытое общество

середа, 17 квітня 2024 г.
18:19
УВАГА!!! КиївВлада переїхала на новий домен
п'ятниця, 12 квітня 2024 г.
20:56
“Українська команда” передала велику партію дронів-літаків легендарному батальйону “Ахіллес”, - Палатний
20:51
Ексміністр оборони Резніков став директором безпекових і оборонних програм в ГО “Український інститут майбутнього”
20:45
Начальник КОВА Руслан Кравченко у Чернівцях взяв участь у Конгресі місцевих та регіональних влад при Президентові України
20:34
На київській ТЕЦ-5 встановлять додаткові генератори
20:20
В Україну повернули тіла 99 полеглих захисників
20:02
У Києві з суботи відновлює роботу автобус № 7 (схема)
19:54
На Бахмутському та Новопавлівському напрямках відбито понад 40 атак, загалом на фронті 81 боєзіткнення, - Генштаб ЗСУ
19:43
Представники громадськості вимагають припинити переслідування антикорупційних активістів та журналістів-розслідувачів
19:31
Відзавтра, 13 квітня, столичний автобус № 35 подовжить свій маршрут до вулиці Гліба Бабіча (схема)
19:13
“Укренерго” організувала для ветеранів війни програму навчання та працевлаштування “Разом”
19:01
На Броварщині витратять 1,86 млн гривень на облаштування дитмайданчиків
18:49
На вулиці Богатирській у Києві до 21 квітня обмужать рух транспорту (схема)
18:36
У Броварах з'явився новий патріотичний стінопис “Обіймаю тебе, моя Україно!”
18:17
Столична влада зупинила проведення аукціону з надання в оренду Житнього ринку
18:04
У реєстрі зниклих безвісти наразі налічується понад 2 тисяч дітей
Календар подій
Підтримка армії та більше коштів на “цивільні” напрямки: Київрада внесла зміни до бюджету-2024 і Програми соцекономрозвитку
12 квітня 2024 г. 15:00
Підтримка армії та більше коштів на “цивільні” напрямки: Київрада внесла зміни до бюджету-2024 і Програми соцекономрозвитку
Столична міськрада 11 квітня 2024 року внесла чергові зміни до бюджету Києва на 2024 рік, а також відкоригувала нову Програму економічного та соціального розвитку (ПЕСР), яка розрахована на 2024-2026 роки. Точний перелік всіх коригувань буде доступний після публікації цих документіві, адже депутати і чиновники погодили внесення до відповідних проєктів рішень численних правок безпосередньо перед їх розглядом в сесійній залі. Між тим, відомо, що дохідну частину бюджету було збільшено до 75,2 млрд гривень, видаткову – до 92,5 млрд гривень. Відповідно, додаткові 995 млн гривень планується витратити по програмі “Захисник Києва”, 79,9 млн – на обладнання опорних пунктів в межах столиці, 459,3 млн гривень – на різні соціальні виплати військовослужбовцям, 30 млн гривень – напряму нададуть Міністерству оборони України в якості субвенції тощо. Не обійшлося і без збільшення витрат на “цивільні” напрямки – ще 89,4 млн було виділено на ремонтні роботи на дорогах, 50,8 млн – на реконструкцію ліфтового обладнання в багатоповерхівках і т.д. Була відповідно відкорегована і нова Програму економічного та соціального розвитку (ПЕСР), яка розрахована на 2024-2026 роки. 
Бюджет Києва дуже скромно поповнився за рахунок оренди та приватизації комунального майна у 2023 році
10 квітня 2024 г. 09:00
Бюджет Києва дуже скромно поповнився за рахунок оренди та приватизації комунального майна у 2023 році
У 2023 році столична влада продемонструвала одні з найгірших результатів наповнення бюджету за рахунок оренди і приватизації комунального майна за останні роки. Як стало відомо, від такої оренди до міської скарбниці надійшло 33,9 млн гривень, що більш ніж в половину менше планових показників, а від продажу комунальної нерухомості – 81,9 млн гривень (плюс ще 18.9 млн гривень, які були перераховані у 2024 році), що набагато менше ніж у попередні роки. Судячи з усього, причиною таких скромних надходжень до міського бюджету є і повномасштабна війна, яка знизила бізнес-активність у столиці, і систематичні порушення процедур і законодавства з боку профільних чиновників КМДА, які кожного року обходяться киянам у десятки мільйонів гривень.