четвер, 18 липня 2024 г.
Як народжувався законопроєкт про фейковий захист інвесторів в нерухомість

Як народжувався законопроєкт про фейковий захист інвесторів в нерухомість

Георгій Могильний

експерт з аналізу конфліктних забудов

Вчора ВР в першому читанні 322 (!) голосами підтримала законопроєкт 5091, який його автори, на кшталт Олени Шуляк, подають, як захист інвесторів у будівництво житла.

Я свого часу писав статтю із досить детальним аналізом, чому захист інвесторів цим законопроєктом – це фейк, бо законопроєкт інвесторів не захищає, проте ще більше розв'язує руки недобропорядним забудовникам (посилання на статтю в кінці цього допису).

Подписывайтесь на новости “КиевVласть”
 

Серед принципових недоліків законопроєкту нагадаю лише два, що необхідні для подальшої моєї розповіді.

1. Законопроєкт прямо не забороняє продаж по будь-яким іншим схемам, крім жорстко врегульованої законом. А приватним особам дозволено все, що прямо не заборонено.

2) Законопроєкт не встановлює мінімальний розмір так званої "гарантійної частки" площ, продаж яких заборонений до завершення будівництва, а перекладає це питання на Кабмін. Реально потрібно для Києва десь 30%, а в регіонах ще більше, а наразі торги йдуть навколо 10% і тому ВР взагалі вирішило зняти з себе відповідальність.

Подписывайтесь на новости “КиевVласть” в Телеграм

А тепер я розповім маловідому, але дуже показову історію, про те, як народжувався цей законопроєкт, і в процесі народження захист інвесторів поступово став фейковим.

На першому скріншоті – авторський колектив першої редакції цього законопроєкту, зареєстрований ВР під номером 7084 ще в минулому скликанні ВР у вересні 2017 року.

Серед авторів: Олексій Гончарук, Альона Бабак, Денис Малюська (тоді у ВР ще навіть не знали, як його фамілію треба писати) та Олена Шуляк.

І цей законопроєкт було автоматично відкликано у перший день ВР IX скликання.

В цей самий день, 29 серпня 2019 року, ці люди стали:

- прем'єр-міністром;

- міністром регіонбуду;

- міністром юстиції;

- заступником голови фракції Слуга Народу.

Якби цей зоряний склад авторів мав бодай найменше бажання захистити інвесторів, вже 29.08.2019 законопроєкт був би знову зареєстрований Оленою Шуляк, що гарантувало прийняття в режимі "шаленого принтера" ще осінню 2019 року. До речі, Шуляк так робила з деякими іншими законопроєктами попереднього скликання, співавтором яких являлася.

Чому цього не зробили? "через “незручність” документа для забудовників". Якщо що, це я Олену Шуляк процитував. Посилання на її власну статтю із цим твердженням.

Старий 7084 за своїм підходом аналогічний нинішньому 5091, але він мав дві принципові відмінності.

Законопроект 7084:

1) прямо забороняв продаж по будь-яким іншим схемам, крім жорстко врегульованим законом;

2) встановлював "гарантійну частку" в розмірі 25% при наявності страхування строків будівництва і 28% при відсутності страхування.

Тобто, Законопроєкт 7084 був позбавлений двох основних недоліків 5091. Але це пішло у смітник, бо для забудовників такий законопроєкт незручний...

Реінкарнація відбулася після падіння пірамід Укрбуду та Аркади.

Доопрацьований Оленою Шуляк законопроєкт оприлюднюється для обговорення на сайті Мінрегіону 5 жовтня 2020 року. Цей проєкт:

1) прямо забороняв продаж по будь-яким іншим схемам, крім жорстко врегульованим законом, так саме, як попередній законопроект 7084;

2) але гарантійна частка площі вже зменшена у понад два рази – до 10 (13) відсотків в залежності від наявності (відсутності) страхування відповідальності забудовника по строках будівництва.

Проте, до реєстрації у ВР в лютому 2021 року доходить Законопроєкт 5091 від тої самої Олени Шуляк, що вже не забороняє забудовникам вигадувати будь-які нові методи залучення коштів приватних інвесторів, вимоги до яких жорстко не врегульовані законодавством, а мінімальний розмір гарантійної частки Законом вже не планується встановлювати взагалі, передавши це вкрай важливе питання Кабміну.

Як бачите пані Олена дуже чудово розуміє важливість прямих заборон на використання неврегульованих схем, і необхідний розмір гарантійної частки в 2017 році вона також добре розуміла, щоб ця частка була не фікцією, а бодай якоюсь гарантією можливості добудови в разі проблем з забудовником.

Але якщо робити все правильно, то забудовникам буде незручно, а робити незручно забудовникам – це не для служки будівельної мафії.

Ну і в завершення допису, раджу прочитати стенограму виступу лицемірної Олени Шуляк під час презентації законопроекту 5091 перед голосуванням (скріншот додаю). Посилання на стенограму.

P.S. Посилання на мою статтю із аналізом 5091: https://zn.ua/.../promy.../ihri-budivelnikh-prestoliv-2.html

Георгій Могильний, експерт з аналізу конфліктних забудов

КиевVласть

Теги: строительство, Елена Шуляк, защита инвесторов, законопроект 5091, законопроект 7084, разбор законопроекта

середа, 17 квітня 2024 г.
18:19
УВАГА!!! КиївВлада переїхала на новий домен
п'ятниця, 12 квітня 2024 г.
20:56
“Українська команда” передала велику партію дронів-літаків легендарному батальйону “Ахіллес”, - Палатний
20:51
Ексміністр оборони Резніков став директором безпекових і оборонних програм в ГО “Український інститут майбутнього”
20:45
Начальник КОВА Руслан Кравченко у Чернівцях взяв участь у Конгресі місцевих та регіональних влад при Президентові України
20:34
На київській ТЕЦ-5 встановлять додаткові генератори
20:20
В Україну повернули тіла 99 полеглих захисників
20:02
У Києві з суботи відновлює роботу автобус № 7 (схема)
19:54
На Бахмутському та Новопавлівському напрямках відбито понад 40 атак, загалом на фронті 81 боєзіткнення, - Генштаб ЗСУ
19:43
Представники громадськості вимагають припинити переслідування антикорупційних активістів та журналістів-розслідувачів
19:31
Відзавтра, 13 квітня, столичний автобус № 35 подовжить свій маршрут до вулиці Гліба Бабіча (схема)
19:13
“Укренерго” організувала для ветеранів війни програму навчання та працевлаштування “Разом”
19:01
На Броварщині витратять 1,86 млн гривень на облаштування дитмайданчиків
18:49
На вулиці Богатирській у Києві до 21 квітня обмужать рух транспорту (схема)
18:36
У Броварах з'явився новий патріотичний стінопис “Обіймаю тебе, моя Україно!”
18:17
Столична влада зупинила проведення аукціону з надання в оренду Житнього ринку
18:04
У реєстрі зниклих безвісти наразі налічується понад 2 тисяч дітей
Календар подій
Підтримка армії та більше коштів на “цивільні” напрямки: Київрада внесла зміни до бюджету-2024 і Програми соцекономрозвитку
12 квітня 2024 г. 15:00
Підтримка армії та більше коштів на “цивільні” напрямки: Київрада внесла зміни до бюджету-2024 і Програми соцекономрозвитку
Столична міськрада 11 квітня 2024 року внесла чергові зміни до бюджету Києва на 2024 рік, а також відкоригувала нову Програму економічного та соціального розвитку (ПЕСР), яка розрахована на 2024-2026 роки. Точний перелік всіх коригувань буде доступний після публікації цих документіві, адже депутати і чиновники погодили внесення до відповідних проєктів рішень численних правок безпосередньо перед їх розглядом в сесійній залі. Між тим, відомо, що дохідну частину бюджету було збільшено до 75,2 млрд гривень, видаткову – до 92,5 млрд гривень. Відповідно, додаткові 995 млн гривень планується витратити по програмі “Захисник Києва”, 79,9 млн – на обладнання опорних пунктів в межах столиці, 459,3 млн гривень – на різні соціальні виплати військовослужбовцям, 30 млн гривень – напряму нададуть Міністерству оборони України в якості субвенції тощо. Не обійшлося і без збільшення витрат на “цивільні” напрямки – ще 89,4 млн було виділено на ремонтні роботи на дорогах, 50,8 млн – на реконструкцію ліфтового обладнання в багатоповерхівках і т.д. Була відповідно відкорегована і нова Програму економічного та соціального розвитку (ПЕСР), яка розрахована на 2024-2026 роки. 
Бюджет Києва дуже скромно поповнився за рахунок оренди та приватизації комунального майна у 2023 році
10 квітня 2024 г. 09:00
Бюджет Києва дуже скромно поповнився за рахунок оренди та приватизації комунального майна у 2023 році
У 2023 році столична влада продемонструвала одні з найгірших результатів наповнення бюджету за рахунок оренди і приватизації комунального майна за останні роки. Як стало відомо, від такої оренди до міської скарбниці надійшло 33,9 млн гривень, що більш ніж в половину менше планових показників, а від продажу комунальної нерухомості – 81,9 млн гривень (плюс ще 18.9 млн гривень, які були перераховані у 2024 році), що набагато менше ніж у попередні роки. Судячи з усього, причиною таких скромних надходжень до міського бюджету є і повномасштабна війна, яка знизила бізнес-активність у столиці, і систематичні порушення процедур і законодавства з боку профільних чиновників КМДА, які кожного року обходяться киянам у десятки мільйонів гривень.