п'ятниця, 19 квітня 2024 г.
Як Київоблрада познущалася над процедурою таємного голосування

Як Київоблрада познущалася над процедурою таємного голосування

Любов Гребелюк

Адвокат, керівник юридичного відділу Київської обласної організації політичної партії "За майбутнє"

Напередодні судового засідання у справі про оскарження обрання голови Київської обласної ради нагадаю, як Слуги народу, Батьківщина, ОПЖЗ захоплювали посаду голови, не нехтуючи при цьому будь-якими засобами.

Контролювати волевиявлення трьох фракцій непросто, тому їх керівники довго не думаючи, примусили всіх своїх депутатів показувати на весь сесійний зал кожен бюлетень, щоб випадково хтось "не помилився" у волевиявленні за кандидатуру голови Київської обласної ради. Це при тому, що закон вимагає проводити процедуру обрання голови лише таємно.

Зараз Київська обласна рада у своєму відзиві на позовну заяву пише, що це абсолютно правильна процедура таємного голосування, при якій кожен депутат демонструє своє голосування всім присутнім. Тут, звичайно, їх по-іншому не примусиш сказати, бо крісло голови Київської обласної ради зручне та комфортне.

Подписывайтесь на новости “КиевVласть”
 

Але для громади поясню, що таке таємниця голосування. Хоча після нещодавніх місцевих виборів кожен виборець міг побачити, як відбувається таємне голосування і що за демонстрацію бюлетеня можна було притягти до відповідальності, зокрема, кримінальної.

Таємне голосування — вид голосування, при якому учасники голосують анонімно. Важливим критерієм таємного голосування є виключення контролю за волевиявленням голосуючого.

Таємне голосування надає можливість кожному депутату ради особисто та без жодного стороннього впливу віддати свій голос. Гарантія таємного голосування у даному випадку унеможливлює тиск на депутата ради, що надає йому можливість здійснити своє волевиявлення відповідно до реально існуючої потреби та внутрішнього переконання.

Подписывайтесь на новости “КиевVласть” в Телеграм

Депутат після одержання бюлетеня для таємного голосування має ввійти до кабіни голосування та опустити заповнений бюлетень таємно у скриньку, щоб залишити своє волевиявлення в таємниці.

Таємне голосування є одним з основних конституційних принципів виборчої системи та є гарантією вільного волевиявлення.

Принцип таємного голосування належить до загальновизнаних принципів виборчого права.

Він закріплений у статті 25 Міжнародного пакту про громадянські і політичні права і статті 3 Першого протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, статті 3 Європейської Хартії місцевого самоврядування.

Кодекс належної практики у виборчих справах Венеційської комісії, прийнятий у 2002 році, відносить таємне голосування до п’яти основоположних принципів європейського виборчого доробку. Кодекс належної практики стверджує, таємність голосування призначена захистити виборця від всякого тиску, який може бути наслідком чужого знання про вибір виборця.

Стаття 21 Загальної Декларації прав людини встановлює, що вибори необхідно проводити шляхом таємного голосування, або у іншій формі, яка забезпечує вільне голосування.

Стаття 7.4 Документу Копенгагенської наради Конференції щодо людського виміру НБСЄ встановлює, що усі держави-учасники зобов`язуються, що голосування проводитиметься таємно або буде застосована інша форма вільного волевиявлення.

Пункт 5 розділу 4 Декларації “Про критерії вільних і справедливих виборів” від 26 серпня 1994 року передбачає, що держави повинні вживати усіх необхідних заходів для забезпечення принципу таємного голосування, щоб виборці мали можливість вільного голосування, без страху та не боячись залякування та переслідувань за результатами такого голосування.

Конвенцією “Про стандарти демократичних виборів, виборчих прав та свобод у державах учасниках Співдружності Незалежних Держав” від 7 жовтня 2002 року встановлено, що дотримання принципу таємного голосування означає неможливість здійснення контролю за волевиявленням виборця та забезпечення рівних умов для вільного вибору.

З наведених положень міжнародних правових актів видно, що процедура таємного голосування є найбільш демократичною процедурою яка забезпечує можливість вільного волевиявлення та голосування без будь-якого тиску, страху залякування та переслідувань за результатами такого волевиявлення та голосування.

Відтак, саме вільне волевиявлення без будь-яких побоювань щодо подальшого впливу результатів такого волевиявлення (голосування) є базовим принципом (передумовою) правової природи таких взаємовідносин.

Якщо застосувати аналогію закону до таємного обрання голови обласної ради, то відповідно до статті 16 Виборчого кодексу України голосування на виборах в Україні є таємним. Контроль за змістом волевиявлення виборців, встановлення або розголошення змісту волевиявлення конкретного виборця будь-яким чином забороняється.

Членам виборчих комісій, офіційним спостерігачам, представникам засобів масової інформації, іншим особам забороняється вчиняти будь-які дії чи розголошувати відомості, які дають можливість встановити зміст волевиявлення конкретного виборця.

Тобто, законодавець чітко встановив, що в Україні заборонено контроль над змістом волевиявлення та його розголошення.

Проте, фракції від Слуги народу, Батьківщина, ОПЖЗ щоб максимально гарантувати обрання свого голови зробила все для того, щоб порушити процедуру таємного голосування під час виборів голови Київської обласної ради 27.11.2020.

П.с. Для певних депутатів, фракцій Кам’янець -Подільської міської ради також може бути цікавим. Щоб у гонитві за посадою секретаря ради випадково не порушити закон.

Любов Гребелюк, адвокат, керівник юридичного відділу Київської обласної організації політичної партії "За майбутнє"

КиевVласть

Теги: новости киевщины, киевоблсовет, голосование, київоблрада, голосування, глава киевоблсовета

середа, 17 квітня 2024 г.
18:19
УВАГА!!! КиївВлада переїхала на новий домен
п'ятниця, 12 квітня 2024 г.
20:56
“Українська команда” передала велику партію дронів-літаків легендарному батальйону “Ахіллес”, - Палатний
20:51
Ексміністр оборони Резніков став директором безпекових і оборонних програм в ГО “Український інститут майбутнього”
20:45
Начальник КОВА Руслан Кравченко у Чернівцях взяв участь у Конгресі місцевих та регіональних влад при Президентові України
20:34
На київській ТЕЦ-5 встановлять додаткові генератори
20:20
В Україну повернули тіла 99 полеглих захисників
20:02
У Києві з суботи відновлює роботу автобус № 7 (схема)
19:54
На Бахмутському та Новопавлівському напрямках відбито понад 40 атак, загалом на фронті 81 боєзіткнення, - Генштаб ЗСУ
19:43
Представники громадськості вимагають припинити переслідування антикорупційних активістів та журналістів-розслідувачів
19:31
Відзавтра, 13 квітня, столичний автобус № 35 подовжить свій маршрут до вулиці Гліба Бабіча (схема)
19:13
“Укренерго” організувала для ветеранів війни програму навчання та працевлаштування “Разом”
19:01
На Броварщині витратять 1,86 млн гривень на облаштування дитмайданчиків
18:49
На вулиці Богатирській у Києві до 21 квітня обмужать рух транспорту (схема)
18:36
У Броварах з'явився новий патріотичний стінопис “Обіймаю тебе, моя Україно!”
18:17
Столична влада зупинила проведення аукціону з надання в оренду Житнього ринку
18:04
У реєстрі зниклих безвісти наразі налічується понад 2 тисяч дітей
Календар подій
Підтримка армії та більше коштів на “цивільні” напрямки: Київрада внесла зміни до бюджету-2024 і Програми соцекономрозвитку
12 квітня 2024 г. 15:00
Підтримка армії та більше коштів на “цивільні” напрямки: Київрада внесла зміни до бюджету-2024 і Програми соцекономрозвитку
Столична міськрада 11 квітня 2024 року внесла чергові зміни до бюджету Києва на 2024 рік, а також відкоригувала нову Програму економічного та соціального розвитку (ПЕСР), яка розрахована на 2024-2026 роки. Точний перелік всіх коригувань буде доступний після публікації цих документіві, адже депутати і чиновники погодили внесення до відповідних проєктів рішень численних правок безпосередньо перед їх розглядом в сесійній залі. Між тим, відомо, що дохідну частину бюджету було збільшено до 75,2 млрд гривень, видаткову – до 92,5 млрд гривень. Відповідно, додаткові 995 млн гривень планується витратити по програмі “Захисник Києва”, 79,9 млн – на обладнання опорних пунктів в межах столиці, 459,3 млн гривень – на різні соціальні виплати військовослужбовцям, 30 млн гривень – напряму нададуть Міністерству оборони України в якості субвенції тощо. Не обійшлося і без збільшення витрат на “цивільні” напрямки – ще 89,4 млн було виділено на ремонтні роботи на дорогах, 50,8 млн – на реконструкцію ліфтового обладнання в багатоповерхівках і т.д. Була відповідно відкорегована і нова Програму економічного та соціального розвитку (ПЕСР), яка розрахована на 2024-2026 роки. 
Бюджет Києва дуже скромно поповнився за рахунок оренди та приватизації комунального майна у 2023 році
10 квітня 2024 г. 09:00
Бюджет Києва дуже скромно поповнився за рахунок оренди та приватизації комунального майна у 2023 році
У 2023 році столична влада продемонструвала одні з найгірших результатів наповнення бюджету за рахунок оренди і приватизації комунального майна за останні роки. Як стало відомо, від такої оренди до міської скарбниці надійшло 33,9 млн гривень, що більш ніж в половину менше планових показників, а від продажу комунальної нерухомості – 81,9 млн гривень (плюс ще 18.9 млн гривень, які були перераховані у 2024 році), що набагато менше ніж у попередні роки. Судячи з усього, причиною таких скромних надходжень до міського бюджету є і повномасштабна війна, яка знизила бізнес-активність у столиці, і систематичні порушення процедур і законодавства з боку профільних чиновників КМДА, які кожного року обходяться киянам у десятки мільйонів гривень.