п'ятниця, 19 квітня 2024 г.
Велосипедний мегаполіс

Велосипедний мегаполіс

Олександр Дубров

Ексчлен наглядової ради НБУ

На вимогу велосипедистів столиці київська влада відмовилась підвищувати максимально допустиму швидкість на основних міських магістралях міста на літній період до 80 км на годину, залишаються всі ті ж 50. Більше того, міська влада на зустрічі з представниками асоціації велосипедистів підтримала ініціативу активістів зробити Київ містом велосипедів і розробила  цілу програму переходу на велосипедний транспорт як альтернативу автомобільному. В тому числі пообіцяли ліквідувати міські автомагістралі  і з часом перобладнати їх в веломагістралі, які з’єднають приміську зону, що сьогодні,  перетврюється в спальні райони міста, з містом та його центром. Спочатку  по одній полосі на магістралях з боку Броварів, Борисполя, Обухова, Житомира перетворять в велодоріжки. Потім, по мірі зростання кількості велосипедистів, що щоденно  в’їжджають у місто з цих напрямків з 10-15  відчайдухів сьогодні до кількості автомобілів, що прямують  до столиці, а це десь 10-15 тисяч на день з кожного напрямку, кількість полос для велосипедистів буде збільшуватись, а для автомобілів зменшуватись.   

Подписывайтесь на новости “КиевVласть”
 

Нову стратегію розвитку транспорту міста випробують на маршруті Троєщина-Поділ, де  велодоріжка вже майже повністю обладнана. Всього за 2-3 години кожен житель Троєщини зможе дістатись на роботу в центр міста проїхавши на велосипеді всього 20-30 км. Це послуговує гарною рекламою для популярізації велотранспорту як для городян, так і  жителів  передмістя. Правда їхати їм доведеться  дещо довше, години 3-4, але це того варте, проїхати 30- 40 км по свіжому повітрі і в фітнес ходити не потрібно.  Не забули велосипедисти і про центральну частину міста. Київська влада вже давно планувала закрити Бесарабське кільце для транспорту та зробити там пішохідну зону оскільки там одні затори. У велосипедистів виникла доречна пропозиція. Облаштувати на Бесарабці  круговий велотрек. Справа в тому, що велотрек, збудований за кілька сот мільйонів гривень на задвірках вулиці Богдана Хмельницького, абсолютно не користується популярністю, на ньому ніхто не їздить. А от Бесарабка це зовсім інша справа, це одне з найбільш відвідуваних місць столиці, тому популярність велотреку там гарантована. А якщо, наприклад, організувати там ще й періодичний показ велосипедної моди з велосипедистками в стрінгах  успіх забезпечений.

Подписывайтесь на новости “КиевVласть” в Телеграм

Треба сказати, що загалом  зустріч активістів та асоціації велосипедистів з мерією Києва пройшла на позитівній ноті і досить продуктивно. Не обійшлось як завжди і без ложки дьогтю. Хтось із фахівців від транспорту заявив, що при радянській владі гранична швидкість на тому ж Столичному шосе складала 120 км/годину, хоч тоді автомобілі були не такі, не було ще АБС та подушок безпеки, та не зважаючи на це аварійність  була дуже низькою. З його точки зору зниження швидкості руху приводить до падіння продуктивності транспорту і як результат зниження ВВП міста, який  і так низький та складає всього 20 млрд доларів, тоді як у Лондона 700 млрд, Парижа 270 млрд, Варшави 90 млд. А зростання ВВП це і зростання міського бюджету, що дозволить вирішувати питання розвитку транспортної інфраструктури, реконструкції вулиць, побудувати розв’язок та  паркінгів, яких катастрофічно не вистачає. Але активісти дали  достойну відповідь на це питання, заявивши, що не потрібне нам зростання бюджету, нові розв’язки та паркінги, всі кошти все одно осядуть в карманах нащадків Леоніда Черновецького.

В результаті лишилось не вирішеною  лише одна проблема: сприятливі для велосипедистів погодні умови в Києві мають місце лише 120 днів на рік, а як же бути тим, хто буде  їздити  велосипедом  на роботу круглий рік в негоду, восени та зимою, в ті  240 днів, що лишилися. Учасники зустрічі  одностайно вирішили відкласти це питання до осені, коли погода зіпсується тоді й розглянемо, а поки що весна й тепло попереду, то ж поїхали на велосипедах.

В своїй стратегії розвитку транспорту Київ бере приклад з Рейк’явіку, де більшість городян їздить на велосипедах, навіть їхній мер побував у Києві та поділився досвідом. Але ж у нас в Білій Церкві або Бердичеві, де за кількістю приблизно  таке ж населення, як і у Рейк’явіку, всі теж користуються велосипедами, а от 4-х мільйонний мегаполіс на велосипедах це абсолютне небачене в світі. Тому кияни та й мешканці всієї Київської агломерації мають пишатись тим, що завдяки зусиллям Київської влади та мера Віталія Кличко вони в недалекому майбутньому забудуть про авто, в’їзд яких в Київ скоріш за все буде заборонено на тлі зростання заторів та велотранспорту, та  стануть жителями першого в світі велосипедного мегаполісу.   

Олександр Дубров, ексчлен наглядової ради НБУ

КиевVласть

Теги: новости киева, киев, велоинфраструктура, велосипедные дорожки, веломаршруты, ассоциация велосипедистов, максимальная скорость

середа, 17 квітня 2024 г.
18:19
УВАГА!!! КиївВлада переїхала на новий домен
п'ятниця, 12 квітня 2024 г.
20:56
“Українська команда” передала велику партію дронів-літаків легендарному батальйону “Ахіллес”, - Палатний
20:51
Ексміністр оборони Резніков став директором безпекових і оборонних програм в ГО “Український інститут майбутнього”
20:45
Начальник КОВА Руслан Кравченко у Чернівцях взяв участь у Конгресі місцевих та регіональних влад при Президентові України
20:34
На київській ТЕЦ-5 встановлять додаткові генератори
20:20
В Україну повернули тіла 99 полеглих захисників
20:02
У Києві з суботи відновлює роботу автобус № 7 (схема)
19:54
На Бахмутському та Новопавлівському напрямках відбито понад 40 атак, загалом на фронті 81 боєзіткнення, - Генштаб ЗСУ
19:43
Представники громадськості вимагають припинити переслідування антикорупційних активістів та журналістів-розслідувачів
19:31
Відзавтра, 13 квітня, столичний автобус № 35 подовжить свій маршрут до вулиці Гліба Бабіча (схема)
19:13
“Укренерго” організувала для ветеранів війни програму навчання та працевлаштування “Разом”
19:01
На Броварщині витратять 1,86 млн гривень на облаштування дитмайданчиків
18:49
На вулиці Богатирській у Києві до 21 квітня обмужать рух транспорту (схема)
18:36
У Броварах з'явився новий патріотичний стінопис “Обіймаю тебе, моя Україно!”
18:17
Столична влада зупинила проведення аукціону з надання в оренду Житнього ринку
18:04
У реєстрі зниклих безвісти наразі налічується понад 2 тисяч дітей
Календар подій
Підтримка армії та більше коштів на “цивільні” напрямки: Київрада внесла зміни до бюджету-2024 і Програми соцекономрозвитку
12 квітня 2024 г. 15:00
Підтримка армії та більше коштів на “цивільні” напрямки: Київрада внесла зміни до бюджету-2024 і Програми соцекономрозвитку
Столична міськрада 11 квітня 2024 року внесла чергові зміни до бюджету Києва на 2024 рік, а також відкоригувала нову Програму економічного та соціального розвитку (ПЕСР), яка розрахована на 2024-2026 роки. Точний перелік всіх коригувань буде доступний після публікації цих документіві, адже депутати і чиновники погодили внесення до відповідних проєктів рішень численних правок безпосередньо перед їх розглядом в сесійній залі. Між тим, відомо, що дохідну частину бюджету було збільшено до 75,2 млрд гривень, видаткову – до 92,5 млрд гривень. Відповідно, додаткові 995 млн гривень планується витратити по програмі “Захисник Києва”, 79,9 млн – на обладнання опорних пунктів в межах столиці, 459,3 млн гривень – на різні соціальні виплати військовослужбовцям, 30 млн гривень – напряму нададуть Міністерству оборони України в якості субвенції тощо. Не обійшлося і без збільшення витрат на “цивільні” напрямки – ще 89,4 млн було виділено на ремонтні роботи на дорогах, 50,8 млн – на реконструкцію ліфтового обладнання в багатоповерхівках і т.д. Була відповідно відкорегована і нова Програму економічного та соціального розвитку (ПЕСР), яка розрахована на 2024-2026 роки. 
Бюджет Києва дуже скромно поповнився за рахунок оренди та приватизації комунального майна у 2023 році
10 квітня 2024 г. 09:00
Бюджет Києва дуже скромно поповнився за рахунок оренди та приватизації комунального майна у 2023 році
У 2023 році столична влада продемонструвала одні з найгірших результатів наповнення бюджету за рахунок оренди і приватизації комунального майна за останні роки. Як стало відомо, від такої оренди до міської скарбниці надійшло 33,9 млн гривень, що більш ніж в половину менше планових показників, а від продажу комунальної нерухомості – 81,9 млн гривень (плюс ще 18.9 млн гривень, які були перераховані у 2024 році), що набагато менше ніж у попередні роки. Судячи з усього, причиною таких скромних надходжень до міського бюджету є і повномасштабна війна, яка знизила бізнес-активність у столиці, і систематичні порушення процедур і законодавства з боку профільних чиновників КМДА, які кожного року обходяться киянам у десятки мільйонів гривень.