Театр абсурду, або Як Київська обласна рада запланувала нелегітимну сесію
Сьогодні Київська обласна рада скликає сесію. Повідомлення про сесію прийшло вчора. Згідно з Законом та Регламентом рішення про скликання сесії доводиться до відома депутатів не пізніш як за 10 днів до сесії, а у виняткових випадках, що потребують термінового рішення Ради – не пізніш як за день до сесії.
Тобто питання, які на сьогодні винесла Рада, в розумінні Закону, мають бути терміновими. Однак питання, зокрема, є такі: про внесення змін до Програми підтримки і розвитку театрального та музичного мистецтва на 2016-2021 року; про внесення змін до Програми нагородження відзнаками Київської області на 2021-2025 роки та інші.
Не знала, що для пана Склярова питання театру, мистецтва чи відзнак такі важливі під час локдауну, мабуть, він дуже творча натура.
Проте очевидно, що жодне з питань внесених на розгляд не є винятковими та не потребує термінового рішення Ради, в такому разі сесія буде вважатись нелегітимною.
Обов’язковою умовою скликання сесії за день до її початку, є обґрунтована винятковість та терміновість питань, оскільки в іншому випадку, відповідно до частини десятої статті 46 Закону, підстави скликати позачергову сесію ради не виникають.
В свою чергу відсутність законодавчо визначених підстав для скликання позачергової сесії, тобто її нелегітимність, призводить до протиправності проведення її пленарних засідань і, як наслідок, наявності підстав для скасування будь-яких рішень, прийнятих на таких пленарних засіданнях, як неправових.
Зауважу, що такої позиції дотримується Верховний Суд, приймаючи неодноразові рішення в подібних справах.
Також Верховний Суд зазначає, що виходячи із міркувань розумності та доцільності, деякі вимоги до процедури прийняття акта необхідно розуміти не як вимоги до самого акта, а як вимоги до суб`єктів владних поноважень, уповноважених на їх прийняття. Дефектні процедури прийняття адміністративного акта, як правило тягнуть настання дефектних наслідків.
P.S Постанова Верховного Суду від 04 червня 2020 року, справа №802/1463/18-а, адміністративне провадження № К/9901/33000/19 та Постанова Верховного Суду від 22 квітня 2020 року, справа №360/2169/19, адміністративне провадження № К/9901/1527/20, № К/9901/3901/20.
Любов Гребелюк, адвокат, керівник юридичного відділу Київської обласної організації політичної партії "За майбутнє"