Сьогодення потребує чітких правил
Ринок вуличних об’єктів розваг, який вже понад 10 років функціонував за незрозумілими правилами в решті-решт отримав чіткий, а саме головне прозорий механізм роботи – можливість розміщення атракціонів на території міста Києва шляхом вибору права через аукціон.
Так, нові правила поки що для підприємців вкрай тяжкі, бо потребують від них “дисципліни”, встановлення в столиці нових атракціонів (терміном їх експлуатації не більше 5 років, а в реконструйованих парках, скверах – 1 року), укладання договору з чітко виписаними правилами поведінки. Але найголовнішим є те, що містяни отримають безпечні вуличні розваги, а місто – наповнення бюджету від проведених аукціонів на право розміщення атракціонів, бо раніше місцевий бюджет не доотримував від такої діяльності навіть важко уявити скільки мільйонів гривень. Після закінчення сезону розваг левова частка доходів осідала у кишенях нечистих на руку ділків, які організовували хаотичне розміщення атракціонів і при цьому “забували” відновлювати пошкоджені об'єкти благоустрою.
Читайте: Руководство “Гидропарка” подозревают в воровстве при закупке аттракционов
Через таке “хазяйнування” місто зазнавало значних збитків і виділяло бюджетні кошти для дотримання належного санітарного стану зелених зон і парків. Введення “атракціонного” розпорядження КМДА – єдина, чітка та прозора процедура для організації та функціонування розваг в столиці. Це сприятиме збереженню зеленого господарства і створенню безпечних умов для відпочинку киян і гостей столиці.
Чого саме бояться суб’єкти господарювання атракціонної техніки? Відповідь проста – змін та конкуренції. Вони розуміють, що наразі проходить аукціон на “їх місця”, які вони не хочуть втрачати та й не хочуть боротися за них на аукціоні. Набагато простіше кричати - “Рятуйте! Грабують”, аніж прочитати Регламент роботи електронної торгової системи Prozorro.Продажі ЦБД2 щодо проведення електронних аукціонів з продажу/надання в оренду майна (активів)/передачі права (Регламент ЕТС) до торгів, Умови розміщення атракціонів тощо. Так, “атракціонне сьогодення” потребує конкретних змін.
Читайте: Хакеры сорвали аукцион по продаже прав на размещение кофемашин и шаурмомобилей в Киеве
Раніше все було набагато простіше – отримали контрольну картку на порушення благоустрою та підписали договір на прибирання території і все, ніякого контролю ні на місце розміщення, ні на якість атракціонної техніки. Зараз же, щоб розмістити об’єкт вуличних розваг, потрібно вибороти це право на аукціоні, за суворішими правилами. Навіть якщо суб’єкт господарювання став переможцем аукціону, то попереду ще його чекає підписання договору. Перед укладенням договору підприємець повинен надати пакет документів на всю експлуатаційну техніку, а також в договорі буде чітко визначено, який саме вид атракціонів та у якій кількості їх буде розміщено в конкретно вказаному місці.
Чому не хочуть змін? Все просто – прописані технічні (якісні) та кількісні вимоги до атракціонної техніки, що є вкрай важливим для містян, які будуть впевнені, що їх діти користуються безпечними атракціонами. Також суб’єкти господарювання повинні мати документи, які б підтверджували, що строк експлуатації атракціонів на момент укладання договорів, після завершення аукціону, не перевищував би одного календарного року в парках та скверах, які протягом 2018 року реконструювали та для всіх інших – 5 років. Це, в першу чергу, для киян та гостей столиці позитив, бо в парках столиці будуть працювати нові та безпечні атракціони, а не ті, яким вже час “піти” в утиль. Також за новими умовами підприємці в разі виникнення травматичних ситуацій, чи порушення благоустрою столиці будуть нести повну відповідальність та відповідати за безпеку своїх відвідувачів.
Нові правила розміщення атракціонів унеможливлять розміщення нелегальних об’єктів розваг, бо містяни будуть знати, що в столиці функціонують атракціони виключно за конкретно визначеними адресами і, що це лише на сьогодні поки що за 21 адресами.
Що стосується аукціонів під час яких компанія Х намагається завищити цінові показники лотів та, водночас, телефонує підприємцям з пропозицією здавати свою атракціонну техніку їм в оренду, то відповідь підприємців на таку пропозицію повинна бути – НІ! Навіть якщо ця компанія виграє аукціон по ціновим пропозиціям, то все рівно вона не зможе укласти договір з КП “Міський магазин” поки не надасть увесь пакет документів на атракціонну техніку, передбачений умовами розміщення атракціонів.
Тому, перш ніж кричати – “Зрада!Допоможіть!” - не купуйтеся на ці дешеві трюки від незрозумілих фірм, а продовжуйте виборювати своє право на розміщення своїх об’єктів вуличних розваг за новими правилами – на аукціоні. Таким чином всі компанії – “пустушки” зрозуміють, що за їх правилами підприємці грати не будуть та перестануть брати участь у аукціонах.
Та найважливішим є те, що за багато років атракціони накінець отримають прописку та жорсткі правила розміщення, а саме головне – якісні та безпечні атракціони в столиці.
Андрей Андрущенко, директор коммунального предприятия “Городской магазин” Киевской городской государственной администрации (КГГА)