середа, 24 квітня 2024 г.
Повернення ресурсів українському народу

Повернення ресурсів українському народу

Роман Головін

Голова Всеукраїнського об`єднання власників землі

Земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси є об'єктами права власності українського народу. А права власника повинні здійснювати органи державної влади та органи місцевого самоврядування. Так визначено Конституцією України.  Не вдаючись в деталі ситуації, яка склалася в країні, в усіх є повне розуміння необхідності приведення до норм Конституції України і повернення прав власності на ресурси українському народу. Таке можливо при трансформації промисловості через реформування організаційних форм відносин власності та промислового виробництва.

Подписывайтесь на новости “КиевVласть”
 

Трансформацію галузі потрібно починати, перш за все, з реформування організаційних форм відносин власності у створенні чи реорганізації промислових підприємств – започаткування і впровадження співволодіння і співуправління. Це не тільки заохочувальна і мотивуюча складова – це і основа для розвитку засад соціально-ринкової економіки.

Оптимальне формування відносин власності буде позитивно впливати на функціонування та розвиток промисловості. Тільки завдяки оптимальній формі відносин власності може бути досягнута ефективність промислового виробництва за всіма критеріями ефективності, основними з яких є: структурний, технічний, технологічний, економічний, витратний, соціальний, екологічний, енергетичний, інвестиційний критерії.

Колективне господарювання на землі матиме не тільки економічні переваги, але цим, в певній мірі, забезпечується норми конституції і не прописні норми співволодіння природними ресурсами і усуспільнення прибутків від користування ними українським народом.

Крім земельних ресурсів, надр, природних ресурсів є ще багато ресурсів як природних, так і створених фізичною і інтелектуальною працею, які є надбанням українського народу і повинні слугувати українському народу. До таких надбань відносяться і механізми державного управління (механізми грошово-кредитної політики, механізми аграрної та промислової політики та інші), промислова  і створені монополії (природні, економічні), і вони повинні слугувати суспільству з максимальною віддачею.

Все це ресурси для співволодіння та співуправління.

Отже, щоб нові чи реорганізовані промислові підприємства мали максимальну успішність при виробничій діяльності вони повинні відповідати суспільним інтересам і бути суспільно значимими. Тільки в такому випадку можна розглядати доступ таких підприємств до ресурсів країни на умовах співволодіння та співуправління. 

Такі підприємства можуть бути створені об’єднаннями громадянами за об'єднавчими принципами, необхідними для створення суспільно значимого промислового виробництва. Головними з таких принципів є:

- за однорідністю засобів виробництва;

- територіальний;

- професійний;

- науково-технічний;

- масовий;

- за спільними засобами виробництва;

- за спільною метою діяльності.

Держава теж може, а інколи і повинна, створювати підприємства спільно з об’єднаннями громадян практично на тих же об’єднавчих принципах,  до яких можна додати ще і монопольний принцип.

Суто державні підприємства можуть створюватися з метою  реалізації функцій державного управління,  забезпечення державних монополій, відновлення та повернення природних монополій в державне управління.

Створені (реорганізовані) на таких принципах промислові підприємства повинні отримати всебічне ресурсне забезпечення. Для таких підприємств буде і логічним застосування певних преференцій.

Читайте: Загарбницька економіка України. Пріоритети Нової промислової політики

Роман Головін, кандидат наук з державного управління

KиевVласть

Теги: новости украины, реформа, роман головин, природные ресурсы, новая промышленная политика

середа, 17 квітня 2024 г.
18:19
УВАГА!!! КиївВлада переїхала на новий домен
п'ятниця, 12 квітня 2024 г.
20:56
“Українська команда” передала велику партію дронів-літаків легендарному батальйону “Ахіллес”, - Палатний
20:51
Ексміністр оборони Резніков став директором безпекових і оборонних програм в ГО “Український інститут майбутнього”
20:45
Начальник КОВА Руслан Кравченко у Чернівцях взяв участь у Конгресі місцевих та регіональних влад при Президентові України
20:34
На київській ТЕЦ-5 встановлять додаткові генератори
20:20
В Україну повернули тіла 99 полеглих захисників
20:02
У Києві з суботи відновлює роботу автобус № 7 (схема)
19:54
На Бахмутському та Новопавлівському напрямках відбито понад 40 атак, загалом на фронті 81 боєзіткнення, - Генштаб ЗСУ
19:43
Представники громадськості вимагають припинити переслідування антикорупційних активістів та журналістів-розслідувачів
19:31
Відзавтра, 13 квітня, столичний автобус № 35 подовжить свій маршрут до вулиці Гліба Бабіча (схема)
19:13
“Укренерго” організувала для ветеранів війни програму навчання та працевлаштування “Разом”
19:01
На Броварщині витратять 1,86 млн гривень на облаштування дитмайданчиків
18:49
На вулиці Богатирській у Києві до 21 квітня обмужать рух транспорту (схема)
18:36
У Броварах з'явився новий патріотичний стінопис “Обіймаю тебе, моя Україно!”
18:17
Столична влада зупинила проведення аукціону з надання в оренду Житнього ринку
18:04
У реєстрі зниклих безвісти наразі налічується понад 2 тисяч дітей
Календар подій
Підтримка армії та більше коштів на “цивільні” напрямки: Київрада внесла зміни до бюджету-2024 і Програми соцекономрозвитку
12 квітня 2024 г. 15:00
Підтримка армії та більше коштів на “цивільні” напрямки: Київрада внесла зміни до бюджету-2024 і Програми соцекономрозвитку
Столична міськрада 11 квітня 2024 року внесла чергові зміни до бюджету Києва на 2024 рік, а також відкоригувала нову Програму економічного та соціального розвитку (ПЕСР), яка розрахована на 2024-2026 роки. Точний перелік всіх коригувань буде доступний після публікації цих документіві, адже депутати і чиновники погодили внесення до відповідних проєктів рішень численних правок безпосередньо перед їх розглядом в сесійній залі. Між тим, відомо, що дохідну частину бюджету було збільшено до 75,2 млрд гривень, видаткову – до 92,5 млрд гривень. Відповідно, додаткові 995 млн гривень планується витратити по програмі “Захисник Києва”, 79,9 млн – на обладнання опорних пунктів в межах столиці, 459,3 млн гривень – на різні соціальні виплати військовослужбовцям, 30 млн гривень – напряму нададуть Міністерству оборони України в якості субвенції тощо. Не обійшлося і без збільшення витрат на “цивільні” напрямки – ще 89,4 млн було виділено на ремонтні роботи на дорогах, 50,8 млн – на реконструкцію ліфтового обладнання в багатоповерхівках і т.д. Була відповідно відкорегована і нова Програму економічного та соціального розвитку (ПЕСР), яка розрахована на 2024-2026 роки. 
Бюджет Києва дуже скромно поповнився за рахунок оренди та приватизації комунального майна у 2023 році
10 квітня 2024 г. 09:00
Бюджет Києва дуже скромно поповнився за рахунок оренди та приватизації комунального майна у 2023 році
У 2023 році столична влада продемонструвала одні з найгірших результатів наповнення бюджету за рахунок оренди і приватизації комунального майна за останні роки. Як стало відомо, від такої оренди до міської скарбниці надійшло 33,9 млн гривень, що більш ніж в половину менше планових показників, а від продажу комунальної нерухомості – 81,9 млн гривень (плюс ще 18.9 млн гривень, які були перераховані у 2024 році), що набагато менше ніж у попередні роки. Судячи з усього, причиною таких скромних надходжень до міського бюджету є і повномасштабна війна, яка знизила бізнес-активність у столиці, і систематичні порушення процедур і законодавства з боку профільних чиновників КМДА, які кожного року обходяться киянам у десятки мільйонів гривень.