четвер, 22 лютого 2024 г.
Повернення ресурсів українському народу

Повернення ресурсів українському народу

Роман Головін

Голова Всеукраїнського об`єднання власників землі

Земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси є об'єктами права власності українського народу. А права власника повинні здійснювати органи державної влади та органи місцевого самоврядування. Так визначено Конституцією України.  Не вдаючись в деталі ситуації, яка склалася в країні, в усіх є повне розуміння необхідності приведення до норм Конституції України і повернення прав власності на ресурси українському народу. Таке можливо при трансформації промисловості через реформування організаційних форм відносин власності та промислового виробництва.

Подписывайтесь на новости “КиевVласть”
 

Трансформацію галузі потрібно починати, перш за все, з реформування організаційних форм відносин власності у створенні чи реорганізації промислових підприємств – започаткування і впровадження співволодіння і співуправління. Це не тільки заохочувальна і мотивуюча складова – це і основа для розвитку засад соціально-ринкової економіки.

Оптимальне формування відносин власності буде позитивно впливати на функціонування та розвиток промисловості. Тільки завдяки оптимальній формі відносин власності може бути досягнута ефективність промислового виробництва за всіма критеріями ефективності, основними з яких є: структурний, технічний, технологічний, економічний, витратний, соціальний, екологічний, енергетичний, інвестиційний критерії.

Колективне господарювання на землі матиме не тільки економічні переваги, але цим, в певній мірі, забезпечується норми конституції і не прописні норми співволодіння природними ресурсами і усуспільнення прибутків від користування ними українським народом.

Крім земельних ресурсів, надр, природних ресурсів є ще багато ресурсів як природних, так і створених фізичною і інтелектуальною працею, які є надбанням українського народу і повинні слугувати українському народу. До таких надбань відносяться і механізми державного управління (механізми грошово-кредитної політики, механізми аграрної та промислової політики та інші), промислова  і створені монополії (природні, економічні), і вони повинні слугувати суспільству з максимальною віддачею.

Все це ресурси для співволодіння та співуправління.

Отже, щоб нові чи реорганізовані промислові підприємства мали максимальну успішність при виробничій діяльності вони повинні відповідати суспільним інтересам і бути суспільно значимими. Тільки в такому випадку можна розглядати доступ таких підприємств до ресурсів країни на умовах співволодіння та співуправління. 

Такі підприємства можуть бути створені об’єднаннями громадянами за об'єднавчими принципами, необхідними для створення суспільно значимого промислового виробництва. Головними з таких принципів є:

- за однорідністю засобів виробництва;

- територіальний;

- професійний;

- науково-технічний;

- масовий;

- за спільними засобами виробництва;

- за спільною метою діяльності.

Держава теж може, а інколи і повинна, створювати підприємства спільно з об’єднаннями громадян практично на тих же об’єднавчих принципах,  до яких можна додати ще і монопольний принцип.

Суто державні підприємства можуть створюватися з метою  реалізації функцій державного управління,  забезпечення державних монополій, відновлення та повернення природних монополій в державне управління.

Створені (реорганізовані) на таких принципах промислові підприємства повинні отримати всебічне ресурсне забезпечення. Для таких підприємств буде і логічним застосування певних преференцій.

Читайте: Загарбницька економіка України. Пріоритети Нової промислової політики

Роман Головін, кандидат наук з державного управління

KиевVласть

Теги: новости украины, реформа, роман головин, природные ресурсы, новая промышленная политика

середа, 21 лютого 2024 г.
20:44
Ірпінське комунальне підприємство за понад 7 млн гривень збирається придбати автокран
20:22
Протягом доби відбулось 51 бойове зіткнення, - Генштаб ЗСУ
20:02
Повідомлено про підозру окупанту, який у 2022 році заволодів автівками мешканців Київщини
19:45
Посли G7 застерегли українську владу від саботажу реформи БЕБ
19:22
Броварська громада передала 72 бригаді пікапи та скиди для FPV-дронів
19:01
Справа Дикого: поліграф показав, що мер Білої Церкви не винний в інкримінованих злочинах
18:44
Буча закуповує десяток квадрокоптерів на 2,3 млн гривень
18:22
Зеленський запропонував Дуді та Туску зустрітися на кордоні 24 лютого
18:04
СБУ спільно з правоохоронцями США, Великої Британії та ЄС викрила угруповання хакерів-вимагачів
17:47
У Києві актуалізують Стратегію розвитку міста
17:27
Держпродспоживслужба попередила про спалах сальмонельозу у місті Києві
17:04
У Києві судитимуть водія, який скоїв смертельний наїзд на військовослужбовця
16:44
На капремонт укриття Олександрівської лікарні спрямовують 17 млн гривень
16:26
Зеленський про польську блокаду кордону: відповімо швидко
16:08
Німеччина передала понад 3 тисячі пар взуття для киян, які проходять службу в ЗСУ
15:45
Бійцям двох батальйонів 100 окремої бригади ЗСУ вручили відзнаки Головнокомандувача ЗСУ
Календар подій
Квартири для Кубракова: за що скандальний київський забудовник пропонував хабар віцепрем'єру
19 лютого 2024 г. 09:00
Квартири для Кубракова: за що скандальний київський забудовник пропонував хабар віцепрем'єру
НАБУ мінімум до 21 квітня 2024 року розслідуватиме справу щодо пропозиції неправомірної вигоди очільнику Мінінфраструктури Олександру Кубракову (також є віцепрем'єр-міністром з відновлення України, на колажі). Відповідне слідство було продовжено у середині січня. Наразі детективам вже відомо, що фактичний власник ТОВ “Сітігазсервіс” (де-факто входить до групи будівельних компаній “СКМ-Груп”) Сергій Копистира, просив цього посадовця в обмін на квартири не тільки не розривати договір щодо будівництва житлового комплексу на вул. Тираспільській, 43 в Києві, а й надати деякі інші “послуги”. Зокрема, бізнесмен сподівався, що міністр посприяє йому в передачі під забудову сусідніх земельних ділянок, у виділенні коштів з держбюджету на модернізацію електричних мереж на них, в отриманні МУО на проєктування будівництва, які профільний департамент КМДА відмовився надавати, тощо. При цьому, Кубракову було обіцяно збільшення розміру хабара – на додачу до 15 квартир, які вже були “переписані” на його “довірену особу”.