п'ятниця, 19 квітня 2024 г.
Ліцензія на продаж алкоголю в Україні та країнах Європи. Відчуйте різницю

Ліцензія на продаж алкоголю в Україні та країнах Європи. Відчуйте різницю

Олексій Дорошенко

Генеральний директор Української асоціації постачальників торговельних мереж

Будь-який дозвіл або ліцензія для можливості ведення бізнесу має загальну назву бізнес-ліцензія. Доступність отримання бізнес-ліцензій, гнучкість підходу та її вартість є показником ринкових умов в країні та напряму впливає на бізнес-середовище. Вартість таких ліцензій бізнес перекладає на споживача. Асоціація постачальників торгівельних мереж проаналізувала вартість ліцензії на роздрібну торгівлю алкоголем.

У Литві існує три види ліцензій на роздрібний продаж алкогольних напоїв: на торгівлю усіма видами алкогольних напоїв, міцністю до 22%, та міцністю до 8,5%. Ліцензія на роздрібний продаж алкоголю у 2016 році коштувала 11,8 тис грн. Її вартість не змінювалась з 2008 по 2017 рік. У цьому році її вартість піднялась та становила 15,4 тис грн. на усі види алкогольних напоїв. При цьому якщо ви маєте бажання торгувати у павільйоні, то минулого року мусили б сплатити  у Вільнюсі 4,5 тис грн. за літній або зимній сезон, тобто за півроку, за можливість продавати увесь алкоголь міцністю до 22%. Висока вартість ліцензії порівняно з країнами-сусідами пояснюється тим, що Литва країна №1 у світі за рівнем споживанням алкоголю.

Подписывайтесь на новости “КиевVласть”
 

У Польщі для торгівлі алкоголем необхідно отримати одну з трьох ліцензій, або усі три разом. Ліцензія типу А дозволяє торгувати алкогольними напоями міцністю до 4,5% та пивом і коштує 3,8 тис грн. Ліцензія типу В можливість продавати алкоголь міцністю від 4,5 до 18% окрім пива і її вартість складає також 3,8 тис грн. Ліцензія типу С на міцний алкоголь від 18% заважить підприємцю вже на 15,5 тис грн. Якщо магазин хоче торгувати усіма видами алкоголю, то він повинен мати усі три види ліцензії, сплативши за них 23,1 тис грн. Але якщо необхідно отримати ліцензію на торгівлю на один день, то за ліцензії А  або В треба буде сплатити 320 грн., а за тип С – 1,3 тис грн. Термін дії ліцензії для ресторанів та пабів – 4 роки, для магазинів та АЗС – 2 роки. Тобто магазин витратить на рік 11,5 тис грн., а ресторан лише 5,7 тис грн.

У Латвії власник бізнесу з продажу алкоголю заплатить 470 грн. У разі бажання продавати пиво йому необхідно купити ще одну ліцензію – саме на пиво, вартість якою становить також 470 грн. Тобто за можливість продавати будь-який алкоголь латиш сплатить 940 грн. на рік.

В Україні вартість ліцензії на роздрібну торгівлю алкоголем становить 8 тис грн. на кожен касовий апарат на рік. Таж ліцензія для продажу алкоголю у селах та селищах, що знаходяться за межами міст становить 500 грн. У разі продажу сидру та пері необхідно окремо отримувати ліцензію вартістю 780 грн. на кожен розрахунковий апарат.

Необхідно звернути увагу на те, що в Польщі, Литві та Латвії ліцензія необхідна на приміщення, а не кожен касовий апарат. Тобто якщо в магазині три касових апарати, то в Україні необхідно купити три ліцензії, а в країнах ЄС потрібно мати лише одну ліцензію. При наявності декількох касових апаратів Україна за витратами бізнесу набагато випереджає усіх сусідів.

Європейські країни розраховують вартість ліцензії виходячи із доступності алкоголю з точки зору охорони здоров’я та економічних інтересів держави. На це також впливає рівень заробітної плати громадян. В Україні зарплата у 4 рази менше за поляка, в 4,5 рази менша за латиша, та у 5 за литовця.

Висновок простий: Україна має найбільшу серед країн вартість ліцензії, іноді в декілька разів дорожча за східноєвропейські країни. Умови видачі ліцензії в Україні не гнучкі порівняно з європейськими країнами, тобто вона не може бути видана на термін менше одного року. Якщо відкинути окрему ліцензію на продаж сидру та пері в Україні через невисоку популярність таких напоїв, то наша країна не має розподілу на різні типи ліцензій, тобто на продаж алкоголю різної міцності. Це негативно впливає на умови ведення бізнесу та напряму впливає на кінцеву вартість алкоголю для споживача. Порівнюючи вартість алкоголю до рівня доходу громадян багатьох країн ЄС, а також доступність бізнес-ліцензії на такий вид діяльності стає зрозумілим, що єдиним мотивом такої диспропорції в Україні є наповнення бюджету, а розвиток економіки та підвищення рівня життя не є першочерговими цілями.

Олексій Дорошенко,  генеральний директор Української асоціації постачальників торговельних мереж

КиевVласть

Теги: новости киева, решение, алкоголь, продажа, украина, лицензия, европа, проблема

середа, 17 квітня 2024 г.
18:19
УВАГА!!! КиївВлада переїхала на новий домен
п'ятниця, 12 квітня 2024 г.
20:56
“Українська команда” передала велику партію дронів-літаків легендарному батальйону “Ахіллес”, - Палатний
20:51
Ексміністр оборони Резніков став директором безпекових і оборонних програм в ГО “Український інститут майбутнього”
20:45
Начальник КОВА Руслан Кравченко у Чернівцях взяв участь у Конгресі місцевих та регіональних влад при Президентові України
20:34
На київській ТЕЦ-5 встановлять додаткові генератори
20:20
В Україну повернули тіла 99 полеглих захисників
20:02
У Києві з суботи відновлює роботу автобус № 7 (схема)
19:54
На Бахмутському та Новопавлівському напрямках відбито понад 40 атак, загалом на фронті 81 боєзіткнення, - Генштаб ЗСУ
19:43
Представники громадськості вимагають припинити переслідування антикорупційних активістів та журналістів-розслідувачів
19:31
Відзавтра, 13 квітня, столичний автобус № 35 подовжить свій маршрут до вулиці Гліба Бабіча (схема)
19:13
“Укренерго” організувала для ветеранів війни програму навчання та працевлаштування “Разом”
19:01
На Броварщині витратять 1,86 млн гривень на облаштування дитмайданчиків
18:49
На вулиці Богатирській у Києві до 21 квітня обмужать рух транспорту (схема)
18:36
У Броварах з'явився новий патріотичний стінопис “Обіймаю тебе, моя Україно!”
18:17
Столична влада зупинила проведення аукціону з надання в оренду Житнього ринку
18:04
У реєстрі зниклих безвісти наразі налічується понад 2 тисяч дітей
Календар подій
Підтримка армії та більше коштів на “цивільні” напрямки: Київрада внесла зміни до бюджету-2024 і Програми соцекономрозвитку
12 квітня 2024 г. 15:00
Підтримка армії та більше коштів на “цивільні” напрямки: Київрада внесла зміни до бюджету-2024 і Програми соцекономрозвитку
Столична міськрада 11 квітня 2024 року внесла чергові зміни до бюджету Києва на 2024 рік, а також відкоригувала нову Програму економічного та соціального розвитку (ПЕСР), яка розрахована на 2024-2026 роки. Точний перелік всіх коригувань буде доступний після публікації цих документіві, адже депутати і чиновники погодили внесення до відповідних проєктів рішень численних правок безпосередньо перед їх розглядом в сесійній залі. Між тим, відомо, що дохідну частину бюджету було збільшено до 75,2 млрд гривень, видаткову – до 92,5 млрд гривень. Відповідно, додаткові 995 млн гривень планується витратити по програмі “Захисник Києва”, 79,9 млн – на обладнання опорних пунктів в межах столиці, 459,3 млн гривень – на різні соціальні виплати військовослужбовцям, 30 млн гривень – напряму нададуть Міністерству оборони України в якості субвенції тощо. Не обійшлося і без збільшення витрат на “цивільні” напрямки – ще 89,4 млн було виділено на ремонтні роботи на дорогах, 50,8 млн – на реконструкцію ліфтового обладнання в багатоповерхівках і т.д. Була відповідно відкорегована і нова Програму економічного та соціального розвитку (ПЕСР), яка розрахована на 2024-2026 роки. 
Бюджет Києва дуже скромно поповнився за рахунок оренди та приватизації комунального майна у 2023 році
10 квітня 2024 г. 09:00
Бюджет Києва дуже скромно поповнився за рахунок оренди та приватизації комунального майна у 2023 році
У 2023 році столична влада продемонструвала одні з найгірших результатів наповнення бюджету за рахунок оренди і приватизації комунального майна за останні роки. Як стало відомо, від такої оренди до міської скарбниці надійшло 33,9 млн гривень, що більш ніж в половину менше планових показників, а від продажу комунальної нерухомості – 81,9 млн гривень (плюс ще 18.9 млн гривень, які були перераховані у 2024 році), що набагато менше ніж у попередні роки. Судячи з усього, причиною таких скромних надходжень до міського бюджету є і повномасштабна війна, яка знизила бізнес-активність у столиці, і систематичні порушення процедур і законодавства з боку профільних чиновників КМДА, які кожного року обходяться киянам у десятки мільйонів гривень.