пятница, 16 апреля 2021 г.
Куди і звідки веде Подільсько-Воскресенський міст

Куди і звідки веде Подільсько-Воскресенський міст

Іван Вербицький

Аналітик Центру дослідження суспільства

Подільський мостовий перехід — просто фантастична історія. Ми дуже довго будували дуже дорогий міст, от вже нарешті майже збудували і тут раптом зрозуміли, що не дуже знаємо, звідки він має вести і куди: з обох боків Дніпра зараз є проблеми з тим, куди його вивести.

У випадку з правим берегом затверджений проект передбачає, що трафік вийде на Набережно-Лугову в районі IZONE, а далі через новий тунель потрапить на Лук'янівку в район вулиці Чорновола. Однак, в будівництво тунелю у найближчому майбутньому сьогодні мало хто вірить.

Кілька років тому транспортний інженер Віктор Петрук придумав альтернативний варіант — вихід трафіку з мосту на Верхній і Нижній Вал через багаторівневу розв'язку на перетині Валів з Набережно-Хрещатицькою. Крім всього іншого, цей альтернативний проект поліпшує транспортну зв'язність Рибальського півострова і звільняє місце для будівництва проекту "Новий Поділ".

Проблема в тому, як цей варіант закінчення Подільського мосту вплине на Поділ. Уявіть собі збільшення трафіку на вулицях Подолу у кілька разів. Уявіть собі Глибочицьку, розширену до трьох смуг руху в кожен бік.

Подписывайтесь на новости “КиевVласть”
 

Вали — основна комерційна вулиця Подолу і чудовий, хоч і занедбаний, бульвар — можуть перетворитися у швидкісну автомагістраль. А перший від Дніпра квартал Валів узагалі буде зайнятий автомобільною розв'язкою. Те, за що люблять Поділ: "європейська" забудова, затишні кав'ярні і бари, пішохідність, людський масштаб і комфорт, — може зникнути внаслідок зростання автомобільного трафіку. І це не беручи до уваги збереження архітектурних пам'яток. За радянських часів, коли створювали оригінальний проект мостового переходу, саме позиція пам'яткоохоронців стала причиною, чому проект будівництва мосту не передбачав виведення основного трафіку з Троєщини на Вали.

Коли я думаю про цю ситуацію, то згадую мимоволі Джейн Джейкобс — найвідомішу у світі міську активістку, головна боротьба якої теж була спрямована на зупинення проекту будівництва моста і хайвею через затишний і людиноорієнтований район Гринвіч-Віллидж. Я дивлюся на візуалізацію розв'язки на Валах і розумію, що вже бачив десь щось схоже — візуалізацію магістралі, проти якої ще у минулому столітті виступала Джейн Джейкобс у Нью-Йорку.

Вже неодноразово доведено, що будівництво нової автомобільної інфраструктури стимулює зростання автомобілекористування. Це не вирішує проблему заторів: чим більше доріг — тим більше машин виїжджає на дороги. Нова інфраструктура лише тимчасово розвантажує вулиці — проходить кілька років, кількість автомобілістів зростає і затори повертаються з новою силою знову.

Місто вкладає зараз багато грошей у створення комфортного середовища на Подолі і навколо нього: оці всі сходи, мости і пішохідні площі. Ці всі гроші можуть бути витрачені намарне, якщо перетворити Вали на автомагістраль. Купа грошей, яку ми вклали у будівництво Подільського мосту, може призвести до вкрай негативних, а не позитивних наслідків для міста.

З'їзди тільки починають будувати. Рішення про зміну проекту ще не прийняте. Я сподіваюся, що ні органи міської і районної влади, ні мешканці Подолу, ні жителі всього Києва, ні подільські бізнеси, ні забудовники Подолу не зацікавлені сьогодні в тому, щоби знищити дух нашого району.

Я не знаю, куди має виходити Подільський міст. Але я знаю кілька червоних ліній, які є маркерами щодо того, яка доля чекає на історичний Поділ:

1. Рахувати транспортний ефект як кількість переміщених людей, а не кількість перевезених автомобілів.

2. Рахувати економічний ефект з урахуванням:

— закриття бізнесів на Валах і зменшення привабливості Подолу як району для життя, відпочинку і туризму;

— збільшення забруднення повітря і витрат на охорону здоров'я внаслідок зростання кількості автомобілів;

— повернення заторів через кілька років внаслідок виникнення індукованого попиту, спровокованого створенням нової автомобільної інфраструктури.

3. Не вести і мови про будь-яке звуження тротуарів і зеленої зони на Валах і Глибочицькій, а також вирубування бульвару на Валах.

4. Створити по всій довжині Подільського мостового переходу, всіх підходів до нього, а також Валів і Глибочицької виділені смуги руху громадського транспорту, а також велосмуги або велодоріжки.

5. Передбачити заходи регулювання (стримування зростання) транзитного автомобільного трафіку через Поділ за допомогою:

— світлофорів,

— зменшення кількості і звуження смуг руху автомобілів,

— розвитку громадського транспорту, велоруху та пішохідної інфраструктури,

— переведення односторонніх вулиць на Подолі у двосторонні з місцями для паркування жителів,

— інших засобів заспокоєння руху.

6. Розглянути варіант створення однорівневої розв'язки на перетині з'їздів з мосту, Валів і Набережно-Хрещатицької. Відкидати цей варіант лише у разі наявності достатньої кількості однозначних переконливих аргументів на користь будівництва багаторівневої розв'язки на Валах, з урахуванням усіх попередніх пунктів.

Іван Вербицький, аналітик Центру дослідження суспільства

Теги: новости киева, проект, транспортная развязка, подольско-воскресенский мост, подольский мостовой переход, трафик, съезды

пятница, 16 апреля 2021 г.
11:23
Хроники коронавируса в Украине: обновляется
19:45
Директор Департамента охраны культурного наследия КГГА Александр Никоряк в 2020 году удвоил свои гривневые сбережения
19:23
Кличко установил для своего заместителя Анны Старостенко надбавку за выслугу лет
19:05
“Укрзализныця” запланировала более 10 дополнительных поездов на Пасху и майские праздники
18:45
Киев создал комиссию для организации и проведения весеннего призыва на срочную военную службу
18:26
Прокуратура подозревает чиновника КОГА во взяточничестве
18:03
Депутатская зарплата народного депутата Сергея Бунина в 2020 году выросла втрое
17:42
Дело о смертельном ДТП на Майдане Независимости передано в суд, - прокуратура
17:23
Правоохранители сообщили о подозрении жителю Киевщины в инсценировании кражи собственного автомобиля Jaguar (фото)
17:14
Завтра Київщина отримає першу партію вакцини від Pfizer-BioNTech
17:03
Депутат Трубицын требует защитить дом Рутковского
16:44
Столичные власти намерены провести 5-й Киевский Евро Марафон невзирая на локдаун
16:21
Зарплата областного мажоритарщика Николя Галушко в Раде составила в 2020 году 441 тыс. гривен
16:05
Подача заявок на участие в общественном бюджете заканчивается 25 апреля
15:41
У Києві знайшли додаткових 500 койко-місць для хворих на Covid-19
15:20
Александр Дубинский в 2020 году как нардеп заработал меньше, чем получил от роялти и банковских вкладов
Календарь событий