Картель “Нафтогазова асоціація України” вдався до відвертого шантажу
В історії з обмеженням маржі на паливо для мереж та контрмаршем цих самих мереж є дві проблеми. Перша очевидна – дурниці з держрегулюванням цін очікувано призводять до дефіциту.
Другий бік цієї медалі прихований від суспільства і полягає в тому, що дана мережа разом із іншою мережею, їх ще називають "зеленими" через однакові корпоративні кольори, та ще кілька мереж загальнонаціонального масштабу, які підтримали перші дві, протягом останніх років активно лобіювали у владі, при чому і попередній, і теперішній, посилення свого монопольного становища на ринку шляхом знищення малого та середнього бізнесу. Саме малий та середній бізнес галузі не дозволяв паливними олігархам встановлювати надмірні ціни на своїх АЗС.
Не буду торкатись питання, яким чином цим мережам вдалося отримати прихильність особисто Порошенко і особисто Зеленського, але останні роки галузь роздрібної торгівлі пальним сколихнули жорсткі репресії контролюючих і перевіряючих органів стосовно малих учасників ринку і було прийнято ряд додаткових жорстких регуляцій цього виду підприємницької діяльності, які виконати малими учасниками ринку стало неможливо і переважна їх більшість припинила свою діяльність. Суспільству це подавалось як боротьба з "нелегалами".
Ринок перекроїли таким чином, щоб була знищена вільна конкуренція і зник ринковий фактор ціноутворення.
Таким чином на ринку почав безмежно панувати картель великих мереж АЗС, які об'єднані у так звану Нафтогазову асоціацію України, яка є відверто лоббістською структурою паливних олігархів. Картель, який Антимонопольний комітет протягом багатьох останніх років постійно викриває у цінових змовах та безпідставному підвищенні цін і штрафує на сотні мільйонів гривень.
Які мережі входять до асоціації, можна подивитися на сайті асоціації, серед членів, до речі, досі Glusco Медведчука.
Звісно, що безмежне панування на ринку відкрило шлях до підвищення цін, ці мережі АЗС просто почали користуватися тими умовами, які їм на їх "прохання" створила сама держава в особі двох президентів та їх урядів.
Тепер, коли зростання цін призвело до зростання соціальної напруги, влада почала шукати якісь методи впливу на олігархів, яким сама ж і вручила до рук "золотий ключик" від усього ринку. Відновити конкурентне середовище на ринку для збалансування ціни вони не можуть, тому впроваджують такі методи як держрегулювання цін. На що випестувані ними ж олігархи відповіли контрзаходами.
Читайте: Основні міфи про “нелегальні” АЗС та їх повне спростування
Михайло Скляр, голова ГО "Асоціація громадського захисту підприємців"