п'ятниця, 19 квітня 2024 г.
Кадри вирішують все

Кадри вирішують все

Ольга Терещенко

Юрист-міжнародник

Україна – особлива правова держава, де законами користуються “під себе”.

Так сталось через нелегку історію розвитку країни та суспільства, де відіграють переважну роль родинні зв'язки, кумовство, сватівство, боргові зобовязання, певні послуги та інше. Такі відносини мають ознаки корупції. Це заклалось на ментальному рівні, і часто українці відносяться до цього нормально, не помічаючи коли переходять допустимі межі, наприклад при зайнятті певної посади.

Подписывайтесь на новости “КиевVласть”
 

Було б логічно вважати, що людина має займати посаду, яка відповідає її фаховій освіті, кваліфікації, досвіду, навичкам, здоров'ю, родинній справі, але не в нашій країні. Перш за все, це стосується перших ешелонів керівних посад в державі.

Конституційний Суд України – правова серцевина, що контролює відповідність законів до Конституції. Із 20 суддів - повного складу діючих суддів, 12 починали фрезерувальниками, дезінфікаторами, помічниками комбайнерів, слюсарями, бетонщиками, електромонтерами, будівельниками, різноробочими, військовими - з біографій, що знаходяться у вільному доступі на сайті КСУ. Мабуть, це істотна особливість професійного становлення судді. Посаду генерального прокурора України займає - інженер електронної техніки. Ми ж чітко розуміємо якої кваліфікації та стану здоров'я має бути хірург чи пілот. В будь-якій іншій галузі має бути так само, не говорячи вже про осіб, яким доручається управління багатомільйонною країною.

Кодекс законів про працю України п.2 ст.40 визначає розірвання трудового договору з ініціативи власника або уповноваженого ним органу в наслідок виявленої  невідповідності працівника займаній посаді або виконуваній роботі внаслідок недостатньої кваліфікації або стану здоров'я. У низці випадків працівник взагалі не може бути допущений до роботи в разі відсутності в нього при собі відповідного документа.

В статті згадується про важливість стану здоровя людини при виконанні посадових обовязків, але ця норма не виписана до зрозумілості. Норма не може розглядатись як право, якщо її не сформульовано достаньо чітко, що дає змогу громадянинові маневрувати. Закон має бути якісним та чітко сформульованим – для того, щоб виключити ризик свавілля. В Україні немає закону, який би зобовязував надавати довідку від психіатра про проходження психологічної експертизи при працевлаштуванні та періодично її проходит працівнику в колективах. Крім того, є хвороби, які впливають на психічний стан людини – і вона вже має бути обмежена у дозволі на зайняття певних посад, особливо керівних. До того ж, має існувати відкрита база про психічний стан людини – до якої може мати доступ будь-хто, по аналогії з OpenData та іншими єдиними державними реєстрами.

Необхідно брати до уваги п. 3. Ст. 4 Закону України “Про державну службу” від 01.01.2017р., що визначає принцип державної служби – професіоналізм. Це компетентне, об'єктивне, і неупереджене виконання посадових обов'язків, постійне підвищення рівня своєї професійної компетентності. Прицип професіоналізму має застосовуватись кадровими службами до будь-якої посади. Обов'язкова відсутня судимість.

Крім доопрацювання законодавства та фактичного його дотримання в трудовій сфері, покладається великий обовязок на міністерство освіти і науки України. Він полягає в тому, щоб рівномірно забезпечувати кадрами всі галузі життедіяльності людини, враховуючи курс-стратегію розвитку держави на роки вперед. Тоді країна не буде мати професійних перевантажень чи недоборів.

Читайте: Конституційний суд дозволив не звітувати про свій перший мільйон

Ольга Терещенко, юрист-міжнародникзаступник директора коледжу ПНЗ “Університет сучасних знань”

KиевVласть

Теги: коррупция, образование, кадры, квалификация, руководящие должности, кумовство

середа, 17 квітня 2024 г.
18:19
УВАГА!!! КиївВлада переїхала на новий домен
п'ятниця, 12 квітня 2024 г.
20:56
“Українська команда” передала велику партію дронів-літаків легендарному батальйону “Ахіллес”, - Палатний
20:51
Ексміністр оборони Резніков став директором безпекових і оборонних програм в ГО “Український інститут майбутнього”
20:45
Начальник КОВА Руслан Кравченко у Чернівцях взяв участь у Конгресі місцевих та регіональних влад при Президентові України
20:34
На київській ТЕЦ-5 встановлять додаткові генератори
20:20
В Україну повернули тіла 99 полеглих захисників
20:02
У Києві з суботи відновлює роботу автобус № 7 (схема)
19:54
На Бахмутському та Новопавлівському напрямках відбито понад 40 атак, загалом на фронті 81 боєзіткнення, - Генштаб ЗСУ
19:43
Представники громадськості вимагають припинити переслідування антикорупційних активістів та журналістів-розслідувачів
19:31
Відзавтра, 13 квітня, столичний автобус № 35 подовжить свій маршрут до вулиці Гліба Бабіча (схема)
19:13
“Укренерго” організувала для ветеранів війни програму навчання та працевлаштування “Разом”
19:01
На Броварщині витратять 1,86 млн гривень на облаштування дитмайданчиків
18:49
На вулиці Богатирській у Києві до 21 квітня обмужать рух транспорту (схема)
18:36
У Броварах з'явився новий патріотичний стінопис “Обіймаю тебе, моя Україно!”
18:17
Столична влада зупинила проведення аукціону з надання в оренду Житнього ринку
18:04
У реєстрі зниклих безвісти наразі налічується понад 2 тисяч дітей
Календар подій
Підтримка армії та більше коштів на “цивільні” напрямки: Київрада внесла зміни до бюджету-2024 і Програми соцекономрозвитку
12 квітня 2024 г. 15:00
Підтримка армії та більше коштів на “цивільні” напрямки: Київрада внесла зміни до бюджету-2024 і Програми соцекономрозвитку
Столична міськрада 11 квітня 2024 року внесла чергові зміни до бюджету Києва на 2024 рік, а також відкоригувала нову Програму економічного та соціального розвитку (ПЕСР), яка розрахована на 2024-2026 роки. Точний перелік всіх коригувань буде доступний після публікації цих документіві, адже депутати і чиновники погодили внесення до відповідних проєктів рішень численних правок безпосередньо перед їх розглядом в сесійній залі. Між тим, відомо, що дохідну частину бюджету було збільшено до 75,2 млрд гривень, видаткову – до 92,5 млрд гривень. Відповідно, додаткові 995 млн гривень планується витратити по програмі “Захисник Києва”, 79,9 млн – на обладнання опорних пунктів в межах столиці, 459,3 млн гривень – на різні соціальні виплати військовослужбовцям, 30 млн гривень – напряму нададуть Міністерству оборони України в якості субвенції тощо. Не обійшлося і без збільшення витрат на “цивільні” напрямки – ще 89,4 млн було виділено на ремонтні роботи на дорогах, 50,8 млн – на реконструкцію ліфтового обладнання в багатоповерхівках і т.д. Була відповідно відкорегована і нова Програму економічного та соціального розвитку (ПЕСР), яка розрахована на 2024-2026 роки. 
Бюджет Києва дуже скромно поповнився за рахунок оренди та приватизації комунального майна у 2023 році
10 квітня 2024 г. 09:00
Бюджет Києва дуже скромно поповнився за рахунок оренди та приватизації комунального майна у 2023 році
У 2023 році столична влада продемонструвала одні з найгірших результатів наповнення бюджету за рахунок оренди і приватизації комунального майна за останні роки. Як стало відомо, від такої оренди до міської скарбниці надійшло 33,9 млн гривень, що більш ніж в половину менше планових показників, а від продажу комунальної нерухомості – 81,9 млн гривень (плюс ще 18.9 млн гривень, які були перераховані у 2024 році), що набагато менше ніж у попередні роки. Судячи з усього, причиною таких скромних надходжень до міського бюджету є і повномасштабна війна, яка знизила бізнес-активність у столиці, і систематичні порушення процедур і законодавства з боку профільних чиновників КМДА, які кожного року обходяться киянам у десятки мільйонів гривень.