Як вкрасти мільярд
Отже, як вкрасти мільярд? Елементарно, використовуючи запропоновані Урядом та МЕРТ зміни до Закону про здійснення держзакупівель (Законопроект №1551).
Я, будучи замовником, початково призначив торги на четвер, скажімо так, 4 червня. Мій знайомий дуууже хоче виграти у мене цей тендер! І я не проти, тим більше, що з усього мені світить 10%! Отож, до діла! В середу, 3 червня, я, з власної ініціативи вношу зміни до документації конкурсних торгів, продовживши строк подання не менше ніж на сім (7) днів (Ст.23 ч.2), тобто, на наступний четвер 11 червня. Які зміни? Такі, щоб убезпечити фірму мого знайомого від зайвої конкуренції (фантазія тут не матиме меж). Як приклад: вимога надати довідку з податкової, дійсну на дату розкриття (готується органами ДФС 5 робочих днів), або довідка з єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство (готується органами Мінюсту протягом 5 робочих днів), чи внесення завдатку на рахунок замовника не пізніше як за три (3) робочі дні до дати подання пропозицій, або міняю у предметі закупівлі технічні вимоги на ті, які має тільки мій знайомий (тут і можу використати запатентовану марку).
Тепер справа за малим – затягнути оприлюднення внесених змін та уникнути ймовірного (а воно б було справедливим!) оскарження. Поки мій знайомий уже готується по новій документації, я тільки наступного дня, в четвер (згідно Ст.23 ч.2) ввечері відправлю поштою повідомлення і то тільки тим учасникам, яким я видав документацію конкурсних торгів (ті, кому я з різних причин не встиг надати документацію (або не захотів), чи хто отримав інформацію про торги через веб-портал держзакупівель – нічого не отримають) (та ж Ст.23 ч.2). І чітко, у відповідності із вимогами Ст.10 ч.1 абз.5, на третій робочий день, який припадає уже на понеділок 8 червня, подам оголошення про внесені зміни на веб-портал держзакупівель. І тут важливі три ньюанси. По-перше, з практики, це не означає, що оголошення разом з прикріпленими змінами оприлюдниться саме в день подання мого оголошення, а швидше навпаки (як замовник я отримую тільки підтвердження про те, що я відіслав оголошення на веб-портал і воно стоїть у черзі на опрацювання). По-друге, до дати подання пропозицій залишається тільки два робочі дні (9 та 10 червня). Таким чином, усі учасники (окрім мого знайомого) будуть позбавлені як права вчасно підготувати необхідні довідки чи техдокументацію до предмету закупівлі, так і можливості здійснити оплату для забезпечення участі в конкурсних торгах (як того вимагають зміни). І, що найважливіше, по-третє, у відповідності із запропонованими змінами до Закону (Ст.18 ч.4 абз.2) учасники будуть позбавлені права на оскарження очевидних грубих порушень при внесенні змін у мою документацію та призупинки моєї дуже дискримінаційної та неконкурентної процедури (таке право учасники втратять уже в суботу 6 червня, а можливість – ще у п’ятницю 5 червня)!
Отже, в результаті звичайного застосування запропонованих змін до Закону, я радо зустрічатиму на торгах 11 червня тільки мого знайомого з його товаришем, і уже плануватиму куди потратити свої “чесно” зароблені чи то 10, чи 20 відсоточків від бюджетного пиріжка! Ой, майже забув, ще б вказали реквізити тих “реформаторів та законописців” із Кабміну та МЕРТу, щоб я зміг і їм подякувати за такий чудовий Закон!
А тепер без лірики. При виключенні норми про оприлюднення оголошення про зміни “не пізніше як за сім днів до дати розкриття пропозицій конкурсних торгів” (Ст.10 ч.1 в абзаці 5) та збереженні норми у цьому ж абзаці що саме протягом трьох робочих днів і не оприлюднюється (як наше ГО узгодило), а тільки подається на оприлюднення оголошення про внесені зміни і нову дату розкриття, реальні терміни між новою датою торгів по нових вимогах та самим оприлюдненням можуть становити тільки 2 (два) дні! (адже на строк перенесення враховуються і вихідні дні, а на подання оголошення – тільки робочі!). І це чудово усвідомлюють у МЕРТі, коли нам аппелюють: “Так, у зв’язку з тим, що інформація оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу замовник не має можливості самостійно, з технічної точки зору, її розміщувати”. Тоді, враховуючи ще й пропозицію щодо нової редакції у Ст.18 ч.4 про можливість оскарження дискримінаційних вимог документації конкурсних торгів не пізніше, ніж за п’ять днів до дати подання пропозицій:
-фактично позбавляємо учасників права на оскарження дискримінаційних вимог
-фактично надаємо безмежну можливість недобросовісним замовникам встановлювати дискримінаційні вимоги (які навіть можуть суперечити чинному законодавству), шляхом звичайного внесення таких неконкурентних вимог у документацію і переносом дати подання пропозицій конкурсних торгів (закон допускає 7 календарних днів (Ст.13 ч.2)), адже практичної можливості вплинути учасники будуть позбавлені.
Після аналізу аргументів МЕРТу, став переконаний, що до даного Закону у них долучилися дві категорії "спеціалістів". Перші, котрі не підготували жодної документації на конкурсні торги і жодного разу не спробували оскаржити протиправні дії замовника в АМКУ. Другі, котрі реалізують схему під замовників, з метою уникнення конкуренції як такої та бажанням приватизувати державний бюджет!
PS. Всі схеми, які ще сьогодні викривають, завтра можуть стати легальними, або ж у них просто відпаде потреба - красти можна буде по-закону!
Подписывайтесь на новости “КиевVласть” в Facebook