п'ятниця, 22 листопада 2024 г.
Чи не паралізують РДА-префекти роботу місцевих рад?

Чи не паралізують РДА-префекти роботу місцевих рад?

Ярослав Москаленко

Голова Київської обласної організації політичної партії «За Майбутнє», депутат Київоблради

На цьому тижні активізувалися обговорення законопроєкту №4298, який подається його авторами як такий, що продовжує реформу місцевого самоврядування і децентралізації. Не маючи нічого проти децентралізації, все ж маю деякі перестороги щодо положень цього законопроєкту.

Автори проєкту у пояснювальній записці навіть не приховують, що хочуть наділити ОДА і 136 майбутніх РДА функціями, відібраними у прокуратури в 2016 році. Мовляв, зараз немає державного органу, який міг би звертатися до суду у випадку, якщо якісь акти органів місцевого самоврядування не відповідають закону. Тому таким органом пропонують зробити державні адміністрації.

Подписывайтесь на новости “КиевVласть”
 

За задумкою авторів законопроєкту, “Обласна державна адміністрація є органом, що забезпечує законність під час здійснення місцевого самоврядування районними радами” (п. 1 ст. 23). А “Районна державна адміністрація є органом, що забезпечує законність під час здійснення місцевого самоврядування сільськими, селищними, міськими територіальними громадами” (п. 1 ст. 57). Голови та спеціалісти цих адміністрацій слідкуватимуть, чи акти відповідних рад відповідають закону і консультуватимуть депутатів по цьому напрямку. 

У разі ж, якщо рада все-таки прийме щось “незаконне”, то у відповідної адміністрації є 30 днів, щоб звернутися до неї “з обов’язковими до виконання вимогами про усунення порушення законодавства”. Якщо ж це не допоможе, то адміністрації мають право звертатися до суду.

Подписывайтесь на новости “КиевVласть” в Телеграм

Автори документу стверджують, що наділяють таким чином РДА префектурними функціями, але, при цьому, без створення значно могутнішого інституту префектів. Дуже похвально, що нардепи не хочуть встановлювати нам диктатури, але, все ж, від зміни назви не змінюються зміст і функції органу, чи не так?

Наприклад, у п. 7 статті 56 цього проєкту написано, що “Голови районних державних адміністрацій у випадках, передбачених законом, можуть порушувати перед Верховною Радою України питання про призначення Верховною Радою України позачергових виборів сільської, селищної, міської ради, сільського, селищного, міського голови”. А обласна держадміністрація може порушувати таке питання щодо виборів районної та обласної ради.

Що це за “випадки, передбачені законом”, у цьому законопроєкті не вказано. Як не може їх бути і в інших законах, адже очевидно, що нові РДА створюють абсолютно нові правовідносини, які не могли регулюватися нашим законодавством раніше.

Чи є випадковою ця недомовленість? Чи, може, хтось хоче “підвісити” місцеві ради у постійну залежність від адміністрацій. Адже виходить, що “око государєво”, про яке говорила нещодавно одна генпрокурорка, нікуди не ділось. І у нас по всій країні має бути 136 РДА, які слідкуватимуть за депутатами і на які будуть оглядатися усі наші 1469 громад.

Усе це викликає занепокоєння саме у частині децентралізації і незалежності органів місцевого самоврядування. І навіть наштовхує на думку про те, що його авторам йдеться зовсім не про децентралізацію, а навпаки – про контроль над місцевими радами.

Ми продовжуємо аналіз цього законопроєкту і консультації зі спеціалістами, бо ми дуже чутливо ставимося до будь-якого наступу на права місцевого самоврядування і децентралізацію.

Профільний комітет уже рекомендував схвалити законопроєкт у першому читанні. Дуже сподіваюся, що фінальна його версія не викликатиме жодних сумнівів у тому, що у нас продовжується децентралізація.

Наша політсила зробить для цього усе можливе. Інакше цей закон Україні не потрібен.

Ярослав Москаленко, голова Київської обласної організації політичної партії “За Майбутнє”, депутат Київоблради

КиевVласть

Теги: новости украины, децентрализация, за майбутне, полномочия, самоуправление, администрации, законопроект №4298

середа, 17 квітня 2024 г.
18:19
УВАГА!!! КиївВлада переїхала на новий домен
п'ятниця, 12 квітня 2024 г.
20:56
“Українська команда” передала велику партію дронів-літаків легендарному батальйону “Ахіллес”, - Палатний
20:51
Ексміністр оборони Резніков став директором безпекових і оборонних програм в ГО “Український інститут майбутнього”
20:45
Начальник КОВА Руслан Кравченко у Чернівцях взяв участь у Конгресі місцевих та регіональних влад при Президентові України
20:34
На київській ТЕЦ-5 встановлять додаткові генератори
20:20
В Україну повернули тіла 99 полеглих захисників
20:02
У Києві з суботи відновлює роботу автобус № 7 (схема)
19:54
На Бахмутському та Новопавлівському напрямках відбито понад 40 атак, загалом на фронті 81 боєзіткнення, - Генштаб ЗСУ
19:43
Представники громадськості вимагають припинити переслідування антикорупційних активістів та журналістів-розслідувачів
19:31
Відзавтра, 13 квітня, столичний автобус № 35 подовжить свій маршрут до вулиці Гліба Бабіча (схема)
19:13
“Укренерго” організувала для ветеранів війни програму навчання та працевлаштування “Разом”
19:01
На Броварщині витратять 1,86 млн гривень на облаштування дитмайданчиків
18:49
На вулиці Богатирській у Києві до 21 квітня обмужать рух транспорту (схема)
18:36
У Броварах з'явився новий патріотичний стінопис “Обіймаю тебе, моя Україно!”
18:17
Столична влада зупинила проведення аукціону з надання в оренду Житнього ринку
18:04
У реєстрі зниклих безвісти наразі налічується понад 2 тисяч дітей
Календар подій
Підтримка армії та більше коштів на “цивільні” напрямки: Київрада внесла зміни до бюджету-2024 і Програми соцекономрозвитку
12 квітня 2024 г. 15:00
Підтримка армії та більше коштів на “цивільні” напрямки: Київрада внесла зміни до бюджету-2024 і Програми соцекономрозвитку
Столична міськрада 11 квітня 2024 року внесла чергові зміни до бюджету Києва на 2024 рік, а також відкоригувала нову Програму економічного та соціального розвитку (ПЕСР), яка розрахована на 2024-2026 роки. Точний перелік всіх коригувань буде доступний після публікації цих документіві, адже депутати і чиновники погодили внесення до відповідних проєктів рішень численних правок безпосередньо перед їх розглядом в сесійній залі. Між тим, відомо, що дохідну частину бюджету було збільшено до 75,2 млрд гривень, видаткову – до 92,5 млрд гривень. Відповідно, додаткові 995 млн гривень планується витратити по програмі “Захисник Києва”, 79,9 млн – на обладнання опорних пунктів в межах столиці, 459,3 млн гривень – на різні соціальні виплати військовослужбовцям, 30 млн гривень – напряму нададуть Міністерству оборони України в якості субвенції тощо. Не обійшлося і без збільшення витрат на “цивільні” напрямки – ще 89,4 млн було виділено на ремонтні роботи на дорогах, 50,8 млн – на реконструкцію ліфтового обладнання в багатоповерхівках і т.д. Була відповідно відкорегована і нова Програму економічного та соціального розвитку (ПЕСР), яка розрахована на 2024-2026 роки. 
Бюджет Києва дуже скромно поповнився за рахунок оренди та приватизації комунального майна у 2023 році
10 квітня 2024 г. 09:00
Бюджет Києва дуже скромно поповнився за рахунок оренди та приватизації комунального майна у 2023 році
У 2023 році столична влада продемонструвала одні з найгірших результатів наповнення бюджету за рахунок оренди і приватизації комунального майна за останні роки. Як стало відомо, від такої оренди до міської скарбниці надійшло 33,9 млн гривень, що більш ніж в половину менше планових показників, а від продажу комунальної нерухомості – 81,9 млн гривень (плюс ще 18.9 млн гривень, які були перераховані у 2024 році), що набагато менше ніж у попередні роки. Судячи з усього, причиною таких скромних надходжень до міського бюджету є і повномасштабна війна, яка знизила бізнес-активність у столиці, і систематичні порушення процедур і законодавства з боку профільних чиновників КМДА, які кожного року обходяться киянам у десятки мільйонів гривень.