п'ятниця, 22 листопада 2024 г.
Чи наступить Київська область на київські автогазові граблі

Чи наступить Київська область на київські автогазові граблі

Михайло Скляр

Голова ГО "Асоціація громадського захисту підприємців"

Як відомо, процес впорядкування автомобільного газового ринку, або як його ще називають “боротьба з нелегалами на ринку автомобільного палива” в Київській області вже стартував та набирає обертів. Створена профільна міжвідомча комісія, працює мобільна група з виявлення порушників, моніториться ринок. Вже можна зробити певні висновки та звернути увагу на принципові відмінності у підходах до цього питання між тими які застосовує Київська облдержадміністрація (КОДА) та тим, що робила Київська міська державна адміністрація (КМДА).

В Києві мер Віталій Кличко особливо не переймався питаннями законності своїх дій та й особливо не цікавився проблематикою цього ринку. КМДА забула про часто нею вживане слово “європейськість” і вчинила з малим та середнім бізнесом, який експлуатував невеликі газові заправки так, як це зробив би в радянські часи міськком Компартії – оголосила такі об’єкти “небезпечними ворогами народу” та усунула з ринку жорсткими репресіями.

Подписывайтесь на новости “КиевVласть”
 

Єдина відмінність від “радянщини” - те, що натхненником таких дій став не марксизм-ленінізм, а неприкритий вплив на керівництво КМДА профільного об’єднання крупних мереж АЗС відомих брендів – Нафтогазової асоціації України (НАУ), з якою Віталій Кличко відкрито підписав меморандум про співпрацю.

На відміну від КМДА, Київська облдержадміністрація поки що демонструє виваженість та намагання розібратися в ситуації. Як не дивно, але на засіданнях профільної комісії ОДА та в заявах керівників області звучать не тільки звинувачення на адресу підприємців. Намітилися конкретні спроби розібратися у причинах, що унеможливлюють повну легалізацію такого виду підприємницької діяльності, як торгівля автомобільним скрапленим газом через автомобільні газозаправні пункти (АГЗП).

Схоже, що керівництво КОДА усвідомило, чи не вперше серед державних органів, що саме відсутність нормативно-правового врегулювання такої підприємницької діяльності на рівні держави і є головним чинником, що поставив підприємців на межу законності. Певну надію підприємцям дає той факт, що керівництво КОДА озвучило наміри звернутися до Верховної Ради та Кабінету міністрів з ініціативою розробки загальнонаціональних єдиних правил гри для роботи АГЗП.

Зараз такі правила відсутні. Натомість, є набір нечітких, часто безглуздих норм, які протирічать одна одній та розпорошені серед десятків нормативно-правових актів. Саме така нормативно-правова ситуація містить значні корупційні ризики та дає змогу недобросовісним чиновникам трактувати ці норми на власний розсуд і самим вирішувати кого карати, а кого милувати.

Читайте: Монополізація паливного ринку руками чиновників триває. Київщині приготуватись

Згадаймо, як минулого року у Києві тодішній перший заступник голови КМДА Генадій Пліс перед зачисткою ринку від газових заправок відкрито заявив, що продаж автомобільного скрапленого газу у місті буде дозволено лише через багатопаливні мережі АЗС. До чого привели такі заяви? До втрати сотень легальних робочих місць та безпідставного здорожчання автомобільного газу для киян через руйнування вільної конкуренції на ринку.

Справді, без втручання вищих державних органів врегулювати діяльність АГЗП неможливо. Найпершим кроком держави в цьому питанні має стати визнання скрапленого газу альтернативним видом палива, як це зроблено в багатьох країнах світу та Євросоюзу.

Другим кроком має стати визнання АГЗП окремим від АЗС видом об’єктів з продажу автомобільного пального. АГЗП нє якимось унікальним українським винаходом. Такі об’єкти працюють по всьому світу - навіть у такій консервативній автомобільній країні з традиційно низькою вартістю бензину, як США.

Більше того, в більшості розвинених держав, особливо в Євросоюзі, на рівні урядів країн впроваджуються заходи які стимулюють розвиток такої інфраструктури. Оскільки це спонукає автовласників на перехід від традиційного автопалива до скрапленого газу - через вигідність та екологічність останнього.

Читайте: На Киевщине стартовал передел автозаправочного рынка

Застосування ж одних і тих самих вимог, які регулюють роботу АЗС та АГЗП, є безглуздям. Автозаправна станція з кількома видами палива та АГЗП - категорично принципово різні об’єкти, як за технічною складовою, так і за ступенем ризиків.

Держава має нарешті виступити найвищим арбітром, показати простий та надійний шлях підприємцям і розв’язати існуючі протиріччя. Ринок потребує спочатку правил, а потім вже можна займатися пошуком порушників. Тільки чітке нормативно-правове врегулювання дасть змогу підприємцям повністю легалізувати свою діяльність і дасть впевненість учасникам ринку у спокійній стабільній роботі при дотриманні чітких та розумних державних вимог.

Мають бути прибрані зайві адміністративні бар’єри та корупційні ризики. Необхідно забезпечити вільний доступ на ринок та основні принципи вільної конкуренції. Унеможливити вчинення чиновниками антиконкурентних дій на користь одних учасників ринку за рахунок інтересів інших.

“…в тих же нещасних країнах, де існує постійна загроза від можновладців, підприємці змушені зберігати значну частину свого капіталу в надійному місці, щоб вчасно сховатися з ним у безпечне укриття”, - Адам Сміт, “Дослідження про природу та причини багатства народів”.

Читайте: Торгівля індульгенціями: державна політика промислової та техногенної безпеки на ринку автомобільного палива

Михайло Скляр, голова ГО "Асоціація громадського захисту підприємців"

KиевVласть

Теги: новости киевской области, кгга, новости киевщины, кога, азс, агзп, автомобильные газозаправочные станции

середа, 17 квітня 2024 г.
18:19
УВАГА!!! КиївВлада переїхала на новий домен
п'ятниця, 12 квітня 2024 г.
20:56
“Українська команда” передала велику партію дронів-літаків легендарному батальйону “Ахіллес”, - Палатний
20:51
Ексміністр оборони Резніков став директором безпекових і оборонних програм в ГО “Український інститут майбутнього”
20:45
Начальник КОВА Руслан Кравченко у Чернівцях взяв участь у Конгресі місцевих та регіональних влад при Президентові України
20:34
На київській ТЕЦ-5 встановлять додаткові генератори
20:20
В Україну повернули тіла 99 полеглих захисників
20:02
У Києві з суботи відновлює роботу автобус № 7 (схема)
19:54
На Бахмутському та Новопавлівському напрямках відбито понад 40 атак, загалом на фронті 81 боєзіткнення, - Генштаб ЗСУ
19:43
Представники громадськості вимагають припинити переслідування антикорупційних активістів та журналістів-розслідувачів
19:31
Відзавтра, 13 квітня, столичний автобус № 35 подовжить свій маршрут до вулиці Гліба Бабіча (схема)
19:13
“Укренерго” організувала для ветеранів війни програму навчання та працевлаштування “Разом”
19:01
На Броварщині витратять 1,86 млн гривень на облаштування дитмайданчиків
18:49
На вулиці Богатирській у Києві до 21 квітня обмужать рух транспорту (схема)
18:36
У Броварах з'явився новий патріотичний стінопис “Обіймаю тебе, моя Україно!”
18:17
Столична влада зупинила проведення аукціону з надання в оренду Житнього ринку
18:04
У реєстрі зниклих безвісти наразі налічується понад 2 тисяч дітей
Календар подій
Підтримка армії та більше коштів на “цивільні” напрямки: Київрада внесла зміни до бюджету-2024 і Програми соцекономрозвитку
12 квітня 2024 г. 15:00
Підтримка армії та більше коштів на “цивільні” напрямки: Київрада внесла зміни до бюджету-2024 і Програми соцекономрозвитку
Столична міськрада 11 квітня 2024 року внесла чергові зміни до бюджету Києва на 2024 рік, а також відкоригувала нову Програму економічного та соціального розвитку (ПЕСР), яка розрахована на 2024-2026 роки. Точний перелік всіх коригувань буде доступний після публікації цих документіві, адже депутати і чиновники погодили внесення до відповідних проєктів рішень численних правок безпосередньо перед їх розглядом в сесійній залі. Між тим, відомо, що дохідну частину бюджету було збільшено до 75,2 млрд гривень, видаткову – до 92,5 млрд гривень. Відповідно, додаткові 995 млн гривень планується витратити по програмі “Захисник Києва”, 79,9 млн – на обладнання опорних пунктів в межах столиці, 459,3 млн гривень – на різні соціальні виплати військовослужбовцям, 30 млн гривень – напряму нададуть Міністерству оборони України в якості субвенції тощо. Не обійшлося і без збільшення витрат на “цивільні” напрямки – ще 89,4 млн було виділено на ремонтні роботи на дорогах, 50,8 млн – на реконструкцію ліфтового обладнання в багатоповерхівках і т.д. Була відповідно відкорегована і нова Програму економічного та соціального розвитку (ПЕСР), яка розрахована на 2024-2026 роки. 
Бюджет Києва дуже скромно поповнився за рахунок оренди та приватизації комунального майна у 2023 році
10 квітня 2024 г. 09:00
Бюджет Києва дуже скромно поповнився за рахунок оренди та приватизації комунального майна у 2023 році
У 2023 році столична влада продемонструвала одні з найгірших результатів наповнення бюджету за рахунок оренди і приватизації комунального майна за останні роки. Як стало відомо, від такої оренди до міської скарбниці надійшло 33,9 млн гривень, що більш ніж в половину менше планових показників, а від продажу комунальної нерухомості – 81,9 млн гривень (плюс ще 18.9 млн гривень, які були перераховані у 2024 році), що набагато менше ніж у попередні роки. Судячи з усього, причиною таких скромних надходжень до міського бюджету є і повномасштабна війна, яка знизила бізнес-активність у столиці, і систематичні порушення процедур і законодавства з боку профільних чиновників КМДА, які кожного року обходяться киянам у десятки мільйонів гривень.