четверг, 28 октября 2021 г.
Більшість областей України залишиться без нових “швидких”

Більшість областей України залишиться без нових “швидких”

Валерий Дубиль

Народный депутат Украины, фракция “Батькивщина”

У минулому році їздив амбулаторіями Чернігівщини і дорогою зустрів стареньку машину “екстренки”. І от ще тоді подумав: а що, як ця автівка поламається шляхом до лікарні – людину просто не встигають врятувати! Навряд чи після такого родичі шукатимуть правди – бо просто звикли, що в Україні медицина не стоїть у пріоритеті.

На жаль, політика чинної влади з її приходом не змінилася. Вона просто довикористовує старий ресурс, не думаючи як все змінити. Наші лікарі вимушені добиратися на виклик на тих самих автівках “швидкої”, що й їхні навіть бабусі. Хоча до ладу автопарк екстреної служби вже можна було привести давно. От, у наступному році є навіть гроші на його оновлення. Та влада українців ділить за пропискою – “щасливчиків” встигнуть довезти до лікарні, а ті, кому не пощастило з обраним владою містом – будуть сподіватися на добру вдачу.

У 2019 влада планує запустити “новий” пілотний проект з оновлення матеріально-технічної бази “екстренки” лише у кількох областях. На нього з бюджету виділяють 922,57 млн грн.

Вибір областей для пілоту виглядає дивним. Саме в них у різні роки вже проводилися подібні пілотні проекти. За ними вони отримували новий транспорт, тоді як решта України не мала взагалі нічого. І - на додаток - у цих “щасливчиків” вже створені єдині диспетчерські центри, які зараз є тільки у 9 областях України.

Подписывайтесь на новости “КиевVласть”
 

Окремо виділю Донеччину. Тут терміново необхідно створити з нуля систему екстреної медичної допомоги - створені раніше обласний центр медицини катастроф і закуплені автомобілі залишилися на окупованій території. Та яке це має відношення до реформи всієї системи екстреної медичної допомоги?

Тобто, уряд вирішив показати “реформу” в окремих, обраних областях, які і так можна назвати “вітриною для виставки”, бо у них система ЕМД (екстреної меддопомоги) розвинена найкраще. Для цього він закидає їх грошима. Зробить він це за рахунок інших областей. На екстрену меддопомогу в них виділять у 2019-му ще менше грошей, аніж цьогоріч. Про це я писав у минулому блозі.

Та якби провладна більшість хотіла реформувати “екстренку” насправді – то фінансувала б усіх рівномірно. Пілотний проект виглядає дивним і тому, що на 5 областей і 1 місто виділили половину суми, яка потрібна на один рік для закупівлі обладнання для системи ЕМД для всієї України. І зараз я розкажу – чому робити це потрібно поступово і по всій території України.

Минулого разу я писав, що ЕМД приймає на себе додаткове навантаження під час псевдореформи медицини від влади. Щоб наша система ЕМД ефективно працювала навіть у таких умовах, потрібно врешті закінчити почату ще 5 липня 2012 року реформу. Тоді Верховна Рада прийняла Закон “Про екстрену медичну допомогу”. Економічна криза і політична нестабільність 2014 року не дозволили провести реформування в повному обсязі.

Зробити це реально і зараз – оновивши і заново сформувавши матеріально-технічну базу в усіх областях України. Звісно, розвиток системи оперативно-диспетчерських служб та закупівля спеціалізованого автомобільного транспорту потребують великих фінансових ресурсів. Та й це – не проблема.

Рахуємо.

Нині централізовані диспетчерські служби є в дев'яти областях. Щоб зробити такі ж в інших, потрібно додатково трохи більше 380 млн грн. З іншого боку, ці служби успішно створює сама місцева влада - за рахунок коштів Державного фонду регіонального розвитку. Тому немає першочергової необхідності виділяти додаткове централізоване державне фінансування на цей напрямок. Краще закцентувати на оновленні автівок – бо ж система ЕМД може працювати дійсно ефективно, якщо буде відповідна кількість спеціалізованого санітарного транспорту.

В Україні, згідно з нормативом (у т.ч. + 25% резерву), його має бути 4426 одиниць, з них: тип В - 3665 одиниць, тип С - 761 одиниця. Нині на балансі є тільки 2965 одиниць автомобілів швидкої медичної допомоги, з них: тип В - 2725 одиниць, тип С - 240 одиниць.

З усього цього переліку техніка та спеціалізований санітарний транспорт в середньому на 60-70% застарілий, фізично зношений і потребує заміни. Крім того, українська система ЕМД, не маючи іншого виходу, й досі експлуатує автівки, які не відповідають вимогам Національного стандарту і не можуть використовуватися як автомобілі екстреної медичної допомоги.

Для формування необхідного парку спеціалізованого санітарного транспорту для надання екстреної (швидкої) медичної допомоги необхідно придбати 2830 автомобілів, з них: тип В - 2281 одиниць на загальну суму 4 678,3 млн грн; тип С - 549 одиниць на загальну суму 1 705,2 млн грн. Всього на закупівлю спеціалізованого автотранспорту необхідно 6 383,5 млн грн.

Додамо до цієї суми ще додаткові витрати на закупівлю іншого обладнання та створення інформаційної інфраструктури - вийде загальна потреба - 6 775,7 млн грн.

Звісно, таку суму бюджет одного року не потягне. Проте її можна безболісно розділити на кілька років. Крім того, такий великий обсяг організаційних та виробничих ресурсів неможливо зараз забезпечити. Як приклад, виробничі можливості українських підприємств не дозволять зробити більше 1100 машин екстреної медичної допомоги в рік.

Ми можемо реально реформувати систему екстреної меддопомоги за 2019-2021 роки. При рівномірному розподілі фінансування на три роки, потреба на 2019 рік складе 2,3 мрд грн для всіх областей України. На жаль, чинна влада пішла іншим шляхом і намагається заробити собі бонуси на прийдешніх виборах, знову закидавши грошима одних, і кинувши напризволяще інших. Та наші люди – не сліпі. Вони розуміють: між робити “абищось для видимості” і “робити максимально якісно” у однакових умовах є велика різниця.

Впевнений, за три роки після зміни влади ми зможемо створити в Україні дійсно ефективну систему екстреної медичної допомоги – чекати залишилось недовго.

Читайте: “Швидка” приїжджатиме вчасно, коли влада зробить справжню реформу, а не передвиборний піар

Валерий Дубиль, народный депутат Украины, фракция “Батькивщина”

KиевVласть

Теги: медицина, реформа, валерий дубиль, экстренная медпомощь

четверг, 28 октября 2021 г.
07:15
Сегодня, 28 октября, ярмарки пройдут в семи районах Киева (адреса)
07:00
Погода в Киеве и Киевской области: 28 октября 2021 года
среда, 27 октября 2021 г.
20:45
Планові відключення електроенергії в Київській області 28 жовтня 2021 року (повний список населених пунктів)
20:24
Полиция за 37 млн гривен заказала реконструкцию кинологического центра фирме с уголовным шлейфом
20:05
33 центри і 205 пунктів щеплень: повний перелік адрес, де на Київщині можна вакцинуватись
19:41
На Киевщине задержали подозреваемого в похищении человека и завладении криптовалютой стоимостью 2,5 млн долларов
19:31
На Осокорках откроют один из самых масштабных экологических парков в Украине
19:22
Строители “стеклянного моста Кличко” выиграли тендер на строительство учебно-тренировочной базы рядом с незавершенным Ледовым стадионом
19:05
Профільні міністерства презентували результати щодо реалізації проєктів у межах Нацстратегії безбар’єрності
18:43
У рамках “Великого будівництва” в капремонт дороги на Білоцерківщині спрямують 132 млн гривень
18:26
От Кличко требуют объяснений по поводу съездов с Подольско-Воскресенского моста через озеро Радунка
18:06
Столичные коммунальщики несут убытки из-за ковидных скидок на аренду муниципальной недвижимости
17:43
Нардепы просят Зеленского дать Музею истории Киева статус национального
17:24
“Велике будівництво”: на Київщині ліквідовують проблемні ділянки на дорогах
17:01
У Білоцерківській школі №18 за 21 млн гривень побудують їдальню
16:46
За прошедшие сутки в аэропортах Киева обнаружили 10 поддельных COVID-сертификатов
Календарь событий
“Киевкинофильм” обещает к концу 2021 года завершить четырехлетний капремонт кинотеатра “Краков”
27 октября 2021 г. 15:00
“Киевкинофильм” обещает к концу 2021 года завершить четырехлетний капремонт кинотеатра “Краков”
К концу 2021 года КП “Киевкинофильм” обещает завершить начатый еще в августе 2018 года капремонт здания кинотеатра “Краков” (ул. Русановская набережная, 12). За него суммарно должны заплатить 169,41 млн гривен, что на 1,51 млн больше, чем предусмотрено обнародованной “Киевкинофильмом” сметой (167,9 млн гривен). Похоже, завершать ремонт будет ООО “Ж.О.К”, которое работает на объекте с февраля 2020 года и недавно по переговорной процедуре получило новый подряд почти на 35 млн гривен. Новый заказ этому ООО отдали несмотря на то, что руководство “Ж.О.К” правоохранители подозревали в присвоении бюджетных средств при благоустройстве и реконструкции муниципальных объектов, а срок выполнения работ по предыдущему договору на ремонт кинотеатра “Краков” увеличили на целый год.
Миллиарды Непопа: Нацполиция расследует сомнительные закупки КП “Житлоинвестбуд-УКБ”
27 октября 2021 г. 12:00
Миллиарды Непопа: Нацполиция расследует сомнительные закупки КП “Житлоинвестбуд-УКБ”
Главное следственное управление (ГСУ) Нацполиции Украины еще минимум год будет собирать доказательства злоупотребления должностными лицами КП “Житлоинвестбуд-УКБ” своим служебным положением. По данным следствия, столичные коммунальщики неправомерно отдавали большую часть бюджетных подрядов компаниям, которые связаны с экс-руководителем данного КП, замглавы КГГА и депутатом Киевсовета от мэрской партии “УДАР” Вячеславом Непопом (на коллаже). Сколько денежных средств было перечислено на счета таких фирм, пока достоверно неизвестно, но как минимум три компании получили подрядов на общую сумму свыше 1,63 млрд гривен. Среди прочего, правоохранителей заинтересовала третья очередь реконструкции киевского зоопарка стоимостью более 802 млн гривен. Похоже, руководство КП “Житлоинвестбуд-УКБ” еще до проведения тендера решило, что эти работы будет выполнять явно связанное с Непопом ЧАО “Фундамент”.