вівторок, 23 квітня 2024 г.

В.о. голови Київської митниці: “Жоден з приватних аеропортів під Києвом не має зони митного контролю”

В.о. голови Київської митниці: “Жоден з приватних аеропортів під Києвом не має зони митного контролю”

Виконуючий обов'язки голови​ Київської міської митниці Сергій Тупальський у своєму першому великому інтерв`ю розповів про “Єдине вікно” та відеоспостереження на митниці, про відкриття митного пункту на Київському річковому вокзалі, дав прогноз по фінансовим показникам діяльності столичної митниці та дав зрозуміти, що жоден приватний аеродром Київської області не має тимчасової зони митного контролю. Тобто, навіть якщо хтось з багатіїв щось ввозить та вивозить через приватні аеропорти, то це повністю протизаконно.

KV: 11 серпня на Київській міській митниці розпочало роботу "Єдине вікно". За 2,5 місяці які результати його роботи?

Сергій Тупальський: Принцип "Єдиного вікна" - одна з найкращих світових практик. Згідно з урядовою постановою № 364, вказаний Порядок почав працювати і у нас. В основі принципу роботи впроваджено – єдиний механізм інформаційного обміну між митницею, відповідними контролюючими органами та суб’єктами зовнішньоекономічної діяльності з використанням електронних засобів передачі інформаціі.

За 2,5 місяці через "Єдине вікно" оформлено близько 4000 митних декларацій. Це трошки більше 1% від усього обсягу митних оформлень. Все, що нове, - непросте, і при нововведеннях відбуваються певні проблеми, як нормативного та технічного характеру. Але всі розуміємо, що рішення уряду правильне, і в перспективі - це спрощення і для бізнесу, і для нас.

По-перше, це модернізація системи, яка існує ще з радянських часів.

По-друге, пришвидшення обміну інформацією між всіма учасниками процесу, мінімізація людського фактору.

По-третє, єдиний інтерфейс дозволяє нам з контролюючими органами в режимі онлайн обмінюватись всією інформацією та бачити в режимі реального часу, як проходить процедура проходження відповідних контролів.

 І, врешті, головне – це суттєве прискорення здійснення зовнішньоекономічної діяльності.

KV: Що за проблеми технічного та нормативного характеру з "Єдиним вікном"? Хто розробляв системи?

Сергій Тупальський: Розробниками системи є спеціалісти IT-департаменту ДФС. Але, щоб скомпонувати вимоги і бізнесу, і державних органів, які ніколи не працювали з системою електронного декларування, ми кожного тижня вдосконалюємо систему, виправляємо похибки в ній.

Що стосується нормативних складнощів, наприклад, принцип мовчазної згоди. Жоден нормативний акт не може сьогодні нам чітко пояснити, що є мовчазною згодою.

Так, коли пройшли чотири години, і за цей час уповноважена особа контролюючого органу не внесла до інформаційної системи відповідне рішення, система автоматично формує рішення про здійснення відповідного виду державного контролю, яке є підставою для завершення митного контролю та митного оформлення.

Але хто несе відповідальність за якість імпортованих товарів? Тому ми в Київській міській митниці неодноразово зустрічались і з суб’єктами підприємництва, і з представниками контролюючих органів, щоб владнати ці непорозуміння.

Також, на даному етапі, ми 40-50% проблем технічного характеру вже владнали, доопрацювавши систему.

Проблеми нормативного характеру – це повноваження Кабінету міністрів. Нами проведена досить велика робота, зібрано та систематизовано проблеми, відпрацьовано відповідні пропозиції та передані до ДФС і далі до Мінфіну. Надалі необхідно переглянути деякі положення нормативно-правових актів та внести, в тому числі, зміни до Митного кодексу.

Подписывайтесь на новости “КиевVласть”
 

Але це вже питання до Верховної Ради – зміни до Кодексу.

А зміни до відповідних постанов – це робота уряду. Зокрема, розширення списку переліку місць митного оформлення, де застосовується принцип "Єдиного вікна". Проте, є набагато більше місць, де проводиться митне оформлення товарів. Нами було запропоновано прибрати перелік місць та всюди застосовувати принцип "Єдиного вікна".

Отже, "Єдине вікно" для України – це, перш за все, створення умов для прозорої роботи, ефективний розподіл ресурсів та витрат для бізнесу і зменшення можливості для корупціі.

KV: Київську міську митницю було створено 1 грудня 2014 року. Яким був 2015 рік за надходженнями, яким планується 2016 рік? До речі, станом на липень плани Київської міської митниці виконано всього на 78,1%. Чому?

Сергій Тупальський: Динаміка надходжень митних платежів до державного бюджету в Київській міській митниці є позитивною. Середньодобове надходження наприкінці 2014 року – на початку 2015 року складало 110 млн гривень. Сьогодні ми маємо – 145 млн гривень. За 2015 рік – до державного бюджету України було перераховано 29 млрд гривень, за 9 місяців 2016 рік – вже 27 млрд гривень.

KV: То чому за липень такі показники?

Сергій Тупальський: Липень і серпень – це місяці зниження активності зовнішньоекономічної діяльності, також відбулась зміна структури оподаткованого імпорту.

Разом з тим, за серпень ми перевиконали індикативний показник на 175 млн гривень, зібравши 3,320 млн гривень. Половина зі 175 млн гривень cпрямовано до спеціального фонду бюджету Києва.

У вересні у нас був індикативний показник 3,5 млрд гривень, забезпечили виконання 3,42 млрд., що складає 98,2%.

KV: Які ваші очікування щодо реальних надходжень за весь 2016 рік?

Сергій Тупальський: Наші прогнозовані очікування до кінця року це - 35,5 млрд гривень.

KV: Навіщо Київську міську митницю було виокремлено в окремий напрямок?

Сергій Тупальський: Цікаво, але Київська митниця згадується ще за часів Київської Русі. Тиждень назад у мене була зустріч із археологом НАНУ. Саме зараз вони ведуть розкопки в Києві по вул. Кирилівській (Поділ). Ними доведено, що саме там пролягав торгівельний шлях від річки Дніпро в сторону Вишгорода та Чернігова, і саме там вони знайшли багато історичних знахідок – більше 20 митних пломб (орієнтовно – 12 століття), заготовки для виготовлення пломб часів Київської Русі. Це підтверджує що саме там можливо знаходилась митниця Київської Русі. Це перший випадок, коли в одному місці знайдено таку кількість пломб.

А як окрему державну інституцію, вже в осяжному історичному часі, київську митницю було створено 1 січня 1820 року.

Тому, зважаючи і на історію, і на реальні економічні процеси які відбуваються в столиці, було створено міську митницю. Вона складається з п’яти постів, в нашому складі міжнародний аеропорт "Київ" (Жуляни), пункт контролю на залізничному вокзалі.

Два тижні назад урядовою постановою створено Міжнародний пункт пропуску через державний кордон на річковому вокзалі Києва. Митниця уже зробила все, що залежить від нас, і очікуємо узгодження для відкриття річкового пункту пропуску.

KV: Митний пункт на річковому вокзалі? Навіщо?

Сергій Тупальський: Для річкового сполучення з Республікою Білорусь. Досить цікавий напрямок і ймовірно є в ньому потреба.

KV: П’ять пунктів пропуску. А який наразі у вас штат?

Сергій Тупальський: Раніше було близько 800. Зараз після скорочень, у відповідності постанов уряду та Мінфіну, залишились 650 співробітників. Це не багато, бо найбільше митних оформлень відбувається саме по Київській міській митниці.

Наша митниця є досить різновекторною. У нас зосереджені всі напрямки діяльності – залізничні перевезення, авіасполучення, автотранспорт, митне оформлення товарів подвійного та військового призначення, гуманітарної допомоги, міжнародних експрес- та поштових відправлень, а скоро буде ще річкове.

Тому Київська міська митниця, столична митниця, - була і є кузнею кадрів для всієї системи. Колектив у нас професійний та відданий. Тому невипадково, що всі нові реформи та інновації спочатку впроваджуються саме на Київській міській митниці.

KV: Чи зачепила вас люстрація?

Сергій Тупальський: Люстрація відбулась згідно до закону "Про очищення влади". Звільнено одну посадову особу з керівного складу. А по майновій люстрації звільнені три співробітника, які не вказали в деклараціях все майно.

KV: Чи вплинуло на збільшення об’ємів на Київській міській митниці те, що відбувається на Одеській митниці, звідки, як кажуть і імпортери, і експортери, і деякі Ваші колеги з ДФС спостерігається відтік клієнтів?

Сергій Тупальський: У відповідності до ст. 247 Митного кодексу, суб’єкту зовнішньоекономічної діяльності дозволяється обирати митницю та місце митного оформлення. Чи змінили деякі суб’єкти місця митного оформлення? Так.

Міграція до нашої митниці відбувається, на мою точку зору, саме тих суб`єктів, у кого немає проблем з оформленням, а також, хто цінує швидкість та якість проведення митних формальностей. У нас оформлення відбувається у відповідності до вимог митного кодексу, у нас досить професійний та злагоджений колектив співробітників, відсутні будь- які бюрократичні затягування, при виникненні проблемних питань оперативно приймається рішення.

 За останні півроку ми добились того, що всі власники митних терміналів забезпечили місця митного оформлення всім необхідним обладнанням, інвентарем, розвантажувальною технікою тощо.

Читайте: Фискальная служба задержала в Киеве партию нелегальной парфюмерии стоимостью в 16 млн грн

У нас досить розгалужена система митних терміналів, розвинута логістична інфраструктура. Також має значення те, що більшість великих іноземних представництв, корпорацій, інвесторів , які ведуть зовнішньоекономічну діяльність зосереджена в Києві, тому Київська міська митниця їм зручніша.

Крім того, в Києві зосереджені всі центральні органи влади, правоохоронні, контролюючі органи, що дає можливість реагувати на будь-які нестандартні ситуаціі.

KV: Влітку в Борисполі було введено відеофіксацію митних процедур. Як оцінюють на Київській регіональній митниці це нововведення? Чи буде найближчим часом втілено цю технічну процедуру на митних пунктах Київської міської митниці?

Сергій Тупальський: Фото- та відеофіксація митних процедур є однією з важливих реформ, що сьогодні втілюються урядом. Це сприяє прозорості оформлення митного контролю, його якості та засобом безпеки для наших співробітників.

На жаль, митниця має досить багато негативу. Але, коли правоохоронні органи починають розбиратись, виявляється, що ми просто виконували вимоги чинного законодавства. Відеофіксація дозволяє швидше виявляти факти необґрунтованих скарг – з одного боку. З іншого боку – звужує поле прояву корупційних дій.

Сьогодні відеофіксація тестується на чотирьох митницях. Після закінчення тестового режиму буде розроблено програму забезпечення камерами всіх митних постів. Можливо, це відбудеться до кінця поточного року.

KV: Нещодавно прем’єр-міністр Володимир Гройсман заявив, що на всіх митних пунктах країни зламано рентгенівські апарати. Наскільки це відповідає дійсності?

Сергій Тупальський: Скажу лише про Київську міську митницю. Там, де передбачені технологією рентгенівські апарати, вони є і працюють – це і митний пост "Спеціалізований", поштовий відділ, в аеропорту "Київ" (Жуляни).

KV: Питання, скоріше, до Київської регіональної митниці, але все ж: під Києвом велика кількість приватних аеропортів, і чи має митниця можливість доглядати те, що ввозиться та вивозиться через ці повітряні ворота? Чи це такі “офшорні ворота” - що хочеш ввозиш, що хочеш вивозиш?

Сергій Тупальський: Повторюсь, митниця завжди працювала в правовому полі, згідно визначеного порядку. Будь-який аеропорт, що забезпечує процедуру перетину митного контролю, повинен діяти в єдиному правовому полі.

Пункт пропуску через державний кордон - спеціально виділена територія на залізничних і автомобільних станціях, у морських і річкових портах, в аеропортах чи на аеродромах, де здійснюються прикордонний, митний та інші види контролю і пропуск через державний кордон осіб.

Всі приватні аеропорти, про які Ви кажете, не мають можливості здійснювати відправлення літаків за кордон та прийом літаків з-за кордону.

KV: А якщо я скажу, що Ви помиляєтесь?

Сергій Тупальський: Тоді скажу, що вони порушують закон.

KV: Мати власний літак та власний аеродром можуть лише заможні та впливові люди, яким не складно порушувати закони.

Сергій Тупальський: Митний контроль поза місцем розташування підрозділів митного оформлення, в тому числі з приватного аеродрому, можливий лише за зверненням щодо створення тимчасової зони митного контролю (ТЗМК) та забезпечення встановленого режиму. До нас не було жодного звернення щодо створення такої ТЗМК.

До речі, у січні через пункт в Жулянах було пропущено 370 літаків, а в вересні – вже 600. Тобто, маємо значне зростання за авіаперевезеннями та митними процедурами.

Подписывайтесь на новости “КиевVласть”
 

KV: В 2015 році на хабарі в 14 тис. гривень було затримано головного державного інспектора митного посту "Спеціалізований". Що зараз з цією людиною?

Сергій Тупальський: На жаль, корупція як явище, існує майже у всіх країнах. Різниця полягає у масштабах і наслідках. Проблема корупції в українському суспільстві залишається більш ніж актуальною, незважаючи на ряд вагомих законодавчих кроків, зроблених державою у боротьбі з цим ганебним явищем.

Боротьба з нею є однією з умов вступу України до ЄС. В суспільстві існує думка, що митниця є однією з найкорумпованіших установ в державі. Але маю сказати, що митниця корумпована не більше за інші державні установи.

Читайте: В аэропорту “Жуляны” задержали итальянку с тысячами евро и долларов в обувных коробках

Щодо співробітника, про якого Ви запитали: ЗМІ трохи перекрутили інформацію. Хтось сказав, що хабар був 14 тисяч, хтось – 16 тисяч. Хабар був у розмірі 250 доларів, але це, звичайно, не змінює суті. На час проведення досудового слідства його було відсторонено. Зараз за рішенням суду його звільнено та заборонено займати відповідні посади протягом двох років.

KV: Скільки за період існування Київської міської митниці було таких інцидентів?

Сергій Тупальський: Протягом 2016 року – два випадки. Якщо подивитись на зону діяльності Київської міської митниці та об’єми нашої роботи – це неприємний, але не найкритичніший показник.

KV: Що це за митний пост “Спеціалізований”, на якому було схоплено державного інспектора?

Сергій Тупальський: Це історична назва. Через нього йдуть міжнародні поштові та експрес-відправлення, товари подвійного призначення, гуманітарна допомога, дипломатичні вантажі, поштові відправлення тощо. Тому співробітники мають бути висококваліфікованими спеціалістами по специфічним напрямкам та мати відповідні навички проведення митних формальностей.

KV: Які групи товарів найбільше ввозять та вивозять через Київську міську митницю?

Сергій Тупальський: За 9 місяців 2016 року ввезено понад 2 млн тон товару. Основна номенклатура імпорту: автомобілі, запчастини, побутова техніка, косметика, продукція хімічної промисловості. На експорт оформлюються продовольча продукція та продукція сільського господарства.

Одна з найбільших та бюджетоформуючих позицій – автомобілі.

До речі, як відомо, з 1 серпня вступив у дію новий закон про “стимулювання розвитку ринку транспортних засобів з пробігом”. За цим законом вживані легкові автомобілі можна буде ввозити в Україну за новими, значно зниженими акцизами. Діятиме він до 31 грудня 2018 року.

Так, до 1 серпня в зоні діяльності митниці, оформлялись 20-25 автомобілів щомісяця, а за серпень-вересень оформлені 365 автомобілів. За вказаний період Податки сягають в районі 39 млн гривень.

KV: Скільки оформлюється через Київську міську митницю юридичних та фізичних осіб?

Сергій Тупальський: На обліку близько 22,5 тисяч суб’єктів. З них активних, тих, хто постійно працюють, - близько 9,5 тисяч. По фізичним особам дуже складно вивести статистику, бо відповідного обліку у нас, як такого, немає. Втім, щодобово ми оформлюємо 4-5 тисяч митних оформлень для фізичних осіб (в основному, це експрес- та поштові відправлення).

По аеропорту “Жуляни” на початку роботи митний пункт щодобово перетинали близько 30 тисяч осіб, а в вересні тільки на виліт було оформлено 60 тисяч осіб, а на приліт – 55 тисяч осіб.

KV: Товаропотік через "Жуляни" теж зріс? В “Борисполі” кажуть, що в них йде відтік, й логічно припустити, що йде перетік до Жулян.

Сергій Тупальський: Не можу сказати, чи за рахунок "Борисполя", але аеропорт "Жуляни" досить стрімко розвивається. І три місяці назад ми ввели додаткові штатні одиниці для митного оформлення товарів в Жулянах. Так, раніше у вказаному підрозділі оформлялось 1-2 митних деклараціі на добу, то вже зараз ми маємо 20-25 митних декларацій протягом зміни.

KV: Наскільки багато нарікань на роботу митників, наскільки оперативна реакція? І як працює ваша служба внутрішньої безпеки?

Сергій Тупальський: В ДФС на підставі існуючого законодавства розроблено відповідний алгоритм по роботи зі скаргами та зверненнями суб’єктів підприємництва та громадян. На кожному підрозділі митного оформлення ця інформація розміщена і доступна для громадянам, разом з номерами телефонів "гарячої лінії" як ДФС так і Київської міської митниці. Майже всі скарги відпрацьовуються спільно зі співробітниками відділу внутрішньої безпеки, який функціонує у складі Головного управління ДФС у м. Києві. Нажаль, із складу митниць зазначений підрозділ виведено. Але в нас є плідна співпраця із співробітниками відділу, постійний контакт з ними, із закріпленими відповідальними особами.

За останні 3-4 місяці скарг стало набагато менше. На початку року було 8-10 скарг щомісяця, а в серпні-вересні – 1-2 скарги. Основні скарги – стосуються затримки митного оформлення або не погодження з митною вартістю. Всі скарги розглянуті, по жодній не підтверджено порушення митниками своїх посадових обов’язків.

Важливий нюанс – більшість скарг базується на особистому трактуванні митного законодавства громадянами. Наприклад, коли людина замовляє щось через Інтернет та отримує експрес відправленням чи поштою і ми бачимо, що вартість товару не відповідає задекларованій і при цьому виникає необхідність сплати відповідних податків – у отримувача такого відправлення це викликає бурю невдоволення.

Так, 11 скарг від фізичних осіб було розглянуто, і жодна не вдоволена. З 45 скарг суб’єктів підприємництва близько 70% стосувались затримки при розмитненні – всім надані роз’яснення.

Позитивно те, що за серпень, вересень та половину жовтня до нас надійшли всього дві скарги. Після проведення відповідних консультацій та роз’яснень, скарги було відкликано громадянами.

Читайте: Через аэропорт "Киев" (Жуляны) пытались незаконно ввести в Украину первые пять iPhone7

КиевVласть

Антон Подлуцький

Теги: контрабанда, киевская таможня, сергей тупальский, единое окно, новости киевская, частные аэропорты

середа, 17 квітня 2024 г.
18:19
УВАГА!!! КиївВлада переїхала на новий домен
п'ятниця, 12 квітня 2024 г.
20:56
“Українська команда” передала велику партію дронів-літаків легендарному батальйону “Ахіллес”, - Палатний
20:51
Ексміністр оборони Резніков став директором безпекових і оборонних програм в ГО “Український інститут майбутнього”
20:45
Начальник КОВА Руслан Кравченко у Чернівцях взяв участь у Конгресі місцевих та регіональних влад при Президентові України
20:34
На київській ТЕЦ-5 встановлять додаткові генератори
20:20
В Україну повернули тіла 99 полеглих захисників
20:02
У Києві з суботи відновлює роботу автобус № 7 (схема)
19:54
На Бахмутському та Новопавлівському напрямках відбито понад 40 атак, загалом на фронті 81 боєзіткнення, - Генштаб ЗСУ
19:43
Представники громадськості вимагають припинити переслідування антикорупційних активістів та журналістів-розслідувачів
19:31
Відзавтра, 13 квітня, столичний автобус № 35 подовжить свій маршрут до вулиці Гліба Бабіча (схема)
19:13
“Укренерго” організувала для ветеранів війни програму навчання та працевлаштування “Разом”
19:01
На Броварщині витратять 1,86 млн гривень на облаштування дитмайданчиків
18:49
На вулиці Богатирській у Києві до 21 квітня обмужать рух транспорту (схема)
18:36
У Броварах з'явився новий патріотичний стінопис “Обіймаю тебе, моя Україно!”
18:17
Столична влада зупинила проведення аукціону з надання в оренду Житнього ринку
18:04
У реєстрі зниклих безвісти наразі налічується понад 2 тисяч дітей
Календар подій
Підтримка армії та більше коштів на “цивільні” напрямки: Київрада внесла зміни до бюджету-2024 і Програми соцекономрозвитку
12 квітня 2024 г. 15:00
Підтримка армії та більше коштів на “цивільні” напрямки: Київрада внесла зміни до бюджету-2024 і Програми соцекономрозвитку
Столична міськрада 11 квітня 2024 року внесла чергові зміни до бюджету Києва на 2024 рік, а також відкоригувала нову Програму економічного та соціального розвитку (ПЕСР), яка розрахована на 2024-2026 роки. Точний перелік всіх коригувань буде доступний після публікації цих документіві, адже депутати і чиновники погодили внесення до відповідних проєктів рішень численних правок безпосередньо перед їх розглядом в сесійній залі. Між тим, відомо, що дохідну частину бюджету було збільшено до 75,2 млрд гривень, видаткову – до 92,5 млрд гривень. Відповідно, додаткові 995 млн гривень планується витратити по програмі “Захисник Києва”, 79,9 млн – на обладнання опорних пунктів в межах столиці, 459,3 млн гривень – на різні соціальні виплати військовослужбовцям, 30 млн гривень – напряму нададуть Міністерству оборони України в якості субвенції тощо. Не обійшлося і без збільшення витрат на “цивільні” напрямки – ще 89,4 млн було виділено на ремонтні роботи на дорогах, 50,8 млн – на реконструкцію ліфтового обладнання в багатоповерхівках і т.д. Була відповідно відкорегована і нова Програму економічного та соціального розвитку (ПЕСР), яка розрахована на 2024-2026 роки. 
Бюджет Києва дуже скромно поповнився за рахунок оренди та приватизації комунального майна у 2023 році
10 квітня 2024 г. 09:00
Бюджет Києва дуже скромно поповнився за рахунок оренди та приватизації комунального майна у 2023 році
У 2023 році столична влада продемонструвала одні з найгірших результатів наповнення бюджету за рахунок оренди і приватизації комунального майна за останні роки. Як стало відомо, від такої оренди до міської скарбниці надійшло 33,9 млн гривень, що більш ніж в половину менше планових показників, а від продажу комунальної нерухомості – 81,9 млн гривень (плюс ще 18.9 млн гривень, які були перераховані у 2024 році), що набагато менше ніж у попередні роки. Судячи з усього, причиною таких скромних надходжень до міського бюджету є і повномасштабна війна, яка знизила бізнес-активність у столиці, і систематичні порушення процедур і законодавства з боку профільних чиновників КМДА, які кожного року обходяться киянам у десятки мільйонів гривень.