п'ятниця, 22 листопада 2024 г.

Не варто плутати торгову марку і бренд

Не варто плутати торгову марку і бренд

Тема цьогорічного Міжнародного фестивалю дитячо-юнацької журналістики  “Прес-весна на Дніпрових схилах” – “Брендинг мого міста, моєї родини, моєї країни”. На жаль, багато хто з моїх ровесників  не бачить суттєвої різниці між  поняттями “бренд” і “торгова марка”.

Торгова марка –  це просто фірмовий стиль (логотип, буклети, візитки і т.д.), брендинг ж спрямований на формування додаткової цінності, за яку споживач готовий заплатити більше, ніж за менш розкручений продукт. Смартфон з гучним ім'ям завжди буде коштувати дорожче за смартфон з аналогічними характеристиками від невідомого виробника.

Матеріал створено в рамках Проекту “Юн-Пресс-KV

Грамотний брендинг дуже важливий в сучасному світі. Він допомагає просунути товар або послугу, зробити їх більш дорогими, підвищити лояльність до компанії. Яскравий приклад – фірми Apple і iPhone. Хтось завзято слідкує за розробками і купує останні моделі “айфонів”, хтось ненавидить “яблучні телефони”, але про них знають всі.

Брендингом називають комплекс маркетингових процесів, спрямованих на розробку марки продукту, просування її на ринку, забезпечення її престижності.

Існує багато напрямків брендингу (товарний, спортивний, політичний, брендинг послуг тощо).

Ми розглянемо товарний брендинг. Цей напрямок вважається одним із найуспішніших. У цьому випадку просувається не компанія, а один товар. Яскравий приклад – Coca-Cola. Кожного дня споживачі у всьому світі випивають мільярди літрів цього напою. Хоча компанія випускає безліч різновидів напоїв, особливу популярність здобула саме “кола” завдяки правильному брендингу.

Подписывайтесь на новости “КиевVласть”
 

Розробка стратегії бренду

Перш ніж приступати до розробки бренду, потрібно визначитися з відповідною стратегією. Їх також існує безліч. Ми розглянемо стратегію монобренд.

Стратегія монобренду передбачає використання єдиного бренду компанії для випуску продуктів. Її зазвичай використовують компанії, які на 100% впевнені в якості продуктів, що випускаються, тому що усі товари виходять під єдиним знаком. Яскравий приклад – автомобільний концерн Mercedes.

Я хочу на прикладі Uber розглянути етапи створення бренду.

№1. Аналіз ринку

На цьому етапі можна знайти свіжу ідею, проаналізувати потреби споживачів або зробити повноцінний аналіз ринку. Великі компанії зазвичай проводять серйозні дослідження, використовуючи для роботи численні відділи.

Uber виник без серйозних досліджень, від звичайної ідеї. Його засновник – Тревіс Каланік – орендував лімузин за 800 доларів. Ця сума здалася йому занадто великою, і йому прийшла ідея – створити додаток, в якому можна розділити вартість поїздки або вибрати між найвигіднішими пропозиціями. Так виник стартап.

№2. Проектування бренду

До проектування бренду можна віднести розробку корпоративного стилю, розробку логотипу, що в комплексі називається айдентікою.

Мобільний  додаток Uber був створений у 2009 році. Для його запуску творці найняли розробників, які створили сам додаток, спроектували логотип і придумали назву. Пасажири отримували відносно недороге таксі, водіїможливість додаткового заробітку.

№3. Просування бренду

Під просуванням бренду варто розуміти різні маркетингові інструменти, які дозволяють підвищити впізнаваність компанії і залучити більше клієнтів, покупців, інвесторів. Наприклад, бренди купують рекламні місця на різних джерелах – від сайтів до телебачення. У великих компаніях над цим працюють маркетингові або PR-відділи. Стартапи часто змушені використовувати менш затратні інструменти просування – наприклад, рекламу в інтернеті.

Приклад: спочатку додаток Uber було додано в безкоштовні каталоги додатків. Його творці запустили рекламу на сайтах, в сторонніх додатках і по інших каналах. Зі збільшенням числа людей, що використовують додаток, бренд став більш впізнаваний, але він просувається до сих пір.

№4. Оцінка ефективності

Оцінка ефективності бренду і його доопрацювання – процес, який відбувається безперервно. Він потрібен для зростання компанії. Це дозволяє посилити інтерес споживачів і постійно нагадувати про себе.

Приклад: додаток Uber спочатку називалося UberCar. Більш коротка назва зробило його більш запам'ятовуваним. В додатку були представлені тільки автомобілі представницького класу, потім в нього додали машини економ-класу. У 2016 році в Бразилії керівництво планувало запустити послугу перевезення пасажирів на вертольоті, щоб охопити ще один сегмент цільовоі аудиторії і розширити можливості програми.

Брендинг дозволяє значно підвищити рівень доходу компанії і зробити її лідером в своєму сегменті, але вимагає значних витрат.

Так можна розкрутити будь-яку ідею, головне – грамотно й творчо до цього підійти!

Матеріал створено в рамках Проекту “Юн-Пресс-KV

 КиевVласть

Даніїл Негода, м. Кривий Ріг, лауреат «Прес-весни на Дніпрових схилах»

Теги: юн-пресс, торговая марка, брендинг

середа, 17 квітня 2024 г.
18:19
УВАГА!!! КиївВлада переїхала на новий домен
п'ятниця, 12 квітня 2024 г.
20:56
“Українська команда” передала велику партію дронів-літаків легендарному батальйону “Ахіллес”, - Палатний
20:51
Ексміністр оборони Резніков став директором безпекових і оборонних програм в ГО “Український інститут майбутнього”
20:45
Начальник КОВА Руслан Кравченко у Чернівцях взяв участь у Конгресі місцевих та регіональних влад при Президентові України
20:34
На київській ТЕЦ-5 встановлять додаткові генератори
20:20
В Україну повернули тіла 99 полеглих захисників
20:02
У Києві з суботи відновлює роботу автобус № 7 (схема)
19:54
На Бахмутському та Новопавлівському напрямках відбито понад 40 атак, загалом на фронті 81 боєзіткнення, - Генштаб ЗСУ
19:43
Представники громадськості вимагають припинити переслідування антикорупційних активістів та журналістів-розслідувачів
19:31
Відзавтра, 13 квітня, столичний автобус № 35 подовжить свій маршрут до вулиці Гліба Бабіча (схема)
19:13
“Укренерго” організувала для ветеранів війни програму навчання та працевлаштування “Разом”
19:01
На Броварщині витратять 1,86 млн гривень на облаштування дитмайданчиків
18:49
На вулиці Богатирській у Києві до 21 квітня обмужать рух транспорту (схема)
18:36
У Броварах з'явився новий патріотичний стінопис “Обіймаю тебе, моя Україно!”
18:17
Столична влада зупинила проведення аукціону з надання в оренду Житнього ринку
18:04
У реєстрі зниклих безвісти наразі налічується понад 2 тисяч дітей
Календар подій
Підтримка армії та більше коштів на “цивільні” напрямки: Київрада внесла зміни до бюджету-2024 і Програми соцекономрозвитку
12 квітня 2024 г. 15:00
Підтримка армії та більше коштів на “цивільні” напрямки: Київрада внесла зміни до бюджету-2024 і Програми соцекономрозвитку
Столична міськрада 11 квітня 2024 року внесла чергові зміни до бюджету Києва на 2024 рік, а також відкоригувала нову Програму економічного та соціального розвитку (ПЕСР), яка розрахована на 2024-2026 роки. Точний перелік всіх коригувань буде доступний після публікації цих документіві, адже депутати і чиновники погодили внесення до відповідних проєктів рішень численних правок безпосередньо перед їх розглядом в сесійній залі. Між тим, відомо, що дохідну частину бюджету було збільшено до 75,2 млрд гривень, видаткову – до 92,5 млрд гривень. Відповідно, додаткові 995 млн гривень планується витратити по програмі “Захисник Києва”, 79,9 млн – на обладнання опорних пунктів в межах столиці, 459,3 млн гривень – на різні соціальні виплати військовослужбовцям, 30 млн гривень – напряму нададуть Міністерству оборони України в якості субвенції тощо. Не обійшлося і без збільшення витрат на “цивільні” напрямки – ще 89,4 млн було виділено на ремонтні роботи на дорогах, 50,8 млн – на реконструкцію ліфтового обладнання в багатоповерхівках і т.д. Була відповідно відкорегована і нова Програму економічного та соціального розвитку (ПЕСР), яка розрахована на 2024-2026 роки. 
Бюджет Києва дуже скромно поповнився за рахунок оренди та приватизації комунального майна у 2023 році
10 квітня 2024 г. 09:00
Бюджет Києва дуже скромно поповнився за рахунок оренди та приватизації комунального майна у 2023 році
У 2023 році столична влада продемонструвала одні з найгірших результатів наповнення бюджету за рахунок оренди і приватизації комунального майна за останні роки. Як стало відомо, від такої оренди до міської скарбниці надійшло 33,9 млн гривень, що більш ніж в половину менше планових показників, а від продажу комунальної нерухомості – 81,9 млн гривень (плюс ще 18.9 млн гривень, які були перераховані у 2024 році), що набагато менше ніж у попередні роки. Судячи з усього, причиною таких скромних надходжень до міського бюджету є і повномасштабна війна, яка знизила бізнес-активність у столиці, і систематичні порушення процедур і законодавства з боку профільних чиновників КМДА, які кожного року обходяться киянам у десятки мільйонів гривень.