неділя, 15 грудня 2024 г.
Як вивести громадський транспорт з карантину

Як вивести громадський транспорт з карантину

Валентина Антоненко

Екс-заступник директора Департаменту містобудування та архітектури КМДА

Карантин закінчується: влада анонсує поетапне послаблення обмежень для людей і бізнесу. Але не запрацює без однієї умови – транспорту.

Ризик поширення коронавірусу пасажирами залишатиметься високим. І так буде, вірогідно, аж до винайдення вакцини і масових щеплень. Та не запустити громадський транспорт не можна.

Чіткий реалістичний план потрібен вже зараз. Ось сім кроків, які слід втілити.

Подписывайтесь на новости “КиевVласть”
 

Перше – це безпека водіїв, кондукторів, іншого персоналу. Конкретно:

- забезпечення одноразовими масками у достатній кількості;

- зобовязання працівників змінювати маски щодві години;

- проведення температурного скринінгу тричі за зміну;

- організація ПЛР-тестів раз на 5 діб.

Друге – дезінфекція рухомого складу. Причому не для “пташки” у звіті, а для безпеки киян. На кінцевих зупинках щоразу до салону має заходити бригада в захисних костюмах, зі спецобладнанням і з засобами, які вбивають вірус, а не людей.

Третє – короткі маршрути. На небезпечний період сам принцип руху громадського транспорту слід переглянути. Довгі маршрути – розбити на кілька коротких, синхронізувавши час на пересадку для тих, хто їде далеко. Більшість людей зможе вільно рухатися в своєму районі, інші теж зможуть дістатися, куди треба, хоч і за дещо більший час. Але завдяки коротким поїздкам і постійній обробці салонів ризик зараження знизиться.

Четверте – організація пасажиропотоків. Людям легше, коли є зрозумілі правила. Ідеться про маркування безпечних дистанцій, інформування про зміну звичних маршрутів, тривалість очікування, зупинки.

Пяте – зупинки. Їх слід “рознести” так, щоб на кожній збиралися пасажири, які очікують на 1-2 маршрути. Інші тимчасові зупинки зробити на віддаленні та чітко промаркувати номери. Це дозволить уникнути скупчень. У години пік поліція та Муніципальна Варта має підтримувати порядок, протидіяти стихійній торгівлі, яка заважає пасажиропотоку.

Шосте – спеціальний режим. Позаштатна ситуація вимагає рішень, як під час фіналу Ліги Чемпіонів. Ясно, що загальний трафік зросте, щойно карантин послаблять. Слід дати розпорядження департаменту транспорту та патрульній поліції забезпечити транспортний потік, зменшити затори. Потрібні додаткові регулювальники, тимчасові знаки, інший режим роботи світлофорів. Законні інструменти є – потрібна воля для їх застосування.

Сьоме – маршрутки. Зараз єдиний і неповторний момент, коли їх можна позбавитися, тому просто геть. Вони неконтрольовані, в їх тісні салони напаковується купа людей, а водії тільки радіють. Цивілізований громадський транспорт дозволяє зменшити поширення інфекції, не кажучи про інші переваги.

Головне питання, хто все має впроваджувати, у кого повноваження. Зараз київська влада переклала рішення за запуск метро на уряд, а решту питань – на самих людей. Уряд не хоче зайвої відповідальності, тож “футболить” рішення про запуск громадського транспорту назад, на місця.

Результат передбачуваний: кияни після транспортного локдауну потраплять у транспортний колапс. Громадський транспорт не зможе забезпечити докарантинний пасажиропотік, а водії авто, які за два місяці пристосувались до нових умов, просто заблокують будь-яких рух в Києві.

Я працювала в КМДА і мала можливість вивчити організацію транспорту в Берліні, Хельсінкі, Копенгагені. Там діє стратегія розвитку громадського транспорту, є регламент роботи для кожного виду транспорту, і всі ці документи реалістичні та корельовані між собою. І влада, і громада мають розуміння транспортного майбутнього та узгоджені плани з термінами. Кожен організатор і учасник руху – знає вимоги, права, правила та відповідальність. І ці правила діють і в позаштатних ситуаціях, таких як сезон грипу чи масові заходи. Тому для цих міст і коронавірус не став шоком, і на карантині – тривало життя.

У нас – все як завжди. Ніхто не хоче жити за правилами, ніхто не хоче зайвої відповідальності – ось влада і перекладає, що може, з хворої голови на здорову. Один на одного, а зрештою – на кожного киянина.

Нас це влаштовує? Якщо ні, то давайте вимагати, щоб наші проблеми вирішували ті, хто повинен. Кому ми платимо зарплату і кому підуть наші кровні 8 гривень за кожну поїздку.

Читайте: Транспортний колапс у Києві: наслідки та рішення

Валентина Антоненко, екс-заступник директора Департаменту містобудування та архітектури КМДА

КиевVласть

Теги: новости киева, метро, транспорт, карантин, общественный транспорт, автобусы, троллейбусы, маршрутки, локдаун

середа, 17 квітня 2024 г.
18:19
УВАГА!!! КиївВлада переїхала на новий домен
п'ятниця, 12 квітня 2024 г.
20:56
“Українська команда” передала велику партію дронів-літаків легендарному батальйону “Ахіллес”, - Палатний
20:51
Ексміністр оборони Резніков став директором безпекових і оборонних програм в ГО “Український інститут майбутнього”
20:45
Начальник КОВА Руслан Кравченко у Чернівцях взяв участь у Конгресі місцевих та регіональних влад при Президентові України
20:34
На київській ТЕЦ-5 встановлять додаткові генератори
20:20
В Україну повернули тіла 99 полеглих захисників
20:02
У Києві з суботи відновлює роботу автобус № 7 (схема)
19:54
На Бахмутському та Новопавлівському напрямках відбито понад 40 атак, загалом на фронті 81 боєзіткнення, - Генштаб ЗСУ
19:43
Представники громадськості вимагають припинити переслідування антикорупційних активістів та журналістів-розслідувачів
19:31
Відзавтра, 13 квітня, столичний автобус № 35 подовжить свій маршрут до вулиці Гліба Бабіча (схема)
19:13
“Укренерго” організувала для ветеранів війни програму навчання та працевлаштування “Разом”
19:01
На Броварщині витратять 1,86 млн гривень на облаштування дитмайданчиків
18:49
На вулиці Богатирській у Києві до 21 квітня обмужать рух транспорту (схема)
18:36
У Броварах з'явився новий патріотичний стінопис “Обіймаю тебе, моя Україно!”
18:17
Столична влада зупинила проведення аукціону з надання в оренду Житнього ринку
18:04
У реєстрі зниклих безвісти наразі налічується понад 2 тисяч дітей
Календар подій
Підтримка армії та більше коштів на “цивільні” напрямки: Київрада внесла зміни до бюджету-2024 і Програми соцекономрозвитку
12 квітня 2024 г. 15:00
Підтримка армії та більше коштів на “цивільні” напрямки: Київрада внесла зміни до бюджету-2024 і Програми соцекономрозвитку
Столична міськрада 11 квітня 2024 року внесла чергові зміни до бюджету Києва на 2024 рік, а також відкоригувала нову Програму економічного та соціального розвитку (ПЕСР), яка розрахована на 2024-2026 роки. Точний перелік всіх коригувань буде доступний після публікації цих документіві, адже депутати і чиновники погодили внесення до відповідних проєктів рішень численних правок безпосередньо перед їх розглядом в сесійній залі. Між тим, відомо, що дохідну частину бюджету було збільшено до 75,2 млрд гривень, видаткову – до 92,5 млрд гривень. Відповідно, додаткові 995 млн гривень планується витратити по програмі “Захисник Києва”, 79,9 млн – на обладнання опорних пунктів в межах столиці, 459,3 млн гривень – на різні соціальні виплати військовослужбовцям, 30 млн гривень – напряму нададуть Міністерству оборони України в якості субвенції тощо. Не обійшлося і без збільшення витрат на “цивільні” напрямки – ще 89,4 млн було виділено на ремонтні роботи на дорогах, 50,8 млн – на реконструкцію ліфтового обладнання в багатоповерхівках і т.д. Була відповідно відкорегована і нова Програму економічного та соціального розвитку (ПЕСР), яка розрахована на 2024-2026 роки. 
Бюджет Києва дуже скромно поповнився за рахунок оренди та приватизації комунального майна у 2023 році
10 квітня 2024 г. 09:00
Бюджет Києва дуже скромно поповнився за рахунок оренди та приватизації комунального майна у 2023 році
У 2023 році столична влада продемонструвала одні з найгірших результатів наповнення бюджету за рахунок оренди і приватизації комунального майна за останні роки. Як стало відомо, від такої оренди до міської скарбниці надійшло 33,9 млн гривень, що більш ніж в половину менше планових показників, а від продажу комунальної нерухомості – 81,9 млн гривень (плюс ще 18.9 млн гривень, які були перераховані у 2024 році), що набагато менше ніж у попередні роки. Судячи з усього, причиною таких скромних надходжень до міського бюджету є і повномасштабна війна, яка знизила бізнес-активність у столиці, і систематичні порушення процедур і законодавства з боку профільних чиновників КМДА, які кожного року обходяться киянам у десятки мільйонів гривень.