суббота, 4 апреля 2020 г.
Про приміські автовокзали, нелегалів і комфорт

Про приміські автовокзали, нелегалів і комфорт

Станіслав Гвоздіков

Голова ГО "Розвиток інфраструктури"

Будь-яка автобусна подорож починається з вокзалу. Вокзали покликані бути комфортними, зручними і чистими. Слугувати місцем відпочинку для пасажирів та водіїв, справляти пристойне враження і не викликати відразу. Це в ідеалі, звичайно. Що ж маємо ми?

Споруди більшості автостанцій Київщини являють собою обшарпане скляне приміщення, побудоване десь у 1980-ті роки. В кращому випадку воно віддане в оренду різним фірмам та фірмочкам, в гіршому цей радянський привид стоїть порожній і закинутий.

Антисанітарія, бруд, обідрані фасади - все це стало звичним атрибутом автостанцій.  Діяльність цих об’єктів транспортної інфраструктури супроводжується порушенням законодавства України, наказів Міністерства інфраструктури. Крім того, що ігноруються інтереси пасажирів, численних туристів столичного регіону, для людей банально не створено належних умов для перебування у місцях прибуття та відправлення автобусів.

Ігноровано й інтереси перевізників, які виконують перевезення пасажирів на державне замовлення. Їм нав’язано умови в оплаті непомірно високих та розрахованих за “спірною” методикою процентних ставок "автостанційного збору" і "штрафів".

Більшість перевізників не може подолати небажання власників так званих автостанцій удосконалювати свою діяльність для ефективної реалізації державної політики на цьому напрямі.

Утім, в "Порядку регулювання діяльності автостанцій", затвердженому Наказом Міністерства транспорту та зв’язку України, чітко вказано, які вимоги висувають до автостанцій 1—5 класів. Усього 18 таких вимог для автостанцій 1-го класу.

Подписывайтесь на новости “КиевVласть”
 

На жаль, в регіоні немає таких автовокзалів і станцій, які відповідають вимогам відповідно класифікації, але всіма "автостанціями" стягується автостанційний збір із пасажирів та оплата з перевізників за “заїзд на територію”. Більш того, анульовано свідоцтва про атестацію і вилучено з переліку атестованих декілька діючих столичних автовокзалів.

Нелегальні перевізники, вбиті “бусики”, нечемні водії, мертва інфраструктура  і страшні вокзали - все це нищить імідж держави, мучить пасажирів, довершуючи глобальну картину хаосу вітчизняного маршруточного напівсервісу.

А між тим, обсяг українського ринку пасажирських перевезень автотранспортом становить 50 млрд. гривень на рік. І це при тому, що левова частка операторів ринку знаходиться в тіні.

На мою думку, в мегаполісах типу Києва взагалі не повинно бути центрального автовокзалу. Затори просто не дадуть автобусам пробитися до нього. Слід організувати декілька автостанцій, по низці основних напрямків руху приміських автобусів (тобто по кількості автомагістралей з Києва), що розташовані поруч із кінцевими станціями метрополітену. Все це можна робити за умови, що до автовокзалів легко дістатись пішки та організовано рух безкоштовних автобусів надвеликої пасажиромісткості та обладнаних спеціальними місцями для розміщення багажу пасажирів з інтервалом руху до 15 хвилин по виділеній смузі для громадського транспорту.

Вдалий приклад для свідомих перевізників, що обслуговують пасажирів на Одеському напрямку - автостанція "Теремки". За умови внесення Київською облдержадміністрацією незначних змін в паспорт їх маршрутів (тим більше, що де-факто кінцеві зупинки таких маршрутів вже існують - залишається їх цивілізовано об'єднати в одне облаштоване належним чином місце). І так по кожному напрямку.

Київській міській державній адміністрації для того, щоб упорядкувати рух автобусів загального користування міжміського та приміського сполучення та забезпечити здійснення анонсованих під час урочистого відкриття автостанції "Теремки" кроків щодо комплексної організації транспортно-пересадкових хабів в столиці, необхідно постійно контролювати виконання перевізниками умов договорів.

Особливу увагу варто приділяти відправленню та прибуттю на зазначені в паспортах маршрутів автостанції, видачі квитків, кількості рейсів, режимам руху громадського транспорту.

Для забезпечення ефективності таких перевірок до комісії слід запросити відповідальних посадовців Держслужби з безпеки на транспорті, Державної фіскальної служби Київської області, Управління інфраструктури Київської облдержадміністрації, УДП "Укрінтеравтосервіс", ДП ​​"Київпассервіс" та КП "Київпастранс", разом із Комунальною службою перевезень.

Належне виконання Управлінням інфраструктури Київської облдержадміністрації разом із Департаментом транспортної інфраструктури Київської міської державної адміністрації функцій органів місцевого самоврядування згенерує дохід операторам Столичної мережі автостанцій у вигляді касового збору: близько 400 тис. гривень щоденно.

Отже, пасажири зможуть сподіватись на будівництво сучасних автовокзалів, на зразок автостанції "Теремки", поруч з виїздами з Києва – біля кінцевих станцій Київського метрополітену. Адже девелопмент ключових елементів інфраструктури громадського автотранспорту стане доцільним за рахунок приватних інвестицій.

Читайте: Киевская область не желает модернизировать свой транспорт

Станислав Гвоздиков,  глава общественной организации “Развитие инфраструктуры”

KиевVласть

Теги: вокзал, перевозчики, туристы, Станислав Гвоздиков, антисанитария, автостанция, права пассажиров, сборы с пассажиров, аттестация автовокзалов

суббота, 4 апреля 2020 г.
12:04
Хроники коронавируса в Украине: обновляется
18:01
В Киево-Печерской лавре объявили о закрытом режиме проведения богослужений
17:05
Инвесторов ЖК “Каховская” приглашают на фактические обмеры квартир
16:07
После дезинфекции улиц в Святошинском районе находят погибших собак и голубей
15:06
ТРЦ Gulliver разыгрывает фирменную итальянскую пиццу с бесплатной доставкой
14:10
В Kyiv Smart City рассказали, чем занять себя во время самоизоляции
13:06
Отсрочка оплаты коммунальных платежей не вызвала роста задолженностей на Киевщине
12:11
В области запустят производство средств дезинфекции и одноразовых масок
11:06
Киев и Киевщина лидируют в Украине по количеству выявленных случаев заболевания COVID-19
10:29
Спасатели продезинфицировали подъезд столичной 16-этажки, где выявили больного с коронавирусом
09:43
КОГА определила на Киевщине шесть баз для обсервации прибывших из-за границы
09:28
В Боярке на Киевщине после нападения домашнего ротвейлера умер мужчина
07:15
Планові відключення електроенергії в Київській області 4 квітня 2020 року (повний список населених пунктів)
07:00
Погода в Киеве и Киевской области: 4 апреля 2020
пятница, 3 апреля 2020 г.
20:45
“Укрзализныця” начала бесплатно подвозить служебными поездами сотрудников ГСЧС
20:26
Дело обвиняемого в растрате почти миллиона гривен бориспольского ритуальщика направлено в суд
Календарь событий