Як обрати майбутню професію підлітку
В час глобальної турбулентності світ вимагає нових рішень та підходів. Батьки в розпачі – діти не бажають навчатися. А нових рішень в отриманні знань та навичок сучасна школа запропонувати не може. Тим більше коли мова заходить про вибір майбутньої професії підлітками. Вже давно йдуть розмови, що визначатись з професією в дев’ятому класі запізно.
Українська Освітня Фундація запропонувала своє бачення про те, як розповідати дітям про професії – дати можливість попрацювати день під керівництвом представника професії.
Так, 13-річний Всеволод з Білої Церкви “працював” мототренером, а Богдан – рибінспектором. Отримати такий досвід стало можливо в рамках проєкту ProFile – відеоісторії про професії. Діти отримують повноцінний досвід роботи тієї чи іншої професії та розповідають про свої враження.
Переглянути відео можливо на YouTube каналі проєкту.
Організатори проєкту стверджують, що займатися улюбленою справою – це шлях до щастя та успіху. Тому бачать сенс ще з дитинства не просто думати про роботу, а планувати. Так за результатами цьогорічного дослідження grc похизуватись тим, що теперішня робота – реалізація дитячої мрії, змогли лише 9% респондентів. Серед них представники таких профсфер: “Топ-менеджмент”, “Адмін. Персонал”, “Медицина”, “Мистецтво, медіа”, “Туризм, ресторани”, “Бухгалтерія”, “Виробництво”, “ІТ, телеком”, “Наука, освіта”, “Юриспруденція”. А ось на запитання “Ким ти хотів стати?” топ-3 відповідей – це вчитель (27%), лікар (15%) і власник бізнесу (11%).
Цікаво, що ті респонденти, які говорили, що їхня професія – втілення дитячої мрії або народилась з їхнього хобі, відчутно частіше зазначали про те, що їм подобається теперішня робота, ніж ті, для кого професія – результат збігу обставин.
“В Україні немає офіційних даних про те, скільки осіб працюють за освітою”, – повідомив в ефірі телеканалу Zik голова комітету ВР з питань освіти Сергій Бабак. Тому для отримання інформації про випускників вишів ми звернемося до статистики grc.ua. Станом на 2018 рік 44% випускників ЗВО працювали не за фахом, 29% працювали за фахом, частково пов'язаним з отриманою спеціальністю, і лише 36% працювали за спеціальністю.
– Під час анкетування роботодавців ми бачимо, що головними проблемами наразі на ринку є дисбаланс попиту та пропозиції. Кожного року, коли публікуються результати вступних кампаній, ми бачимо, що молоді люди вступають на філологію, економіку, юриспруденцію, при тому, що роботодавці публікують абсолютно інші вакансії. Роботодавці потребують спеціалістів із продажів, айтішніків, маркетологів, адміністративний персонал. Одна з найбільших проблем сучасного ринку праці – тотальна нестача спеціалістів з виробництва і робітничого персоналу. Молодь не хоче йти на такі спеціальності, хоча наразі роботодавці готові платити таким спеціалістам абсолютно конкурентні зарплати у порівнянні з європейським ринком, – сказала Юлія Дрожжина, керівниця аналітичного центру кадрового порталу grc.
Якщо повернутися до цьогорічних даних, то найменш популярною спеціальністю серед вступників 2020 року стала гідроенергетика – заяву на вступ на денну форму подали 46 абітурієнтів, за даними МОН.
Серед інших малопопулярних професій:
Пожежна безпека — 61 заявка.
Громадське здоров’я — 110.
Релігієзнавство — 114.
Суднобудування — 134.
Технології легкої промисловості — 178.
Цивільна безпека — 208.
Деревообробні та меблеві технології — 210.
Садівництво та виноградарство — 215.
Залізничний транспорт — 239.
– Дуже складно було підібрати професії для першого сезону, – розповідає Тетяна Люлька, авторка ProFile. – Ми робимо величезний акцент не на професії, а на людині, яка її представляє. Тому що не існує успішних професій, але є успішні професіонали. І ми хочемо, щоб ви у цьому переконалися.
“Українська освітня фундація” відома всеукраїнським соціальним проєктом “Місто професій”, у рамках якого вони перетворюють паркову зону на імпровізоване містечко, де професіонали показують дітям майстер-клас. У зв’язку з пандемією, його реалізація виявилася неможливою, а тому фундація перейшла у формат онлайн.
Також на каналі вже доступні відео про професії: рибінспектор, RnD-інженер, інсталятор.
Додаткову інформацію можна отримати зателефонувавши чи написавши:
т. (093) 586 78 00
Організатор – Українська Освітня Фундація
За підтримки ідеолога проєкту “Місто професій” Тетяни Люльки
Facebook сторінка Української Освітньої Організації:
https://www.facebook.com/mistofond/
Сайт Української Освітньої Організації: