Сучасний імідж країни, хто за цим стоїть
Ми продовжуємо знайомити читачів з роботами переможців і лауреатів Міжнародного фестивалю-конкурсу дитячої та юнацької журналістики “Прес-весна на Дніпрових схилах”.
Нідерланди асоціюються у нас з тюльпанами, Англія – батьківщина футболу та біфштексу, Франція – країна романтики та вина, Італія – це піца та паста, Сполучені Штати Америки – Голлівуд та МакДональдз. Тобто, кожна держава має свій імідж, свою фішку.
Наша країна вирішила перебудувати і зміцнити свій імідж, зробити його повністю сучасним. А почалось все з Революції Гідності. Адже вже тоді за реноме держави люди почали боротьбу, жахливі події тих днів залишили біль та жалобу за загиблими, але дали українцям впевненість – тепер все буде інакше, тільки вперед, це буде нова держава та нова сучасна репутація, які будуть будуватись паралельними курсами.
Материал подготовлен в рамках Проекта "Юн-Пресс-KV"
Імідж країни є внутрішнім або зовнішнім. Отже, внутрішня репутація формується кожним, починаючи від школяра, який перемагає на міжнародних олімпіадах, до головних діячів України. Вона вибудовується з огляду на внутрішню політичну складову, якість демократії, економічну ситуацію в країні, прояви патріотизму, та в цілому, ставлення громадян до власної держави.
З кожним днем економіст, лікар, політик, соціальний працівник, військовий, інженер, учитель будують нову державу і новий внутрішній імідж. А одна з головних складових інформаційної політики держави, засоби масової інформації і комунікації, висвітлюють досягнення країни в різних сферах.
Завдяки їхній роботі формується зовнішня політика, а це зовнішній імідж держави на міжнародній арені, де у держави з’являються обов’язки на рівні міжнародного партнерства.
Світ поступово знайомиться з Україною, її унікальною історичною спадщиною. Вагомий внесок в розвиток міжнародного іміджу завжди робить діаспора. Завдяки українцям, які мешкають у різних куточках світу, нашу Батьківщину знають як країну з неповторними традиціями, смачною кухнею, освіченими, щирими та гостинними людьми. Значний вклад у розвиток міжнародного іміджу завжди додають українські науковці, спортсмени, представники культури і мистецтв.
Гарним прикладом успішного іміджу нашої країни є українець Олексій Пахунов, який допомагає Ілону Маску в космічних дослідженнях SpaceX. Тим самим демонструючи, що Україна займає дуже велике місце в IT-технологіях.
Також великий внесок в пізнаваність нашої країни у світі робить культура. На мою думку, головним показником успіху в цій сфері є всесвітньо відомий твір для хору українського композитора Миколи Леонтовича “Щедрик”. Він лунає не тільки в нашій країні, а в усьому світі. Хори багатьох країн співають “Щедрика” на Різдво - вже багато років, як він став однією з головних улюблених пісень новорічних свят. Ця українська пісня була використана в американському фільму “Один вдома”, коли герой Маколея Калкіна відвідував церкву.
Українські письменники зробили неоціненний вклад в зовнішній та внутрішній імідж нашої країни. У світі в даний час знаходиться 1384 пам'ятники Тарасу Шевченку, з яких 128 – за межами країни. Ще один нещодавно відкрив Віталій Кличко в італійському місті Флоренції. Твори Михайла Булгакова, Василя Симоненка, Ліни Костенко читає увесь світ, віддаючи шану літературному таланту, який підвищує авторитет української літератури на всіх континентах.
Що стосується спорту, то в боксі українцям немає рівних. Вже декілька років Україна постійно перемагає в змаганнях різного рівня, а нещодавно наш земляк Олександр Новіков став найсильнішою людиною в світі, та повернув нам звання, яке отримав Василь Вірастюк у 2004 році.
Значного успіху і домінування ми також досягли в кіберспорті. Наша українська команда Navi є найкращою в світі, а її гравець Олександр Костилєв (відомий як s1mple) постійно займає високі позначки в своїй дисципліні.
Цей список, звичайно, буде не повним без Андрія Шевченка, який є одним з найкращих нападників світу, володарем золотого м’яча, та наразі є тренером української збірної з футболу, яка досягає непоганих результатів.
Звісно, розуміння іміджу, і хто за ним стоїть, для кожного своє, але завдяки цим видатним українцям наша репутація в світі дуже міцна.
Зараз у країні впроваджується багато реформ. Наприклад, продовжується реалізація проєкту Володимира Зеленського “Велике Будівництво”, який вже подарував країні багато нових доріг, майданчиків, шкіл, лікарень, нових палаців культури та спорту. Також Офіс Президента вже представив подальші проєкти покращення життя українців та навколишньої інфраструктури, такі як “Велике Село” та “Велика Реставрація”, завдяки яким будуть підтримуватися життя в селах, та реставруватися пам'ятки культури.
Коли всі реформи досягнуть логічного завершення, це дуже зміцнить міжнародний імідж країни, що сприятиме поглибленню співпраці з світовими партнерами. Адже це додатково дасть можливість демонструвати свої здобутки, національні інтереси, та складати нові дружні та комерційні відносини з іншими державами. Без реформ, розвитку і щоденної боротьби під час світової кризи складно витримувати конкуренцію.
Так, конкуренція завжди була, є, та буде - не тільки за фінансові ринки, а й за повагу світової спільноти. Заробляти цю повагу треба на міжнародних подіях: виставках, конкурсах, змаганнях, тому що до переможців одразу особлива увага та контракти. Ці події завжди висвітлюють ЗМІ, від яких залежить сприйняття нашого іміджу пересічними іноземцями, бо засоби масової інформації – це інструмент впливу.
Саме завдяки ЗМІ, які є четвертою владою в Україні і в світі, формується і просовується імідж держави як на зовнішньому, так і на внутрішньому рівні. Позитивна репутація держави – фактор та заслуга успішної роботи засобів масової інформації, за допомогою яких до держави залучаються іноземні інвестиції. А це, в свою чергу, допомагає будувати сучасний імідж, завдяки якому нашу країну сприймають за кордоном. Адже, не маючи достовірної інформації, інвесторам і туристам буде дуже складно реально оцінити ситуацію та обрати Україну за гідну країну, в якій можна відкрити власний бізнес чи просто провести тиждень відпустки.
Але весь час, поки будується нова Україна та формується її сучасний імідж, в країні трапляються гучні вбивства, офшорні скандали, держава не може позбавитись корупції, протягом 7 років іде війна, анексовано частину нашої території. Тому українці їдуть шукати кращої долі закордон, все це погано впливає на розвиток нашої країни, нівелює усі вдалі досягнення і негативно впливає на міжнародну думку про нас.
Країна чекає від уряду та Президента змін, які принесуть усім кращої долі та впевненості в майбутньому.
В останні дні написання цієї статті вийшла приємна новина – до формування іміджу країни долучається МЗС, Україна вперше в своєї історії затвердила стратегію публічної дипломатії. “Тепер зміцнення репутації України в світі буде не точковим, а системним, послідовним та цілісним”, – заявив Дмитро Кулеба. Міністерство закордонних справ разом з Міністерством інформаційної політики вирішили зміцнити вже існуючий бренд Ukraine Now, який допомагає туристам обирати місця для відпочинку. На цьому хостінгу перелічено дуже багато яскравих місць, які можуть відвідати як українці, так і іноземці, і тому дуже важливо підтримувати цей сервіс.
Також у МЗС є чітка стратегія на ці 4 роки, яка містить сім основних пунктів дипломатії (декілька з яких я приводив раніше), і ці кроки є дуже важливими. Дмитро Кулеба зазначив, що публічна дипломатія – це справа не тільки одного міністерства, а й інших причетних державних органів та неурядових організацій.
Сучасний імідж країни будуємо разом. І тоді нам усміхнеться доля, запанують у країні і старі і малі, піднесеться слава і воля нашої України, бо ми, браття, – козацького роду!
Материал подготовлен в рамках Проекта "Юн-Пресс-KV"