п'ятниця, 16 серпня 2024 г.
Земельний карнавал і зіркові війни. Епізод Z

Земельний карнавал і зіркові війни. Епізод Z

Роман Головін

Голова Всеукраїнського об`єднання власників землі

Так званий мораторій не продлили. Але у Державній службі України з питань геодезії, картографії та кадастру повідомили, що навіть попри те, що депутати не проголосували продовження мораторію на продаж землі, він діятиме з 1 січня 2020 року.

Якийсь “совок” у виконанні “Слуг”: Ленін помер, але він живіше всіх живих. Повна нісенітниця – мораторій не продовжуємо, але він продовжується.

Відповідно до ч. 15 розділу Х (перехідні положення) Земельного кодексу, “до набрання чинності законом про обіг земель сільськогосподарського призначення, але не раніше 1 січня 2020 року, не допускається”.

Закон повинен бути законом, а не здогадками якогось таємного послання. Закон повинен визначати чітко норми права, унеможливлюючи подвійне чи неоднозначне тлумачення положень нормативного акту. Втім, що мається на увазі під поняттям “закон про обіг землі” – незрозуміло.

Подписывайтесь на новости “КиевVласть”
 

По-перше, поняття “обіг землі” є ірраціональним. Економічно, фізично і навіть віртуально неможливе існування такого терміну. Земля, як засіб виробництва, є не обіговим активом. Земля та землі, як дещо фізичне, не має обігу відносно людей. Але Земля обертається навколо своєї вісі, Земля обертається навколо Сонця – і ми разом з нею. Можливо, мова йде про якесь міжгалактичне законодавство?

На сьогодні земельні відносини регулюються Цивільним і Земельним кодексами, законом “Про оренду землі” та іншими підзаконними нормативними актами. Фактично, якщо упустити неграмотність законотворців, то саме таке законодавство і є тим, що визначається як “закон про обіг землі”. На користь такого ствердження і прийняття в першому читанні двох зрадницьких законопроектів щодо регулювання земельних відносин, які вже пройшли перше читання й готуються до другого:

  • №2178-10 “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обігу земель сільськогосподарського призначення” (прийнятий 13 листопада 2019 року);

  • №2194 “Про внесення змін до Земельного кодексу України та інших законодавчих актів щодо удосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин” (прийнятий 14 листопада 2019 року).

Обидва законопроекти належать “Слугам народу”. Вони нібито є альтернативними друг другу. І можуть діяти як разом, так і підмінюючи один одного в розпродажу української землі.

Читайте:

Земельні поправки Головіна до законопроекту №2178-10: земля українцям

Кріпаки 21 сторіччя – земельний жах законопроекту №2194. Поправки Головіна

Але, як бачимо, це не закони про обіг землі чи земель. Це закони про внесення законодавчих змін до тих же Цивільного і Земельного кодексів та закону “Про оренду землі”.

Таким чином, відкладальна умова зняття так званого мораторію на продаж земель, яка визначена в ч. 15 розділу Х (перехідні положення) земельного кодексу у вигляді ірраціонального поняття “.. до набрання чинності законом про обіг земель сільськогосподарського призначення...”, вже виконана. Часове обмеження ч.15 “… але не раніше 1 січня 2020 року...” не змінено. Це означає, що з 2 січня 2020 року землі можна набувати і відчужувати будь-кому і будь-як. Безумовно, якщо мова в ч. 15 розділу Х (перехідні положення) Земельного кодексу, все ж таки, не йде про галактичне законодавство з обігу Землі та інших планет.

Можна передбачати, що з 2 січня 2020 року мільйони гектарів віджатої орендарями у селян землі почнуть переписувати на орендарів чи афільованих з ними фізичних і юридичних осіб.

Всі договори довгострокової оренди і емфітевзису підписувалися власниками землі з усвідомленням того, що земля фактично продана ними і за цю продаж отримано гроші в повному обсязі. Тому супроводжувалися угодами (комплектом договорів, довіреностей), які передбачають можливості оформлення права власності на землю, що є в користуванні, на потрібних осіб після припинення дії заборони. Ці мільйони гектарів, які під довготривалою орендою і емфітевзисом, і почнуть переходити орендарям, а “ручні” нотаріуси та реєстратори будуть робити відчуження-набуття з задоволенням. Тим більш, хто на них подасть до суду? Чи Мінюст поставить заборону на такі операції в реєстрах і як надовго?

Така ситуація вигідна орендарям, латифундистам, керівництву аграрного комітету Верховної Ради та “слугам народу” – членам цього комітету, які були і є орендарями. Але ця ситуація не є вигідною для президента Володимира Зеленського.

Така ситуація породжує потребу замислитися у розробці декларативного законодавства про націоналізацію, важливою частиною якого має стати визначення нелегітимності прийнятих не в інтересах українців законів та наслідків їх виконання та застосування. Тобто, вся скуплена і сконцентрована земля має бути націоналізована чи повернута її власникам, у відповідності до ст. 14 Конституції.

Отже, закон про продовження т. зв. “мораторію на продаж земель” необхідний щоб уникнути колапсу. Але не як системний, а як тимчасовий запобіжник до прийняття законодавства з становлення та розвитку національно-орієнтованих прогресивних земельних відносин. А непотріб, який закладений в законопроектах №2178-10  та №2194 повинен залишитися тільки в проектах невдалої зради України.

Чекаємо національно-орієнтованого законодавства з ефективних земельних відносин. Ефективна земля – народу України!

Читайте: Як ошукали нардепів та зрадили власників землі

Роман Головін, розробник і втілювач Народної земельної реформи

КиевVласть

Теги: новости киева, новости киевской области, новости киевщины, новости украины, земельная реформа

середа, 17 квітня 2024 г.
18:19
УВАГА!!! КиївВлада переїхала на новий домен
п'ятниця, 12 квітня 2024 г.
20:56
“Українська команда” передала велику партію дронів-літаків легендарному батальйону “Ахіллес”, - Палатний
20:51
Ексміністр оборони Резніков став директором безпекових і оборонних програм в ГО “Український інститут майбутнього”
20:45
Начальник КОВА Руслан Кравченко у Чернівцях взяв участь у Конгресі місцевих та регіональних влад при Президентові України
20:34
На київській ТЕЦ-5 встановлять додаткові генератори
20:20
В Україну повернули тіла 99 полеглих захисників
20:02
У Києві з суботи відновлює роботу автобус № 7 (схема)
19:54
На Бахмутському та Новопавлівському напрямках відбито понад 40 атак, загалом на фронті 81 боєзіткнення, - Генштаб ЗСУ
19:43
Представники громадськості вимагають припинити переслідування антикорупційних активістів та журналістів-розслідувачів
19:31
Відзавтра, 13 квітня, столичний автобус № 35 подовжить свій маршрут до вулиці Гліба Бабіча (схема)
19:13
“Укренерго” організувала для ветеранів війни програму навчання та працевлаштування “Разом”
19:01
На Броварщині витратять 1,86 млн гривень на облаштування дитмайданчиків
18:49
На вулиці Богатирській у Києві до 21 квітня обмужать рух транспорту (схема)
18:36
У Броварах з'явився новий патріотичний стінопис “Обіймаю тебе, моя Україно!”
18:17
Столична влада зупинила проведення аукціону з надання в оренду Житнього ринку
18:04
У реєстрі зниклих безвісти наразі налічується понад 2 тисяч дітей
Календар подій
Підтримка армії та більше коштів на “цивільні” напрямки: Київрада внесла зміни до бюджету-2024 і Програми соцекономрозвитку
12 квітня 2024 г. 15:00
Підтримка армії та більше коштів на “цивільні” напрямки: Київрада внесла зміни до бюджету-2024 і Програми соцекономрозвитку
Столична міськрада 11 квітня 2024 року внесла чергові зміни до бюджету Києва на 2024 рік, а також відкоригувала нову Програму економічного та соціального розвитку (ПЕСР), яка розрахована на 2024-2026 роки. Точний перелік всіх коригувань буде доступний після публікації цих документіві, адже депутати і чиновники погодили внесення до відповідних проєктів рішень численних правок безпосередньо перед їх розглядом в сесійній залі. Між тим, відомо, що дохідну частину бюджету було збільшено до 75,2 млрд гривень, видаткову – до 92,5 млрд гривень. Відповідно, додаткові 995 млн гривень планується витратити по програмі “Захисник Києва”, 79,9 млн – на обладнання опорних пунктів в межах столиці, 459,3 млн гривень – на різні соціальні виплати військовослужбовцям, 30 млн гривень – напряму нададуть Міністерству оборони України в якості субвенції тощо. Не обійшлося і без збільшення витрат на “цивільні” напрямки – ще 89,4 млн було виділено на ремонтні роботи на дорогах, 50,8 млн – на реконструкцію ліфтового обладнання в багатоповерхівках і т.д. Була відповідно відкорегована і нова Програму економічного та соціального розвитку (ПЕСР), яка розрахована на 2024-2026 роки. 
Бюджет Києва дуже скромно поповнився за рахунок оренди та приватизації комунального майна у 2023 році
10 квітня 2024 г. 09:00
Бюджет Києва дуже скромно поповнився за рахунок оренди та приватизації комунального майна у 2023 році
У 2023 році столична влада продемонструвала одні з найгірших результатів наповнення бюджету за рахунок оренди і приватизації комунального майна за останні роки. Як стало відомо, від такої оренди до міської скарбниці надійшло 33,9 млн гривень, що більш ніж в половину менше планових показників, а від продажу комунальної нерухомості – 81,9 млн гривень (плюс ще 18.9 млн гривень, які були перераховані у 2024 році), що набагато менше ніж у попередні роки. Судячи з усього, причиною таких скромних надходжень до міського бюджету є і повномасштабна війна, яка знизила бізнес-активність у столиці, і систематичні порушення процедур і законодавства з боку профільних чиновників КМДА, які кожного року обходяться киянам у десятки мільйонів гривень.