вівторок, 5 листопада 2024 г.
Як і чому оновлене виборче законодавство має бути змінене

Як і чому оновлене виборче законодавство має бути змінене

Олександр Однороманенко

Заступник голови Києво-Святошинської районної ради, член ВО “Свобода”

В жовтні на нас чекає новий адміністративно-територіальний устрій та вибори до  місцевих рад, у тому числі обласної. Дуже заплутаною була історія із затвердженням нового виборчого законодавства. Ще заплутанішим став зміст нового закону для депутатів місцевих рад. Дехто почав розбирати його “на букви”, а дехто ще плекає надію на внесення змін. 

Так, за новим законом, якщо на території менше 90 тисяч виборців – маємо так звану багатомандатну мажоритарку. На територіях, де виборців більше 90 тисяч, вибори відбудуться за партійною системою з відкритими регіональними списками. За такою системою на Київщині обиратимуться депутати в обласну раду, місцеві ради Білої Церкви і можливо Броварів, якщо до них приєднаються декілька сіл у результаті децентралізації. 

Подписывайтесь на новости “КиевVласть”
 

Усі інші йтимуть по багатомандатній мажоритарці, де можна балотуватись як самовисуванець. Але часто буває, що на наступний день після виборів так звані самовисуванці, яких обрали головами чи депутатами, раптово стають членами політичних партій. Скільки б звідусіль не розповідали, що на місцях немає політики – вона там є. Її там може бути більше, ніж будь-де. Так звані “завзяті господарники” не відмовляються від “підтримки” партій. Яскраві приклади – вибори до об'єднаних територіальних громад Київщини (Фурсівської, Студениківської, Богуславської). Самовисуванці, які на ранок після виборів стали членами правлячої на той момент партії. Цю систему вкрай необхідно змінити. 

Наступне, що викликає питання, – необгрунтована сума застави для балотування. Наприклад, сума застави для партії, яка хоче балотуватися в обласну раду, складає 2,8 мільйонів гривень. Так, з одного боку, це відсіє “містечкові” партії. Але з іншого – збільшить вплив заможних людей на політику. Справедливо буде, якщо суму зменшать у 8-10 разів. 

Одночасно на територіях, де менше 90 тисяч виборців, можна балотуватись взагалі без застави. В такому випадку ми матимемо двометрові бюлетені і багато невідомих імен у списках. Особливо у Броварському, Бориспільському, Києво-Святошинському та інших наближених до столиці районах, знайдеться аномально велика кількість охочих взяти участь у виборчих перегонах. Аби був певний відбір, потрібно або ввести заставу, або перевірку і підписний лист за кандидата. 

Також необхідно змінити підхід до формування виборчої системи. Планку у 90 тисяч виборців потрібно знизити до 30 тисяч. Якщо менше 30 тисяч виборців – одномандатна мажоритарна система. Не три переможці на окрузі, а один. Затверджена система може призвести до того, що політичні еліти почнуть негласно об'єднуватись і займати треті місця у кожному окрузі. В результаті – впливати на політичні процеси у багатьох радах Київщини. 

Якщо більше 30 тисяч виборців – вибори мають проводитись за партійними списками. Партіям потрібно дозволити формувати загальнообласні і регіональні списки, виборець голосуватиме за партію, а мандат отримуватимуть кандидати у порядку, затвердженому списками.

А нам запропонували голосувати окремо за партію і окремо за кандидата. Крім скандалів всередині партій це призведе до корупції при підрахунку голосів. А це неприпустимо. 

Олександр Однороманенко, заступник голови Києво-Святошинської районної ради, член ВО “Свобода”

КиевVласть

Теги: выборы, свобода, мажоритарка, александр однороманенко, киево-святошинский райсовет, партийные списки, избирательное законодательство, закон о выборах

середа, 17 квітня 2024 г.
18:19
УВАГА!!! КиївВлада переїхала на новий домен
п'ятниця, 12 квітня 2024 г.
20:56
“Українська команда” передала велику партію дронів-літаків легендарному батальйону “Ахіллес”, - Палатний
20:51
Ексміністр оборони Резніков став директором безпекових і оборонних програм в ГО “Український інститут майбутнього”
20:45
Начальник КОВА Руслан Кравченко у Чернівцях взяв участь у Конгресі місцевих та регіональних влад при Президентові України
20:34
На київській ТЕЦ-5 встановлять додаткові генератори
20:20
В Україну повернули тіла 99 полеглих захисників
20:02
У Києві з суботи відновлює роботу автобус № 7 (схема)
19:54
На Бахмутському та Новопавлівському напрямках відбито понад 40 атак, загалом на фронті 81 боєзіткнення, - Генштаб ЗСУ
19:43
Представники громадськості вимагають припинити переслідування антикорупційних активістів та журналістів-розслідувачів
19:31
Відзавтра, 13 квітня, столичний автобус № 35 подовжить свій маршрут до вулиці Гліба Бабіча (схема)
19:13
“Укренерго” організувала для ветеранів війни програму навчання та працевлаштування “Разом”
19:01
На Броварщині витратять 1,86 млн гривень на облаштування дитмайданчиків
18:49
На вулиці Богатирській у Києві до 21 квітня обмужать рух транспорту (схема)
18:36
У Броварах з'явився новий патріотичний стінопис “Обіймаю тебе, моя Україно!”
18:17
Столична влада зупинила проведення аукціону з надання в оренду Житнього ринку
18:04
У реєстрі зниклих безвісти наразі налічується понад 2 тисяч дітей
Календар подій
Підтримка армії та більше коштів на “цивільні” напрямки: Київрада внесла зміни до бюджету-2024 і Програми соцекономрозвитку
12 квітня 2024 г. 15:00
Підтримка армії та більше коштів на “цивільні” напрямки: Київрада внесла зміни до бюджету-2024 і Програми соцекономрозвитку
Столична міськрада 11 квітня 2024 року внесла чергові зміни до бюджету Києва на 2024 рік, а також відкоригувала нову Програму економічного та соціального розвитку (ПЕСР), яка розрахована на 2024-2026 роки. Точний перелік всіх коригувань буде доступний після публікації цих документіві, адже депутати і чиновники погодили внесення до відповідних проєктів рішень численних правок безпосередньо перед їх розглядом в сесійній залі. Між тим, відомо, що дохідну частину бюджету було збільшено до 75,2 млрд гривень, видаткову – до 92,5 млрд гривень. Відповідно, додаткові 995 млн гривень планується витратити по програмі “Захисник Києва”, 79,9 млн – на обладнання опорних пунктів в межах столиці, 459,3 млн гривень – на різні соціальні виплати військовослужбовцям, 30 млн гривень – напряму нададуть Міністерству оборони України в якості субвенції тощо. Не обійшлося і без збільшення витрат на “цивільні” напрямки – ще 89,4 млн було виділено на ремонтні роботи на дорогах, 50,8 млн – на реконструкцію ліфтового обладнання в багатоповерхівках і т.д. Була відповідно відкорегована і нова Програму економічного та соціального розвитку (ПЕСР), яка розрахована на 2024-2026 роки. 
Бюджет Києва дуже скромно поповнився за рахунок оренди та приватизації комунального майна у 2023 році
10 квітня 2024 г. 09:00
Бюджет Києва дуже скромно поповнився за рахунок оренди та приватизації комунального майна у 2023 році
У 2023 році столична влада продемонструвала одні з найгірших результатів наповнення бюджету за рахунок оренди і приватизації комунального майна за останні роки. Як стало відомо, від такої оренди до міської скарбниці надійшло 33,9 млн гривень, що більш ніж в половину менше планових показників, а від продажу комунальної нерухомості – 81,9 млн гривень (плюс ще 18.9 млн гривень, які були перераховані у 2024 році), що набагато менше ніж у попередні роки. Судячи з усього, причиною таких скромних надходжень до міського бюджету є і повномасштабна війна, яка знизила бізнес-активність у столиці, і систематичні порушення процедур і законодавства з боку профільних чиновників КМДА, які кожного року обходяться киянам у десятки мільйонів гривень.